Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Smecher de talie grea

PH apa plata

Manere clasice mobila sau push to...

Contact pe piele cu sangele altei...
 metoda constantelor de scurtcircuit

video file info

Nu pot raspunde: Huawei P10

Cod cursor website
 Cum se iese la pensie la munca di...

Inlocuire Tranzistor 4410 BA622T ...

CASS pe veniturile din DOBANZI

Masina de spalat rufe Bosch
 Spatiu prea mare inainte de titlu

Recomandare banca pentru firma

Photoscape, unde?

Prima World HD
 

Benzina cu plumb VS. benzina fara plumb

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
eugenghiulea

eugenghiulea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 21.06.2004
Cu benzina cu plumb masina are mai multa putere si consuma mai putin, numai ca este mai scumpa. Se utilizeaza fara plumb pentru a poula mai putin si a nu infunda catalizatorul la masinile pe injectie. Am pus si benzina fara plumb pe Dacia mea din '80, si mergea foarte bine, nu am avut probleme, dar de preferinta puneam Super Plus. Chiar daca era mai scumpa, consuma mai putin si avea mai multa putere. Tot acolo iesi cu banii. Tot asta iti recomand si eu.
Iar daca vrei ca motorul sa toarca mieuneste, sa consume putin, sa aiba viata lunga, si putere iti spun ce am facut eu:
1. am pus o aprindere electronica buna, facuta la Iasi, premiata la un concurs la Geneva, dar am inteles ca nu se mai produce (cea facuta la Deva nu este nemaipomenita);
2. am pus bujii platinate - dupa doi ani am vrut sa le schimb si cu bujii normale mergea mai prost, asa ca le-am pus la loc pe cele vechi. Daca utilizezi aprindere electronica, este bine sa reglezi distanta la electrod la 0.9 - 1 mm. Cel mai bine este sa gasesti bujii care sunt facute din fabrica cu distanta asta la electrod. Vei obtine in combinatie cu aprinderea electronica o scanteie mult mai puternica, o aprindere mai ferma;
3. am pus la schimbul de ulei+filtru ulei un super aditiv care se utilizeaza o data la 30.000-40.000 Km. Se numeste "modificator universal", este de fabricatie ruseasca, mai bun ca Dura Lube. Se gaseste la bezinariile Petromidia. Reduce enorm de mult frecarile din cilindri si cuzineti, motorul merge mult mai usor, are viata mai lunga, demaraj mai bun, consum mai mic, zgomot motor mult redus, imbunatateste compresia. Este incredibil ... pana il utilizezi. Costa 1.000.000 lei.
4. sa nu radetzi: dintr-o teava subtire de cupru de la o instalatie de aer conditionat am facut o serpentina pe care am incolacit-o in jurul furtunului de apa fierbinte dintre pompa de apa si blocul motor (furtunul cu termostatul). Am lipit o rola de leocoplast lat in jurul sepentinei pentru a o lipi cat mai bine de furtunul de apa calda.  Am taiat furtunul de benzina dintre pompa de benzina si carburator si am restabilit circuitul benzinei prin serpentina de cupru. In felul acesta se preincalzeste benzina la intrarea in carburator si vaporizeaza mai bine. Se obtine un amestec mai fin aer-benzina, care arde mai bine, mai complet mai da un pic de putere, si reduce consumul.
5. poti sa montezi intre carburator si galeria de admisie un economizor, care este in cel mai banal caz o tablitza de forma gatului carburatorului, cu niste decupaje sub forma de elice (fixa) . La trecerea amestecului prin acea elice se obtine o pulverizare mai fina a amestecului, cu efectul notat la punctul 4 (costa vreo 70.000 lei).

Sa va spun si care au fost rezultatele, masina fiind dacie 1300 din '80, cu 4 trepte de viteza:
- inainte sa montez 1,2,3,4 masina consuma cam 7L/100Km in afara la viteza de 90Km/h si 9.5-11L/100 Km in Bucuresti. Nu ma intrebati cat de greu ajungeam la 90Km/h. Dupa ce mergeam o vreme la viteza, nu stiu din ce motiv, scadea puterea masinii, scadea demarajul la plecarea de pe loc, incepea sa dea intreruperi, mai ales la ralanti. Umblam la platini la cel mult 2000Km ca nu mai mergea bine motorul;
- dupa ce am montat 1,2,4 am avut de-odata alta masina. Consuma 6L/100 Km la 90Km/h si 8L in Bucuresti, si iarna si vara. Demarajul a crescut mult, simteam ca ma pot baza pe masina indiferent daca era usoara sau incarcata. Inclusiv la viteza avea destula rezerva de putere. A trecut testul de noxe singura, fara sa-i fac nici un reglaj, cu un ulei care avea deja 6000 Km utilizat pe timp de iarna. De platini uitam ca mai exista. Nu sunt basme;
- dupa ce i-am pus si "modificatorul universal" motorul se auzea mult mai slab ca inainte si mergea extreme de usor. Am plecat pe Bucuresti - Urziceni - Buzau cu inca o Dacie 1410 cu 15 ani mai tanara, cu 5 trepte de viteza. Neavand vitezometru mergea cam dupa ureche, in fata. Tipul din spate zicea ca din 110 n-am slabit-o si ca nu putea sa se tina dupa mine cand ma bagam in depasiri.

Puteti rade, dar nu sunt fabulatii. Costa pana in doua milioane totul iar rezultatele au fost fantastice (pe o masina obosita). Incercati 1,2 si 3 si nu veti regreta. E drept ca mi-a placut sa ma ocup, sa frec platini, sa reglez bujii si avans.

Bafta !

#20
dflorescu

dflorescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 15.07.2004
referitor la consumul de benzina si performantele motorului de Dacia, vreau sa va cer parerea daca e mai bine sau nu sa las intrarea filtrului de aer sa ia aer cald de la priza de aer cald pe timp de vara.
iarna- normal, se incalzeste motorul mult mai repede, practic plec cu ea imediat cu ea de pe loc. insa in primavara, imediat ce am pus-o sa-si ia aer rece, s-a simtit scaderea puterii masinii (am o panta la iesirea din parcare pe care o urcam cu mai mare greutate).
ma gandesc ca daca amestecul carburant are in compozitie deja aer cald, aprinderea da un randament mai bun (apropos de teava cu care-si preincalzea benzina un alt posesor de dacie). asta n-ar avea cumva efecte nefaste asupra racirii motorului ?
ma deranjeaza rau consumul (desi are zvac masina, ce-i drept) de peste 10% (combinat, in egala masura oras si exterior, ca numai in oras nu am cum sa-i calculez consumul).

#21
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
ba da, afara nu sunt decit citeva grade ....

#22
eugenghiulea

eugenghiulea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 21.06.2004
@dflorescu

Eu preincalzeam benzina pentru o mai buna vaporizare. Aerul rece (dar nu oricat de rece) este mai bun decat aerul cald, pentru ca avand o densitate mai mare, contine un cantitate mai mare de oxigen la acelasi volum absorbit. Pe principiul acesta functioneaza motoarele pe care scrie "intercooler" (racesc aerul care trece prin priza de aer ca sa-i scada volumul). Rezulta o ardere mai completa si un randament mai bun al motorului. Daca preincalzesti aerul vara, iti scade puterea si consuma mult. Daca aerul este prea rece, asa cum este iarna, iar nu este bine, explozia are loc mai greu si se propaga mai lent. Scade randamentul motorului si creste consumul. Din motivul acesta eu chiar foloseam reglaje usor diferite de avans intre iarna si vara. Daciei mele ii placea cel mai mult intre 5 si 20 de grade.
Motorul nu se incalzeste iarna mai repede de la priza de aer cald, ci daca astupi sa zicem 75% din radiator cu un carton (chiar si de doua ori mai rapid decat cu radiatorul liber).
Lasa preincalzirea aerului numai sub 0 grade si vezi ca la consumul mixt de care zici poti avea probleme cu reglajul carburatiei si/sau al aprinderii. Daca au un stil foarte smucit de condus, este posibil sa ajungi la consumul acela chiar daca e masina bine reglata.

#23
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Ce se aude ? Se scoate benzina cu plumb din comert ?

#24
marian rosu

marian rosu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 305
  • Înscris: 21.04.2004
Deja Petrom-ul a scos de la pompe benzina de 98 cu plumb (super plus)
Au inlocuit-o cu ECO PREMIUM, o benzina in care spun ei ca au inlocuit tetraetilul de plumb cu altceva (stie cineva cu ce ?)

Din cate am inteles de la ei in scurt timp vor scoate si benzina de 95 cu plumb (singura ramasa)

So, fie ca vrem sau nu, vom baga in Dacii benzina fara plumb, desi motorul nu a fost construit pentru combustibilul asta

#25
Relativ

Relativ

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 02.10.2004
benzina cu plumb protejeaza supapele si alte componente interne ale motoarelor mai vechi. materialul din care sunt construite supapele la dacii cedeaza in timp daca nu se foloseste benzina cu plumb. nu va mai luati dupa sfaturile mecanicilor de la coltul strazii.

#26
nelu F

nelu F

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 16.12.2003
Atunci cum ramane cu daciile pe injectie? Nu prea cred ca au adus atatea schimbari motorului (de material, in primul rand) ca sa nu fie probleme cu utilizarea benzinei fara plumb.

#27
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,987
  • Înscris: 17.10.2003
Nu s-au schimbat materialele. De ex.supapele sunt aceleasi de cand s-a nascut Dacia. Admisia de 1600 e mai mare, evacuarea e aceeasi cu 1300/1400.

#28
Relativ

Relativ

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 02.10.2004

akeem, on Oct 4 2004, 19:26, said:

supapele sunt aceleasi de cand s-a nascut Dacia

<{POST_SNAPBACK}>


poti sa dovedesti?

#29
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,987
  • Înscris: 17.10.2003
Evident.

#30
Uncle-Sam

Uncle-Sam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 23.05.2006
Da' la 1310 Li (injectie) credeti ca au schimbat supapele?? Alea nu se uzeaza pt ca merg cu benzina fara pb? E acelasi motor numai ca i-au pus injectie

#31
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Nici la Oltcituri (Club 11 RM, Club 12 TRS) n-au fost probleme la alimentarea cu benzina fara Pb, dimpotriva.

Pb-ul acela avea principalul rol de-a suprima cat mai mult detonatiile, cum au zis antevorbitorii mei cu mici reglaje si putina atentie se rezolva.

Edited by fastcarjunkie, 26 September 2007 - 00:06.


#32
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,050
  • Înscris: 03.12.2005
Daca imi mai arati tu in 2007 benzina cu tetraetil de plumb la pompa eu ti-o beau.

#33
dj_maryo1993

dj_maryo1993

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 28.02.2008
Salutare!.Am si eu un scuter de 50cm/3 si nu iam bagat cu plumb..ce ziceti daca bag cu plumb merge mai bine?Consuma mai mult/mai putin? se uzeaza motorul mai repede/mai incet?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate