Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Cum se conduce corect o masina !

- - - - -
  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#289
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006

View Postcloschkutza, on Aug 13 2008, 17:16, said:

Dupa cum am spus, nu tu comanzi cata benzina sa ajunga in cilindrii. Ce nu e clar aici?
Ce face? Adica stai sa vad daca am inteles eu bine: sunt masini la care pedala de acceleratie comanda direct(adica apasarea ei are ca prim efect) aportul de benzina intr-un motor DIESEL???
Aici da..te cred pe cuvant.
Cat despre masinile despre care vorbesti tu(cele echipate cu Cruise Control), acelea au clapeta de acceleratie comandata direct de ECU, pe baza informatiilor primite de la senzorul ce masoara gradul de apasare a pedalei de acceleratie. Mai pe romaneste, stii ce face ECU asta? Tu apesi acceleratia, el primeste informatie cum ca tu ai apasat acceleratia si deschide cu un anumit numar de pasi clapeta de acceleratie, lasand sa patrunda AER in corpul clapetei, apoi face toate masuratorile necesare stabilirii exacte a cantitatii de bezina pe care trebuie sa o injecteze in motor. Cool huh? Deci cum comanzi direct cata benzina sa intre in motor, cand acest lucru depinde de o multitudine de factori asupra carora nu ai nici o influenta si nici macar nu ii cunosti?
Legat de masinile echipate cu trip computer, treaba este mult mai simpla: exista foarte multe masini echipate cu clapeta de acceleratie comandata prin CABLU.
Principiul de functionare l-am mai descris de 3 ori pe aici.
La diesel nu e vb de benzina , ci de motorina . In propozitia care contine cuvantul diesel nu exista cuvantul benzina . Lasa misto-urile expirate !
Nu tu comanzi cata benzina ajunge in cilindri , asa cum spui si tu , dar NU comanzi nici cat AER ajunge , daca NU sunt indeplinite anumite conditii . ( daca e socul automat de ex , tu comanzi si mai putine lucruri , daca ai A/C-ul pornit , ECU-ul comanda alti timpi de injectie , ... )
ECU NU comanda clapeta de acceleratie , ci prin intermediul unui motoras pas-cu-pas se mentine sau se modifica inclinarea clapetei ce comanda intrarea aerului , apoi tot el , ECU-ul comanda si injectia , variind-o cat este necesar pentru mentinerea vitezei prestabilite !
NU poti sa comanzi direct cata benzina sau cat aer sa intre in motor la o masina pe injectie , toate asteas unt responsabilitatile ECU-ului , iar tu il comanzi pe el , prin pedala de acceleratie .
Tocmai , ca pentru TRIP Computer NU trebuie sa o ai prin cablu , ci prin senzor la pedala de acceleratie !

View Postspooker, on Aug 16 2008, 11:33, said:

Ce discutii... :)) Cica tutoriale despre cum sa conducem corect masina. lol :)) Din pacate vad foarte multe aberatii pe aici.
De exemplu cu consumul 0 in frana de motor, cine nu crede sa mearga cu treapta a 2-a de viteza si cand are 2500 de ture sa taie contactul masinii (mare atentie sa incercati lucrul asta doar pe un drum foarte lat fara trafic si cu foarte mare atentie ca o sa ramaneti fara servodirectie, servofrana. Si mare atentie sa nu scoateti de tot cheia din contact ca se blocheaza volanul!!)
Cine incearca o sa se convinga 100% ca in frana de motor consumul de carburant este 0, daca nu se convinge are ceva probleme la "tavan" si ar trebui sa se duca la un control, nu sa sofeze pe strazi liber.
Parerea mea!
NU tai nimic , nici contact , nici conducta benzina , nicic NIMIC . Pur si simplu iei piciorul de pe acceleratie ! NU mai indruma oamenii sa se omoare pentur a vedea cu ochii lor un consum 0 ! Pentru frana de motor , pur si simplu se mentine masina intr-o treapta de viteza adecvata si NU se mai accelereaza , NU se ia nici un contact !
In frana de motor nu ramaneti fara nici o servo si nici macar fara A/C ! Toate functioneaza ca si cand ai merge normal , doar ca masina incetineste in frana de mtoor , pana la viteza dorita .

View Postecstrim, on Aug 16 2008, 19:32, said:

Nu ramai fara directie si fara frana, doar ca trebuie sa fii oleaca pui de VanDamme sa invarti de volan; frana in schimb functioneaza destul de binisor. Daca e drum drept si esti singur, reusesti sa opresti in siguranta; altfel ai 99% sanse sa cauzezi un accident. Incercat de mine cu un Opel Corsa D.

Iar daca uiti sa scoti din viteza cand tai contactul masini s-ar putea sa ai o surpriza, mai ales daca e diesel  :naughty:
Si tu te iei dupa isteti nu ? Sunteti pericol public !

View Postcloschkutza, on Aug 16 2008, 22:04, said:

Fals. A patit-o un prieten al meu, cu un Opel Astra 1.7DTI la 120km/h. Din cauza unor defecte la ECU-ul masinii, la 120km/h i motorul s-a oprit, toate becurile din bord s-au aprins si pana s-a dumirit el bine ce se intampla a parcurs cateva sute de metrii cu masina in viteza. Apoi a scos-o pe liber si a lasat-o sa "curga" pana a ajuns la o viteza la care putea sa opreasca masina cu frana aproape pe 0 (avand diesel frane nu prea mai avea, pompa de vid nu lucra, nefuntionand motorul). Si el era foarte uimit, isi inchipuia ca daca i se opreste motorul in mers, cu masina in viteza, urmeaza o frana de motor agresiva, etc, etc. A zis doar ca s-a facut mai liniste, atat, iar in afara de decelerare lina, nu se intampla nimic.
Frana de motor este in functie de TREAPTA in care esti ! Deci nu avea de ce sa-l puna in nas , daca era intr-a 4-a , a 5-a ... , DAR NU lasi masina in nici o treapta daca nu merge motorul si masina se deplaseaza pt ca puteti avea ocazia sa distrugeti distributia !
Masinile pe injectie , fie ele benzinare sau diesel NU se pornesc prin impingere / tragere , ci numai prin cabluri de alimentare ! Distributia este pe curea / lant cu striatii , daca sare un singur dinte , s-a dus distributia !

View Postundercoverbrother, on Aug 17 2008, 19:43, said:

la 20 de km/h esti in tr 1 sau 2
la roti e cuplu muult mai mult decat intr-a 5a. de ai nu se porneste masina impinsa in tr1 sau 2.
deci si frana de motor este muuult mai violenta. inertia masinii este mica deci practic a inghetat. daca vreti sa traiti experiente asemanatoare scoateti din viteza si puneti frana cu piciorul stang :naughty: . de la 20 la ora.
in plus intr-a 5a inertia masinii e mult mai mare.
nu o sa uit niciodata cand eram intr-un sprinter care vroia sa-l porneasca pe altul. ziceai ca se rupe masina. mai mult ca sigur ala era in treapta mica.
Masinile pe injectie , fie ele benzinare sau diesel NU se pornesc prin impingere / tragere , ci numai prin cabluri de alimentare !
E clar ca sunteti multi isteti pe aici !

View Postspooker, on Aug 18 2008, 10:45, said:

1. Nu am zis ca ramai fara directie si frana ci "o sa ramaneti fara servodirectie, servofrana...", adica o sa ai frana normala fara servo la fel si directia (adica or sa fie greoaie cum zici si tu).
2. Cutia trebuie sa fie neaparat intr-o treapta de viteza si nu pe liber cum zici tu. Daca o lasi pe liber nu e relevant experimentul.
Chestia care reiese cand o sa faci ce am descris eu mai sus este ca nu o sa simti diferenta de sunet la motor cand e taiat contactu sau cand nu e taiat (masina fiind bineinteles intr-o treapta de viteza si in frana de motor).
Adica masina merge la fel si cand are contact/alimentarea taiat/a. Deci consumul in frana de motor e 0.
Daca luati contactul e clar ca ati intrerupt orice injectie , dar ramaneti si fara tot ce inseamna servo ! NU mai vb despre experimente care pot duce la pierderi de vieti ! Nu mai aberati !

View Posttzakieta, on Aug 18 2008, 11:48, said:

Dupa aproape 1h de cautat pe net consumul 0 de comustibil pe durata franei de motor nu am gasit nimic oficial, ci doar diverse opinii pro/contra, pe diferite forumuri.
Raman asadar circumspect cu privire la acest consum 0, iar logica mea imi spune totusi in continuare ca nu exista acest consum 0.
Daca a gasit cineva niste date oficiale, de la orice producator, cu date exacte sa indrazneasca sa puna linkuri sa ma lamuresc si eu si poate si atlii ca mine.
cheers.
Oficial , la orice motor pe injectie , in frana de motor , consumul este ZERO !

View PostKunzite, on Aug 18 2008, 12:06, said:

Logica mea imi spune ca poate exista consum 0. Cauta niste fraieri, pune-i sa-ti impinga masina; tu te sui in masina, cuplezi o treapta oarecare dar nu pui contactul. Ei bine, consumul va fi fix zero!
Care-i diferenta fata de situatia in care motorul functioneaza iar masina coboara o panta nu foarte lina? In loc de fraieri panta "impinge" masina, iar calculatorul de injectie poate foarte bine sa opreasca alimentarea cu combustibil (deci consum 0), ca masina se va deplasa oricum. Ba se va deplasa si cu rezervorul uscat.
Atunci, daca nu mai e nevoie de combustibil, de ce sa nu taie injectia? Asa ca fix asta se intampla, cu reluarea alimentarii cand e cazul - elementary, my dear Watson.
Dar explicatii s-au tot dat, analogii s-au tot facut.
Calculatorul de bord e destul de oficial?
Logica e buna , gandirea duce lipsuri !

#290
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004

View Posteugen_foxy, on Aug 18 2008, 13:05, said:

Logica e buna , gandirea duce lipsuri !
Multam pentru apreciere :rolleyes: si de ce lipsuri ai zice mataluta ca duce lipsa gandirea mea? Ete cine se trezi sa se ia de mine... :thumbdown:

#291
spooker

spooker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 12.08.2008
@eugen_foxy incearca sa te calmezi si mai citesti o data ce am zis eu in post-urile respective. Vad ca faci referire si la gandire in cazul unora, eu as zice sa faci si la tine ca eu, una am zis si tu alta ai inteles.

"Daca luati contactul e clar ca ati intrerupt orice injectie , dar ramaneti si fara tot ce inseamna servo ! NU mai vb despre experimente care pot duce la pierderi de vieti ! Nu mai aberati !"

Exact asta am zis si eu ca se pierde tot ce e servo. Nu stiu de ce trebuia sa repeti tu...in fine
Apoi nu mai exagera cu chestiile cu pierderi de vieti, esti pe langa subiect. Am si specificat sa se faca experimentul in treapta a doua adica la aprox 30 de km pe ora si pe un drum lat si fara circulatie ca sa nu fie niciun pericol. Nu i-am pus sa intre in copac cu masina deci tu esti ala care aberezi, si aberezi mult.

Mai erau multe de spus dar incerc sa ma abtin ca vad ca esti pe aratura rau...

Deci in tot pomelnicul care l-ai scris nu e nimic care nu am spus deja, asa ca....mucles te rog daca nu esti pe faza.

#292
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006

View Postspooker, on Aug 18 2008, 13:23, said:

@eugen_foxy incearca sa te calmezi si mai citesti o data ce am zis eu in post-urile respective. Vad ca faci referire si la gandire in cazul unora, eu as zice sa faci si la tine ca eu, una am zis si tu alta ai inteles.
"Daca luati contactul e clar ca ati intrerupt orice injectie , dar ramaneti si fara tot ce inseamna servo ! NU mai vb despre experimente care pot duce la pierderi de vieti ! Nu mai aberati !"
Exact asta am zis si eu ca se pierde tot ce e servo. Nu stiu de ce trebuia sa repeti tu...in fine
Apoi nu mai exagera cu chestiile cu pierderi de vieti, esti pe langa subiect. Am si specificat sa se faca experimentul in treapta a doua adica la aprox 30 de km pe ora si pe un drum lat si fara circulatie ca sa nu fie niciun pericol. Nu i-am pus sa intre in copac cu masina deci tu esti ala care aberezi, si aberezi mult.

Mai erau multe de spus dar incerc sa ma abtin ca vad ca esti pe aratura rau...

Deci in tot pomelnicul care l-ai scris nu e nimic care nu am spus deja, asa ca....mucles te rog daca nu esti pe faza.

Eu am inteles si ce ai spus tu , doar ca nu ai spus complet si nu ai spus anumite lucruri corecte . Sunt pe langa subiect cand va spun sa NU mai indemnati la astfel de experimente ?
Aici suntem in topicul de TUTORIALE ! Adica pe aici citesc si pers care nu stiu prea multe , inclusiv incepatori , persoane care nu au experienta si prin astfel de indemne si exerimente isi risca viata !
Mai presus de orice consum 0 , de frane de motor si restul , in nici un topic , mai ales in cele de la tutoriale , NU se fac astfel de indemnuri si afirmatii ! Nimeni un are piste de aeroport la dispozitie sa incerce ce se spune pe aici si apoi NU se rezolva absolut nimic bun prin aceste incercari , dar se pot intampla multe lucruri rele .

#293
SweetRevenge

SweetRevenge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 22.07.2008
Mi-am pierdut ~40 min din viata sa citesc tot thread-ul asta crezand ca o sa aflu ceva interesant, crezand ca aflu vreo noutate referitoare la cum sa-mi ingrijesc masina mai bine, m-am ales cu nervi. Dar daca tot am citit, hai sa dau si un reply.

Exista consum 0, cel putin la a mea (Peugeot 407 Coupe) exista. Cei care au calculator de bord in masina pot verifica (calculator care sa le arate consumul la momentul respectiv). Accelerati pana pe la 50 km/h in ce viteza vreti si cum vreti apoi schimbati/ramaneti in viteza.. A 3-a sa zicem. Urmariti calculatorul de bord care, treptat, va arata un consum de 0,00 / 100km. Nu sunt mecanic de meserie si nu cunosc exact principiile functionarii unui motor. Sunt convins ca multi de aici habar n-au despre ce vorbesc dar se dau experti (desigur sunt exceptii). Habar n-am cum functioneaza o pompa de benzina/motorina si cum se injecteaza combustibil in motor ca sa mearga. Incercati fratilor pe pielea voastra si vedeti ca exista consum 0, lasati polemicile pe forum.

A, inca ceva, nu incercati sa coborati de undeva fara motor "pentru ca, eh, nu consum", s-ar putea sa va trimitem banane si portocale la spital. (Bine, la Dacie veche si Olcit merge, dar nu stiu cati dintre noi mai au asa ceva)

Acum ca sa fiu totusi on-topic, nu ca majoritatea, am si eu un sfat. Am observat greseala asta la multi soferi, chiar cu zeci de ani de experienta in spate:

Este mai bine, in cazul in care cobori o panta sau pur si simplu iei piciorul de pe acceleratie (ceva drum cu serpentine) sa stai in viteza decat pe liber. Consum mai mic decat la relanti (chair 0), te franeaza putin motorul asa ca nu esti obligat sa franezi atat de mult in apropierea curbelor (viata mai lunga placutelor si whatever sisteme mai contribuie la franare) si poti accelera in orice moment fara a fi nevoit sa apesi ambreiajul, sa bagi in viteza, sa ridici ambreiajul apasand acceleratia in acelasi timp ca sa nu pui frana de motor aiurea cand tu de fapt vrei sa depasesti sau ceva. CONSUMUL NU ESTE MAI MIC LA RELANTI.

#294
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
Uhh... numai sa decuplezi motorul (sa debreiezi adica, nici nu trebuie sa treci in punctul mort) in panta si-o sa vezi ce zboara masina... asta pentru incepatori zic, ca restul lumii stie. Pe liber? e chiar periculos.
Avem (multi dintre noi) autoturism cu CB ce arata consumul instantaneu, putem confirma ceea ce spui tu (nu c-ai fi fost primul) insa... tot degeaba. De ce, nu-mi pot da seama.

#295
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006

View PostKunzite, on Aug 18 2008, 16:07, said:

Avem (multi dintre noi) autoturism cu CB ce arata consumul instantaneu, putem confirma ceea ce spui tu (nu c-ai fi fost primul) insa... tot degeaba. De ce, nu-mi pot da seama.

Adica mai vine inca o persoana care are CB si confirma ca in frana de motor , consumul este 0 , dar tu "... tot degeaba " ca nu-ti poti da seama . Foarte tare !

#296
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,676
  • Înscris: 14.03.2006

View Posteugen_foxy, on Aug 18 2008, 15:57, said:

dar tu "... tot degeaba " ca nu-ti poti da seama . Foarte tare !
Continua numai in stilul asta si o sa stai nitel pe tusa cateva zile bune! Citesti doar ce vrei, intelegi doar ce vrei, te contrazici doar de dragul de a te contrazice cu cineva. Zici ca esti frate cu Maxi, zau asa! :w00t:

#297
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
Omule, tu stii sa citesti sau te certi aiurea? E a doua data cand te iei aiurea de mine; ce naiba, discutam civilizat sau ne scoatem ochii, nici noi nu pricepem de ce dar se pare c-asa-i trendy? :rantcurse:
Cum naiba nu reusesti sa intelegi ca eu dimpotriva, sustin ca e foarte posibil ca o masina sa aiba consum instantaneu zero? F*ck, parca Aurisul meu n-are calculator de bord ce arata inclusiv consumul instantaneu... n-am spus "avem" si "putem confirma" degeaba!. Si n-am explicat, babeste ce-i drept, ca masina se poate deplasa in panta, cu motorul cuplat, fara sa consume o picatura de benzina? Cum poti sa-mi ignori cu desavarsire punctul de vedere si sa sustii cu seninatate ca am zis taman invers?
Ce nu reusesc sa inteleg e de ce lumea nu accepta dovezile oferite. Acu' ai priceput? Adica, ai citit, ca de priceput e simplu?

#298
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,676
  • Înscris: 14.03.2006
Kunzite, chill pliz!

N-ai cu cine...

#299
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
Sunt calm :) Sorry, postul meu a sunat cam agresiv, insa nici sa-l felicit nu puteam.
Sper doar sa-si dea seama ca s-a luat aiurea de mine, si data viitoare va citi cu atentie inainte de a se arunca cu un raspuns. Altceva nu vreau.
Si cu asta am terminat cu off-topicul.

#300
tzakieta

tzakieta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 25.09.2006
ok.
frana de motor = consum 0 - sa plecam de la premiza asta.
Asadar:
Presupunem ( prin absurd; NU INCERCATI ACASA !)  o panta destul de lunga si drepata si folosim frana de motor, sa zicem in treapta 2.
Dar fiindca consumul este 0 este logic ca nici de scantei la bujii  nu mai avem nevoie, asa ca nu tinem contactul pus pentru a nu porni si astfel sa dea scantei ( nu tinem cont de pierderea directiei si a franei < panta in conditii teoretice ideale>)

Deci conform premizei situatia de mai sus este identica cu situatia cand se coboara panta cu frana de motor si motorul pornit. Si totusi coborarea cu motorul oprit este oarecum o tractare deci oarecum violenta.

Si nu, computerul de bord nu e ceva oficial ( la un Fiat punto arata 2.0/100 minim orice i-as fi facut).
p.s. daca CB intrerupe alimentarea cu comb in timpul franarii de motor pe ce baza sau cand reia CB alimentarea? la o anumita turatie?  ca daca lasi masina sa curga dupa ce se termina panta turatia o sa ajunga la relanti si deci la un moment dat o sa ineapa sa "traga" iar motorul.

Si revin la soliticarea mea : exista undeva negru pe alb ( internet sau hartie)  vreo data tehnica de la producator care sa sustina acest consum 0? eu nu am gasit nici ca mine nici ca voi.

#301
tzakieta

tzakieta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 25.09.2006
Deja incepuse sa ma roada intrebarea asa ca am sunat un mecanic si mi-a confirmat ce am zis acum 10-20 posturi. consum 0 doar cand e motorul oprit.
Nu vreau sa conving pe nimeni, am incredere 100% in om si pentru mine asta adevarul.
Oricum discutia e un pic teoretica, intrucat economia de consum obtinuta prin frana de motor mi se pare destul de mica.

#302
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
Da-mi voie sa am mai mare incredere in CB-ul masinii mele decat in mecanicul tau.

#303
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
e mai mic consumul in frana de motor decat la ralanti dar zero e doar cu motorul oprit.

criticilor mei, :D
in tr1 cuplul este muult mai mare decat in tr5. demultiplicarea asta face. creste cuplu si scade turatia.
colegul cu Dacia rosie "tunnata" a la cocales sa mai citeasca inca odata ce am scris inainte de a arunca cu mizerii. vad ca are o problema cu intelegerea limbii romane.

#304
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Adica tu vrei sa spui ca in tr 1 la 3000 rot/min ai cuplu mai mare decat in tr 5 la aceeasi turatie??  :huh:

demultiplicarea asta face. creste cuplu si scade turatia  :huh:  :huh:

#305
SweetRevenge

SweetRevenge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 22.07.2008
Parerile sunt impartite, oricum este cam irelevant si offtopic totodata. :)

#306
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006

View Posttzakieta, on Aug 18 2008, 18:17, said:

frana de motor = consum 0 - sa plecam de la premiza asta.
Asadar:
Presupunem ( prin absurd; NU INCERCATI ACASA !)  o panta destul de lunga si drepata si folosim frana de motor, sa zicem in treapta 2.
Dar fiindca consumul este 0 este logic ca nici de scantei la bujii  nu mai avem nevoie, asa ca nu tinem contactul pus pentru a nu porni si astfel sa dea scantei ( nu tinem cont de pierderea directiei si a franei < panta in conditii teoretice ideale>)

Deci conform premizei situatia de mai sus este identica cu situatia cand se coboara panta cu frana de motor si motorul pornit. Si totusi coborarea cu motorul oprit este oarecum o tractare deci oarecum violenta.

Si nu, computerul de bord nu e ceva oficial ( la un Fiat punto arata 2.0/100 minim orice i-as fi facut).
p.s. daca CB intrerupe alimentarea cu comb in timpul franarii de motor pe ce baza sau cand reia CB alimentarea? la o anumita turatie?  ca daca lasi masina sa curga dupa ce se termina panta turatia o sa ajunga la relanti si deci la un moment dat o sa ineapa sa "traga" iar motorul.

Si revin la soliticarea mea : exista undeva negru pe alb ( internet sau hartie)  vreo data tehnica de la producator care sa sustina acest consum 0? eu nu am gasit nici ca mine nici ca voi.

1.Nu este logic sa nu ai scantei la bujii , DAR NU AI pt ca ECU-ul asta comanda si anume NU scantei , NU benzina ! In frana de motor NU se pierde servo-directia sau servo-frana sau A/C-ul si nici un accesoriu al masinii !
2. Cand motorul este oprit NU este nici o frana de motor , ci o fortare a compresiei motorului , fara scanteie , fara benzina , fara nimic . E ca si cum te-ai chinui cu vre-o 2-3 pers sa pornesti o masina pe injectie fara sa ai contact pus sau baterie . De asta NU se recomanda pornirea masinilor pe injectie prin tractare , pentru ca se poate sa se deregleze distributia si s-a dus tot motorul , mai ales daca mai si incerci sa-l pornesti apoi .
3.nu stiu cum iti arata tie 2% minim orice i-ai fi facut la acel Fiat , poate exemplifici .
4.CB - este computer de bord si el nu e in stare saracu' decat sa afiseze cateva valori la : consumul instantaneu , consumul total , km parcursi , media consumului , litrajul , ... depinzand de la masina la masina cat de dezvoltat este . ECU-ul se ocupa cu gestionarea aprinderii si injectiei !
5.ECU-ul intrerupe alimentarea pe baza faptului ca tu NU mai apesi pe acceleratie si esti intr-o treapta de viteza , masina continuandu-si decelerarea in frana de motor . Si corect , dupa 1200 - 1300 de ture , consumul incepe sa creasca , cu cat turatia scade sub aceste valori si motorul tinde sa tina motorul la turatia de relanti .
6. in "hartii" spune asa : condusul sportiv COSTA ! Adica se consuma mai multa benzina . Apoi se recomanda folosirea franei de motor de cate ori este necesar . Pentru valoarea magica ZERO a consumului in frana de motor nu vei citi decat pe site-urile care trateasca acest subiect , sau chiar pe site-uri care se doresc informative , gen wikipedia , DAR producatorii nu precizeaza acest lucru in mod direct pt ca multi ar incerca sa mearga NUMAI in frana de motor , vor fi atenti numai la consumul instantaneu aratat de CB in loc sa fie atenti la trafic si apoi sunt f constienti ca , daca toti ar merge ca babalacii , motoarele , catalizatoarele si tot ce mai este implicat in ardere si evacuare se vor ancrasa de funingine , oamenii tinzand sa sub-tureze motoarele din lacomie pt banii dati pe benzina .
7. pe orice masina dotata cu CB cu functia de consum instanataneu poti sa vezi acel consum zero in frana de motor . NU este un "bug" al CB , ci pur si simplu un "gadget" al injectiei . Asa cum se incearca masinile ecologice , care folosesc franarea pentru incarcarea bateriilor , asa cei cu masini pe injectie pot beneficia de aceasta functie daca stiu sa o foloseasca !
8. sunt prea multi soferi care , indiferent daca le spui ca vor face economie , ei nu stiu si nici nu reusesc sa invete corect cand si cum sa foloseasca frana de motor . De ce ? Pentru ca la scoala de soferi abia este specificat acest lucru si asta numai in conditii extreme , de coborare pante la munte , cu indicatoare si restul ... Deci instructorii poarta o mica parte de vina pentru poluare si pentru benzina consumata in plus la franari + schimburi mai dese la consumabilele sistemului de franare .

View PostKunzite, on Aug 18 2008, 21:49, said:

Da-mi voie sa am mai mare incredere in CB-ul masinii mele decat in mecanicul tau.
:coolspeak:
Acum serios , multi mecanici au ramas de pe vremea lui ceasca cu vechile idei in cap , ca repari o masina pe injectie cu ciocanul ! Poate ar fi trebuit sa-l schimbi si pe el , odata cu noua masina pe injectie !

Si in manualul de reparatie al masinii pe injectie , daca ajungi la capitolul diagnosticare , vei urmari cum functioneaza de fapt injectia , de cati parametrii depinde si cum oare reuseste sa tina cont de atatea lucruri si sa mai si mearga bine .

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate