Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
IZOLATIE TERMICA LOCUINTA
#1729
Posted 06 October 2015 - 15:07
Quote Am modificat. Cam asa ceva... dar la un calcul sumar cred ca faza cu samota iese din discutie. Ar costa in jur de 4000 de euro un strat de samota sub toata placa la o casa cu amprenta de 100mp . Deci ar ramane doar ideea izolarii pamantului compactat impreuna cu stratul pentru ruperea capilaritatii (pietris). |
#1730
Posted 06 October 2015 - 22:03
Fara sa am cunostinte tehnice intreb o "prostie"
O fundatie daca se incepe cu un radier general mai gros de >20cm, armat superior si inferior, dar la o adancime mai apropiata de cota de inghet - 40cm - nu este cumva mai eficient de izolat decat fundatiile continue la adancime mai mare ? Ochiometric opinez ca o fundatie cu radier general la o adancime "de bun simt" are stabilitate asemanatoare cu cea cu pereti continui si castigul major este defapt termoizolarea eficienta a "talpii" in solidar cu peretii exteriori. Practic s-ar obtine un castron termoizolant. Eu mai am o goanga cum ca o casa cu un semidemisol sau cu un parter usor ingropat + 1 etaj e mai eficienta ca si costuri decat o fundatie plina de pamant. Cu totii stim ca la rosu una dintre cele mai costisitoare etape este tocmai fundatia in care bagi fier si beton si nu locuiesti in ea. Practic scutesti un intreg nivel de caramida si betoane. Bineinteles ca solutiile de hidroizolare suplimentare se subinteleg si asta numai daca terenul permite. Edited by kpk1, 06 October 2015 - 22:07. |
#1731
Posted 07 October 2015 - 00:28
kpk1, on 06 octombrie 2015 - 22:03, said:
Fara sa am cunostinte tehnice intreb o "prostie" O fundatie daca se incepe cu un radier general mai gros de >20cm, armat superior si inferior, dar la o adancime mai apropiata de cota de inghet - 40cm - nu este cumva mai eficient de izolat decat fundatiile continue la adancime mai mare ? Ochiometric opinez ca o fundatie cu radier general la o adancime "de bun simt" are stabilitate asemanatoare cu cea cu pereti continui si castigul major este defapt termoizolarea eficienta a "talpii" in solidar cu peretii exteriori. Practic s-ar obtine un castron termoizolant. Eu mai am o goanga cum ca o casa cu un semidemisol sau cu un parter usor ingropat + 1 etaj e mai eficienta ca si costuri decat o fundatie plina de pamant. Cu totii stim ca la rosu una dintre cele mai costisitoare etape este tocmai fundatia in care bagi fier si beton si nu locuiesti in ea. Practic scutesti un intreg nivel de caramida si betoane. Bineinteles ca solutiile de hidroizolare suplimentare se subinteleg si asta numai daca terenul permite. |
#1732
Posted 07 October 2015 - 10:32
#1733
Posted 07 October 2015 - 20:17
oMariusRO, on 06 octombrie 2015 - 15:07, said:
Cam asa ceva... dar la un calcul sumar cred ca faza cu samota iese din discutie. Ar costa in jur de 4000 de euro un strat de samota sub toata placa la o casa cu amprenta de 100mp . Deci ar ramane doar ideea izolarii pamantului compactat impreuna cu stratul pentru ruperea capilaritatii (pietris). Dar ce rol ar avea masa acea de pamant sau umplutura separat(izolat) de acel "sarcofac" ? Edited by csomi, 07 October 2015 - 20:23. |
#1734
Posted 07 October 2015 - 20:33
Marirea inertiei termice a casei. Pamantul ala va fi un "tot unitoar" cu placa (eventual renuntat la izolarea placii pe interior si marirea izolatiei de sub umplutura la 20cm). Iarna in timpul sezonului de incalzire acea masa ar ajunge teoretic in jur de 20C, comparabul cu temperatura interioara, iar primavara ar ajuta la mentinerea unei temperaturi comfortabile. In acelasi timp vara ar acumula din caldura interioara, si ar ajuta toamna... cel putin asta ar fi idealul
Edited by oMariusRO, 07 October 2015 - 20:39. |
#1735
Posted 07 October 2015 - 20:38
oMariusRO, on 07 octombrie 2015 - 20:33, said:
Marirea inertiei termice a casei. Iarna in timpul sezonului de incalzire acea masa ar ajunge teoretic in jur de 20C, comparabul cu temperatura interioara, iar primavara ar ajuta la mentinerea unei temperaturi comfortabile. In acelasi timp vara ar acumula din caldura interioara, si ar ajuta toamna... cel putin asta ar fi idealul Am inteles...samota ar fi fost suprafata de contact intre cele doua straturi beton si umputura, daca bine am inteles ? Edited by csomi, 07 October 2015 - 21:03. |
#1736
Posted 07 October 2015 - 20:40
Da, dar intra mai mult decat la 2 sobe . Exista o varianta mai ieftina de material cu proprietati bune de acumulare?
Edited by oMariusRO, 07 October 2015 - 20:41. |
#1737
Posted 07 October 2015 - 20:43
#1738
Posted 07 October 2015 - 21:28
Z, on 07 octombrie 2015 - 20:43, said: Poate...zeolitul de exemplu. http://www.formula-a.../zeolitul-11748 |
|
#1739
Posted 07 October 2015 - 21:31
La asta ma gandeam si eu.. ca nu gasesc decat pastile si alte leacuri din zeolit, nicidecum ceva materiale de constructii
Edited by oMariusRO, 07 October 2015 - 21:36. |
#1741
Posted 07 October 2015 - 21:40
Saru' mana
PS. Asta seamana cu nisipul care il pun eu la pisica in tava Edited by oMariusRO, 07 October 2015 - 21:44. |
#1742
Posted 07 October 2015 - 21:46
oMariusRO, on 07 octombrie 2015 - 20:33, said:
.... Pamantul ala va fi un "tot unitoar" cu placa (eventual renuntat la izolarea placii pe interior si marirea izolatiei de sub umplutura la 20cm)..... Una dintre alternative... http://www.geocell-s...LL_folder_e.pdf oMariusRO, on 07 octombrie 2015 - 21:40, said:
Saru' mana PS. Asta seamana cu nisipul care il pun eu la pisica in tava ...acumuleaza umiditatea...astfel poate creste si conductibilitatea Edited by csomi, 07 October 2015 - 21:56. |
#1743
Posted 08 October 2015 - 07:44
Interesant geocell ala dar cam scump... 75euro/mc in Germania, fara taxe si transport. Ma gandeam ca o varianta "locala" ar putea fi http://www.procemape...it-200-grosier. Nu am gasit un pret recent dar am sa caut
Edited by oMariusRO, 08 October 2015 - 07:56. |
|
#1744
Posted 08 October 2015 - 19:33
#1745
Posted 08 October 2015 - 19:44
Interesant... Se pare ca pretul este undeva sub 100 lei/tona, adica de 4 ori mai ieftin decat perlitul. Stie cineva ce coeficient de transfer labmda are zgura?
Hmmm... nu foarte bun. Docuemntatia de la perlit spune ceva de 0.06... zgura are peste 0.2. Adica e nevoie de o cantitate de 4 ori mai mare de zgura pentru acelasi efect.. deci se duce avantajul pretului... Attached FilesEdited by oMariusRO, 08 October 2015 - 19:48. |
#1746
Posted 08 October 2015 - 20:08
panoramic66, on 27 septembrie 2015 - 16:07, said:
..., la interiorul elevatiei si sub placa de beton ... ... am ramas masca, nu-mi venea sa cred!!! Produsul poate fi cumparat la un pret de bun simt (pe mc.). Acum cateva zile va faceam cunoscut ... dar nimeni nu reactionat. Zgura rosie naturala de folosea ca material de umplutura la pardoselile vechilor palate regale ... ... mda, astazi cei rustic nu mai este ECO. Printre ardeleni se spunea ca vechile case sasesti de pe la munte au "nisipeala" din zgura naturala. Poate cineva confirma sau infirma acest lucru? Si astazi se mai practica dar la o scara mult mai mica ... doar daca ai un batran intelept pe la langa tine poti invata multe. Cica, peste pamantul batut intre elevatiise asterne un strat de pietre de rau "o inaltime de bocanc" si apoi zgura natura min. "o inaltime de cizma". Intre zgura naturala si dusumea de scandura "se presara" un strat de nisip de 4-5 degete. oMariusRO, on 08 octombrie 2015 - 19:44, said:
Interesant... Se pare ca pretul este undeva sub 100 lei/tona, adica de 4 ori mai ieftin decat perlitul ... Unii ar putea spune ca este un produs radioactiv ... inca nu s-a confirmat! Edited by panoramic66, 08 October 2015 - 20:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users