Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Cum se conduce corect o masina !

- - - - -
  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#271
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006
E uite ca mai vb si tu prostioare . Cat timp se aude motorul , el se invarte , nu si "arde gazul" . In frana de motor , consumul la motoarele pe injectie este 0 ( zero) , adica se opreste definitiv alimentarea cu combustibil , deci nu se mai arde nimic !

tzakieta si closchkutza - nu toate au acea "clapeta" , pentru ca unele functioneaza mai "electronizat" decat altele si anume de la acceleratie , cablul se duce la o parghie care are un senzor care determina apasarea pedalei . De acolo semnalul se duce la ECU , care gestioneaza benzina , cat si aerul . ( la unele , desi au corpul clapetei de aer direct implicat in miscarea pedalei de acceleratie , clapeta este miscata si de motorasul pas-cu-pas care gestioneaza si modul de lucru " soc" si de acceleratie , precum si modul "frana de motor" . Dar toate astea se intampla in urma citirii senzorilor de temperatura apa , temperatura aer si chiar presiune , iar ECU hotaraste daca sa intrerupa de tot alimentarea cu benzina sau nu , in functie daca motorule ste destul de cald sau nu , in functie de treapta de viteze in care este bagata masina , cand se efectueaza frana de motor , daca este pornit sau nu A/C-ul .  

Computerul de bord abia iti indica tie kilometrajul zilnic , ora , consumul si alti cativa parametrii , care difera de la o marca si model la altul . ECU-ul stie sa faca ce spui tu , dar nu numai benzina este intrerupta , ci si toata electrica , mai precis injectoarele .

Injectoarele "injecteaza" doar BENZINA cu o anumita presiune !

Admisia iti aduce si aerul in cilindri ! Deci in frana de motor iese presiune de aer pe evacuare , DAR nu este ars , pentru ca nu are cine sa-l arda , injectia fiind oprita !
Aberatie este mecanica pe care o stii tu ! Axul cotit este miscat de catre distributie , care este miscata de cutie , prin intermediul ambreiajului . Daca s-ar fi intamplat detonarea de care spui tu , ce frana de motor mai simteai tu si masina , cat timp tu-i dai benzina ?
La cele pe carburatie , consumul in frana de motor este consumul de relanti si turatia este fortata si adusa la turatia de relanti , deci seamana , dar nu rasare la acel consum 0 la injectie .

Asta e topic de tutoriale ? Pai numai aberatii sunt aici !

#272
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Voi aveti habar ce este aia "clapeta de acceleratie" fizic? Cum arata, unde este localizata, care este rolul ei?

Orice masina pe benzina are clapeta de acceleratie. Oricare! Sau poate imi explica cineva cum intra aerul in motor? De capul lui? Cat se poate?
La un motor pe injectie pe benzina, cand apesi acceleratia II DAI AER MASINII. In functie de cat aer ii dai tu ECU stabileste cata benzina sa bage el. Fratilor, mai documentati-va, pe bune acum.

La nici o masina pedala de acceleratie nu comanda DIRECT aportul de benzina in motor, nici macar la cele cu carburatie(este controlat insa indirect acolo) si cu atat mai putin la cele cu injectie. La orice masina cu motor pe benzina clapeta de acceleratie, actionata de pedala de acceleratie comanda aportul de AER ce intra in motor.

#273
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006
Cand apesi acceleratia ii dai aer , dar odata cu acel aer este comandata de catre ECU si intrarea unei cantitati de benzina , prestabilite din hartile de injectie memorate in ECU , iar ajustarea benzinei , adica sa bage mai multa sau mai putina , se face si in functie de senzorii lambda , temperatura si presiunea aerului , precum si temperatura apei din motor si vede daca amestecul ars este ok si ajusteaza debitul benzinei din injectoare .
La nici o masina pedala de acceleratie nu comanda direct aportul de benzina in motor ?  Te inseli ! Sunt si astfel de masini , iar unele diesel-uri chiar asta fac ! La orice masina careia poti sa-i pui "Trip computer" , "Cruise Control" ... adica o functie prin care tu setezi viteza masinii , iar ea , prin intermediul ECU pastreaza acea viteza constanta , cat timp tu nu pesi pe pedale si nu faci nimic pentru a modifica acesti parametrii , acea clapeta este altfel folosita si anume electronic . Te poti interesa la VAG-uri mai multe detalii !

#274
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 eugen_foxy, on Aug 13 2008, 16:35, said:

Cand apesi acceleratia ii dai aer , dar odata cu acel aer este comandata de catre ECU si intrarea unei cantitati de benzina , prestabilite din hartile de injectie memorate in ECU , iar ajustarea benzinei , adica sa bage mai multa sau mai putina , se face si in functie de senzorii lambda , temperatura si presiunea aerului , precum si temperatura apei din motor si vede daca amestecul ars este ok si ajusteaza debitul benzinei din injectoare .

Dupa cum am spus, nu tu comanzi cata benzina sa ajunga in cilindrii. Ce nu e clar aici?

 eugen_foxy, on Aug 13 2008, 16:35, said:

La nici o masina pedala de acceleratie nu comanda direct aportul de benzina in motor ?  Te inseli ! Sunt si astfel de masini , iar unele diesel-uri chiar asta fac ! La orice masina careia poti sa-i pui "Trip computer" , "Cruise Control" ... adica o functie prin care tu setezi viteza masinii , iar ea , prin intermediul ECU pastreaza acea viteza constanta , cat timp tu nu pesi pe pedale si nu faci nimic pentru a modifica acesti parametrii , acea clapeta este altfel folosita si anume electronic . Te poti interesa la VAG-uri mai multe detalii !

Ce face? Adica stai sa vad daca am inteles eu bine: sunt masini la care pedala de acceleratie comanda direct(adica apasarea ei are ca prim efect) aportul de benzina intr-un motor DIESEL???
:lol: :lol: :lol: :lol:    
Aici da..te cred pe cuvant.
Cat despre masinile despre care vorbesti tu(cele echipate cu Cruise Control), acelea au clapeta de acceleratie comandata direct de ECU, pe baza informatiilor primite de la senzorul ce masoara gradul de apasare a pedalei de acceleratie. Mai pe romaneste, stii ce face ECU asta? Tu apesi acceleratia, el primeste informatie cum ca tu ai apasat acceleratia si deschide cu un anumit numar de pasi clapeta de acceleratie, lasand sa patrunda AER in corpul clapetei, apoi face toate masuratorile necesare stabilirii exacte a cantitatii de bezina pe care trebuie sa o injecteze in motor. Cool huh? Deci cum comanzi direct cata benzina sa intre in motor, cand acest lucru depinde de o multitudine de factori asupra carora nu ai nici o influenta si nici macar nu ii cunosti?


Legat de masinile echipate cu trip computer, treaba este mult mai simpla: exista foarte multe masini echipate cu clapeta de acceleratie comandata prin CABLU.

Principiul de functionare l-am mai descris de 3 ori pe aici.

#275
spooker

spooker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 12.08.2008
Ce discutii... :)) Cica tutoriale despre cum sa conducem corect masina. lol :)) Din pacate vad foarte multe aberatii pe aici.
De exemplu cu consumul 0 in frana de motor, cine nu crede sa mearga cu treapta a 2-a de viteza si cand are 2500 de ture sa taie contactul masinii (mare atentie sa incercati lucrul asta doar pe un drum foarte lat fara trafic si cu foarte mare atentie ca o sa ramaneti fara servodirectie, servofrana. Si mare atentie sa nu scoateti de tot cheia din contact ca se blocheaza volanul!!)
Cine incearca o sa se convinga 100% ca in frana de motor consumul de carburant este 0, daca nu se convinge are ceva probleme la "tavan" si ar trebui sa se duca la un control, nu sa sofeze pe strazi liber.

Parerea mea!

#276
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Nu ramai fara directie si fara frana, doar ca trebuie sa fii oleaca pui de VanDamme sa invarti de volan; frana in schimb functioneaza destul de binisor. Daca e drum drept si esti singur, reusesti sa opresti in siguranta; altfel ai 99% sanse sa cauzezi un accident. Incercat de mine cu un Opel Corsa D.

Iar daca uiti sa scoti din viteza cand tai contactul masini s-ar putea sa ai o surpriza, mai ales daca e diesel  :naughty:

#277
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Fals. A patit-o un prieten al meu, cu un Opel Astra 1.7DTI la 120km/h. Din cauza unor defecte la ECU-ul masinii, la 120km/h i motorul s-a oprit, toate becurile din bord s-au aprins si pana s-a dumirit el bine ce se intampla a parcurs cateva sute de metrii cu masina in viteza. Apoi a scos-o pe liber si a lasat-o sa "curga" pana a ajuns la o viteza la care putea sa opreasca masina cu frana aproape pe 0 (avand diesel frane nu prea mai avea, pompa de vid nu lucra, nefuntionand motorul). Si el era foarte uimit, isi inchipuia ca daca i se opreste motorul in mers, cu masina in viteza, urmeaza o frana de motor agresiva, etc, etc. A zis doar ca s-a facut mai liniste, atat, iar in afara de decelerare lina, nu se intampla nimic.

#278
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Nu te arunca asa, nu am idee ce a patit prietenul tau dar eu era sa dau cateva capete in volan cu motorul stins la cam 20 de kmph. Dupa cateva zmucituri a repornit. Plus ca la inceput, cand incercam sa plec de pe loc avand aerul conditionat pornit si imi murea, murea asa frumos de toti pasagerii erau ferm convinsi ca am lovit vre-un stalp. Iar de la 40 kmph, motorul oprit, scos pe liber, am reusit sa opresc masina destul de usor chiar daca frana era tare ca piatra. Vorbim aici de un motor 1.3 diesel.

Daca vrei iti fac si un filmulet cu frana si directia cu motorul oprit si scoasa din viteza. Bagata in viteza nu vreau sa mai incerc.

#279
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
la 20 de km/h esti in tr 1 sau 2
la roti e cuplu muult mai mult decat intr-a 5a. de ai nu se porneste masina impinsa in tr1 sau 2.
deci si frana de motor este muuult mai violenta. inertia masinii este mica deci practic a inghetat. daca vreti sa traiti experiente asemanatoare scoateti din viteza si puneti frana cu piciorul stang :naughty: . de la 20 la ora.

in plus intr-a 5a inertia masinii e mult mai mare.

nu o sa uit niciodata cand eram intr-un sprinter care vroia sa-l porneasca pe altul. ziceai ca se rupe masina. mai mult ca sigur ala era in treapta mica.

Edited by undercoverbrother, 17 August 2008 - 18:45.


#280
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002

 undercoverbrother, on Aug 17 2008, 18:43, said:

de ai nu se porneste masina impinsa in tr1 sau 2.

Cred ca ai uitat un "decat" dupa "masina". Imi aduc aminte de la Dacia lu' tata ca o porneam numai intr-a doua.

#281
spooker

spooker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 12.08.2008

 ecstrim, on Aug 16 2008, 19:32, said:

Nu ramai fara directie si fara frana, doar ca trebuie sa fii oleaca pui de VanDamme sa invarti de volan; frana in schimb functioneaza destul de binisor. Daca e drum drept si esti singur, reusesti sa opresti in siguranta; altfel ai 99% sanse sa cauzezi un accident. Incercat de mine cu un Opel Corsa D.

Iar daca uiti sa scoti din viteza cand tai contactul masini s-ar putea sa ai o surpriza, mai ales daca e diesel  :naughty:


1. Nu am zis ca ramai fara directie si frana ci "o sa ramaneti fara servodirectie, servofrana...", adica o sa ai frana normala fara servo la fel si directia (adica or sa fie greoaie cum zici si tu).

2. Cutia trebuie sa fie neaparat intr-o treapta de viteza si nu pe liber cum zici tu. Daca o lasi pe liber nu e relevant experimentul.

Chestia care reiese cand o sa faci ce am descris eu mai sus este ca nu o sa simti diferenta de sunet la motor cand e taiat contactu sau cand nu e taiat (masina fiind bineinteles intr-o treapta de viteza si in frana de motor).
Adica masina merge la fel si cand are contact/alimentarea taiat/a. Deci consumul in frana de motor e 0.

#282
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

 undercoverbrother, on Aug 17 2008, 19:43, said:

la 20 de km/h esti in tr 1 sau 2
la roti e cuplu muult mai mult decat intr-a 5a. de ai nu se porneste masina impinsa in tr1 sau 2.

Eventual demultiplicare mai mare, nu cuplu mai mare.

#283
tzakieta

tzakieta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 25.09.2006
Dupa aproape 1h de cautat pe net consumul 0 de comustibil pe durata franei de motor nu am gasit nimic oficial, ci doar diverse opinii pro/contra, pe diferite forumuri.
Raman asadar circumspect cu privire la acest consum 0, iar logica mea imi spune totusi in continuare ca nu exista acest consum 0.

Daca a gasit cineva niste date oficiale, de la orice producator, cu date exacte sa indrazneasca sa puna linkuri sa ma lamuresc si eu si poate si atlii ca mine.

cheers.

#284
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,003
  • Înscris: 12.06.2004
Logica mea imi spune ca poate exista consum 0. Cauta niste fraieri, pune-i sa-ti impinga masina; tu te sui in masina, cuplezi o treapta oarecare dar nu pui contactul. Ei bine, consumul va fi fix zero!
Care-i diferenta fata de situatia in care motorul functioneaza iar masina coboara o panta nu foarte lina? In loc de fraieri panta "impinge" masina, iar calculatorul de injectie poate foarte bine sa opreasca alimentarea cu combustibil (deci consum 0), ca masina se va deplasa oricum. Ba se va deplasa si cu rezervorul uscat.
Atunci, daca nu mai e nevoie de combustibil, de ce sa nu taie injectia? Asa ca fix asta se intampla, cu reluarea alimentarii cand e cazul - elementary, my dear Watson.
Dar explicatii s-au tot dat, analogii s-au tot facut.

Calculatorul de bord e destul de oficial?

#285
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 tzakieta, on Aug 18 2008, 11:48, said:

Dupa aproape 1h de cautat pe net consumul 0 de comustibil pe durata franei de motor nu am gasit nimic oficial, ci doar diverse opinii pro/contra, pe diferite forumuri.
Raman asadar circumspect cu privire la acest consum 0, iar logica mea imi spune totusi in continuare ca nu exista acest consum 0.

Daca a gasit cineva niste date oficiale, de la orice producator, cu date exacte sa indrazneasca sa puna linkuri sa ma lamuresc si eu si poate si atlii ca mine.

cheers.
Am scris pe undeva pe aici: In decelerare, peste 1800rpm, pe scaner, timpul de injectie afisat la masina mea este 0 (zero!!!). Acel timp de injectie este afisat la modul xyz, unde acestea reprezinta milisecunde.

#286
rox

rox

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,348
  • Înscris: 28.11.2004
eu am vazut consum instant afisat  "0.0" in coborire pe valea prahovei, da' imi dau seama ca nu e ceva "oficial" computerul meu de bord. cu toate astea, din moment ce l-am vazut cu ochii mei.... inseamna ca exista. si explicatia cea mai plauzibila mi se pare cea data de Kunzite

#287
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,003
  • Înscris: 12.06.2004
Nu e nimic deosebit la "explicatia" mea - e doar o prezentare babeasca a unor elemente de mecanica newtoniana.

#288
spooker

spooker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 12.08.2008
Ma baieti ma faceti sa rad in hohote :)) Faceti experimentul care l-am descris mai sus putin si o sa va convingeti 100% si o sa dispara orice indoiala :) nici nu mai trebuie date oficiale nici nimic.

PS: La fel de sceptic eram si eu in legatura cu subiectul asta acum ceva timp...dar dupa ce m-am documentat putin si mi-am mai reamintit putin din mecanica invata pare perfect real si logic sa fie consumul 0. Mai ales ca am facut si proba practica :D

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate