Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 

Cu masina spre Spania

- - - - -
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#37
need_alex

need_alex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 03.04.2007

View PostAprilia, on Sep 15 2008, 15:45, said:

Adica vreau sa spun ca nu mai am nici un act, m-am dus la consulat si mi-am luat un Titlu de calatorie ca sa ma pot intoarce in Bucuresti iar bani am primit atunci de la un roman care locuieste linga Barcelona si intre timp prin niste prietenei care au venit in vacanta.

Da, am simtit nevoia sa intru pe net si sa povestesc, fiindca eu daca citeam un astfel de post inainte de a pleca as fi fost atenta si probabil nu as fi ajuns in situatia asta.

Sa stii ca e mai ingrozitor decit iti poti imagina, nu e o tema pe care sa faci misto!


scuze, nu am facut misto, si doar iti spun ca nu imi vine sa cred ca un om fara acte si bani se duce intr-un internet cafe si povesteste repede pe forum, caci eu asta am inteles

de crezut va cred pe amandoi, ba mai mult si mie mi sa intamplat in barcelona, dormeam doi in masina si fiind vara am lasat un pic geamurile deschise, dar cu usile incuiate si m-am trezit cu mana unui puradel (roman ) pe geam, care pana am apucat sa ies a fugit. stiu ca se intampla mai ales in spania si italia unde sunt aproape doua milioane de romani.

#38
misucelmic

misucelmic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 25.06.2008
Salut  !
An nevoie si eu de cateva informatii legate de costuri si o ruta buna pentru Cordoba ,Spania.
Ma intereseaza care ar fi cel mai bun traseu si cam care ar fii taxele pentru autostrazi prin Italia Franta si Spania, ca sa vad daca merita sa merg cu masina sau mai bine caut avion.
Multumesc!

#39
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,086
  • Înscris: 07.07.2006
Depinde unde dormi pe drum si cite persoane sinteti.

Costuri iti poate calcula viamichelin.com. Tu tre sa imparti doar pe etape si sa te hotarasti unde dormi (masina sau cazare).

Pe mine un drum Barcelona - Bucuresti m-a costat cam 450 euro - combustibilul vreo 350, taxele de drum si parcarile vreo 100. Cazarea nu ti-o spun, e irelevant, fiecare se cazeaza unde vrea. In mod normal tre sa dormi de 2 ori.

#40
Aprilia

Aprilia

    Forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,846
  • Înscris: 03.11.2005

View Postmisucelmic, on Oct 20 2008, 11:40, said:

Salut  !
An nevoie si eu de cateva informatii legate de costuri si o ruta buna pentru Cordoba ,Spania.
Ma intereseaza care ar fi cel mai bun traseu si cam care ar fii taxele pentru autostrazi prin Italia Franta si Spania, ca sa vad daca merita sa merg cu masina sau mai bine caut avion.
Multumesc!

Cum ti-a zis si abancor depinde citi sinteti, citi banii, cit timp  si cite bagaje ai. Cu masina dureaza drumul trei zile  daca nu sinteti mai multi soferi (dar si sa omoriti masina nu cred ca vreti :) ), deci cazarea te costa 100 euro cel putin, plus benzina/ motorina inca 150, plus taxele de autostrada, ai cheltuit cit pentru un bilet de de avion.

#41
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Pentru cine vrea să viziteze Barcelona cu mașina, fără stresuri și să îi placă, am următoarele recomandări.

1. Aveți nevoie de GPS cu harta cât mai la zi.
2. Programați traseul pentru a vă bucura de peisaj.
3. Încercați să evitați zonele cu hoți și bandiți ( revin cu detalii ).

Disclaimer:
Sugestiile mele sunt bazate pe experiențele mele, iar drumul se face și pentru plăcerea de a călători ( pentru cine are această plăcere, evident ).
Este mai lent, dar incomparabil mai plăcut și mai liniștit decât pe calea bătută numai pe autostrăzi.


Vă recomand următorul traseu turistic ( socotit de la ieșirea din România ).

Ziua 1  - ora 7:30 dimineață ( musai :rolleyes: ).  De preferat Duminică.  Vă spun imediat și de ce.

Ieșirea din țară se face prin Vama Porțile de Fier ( la 11 Km de Tr.Severin ).
Drumul este mult mai bun decât cel de pe clisura Dunării iar peisajele sunt extraordinare.  Drumul merge pe lângă Dunăre, în paralel cu cel din România.  Se poate vedea  chipul lui Decebal, ieșirea direct în Dunăre a gurii peșterii Ponicova și cazanele Dunării dintr-o perspectivă unică.  Merită !

Necesar: Pașaport + Carte verde valabilă și pe teritoriul republicilor Yugoslave.  Pentru mașinile înregistrate pe firmă aveți nevoie de o adeverință în care să apară numele dumneavoastră și numărul de înmatriculare al mașinii. Românii cer acest tip de dovadă, pentru a împiedica ieșirea mașinilor furate. În rest, ca de obicei.
Direcția :  Spre Beograd prin Pozarevac - circa 290Km, dintre care 250Km pe drum național și vreo 40km pe autostradă ( de la Pozarevac ).

Atenție:  Dacă aveți mai mult de 4000 Euro de persoană în cash, la vama sârbă solicitați formularul de declarare a banilor .

Ei nu vă averizează și la ieșirea din Serbia pot să facă un control amănunțit ( am trecut prin chestia asta ) și vă pot confisca toți banii, dacă aveți mai mult fie și cu 1 Euro.  Aveți grijă că vameșii și polițiștii sârbi cam înțeleg limba română ( cei de la Porțile de Fier o vorbesc perfect ) și unii sunt jigodii de felul lor.  Au dreptul să vă facă mașina bucăți și să vă lase cu ea așa, dacă chiar vor să vă facă rău.  Încă o dată, atenție la acest aspect, dar nu vă speriați.  Aceasta este doar excepția, nu regula.  Este posibil nici să nu le pese de voi și să treceți în câteva minute, fără să vă dați jos din mașină.  
Nu aveți voie cu mai mult de un cartuș de țigări de persoană.
Pe traseu evitați depășirea vitezei legale, mai ales în localitate.  Dacă totuși Aghiuță v-a apăsat pedala de accelerație și ați fost opriți, asta este, zâmbiți polițistului încruntat și necruțător și sacrificați o hârtie de 10 Euro, strategic băgată în pașaport.    Dacă ați călcat rău de tot pe bec ( mai precis : ziua + depășire pe linie continuă + peste 100Km/h în localitate = două hârtii de 10 Euro ).   Nu uitați să aveți schimbați niște bani la voi, în hârtii de 5 și 10 Euro, plus monezi de 50 cenți, 1 și 2 Euro. Vă sunt necesare pentru micile cheltuieli ocazionale sau pentru remedierea unor situații mai puțin plăcute, dar rezolvabile ;) .

Ok, ați ieșit din vama sârbească, sănătoși, voinici, cu drag de viața.  
Faceți dreapta, către Beograd.

Drumul de la PF1  pe lângă Dunăre este magnific.  
Opriți în popasurile de pe marginea drumului și respirați aerul curat, priviți și admirați România de pe malul sârbesc.  Dacă prindeți o zi însorită, spectacolul luminilor și al culorilor este cu adevărat impresionant.  
Pe drum o să vă întâlniți cu mici restaurante ( kafane ).  Opriți și beți o cafea, mâncați ( eventual ) un mic dejun și lăsați-vă în grija cârciumarului sârb.  
Sârb - vorba vine - că toți sunt români și vorbesc românește.   Posibil să dați și de vreun puști care nu le are cu limba română, dar el vă va înțelege.
Dacă aveți timp și plăcere, opriți într-una din puținele localități întâlnite, pentru a vizita un târg. Dumina dimineață este târg. Sârbii se duc acolo ( între 8 dimineață, adică 9 dimineață pe ora noastră și  10 dimineață al lor ). Puteți cumpăra fructe proaspete, 100% naturale, la preț ridicol de mic, pâine de țară, diverse nimicuri. Dacă nu aveți dinari, merge și cu euro. Aproape toată lumea vorbește românește cu accent.  

În principiu, cu opriri și degustări de diverse, pe la ora 12:30 intrați pe autostradă, la Pancevo.

Este posibil ca GPS-ul să nu vă ajute în Serbia și să vă trimită la dracu de la balta verde, pe unde "vede" el că are legătură. Ignorați-l, pt. că nu vă este necesar.
Eventual, dacă vreți să măcăne, după ce ați intrat în Serbia, programați pe Pozarevac, apoi, cu puțin timp înainte, dați Sremska Mitovica, bifând doar opțiunea de mers pe autostradă.  Vedeți că dacă dați direct Veneția sau Zagreb, nu merge în IGO.  La 5km de vama cu Croația o să vă arate că mai aveți  vreo sută de kilometri.  Motivul acestei erori este că după împărțirea Yugoslaviei, autostrada este întreruptă pe harta din memoria GPS-ului, iar acesta caută o altă rută. Dacă vă lăsați conduși de indicațiile lui, vă plimbă cam aiurea. Ignore.
Important este să treceți Beogradul pe autostradă, apoi nu vă mai dați jos de pe ea până în Slovenia.  
Traversarea capitalei Serbiei nu vă ia mai mult de 30 minute și aveți ce vedea.  După ce ați trecut de Beograd, mergeți pe autostradă cât vedeți cu ochii, fără a depăși 130Km/h, hai maxim 140 ... .  

La ora  14:00 ar trebui să fiți la granița cu Croația.
Vama merge destul de repede, de obicei, și dacă nu dați de vreun polițai tâmpit.  Ziua este mult mai bine de făcut acest traseu, pentru că prin vămile sârbești sunt șefi, iar ciumpalcilor de la ghișeu nu le prea vine bine să vadă șeful că e coadă, iar ei se scarpină în nas.  
Sper că nu v-am speriat foarte tare :rolleyes: .  Oricum, este bine să știți ce drăcovenii pot apare.

Ok, ați intrat în Croația.
Autostrada este impecabilă și dreaptă.  Vedeți că la croați este obligatorie centura de siguranță și pentru pasagerii din spate. Dacă sunteți opriți, se uită de fiecare dată și pac amenda dacă nu văd lumea legată.  La ăștia e mai greu cu șpaga.  Majoritatea polițiștilor de pe autostradă sunt ex militari trecuți prin război.
Nu încercați marea cu degetul și figuri de Buftea, că au rămas cu sechele și nu au grețuri când vine vorba de împușcături.   Sunt corecți și nu abuzează dacă sunt tratați cu respect.   Avantajul prezenței acestor polițiști pe drumuri este că străzile din Croația sunt foarte sigure.  Bandiții de drumul mare, în genul cum mai sunt prin Austria sau Ungaria ( mai ales ) mor subit de pneumonie ( contactul dintre plămân și gloanțele reci se numește pneumonie, pentru cine nu are o cultură medicală :) ) .

Mergeți întinși, iar spre ora 16:30 - 17:00 ( ora României ) sunteți la Zagreb.  Am socotit o pauză de cafea ( 1 Euro ) + țigare + pipi.  
De aici puteți să setați pe gps destinația Postojna ;) , că merge bine.  Încă 200Km, pe care o să îi faceți în circa 3 ore ( vama + cumpărare vignetă pentru Slovenia + o porțiune de drum național ).   De reținut că Slovenia a introdus vigneta obligatorie pe 6 luni. Costă vreo 37 sau 38 Euro și nu vă recomand să mergeți fără aceasta. Au niște sisteme de detecție amplasate pe autostrăzi și dacă nu o văd vă iau urma și luați o amendă destul de mare ( nu știu cât anume, dar e mare ).

Ați ajuns la Postojna.  Este seara și vă cazați.  Aveți timp și de o plimbare romantică, sau de
Vă recomand călduros APARTHOTEL EPICENTER  ( Costă cam 70 Euro camera dublă, pentru două persoane, dar intră și trei,  este amplasat aproape de peșteră, are o mică bucătărie, în cazul că vreți să vă gătiți ceva, este chiar lângă un mare complex comercial, parcare gratuită păzită 24/24 ore, curățenie, tot ce vrei - se poate face  direct rezervare online sau prin booking.com).

Ziua 2 - ora 7:30 dimineață  ( nu uitați că ei sunt cu o oră în urmă ).  Aveți timp suficient de încă un duș fierbinte, de puțină leneveală în pat, de o cafeluță, etc

Complet refăcuți, luați un mic dejun ( inclus în costul camerei ) și vă duceți să vizitați o minunăție numită Pestera Postojna.
Cea mai mare peșteră cunoscută din lume .  Este mult de povestit dar nu intrăm în amănunte.
Dacă nu ați văzut Postojna, să nu spuneți nimănui că ați trecut prin Slovenia :rolleyes: .
Detalii aici: http://www.postojna-...?cat=71&lang=en   și aici:   http://forum.softped...hp/t224098.html

Aveți nevoie cam de o zi ca să vizitați zona și să vă tihnească.
Vă recomand să faceți rezervare pentru două nopți, dar, dacă vă grăbiți, nu este o problemă să eliberați camera de dimineață și să vă lăsați mașina în parcarea hotelului, până vă întoarceți.  
De dragul narațiunii, vom presupune că nu vă aleargă nimeni și după preumbările prin peșteră și ( eventual ) puțin shoping mai spre seară, urmate de o masă bună, stropită cu un vin bun sau niște bericele, vă ia somnul și nu mai aveți poftă de condus la ceas de seară, așa că încă o seară dormită într-un pat, nu strică.

Ziua 3 - ora 7:00 dimineața.
Vă treziți mai devreme pentru că azi aveți mai multe de făcut. Luați micul dejun și plecați către Veneția.

Chiar dacă ați fost și ați văzut Veneția, este păcat să treceți pe lângă ea și să nu o băgați în seamă.  Părerea mea.
Dacă părearea voastră coiincide cu părerea mea, oki doki, vă recomand o alternativă sigură, plăcută și diferită.
Nu vă băgați în Mestre și nici nu stați cu stresuri la gândul că mașina rămâne singură prin vreo parcare aiurea.

Vă duceți în Lido di Jesolo, apoi dați cap compas ( pe GPS ) Punta Sabbioni, aflată la 12Km.  Acolo vă puteți lăsa mașina fără nicio problemă și fără costuri de parcare.  Luați vaporeto ( costă f. puțin ) și traversați laguna.  Sunteți în Piața San Marco  la ora 13:00, cel mai târziu.
Executați program de voie, plimbare romantică .

Pe înserate luați vaporașul înapoi, vă recuperați mașina și plecați către autostradă. Dacă vă grăbiți, puneți pe GPS  cap compas Genoa, dacă nu, vă cazați într-un hotel din cele câteva sute din Lido di Jesolo. Să presupunem că vă cazați. Nu emit recomandări pentru un hotel anume, pentru că oferta este vastă, iar gusturile și pungile diferă.

Va urma.

Edited by tomaso, 18 January 2009 - 16:30.


#42
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Apropo, dacă tot au fost postate reguli de siguranță, vreau să mai adaug câteva în plus la cele deja amintite.

1. Improvizați o ascunzătoare în mașină, mai greu accesibilă, unde să vă țineți banii cash. In nici un caz prin torpedo, buzunarele banchetelor sau sub scaune, pe sub mochete ori covorașele din cauciuc. Acolo caută prima oară.  Nici sub radio CD, pentru că dacă îl fură, banii vor fi bonus.  

2. Luați cash cu voi doar cât considerați necesar pentru nevoile zilei respective. Nu umblați cu miile de euro în buzunar, sau prin borsete păzite ca sfintele moaște.  Nu țineți cheile mașinii la grămadă cu actele și purcoiul de bani, never ever !

3. Folosiți doar carduri de debit cu sume relativ mici ( maxim 300 - 400 Euro ).   Pentru plata la benzinărie sau restaurant folosiți un alt card pe care să aveți cel mult 150 - 200 Euro, în așa fel încât dacă cineva se ocupă cu măgării și clonări de carduri, să nu aibă timp pentru confecționare și extragerea banilor.
Dacă cinevă vă fură datele, până când acesta va confecționa cardul, voi deja ați consumat banii de pe acel card și omul o ia în mână.  Dacă vă este furat nu este nicio problemă. Este bine să aveți mai multe carduri în lei ( din cele cu conversie leu - orice altă monedă ) pe care să țineți sume relativ mici . Cel mai rău lucru este să țineți toți banii pe un card  și să plătiți cu acesta orice chestie de 1,75 Euro.  

4. Ascundeți în mașină un "kit de supraviețuire" în caz de furt/jaf/piedere.  
Acesta constă într-un card cu măcar 200 - 300 Euro, 150 - 200 Euro în cash, un telefon mobil oprit, cu romingul activat și acumulatorul full, o agendă cu adrese, numere de telefon, toate datele traseului, un set de chei ale mașinii și un set de copii după actele dumneavoastră.
Este bine să aveți cu voi și pașaportul și cartea de identitate, dar să le țineți în locuri diferite. Niciodată să nu fie la grămadă.  După ce nu mai aveți nevoie de pașaport, îl băgați la ascunzătoare. Acest kit trebuie băgat în așa fel încât să fie nevoie de a se demonta ceva pentru a se ajunge acolo.  Dacă se întâmplă vreun necaz, măcar nu rămâneți descoperiți, fără acte, bani de combustibil și mâncare. Telefonul vă este necesar, pentru a putea bloca toate cardurile furate și a anunța poliția.  Atenție, nu uitați să notați seria cardurilor, datele de identificare ( vă întreabă operatorul ), exclus pinul și numerele unde trebuie să sunați la urgență.

5. În orice parcare vă opriți, încercați să observați dacă sunt dubioși care vă filează.  Nu lăsați mașina nesupravegheată. Încuiați și puneți alarma chiar și când plătiți la pompă.


6. Dacă sunteți singur, dacă transportați chestii valoroase, pe care nu le puteți lua cu voi, ori de câte ori sunteți nevoiți să opriți în zonele dubioase este preferabil a vă da jos de pe autostradă și a folosi serviciile unor benzinării din afara rutei normale.  De regulă, cei mai periculoși hoți stau pe autostradă, acolo unde este cel mai intens trafic. Cu cât parcarea este mai aglomerată, cu atât sunt mai multe șanse de a se petrece evenimente neplăcute.  
Zonele cu risc maxim sunt: Italia (Trieste - Brescia), Franța (Toulon - Marsilia - Nimes) și Spania (La Jonquera - Barcelona și Taragona - Alicante). O să vedeți și panouri de avertizare prin parcări.  Acolo unde vedeți parcări în care se specifică faptul că parcarea nu este supravegheată, rețineți că acest avertisment semnifică faptul că acolo s-au întâmplat mai multe incidente. În cazul că veți fi jefuit, nimeni nu se va obosi să facă cercetări sau să vă ajute.


7. Dacă se întâmplă să vă fie spart geamul mașinii, este bine să aveți notate undeva ( în agenda din kitul de supraviețuire ) adresele și telefoanele unor centre mari de reparații, precum este Autoglass/CarGlass.  Aceste firme au filiale în majoritatea orașelor și vă pot ajuta cu maxim de operativitate, de regulă în aceeași zi.  Dacă nu au geamul respectiv pe stoc, își dau telefoane, identifică piesa respectivă prin stocuri și vă îndrumă la cel mai apropiat atelier.  În caz că ați pierdut GPS-ul, este bine să cumpărați altul, cel mai ieftin. Este mai simplu așa, decât să vă pierdeți timpul căutând aiurea, cu geamul spart. Deasemenea, este bine să aveți cu voi și adresele reprezentanțelor mărcii mașinii.

8.  Dacă respectați regulile elementare de prevenire, șansele de a păți necazuri devin insignifiante.
Cel mai important lucru este să rețineți că oricine poate trece prin astfel de întâmplări neplăcute.  Nu este o tragedie ci o neplăcere.
Chiar dacă ați pățit pocinogul, dacă sunteți pregătiți și ați luat măsurile necesare, paguba este relativ mică, pierdeți doar o zi și asta e tot, vă continuați călătoria. Mai mult de un geam spart sau o încuietoare forțată nu are ce să se întâmple.


#43
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
Frumos. O continuare?

Edited by don_dannielo, 22 January 2009 - 18:00.


#44
mihail1986

mihail1986

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 27.06.2008
daca ar fii asa... in legatura cu "siguranta" asta... ar inseamna sa am mii de euroi la mine..in vacanta... dar de unde atatia bani ... :lol: ,,cand eu dabea strang pt o vacanta.. de 1 sapt..  pe an..cel mult de 2 ori.. eu unul.. imi iau bani fix.. daca e nevoie sau e vreo urgenta.. sun acasa..eventual..si imi mai trimite cineva o suma..pe card.. in rest.. nop... nu exista.. sa ma complic cu zeci de carduri...  dar cei care au....e o solutie.

Edited by mihail1986, 27 January 2009 - 21:56.


#45
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,086
  • Înscris: 07.07.2006
Eu tin actele la mine, banii in 3 locuri (inclusiv portofel), am mereu niste sute de euro de care uit, fond de urgenta, si iau ambele chei ale masinii, un rind sta la mine, unul la sotie. La hotel tin totul in seif, umblu cu copie dupa acte la mine, dotez si copilul cu copie dupa pasaport, pe care scriu hotelul si numerele noastre de telefon si cam atit.

Si mie mi-e mai tirsa in Italia sau Spania decit in Austria sau Germania, dar incerc sa fiu atent peste tot. Singurele momente in care las masina nepazita e masa de prinz luata pe autostrada. N-am incotro, nu putem minca in ture. Dar caut sa o parchez la vedere, reusesc in jumate din cazuri.

Edited by abancor, 31 January 2009 - 10:15.


#46
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Continuare ...

Ziua 4

Ați plecat din zona Veneția. Sunteți odihniți și aveți poftă de drum.
Există două variante .  Pe autostradă sau pe drum național.
Pe autostradă este mai rapid, dar nu prea aveți ce să vedeți.  
Pe drum național ( SS - Strada Statale ) mergeți mai încet și puteți  da de aglomerații, mai ales în zona orașelor, dar ai ocazii să te oprești mai des și să vezi Italia dintr-o perspectivă mai interesantă.

Vă recomand să mergeți pe ruta Verona - Brescia - Piacenza, pe autostradă.
De acolo o luați pe drumul național SS45, înspre Genoa.  Este unul dintre cele mai pitorești drumuri montane.  Gradul de dificultate este mediu, multe curbe în ac de păr, diferențele de nivel sunt rezonabile, iar peisajele sunt mirifice. Nu este foarte aglomerat și nici nu pune probleme deosebite.  Faceți cam o oră și jumătate în plus față de  varianta pe autostradă.  Pentru cine are rău de înălțime sau de mașină, nu este indicat. Sunt câteva porțiuni în care treci pe lângă niște hăuri verticale.  Mulți italieni se plimbă cu mașinile pe acest drum, stric pentru plăcerea condusului. Eu am fost de două ori și de fiecare dată am dat de o mulțime de tipi care își ambalau ferrari și lamborghini-urile la greu pe acolo.  

Ok, ați ajuns la Genoa.
Vă ia cam o jumătate de oră să o traversați, poate chiar 45 minute, în funcție de momentul zilei la care ați ajuns.

#47
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Au dreptul să vă facă mașina bucăți și să vă lase cu ea așa, dacă chiar vor să vă facă rău.  
N-am auzit încă de așa ceva... asta nu înseamnă că nu este adevărat... dar la alte persoane... dubioase...
La granița dintre Serbia și Croația am vazut 2 mașini cu toate bagajele pe lângă ele iar vameși și polițiști căutau cu lanternele... ceva...


Este posibil ca GPS-ul să nu vă ajute în Serbia și să vă trimită la dracu de la balta verde, pe unde "vede" el că are legătură. Ignorați-l, pt. că nu vă este necesar.
Depinde dacă sistemul folosit este cu licență sau nu, ori dacă este bine spart... eu nu am avut probleme cu iGo 2008.

Eventual, dacă vreți să măcăne, după ce ați intrat în Serbia, programați pe Pozarevac, apoi, cu puțin timp înainte, dați Sremska Mitovica, bifând doar opțiunea de mers pe autostradă.  Vedeți că dacă dați direct Veneția sau Zagreb, nu merge în IGO.  La 5km de vama cu Croația o să vă arate că mai aveți  vreo sută de kilometri.  Motivul acestei erori este că după împărțirea Yugoslaviei, autostrada este întreruptă pe harta din memoria GPS-ului, iar acesta caută o altă rută. Dacă vă lăsați conduși de indicațiile lui, vă plimbă cam aiurea. Ignore.

Cum să nu meargă?
Merge să îi dai destinația finală dacă vrei, dar este posibil să-ți indice mai multe trasee pentru o destinație, astfel încât este indicat să îi dai destinații pe rând, de 200-300 km, pentru a nu deruta GPS-ul!


După ce ați trecut de Beograd, mergeți pe autostradă cât vedeți cu ochii, fără a depăși 130Km/h, hai maxim 140 ... .  
În Serbia limita de viteză este 120, așa că, dacă depășești 130, ești în culpă!



Ok, ați intrat în Croația.
La ăștia e mai greu cu șpaga.  
Asta ca să nu spui că nu se recomandă NIMENUI să încerce să mituiască polițiștii croați!!!

Majoritatea polițiștilor de pe autostradă sunt ex militari trecuți prin război.
Nu încercați marea cu degetul și figuri de Buftea, că au rămas cu sechele și nu au grețuri când vine vorba de împușcături.   Sunt corecți și nu abuzează dacă sunt tratați cu respect.   Avantajul prezenței acestor polițiști pe drumuri este că străzile din Croația sunt foarte sigure.  Bandiții de drumul mare, în genul cum mai sunt prin Austria sau Ungaria ( mai ales ) mor subit de pneumonie ( contactul dintre plămân și gloanțele reci se numește pneumonie, pentru cine nu are o cultură medicală :) ) .


De reținut că Slovenia a introdus vigneta obligatorie pe 6 luni. Costă vreo 37 sau 38 Euro și nu vă recomand să mergeți fără aceasta. Au niște sisteme de detecție amplasate pe autostrăzi și dacă nu o văd vă iau urma și luați o amendă destul de mare ( nu știu cât anume, dar e mare ).

Aici întreb eu ceva: Vigneta este oblligatorie DOAR pe autostrăzi, sau pe TOATE drumurile din Slovenia?

#48
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005
E obligatorie numai pe autostrazi si drumuri express. Harta acestor drumuri, pe care vigneta e obligatorie, o gasesti aici: http://www.cestnina....ete_slo_ang.pdf

#49
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Mulțumesc mult!
Între timp aflasem, dar mulțumesc oricum!


#50
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
Salutări !

Se cam planifică o călătorie către Madrid luna asta / viitoare , cu mașina . Traseu , am cam ales eu (nu știu cât de bine este) ar fi cam așa :

București - Pitești - Arad - Sibiu - Szeged - Budapesta - Gyor -  Viena - Graz - Klangenfurt - Veneția - Verona - Brescia - Allesandria - Genova - Montpellier - Barcelona - Lleida - Zaragoza - și Madrid , în sfrârșit  :rolleyes:  . Cel mai mult de mers pe autostradă . Distanță aproximativ 3481 KM , dată de Google . Am ales să o iau pe aici deoarece sunt toate țări europene și nu avem nevoie de pașaport (cred eu) . În plus cel mai scurt traseu ar avea aproximativ 3200 KM  prin Serbia , 400 km mai mult nu prea contează .
Ok , cu ce mergem ?  Suntem 4 , vom călători cu un Opel Zafira ( 5 locuri / climă / navi / 100 și nu știu câți ponei ) cred . Consum mic , comfort etc . . Sau să merg cu mașina mea (Touareg V6TDI 239 CP , 5 locuri / climă 2 zone / navi ) care are un plus de putere , comfort , spațiu , dar consumul nu prea merită . Să merg cu Logan , cam puțin loc . Nu cred că ne vom opri nicăieri , 3 din 4 suntem șoferi , vom conduce pe rând , cred că în 2 zile ajungem (deoarece se merge mult pe autostradă) . Acolo în Madrid avem unde sta , (un prieten are rude stabilite acolo) . Totul bine , stăm vreo 3 săptămâni . Acum de nu sunt eu sigur ...
* am ales traseul bine ?
* cam cât va dura ?
* ce taxe / acte ne vor trebuii ?

Mulțumesc ...

#51
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Diferența este de vreo 500 și ceva... dacă nu contează, află la varianta prin Serbia este pe lângă mai rapidă și mai ieftină!
Dacă sunteți 4 șoferi și mergeți fără oprire, ajungeți într-o zi jumate'!
Dacă totuși preferi varianta prin Budapesta, o să te coste cam 900 euro dus-întors, carburant plus taxe de autostradă!
Să ai grijă pe autostrăzile din Ungaria și Austria pentru că se mai întâmplă neplăceri cu conaționali... colorați!
Baftă și drum bun!


#52
dodo28

dodo28

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 24.01.2009
[quote name='ady_chesnoiu' date='Mar 8 2009, 20:39' post='6129334']
Salutări !

Se cam planifică o călătorie către Madrid luna asta / viitoare , cu mașina . Traseu , am cam ales eu (nu știu cât de bine este) ar fi cam așa :

București - Pitești - Arad - Sibiu - Szeged - Budapesta - Gyor -  Viena - Graz - Klangenfurt - Veneția - Verona - Brescia - Allesandria - Genova - Montpellier - Barcelona - Lleida - Zaragoza - și Madrid , în sfrârșit  :rolleyes:  . Cel mai mult de mers pe autostradă . Distanță aproximativ 3481 KM , dată de Google . Am ales să o iau pe aici deoarece sunt toate țări europene și nu avem nevoie de pașaport (cred eu) . În plus cel mai scurt traseu ar avea aproximativ 3200 KM  prin Serbia , 400 km mai mult nu prea contează .
Ok , cu ce mergem ?  Suntem 4 , vom călători cu un Opel Zafira ( 5 locuri / climă / navi / 100 și nu știu câți ponei ) cred . Consum mic , comfort etc . . Sau să merg cu mașina mea (Touareg V6TDI 239 CP , 5 locuri / climă 2 zone / navi ) care are un plus de putere , comfort , spațiu , dar consumul nu prea merită . Să merg cu Logan , cam puțin loc . Nu cred că ne vom opri nicăieri , 3 din 4 suntem șoferi , vom conduce pe rând , cred că în 2 zile ajungem (deoarece se merge mult pe autostradă) . Acolo în Madrid avem unde sta , (un prieten are rude stabilite acolo) . Totul bine , stăm vreo 3 săptămâni . Acum de nu sunt eu sigur ...
* am ales traseul bine ?
* cam cât va dura ?
* ce taxe / acte ne vor trebuii ?                  sal   eu  am facut acest traseu de 5 ori,si cred ca este cel mai bun si mai rapid,cu singura remarca ca consumi cam 800e dus-intors . drum bun

#53
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Asta este călătoria pe care vroiați să o faceți, sau nu a ieșit bine și vreți să o faceți iar, dar pe alt traseu?

#54
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 27.09.2006
Tocmai am fost invitati (eu cu sotia) sa mergem cu socrii cu masina lor in vizita la niste rude in Spania. Deoarece socrul nu e asa bun "butonator de calculatoare" :D m-a rugat pe mine sa ma uit pe net pentru traseu, si cu ajutorul unui site ce calculeaza rute am gasit un traseu Romania - Ungaria - Croatia - Slovenia - Italia - Franta - Spania, in total 2800 km din care 2300 pe autostrazi. Tinand cont de faptul ca nici eu nici socrii nu am mai fost plecati pe un astfel de traseu (eu am fost doar prin ungaria si atat, socrul deloc) v-as fi recunoscator pentru sfaturi cu privire la chestiile de care trebuie sa ne ferim, ce conditii trebuie sa indeplinim (daca ne sunt suficiente buletinele sau avem nevoie de pasapoarte), in care din tari e mai convenabil sa alimentam cu benzina. M-am gandit ca taxele de autostrazi sunt destul de mari, dar daca ocolim autostrazile atunci trebuie minim o noapte de cazare in plus pe undeva, si atunci la 4 persoane tot acolo ajungi cu banii (cred).
Deoarece masina e pe numele soacrei iar de condus o conduce socrul mai e nevoie de ceva gen de procura de imputernicire, tinand cont de faptul ca si soacra va fi in masina ?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate