Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 

Cum se conduce corect o masina !

- - - - -
  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#253
dassaev

dassaev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 06.09.2005

 IVAN_V, on Jul 5 2008, 14:25, said:

Si evident ca vei incerca mereu sa virezi in directia opusa, + reduci acceleratia, dar nu brusc. Daca iti mai ramane timp si de-o usoara frana de mana, desigur in momentul ala lasi frana de serv., deci bagi o usoara frana de mana + directia in sensul invers. Acu cat de tare frana de mana depinde si de viteza de deplasare.


Asa ai auzit tu ca se redreseaza o masina care intra in derapaj? Cu virare in sens invers? Asta numai in cazul in care vrei sa faci driffturi si cerculete pe asfalt.

#254
IVAN_V

IVAN_V

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 570
  • Înscris: 02.04.2008
Adica daca spatele se duce in dreapta , virezi in dreapta. M-am referit "in sens invers", pentru ca in momentul in care spatele masinii se duce dreapta , botul se duce stanga...deci masina are tendinta sa se duca stanga, si tu trag invers, adica dreapta.

Edited by IVAN_V, 05 July 2008 - 13:48.


#255
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005

 IVAN_V, on Jul 5 2008, 14:48, said:

Adica daca spatele se duce in dreapta , virezi in dreapta. M-am referit "in sens invers", pentru ca in momentul in care spatele masinii se duce dreapta , botul se duce stanga...deci masina are tendinta sa se duca stanga, si tu trag invers, adica dreapta.

taci ma ca n-ai nicio treaba...tu asta de scurtezi distanta de franare cu abs pe zapada :lol:

#256
IVAN_V

IVAN_V

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 570
  • Înscris: 02.04.2008

 spare-me, on Jul 5 2008, 14:52, said:

taci ma ca n-ai nicio treaba...tu asta de scurtezi distanta de franare cu abs pe zapada :lol:
E u ncaz simplu de confuzie..stanga mea/dreapta ta... :D
Iti demonstrez in orice zi pe orice tip de zapada vrei ca un abs opreste pe mai putini metri decat una fara abs. Taci drecu ca nici nu meriti permis.
______________________
7 zile de suspend, sa-ti revii!
@Marius3k

Edited by Marius3k, 05 July 2008 - 14:20.
suspend


#257
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
Eu cat am fost la baut, voi v-ati certat de a fost nevoie de suspend? :huh: Si toate astea de la o derapare?

Am patit sa-mi plece spatele si mergand cu viteza intai prin noroi, dar terenul era de asa natura incat masina a dat din fund spre stanga si am tras stanga si am salvat cat de cat situatia (am evitat sa intru intr-un sant), dar cineva mi-a zis ca ar fi trebuit sa trag dreapta si de aici a pornit nelamurirea mea.

#258
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 IVAN_V, on Jul 4 2008, 21:48, said:

1. Asa e.
2. Frana de motor se foloseste doar in cazuri extreme in mod violent. De ex: Mergi cu 50kmh prin oras, sare un copil in fara. In momentul ala iei piciorul de pe acceleratie si in trantesti cat te tin muschi piciorului drept(eventula ambele picioare daca esti categoria ultra-pana). Nu atingi deloc ambreiajul...deci franezi pana se opreste masina, chit ca moare motorul. Dar in cazul in care ai evitat pericolul sau anticipezi ca vei opri in siguranta poti in ultimul moment, pana sa inceapa s moara motorul , sa calci si ambreiajul.
Deci asta e o situatie de frana de motor. Desigur ca fran de motor va fi mai mare cu cat treapta in care te afli la momentul incidentului e mai mica. De ex: esti in a 5-a la 50 kmh...nu prea o sa resimta masina socul aditional dat de frana de motor. Dar daca esti cu a 3-a sau a 2-a numia luand piciorul de pe acceleratie sa simti un soc , dar cand mai izbesti si fran..ai sanse sa te ibzesti serios in centura. Nu mai zic de diesel, la care daca esti, prin absurd, in a 1-a si treci de la acceleratie la podea la frana la podea, fara ambreiaj, poti chiar sa rupi o planetara.
Eu nu folossc fran de motor ca sa franez mai deloc...foarte rar, cand mie lene sa mai dau un ghiont schimbatorului de viteze si stiu sigur ca e prea mare treapta ca sa fie fran de motor prea mare, dar suficienta pentur o incetinire micuta..
Cum sa zic..fiecare masina se invata...nu poti sa faci un ghid universal..ca exista sute de abreiaje, sute de cutii de viteza, sute de motoare..Trebuie sa stii ce merge si ce nu in fiecare moment.

Ceea ce ai descris ti acolo nu are nici o legatura cu frana de motor. Frana de motor, in forma ei reala, inseamna sa reduci viteza unei masini folosind...motorul si folosind cat mai putin franele conventionale. Tocmai, pentru a putea face acest lucru, motorul trebuie sa fie in stare impecabila iar manevra asta presupune retrogradarea in asa maniera incat dupa retrogradare, turatia motorului sa fie cat mai ridicata. Chestia asta de obicei se foloseste la condus sportiv si pe langa efectul de incetinire al masinii mai aduce avantajul ca daca manevra este facuta corect, la iesirea dintr-uin viraj, de exemplu, unde s-a facut o asemenea manevra, turatia motorului este destul de sus pentru a permite o acceleratie rapida.

Altfel, in tehnica uzuala, manevra este destul de simpla: retrogradarea, la peste 3000rpm, pedala de gaz libera si atat. Daca motorul se afla in conditie buna(compresie ok) atunci masina va incetinii. Daca nu, atunci turatia si viteza vor creste si dupa retrogradare.

Repet: frana de motor presupune atingerea pedalei de frane cat mai putin sau deloc!


3. Nu e adevarat decat cand cobori o panta foarte mare...sa zicem peste 9%. Si iarna cand daca nu ai abs, si mai esti si incepator, e foarte indicat sa franezi cu motorul, dar iar e valabila treaca cu, cunoscut masina ca pe buzunar.

Aici sincer, nu am inteles ce vrei sa zici. Adica, e recomandat sa lasi masina pe liber? De catre cine?

4. Tocmai ce zic si eu..trebuie sa stii cat de putin masina, sa stii in ce treapta la ce viteza, vei avea in fiecare moment o frana de motor nici prea mica nici prea mare. E ceva care se invata.
5. Sunt niste instructori in ziua de azi, dezastru nu alta..niste imbecili care nu stiu ei in primul rand sa conduca...singurul merit e ca au tocit o scurta perioada de timp cat sa treaca examenul de instructor si atat. In rest is soferi praf...Pot sa zic in zilele astea ca aproape 50% is instructori de ocazie.



geopsi said:

closchkutza ma lasa aiurelilea asta valabile doar la dacie.... pai iti demonstrez oricand ca am consum 0 la frana de motor, ce clapeta de acceleratie? nu inteleg unde vine aia? sau te referi la carburatorul de pe dacie, iti spun eu, la dacie clapeta aia nu se inchide perfect niciodata iar ciocul de papagal lasa sa curga benzina si cu motorul oprit, dar hai sa fim seriosi la astea cu injectie controlata de un computer e altceva...

Auzi...ai habar ca tu de fapt nu stii ce vorbesti?
1. Arata-mi unde am scris eu ca nu se poate obtine consum 0 in frana de motor.
2. Orice masina pe benzina cel putin, de la dacie in sus, oricat de multe computere de bord ar avea , tot are clapeta de acceleratie! Modalitatea in care este controlata aceasta poate fi diferita(cablu, motoras electric, etc). De asemenea, la o masina ce are computer de bord o sa vezi ca sunt mult mai multe variabile de luat in calcul pentru stabilirea turatiei de ralanti, decat la dacie. De asemenea, computerul de bord stie cand sa bage benzina si cand sa nu bage benzina, independent de apasarea ta pe pedala!

Edited by closchkutza, 07 July 2008 - 11:03.


#259
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 IVAN_V, on Jul 5 2008, 14:25, said:

Si evident ca vei incerca mereu sa virezi in directia opusa, + reduci acceleratia, dar nu brusc. Daca iti mai ramane timp si de-o usoara frana de mana, desigur in momentul ala lasi frana de serv., deci bagi o usoara frana de mana + directia in sensul invers.
Haoleu si vai de capul nostru. Promit sa pun candva un tutorial video cat mai complet sa ca nu mai vorbeasca astfel de neinitiati pe un forum public.
cu manevrele tale ori te rasucei ori te rasuceai.   :lol:   vai doamne....

#260
Blackhat

Blackhat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 792
  • Înscris: 11.09.2005
xtrem trebuie neparat facut unu ptr incepatori.  poate reusim sa mai recudem in acest fel din numarul mare de accidente facute de antitalente, incepatori etc etc

#261
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 closchkutza, on Jul 7 2008, 12:02, said:

Auzi...ai habar ca tu de fapt nu stii ce vorbesti?
1. Arata-mi unde am scris eu ca nu se poate obtine consum 0 in frana de motor.
2. Orice masina pe benzina cel putin, de la dacie in sus, oricat de multe computere de bord ar avea , tot are clapeta de acceleratie! Modalitatea in care este controlata aceasta poate fi diferita(cablu, motoras electric, etc). De asemenea, la o masina ce are computer de bord o sa vezi ca sunt mult mai multe variabile de luat in calcul pentru stabilirea turatiei de ralanti, decat la dacie. De asemenea, computerul de bord stie cand sa bage benzina si cand sa nu bage benzina, independent de apasarea ta pe pedala!
vezi postul 245 din topic al lui ivan... si nu poti nega pt ca mai tarziu chiar il aprobi! nu mai incepe acuma sa imi spui alte prosti, ca stiu si eu si ti-am explicat ca exista consum 0, nu o mai da la intors....
uite si o copie a quoteului
QUOTE (closchkutza @ Jun 16 2008, 17:31)
Consumul este zero pana la cel mult 1500rpm, in general, mai jos de valoarea asta nu mai este zero, asta pentru cei care sunt pasionati de frana de motor in adevaratul sens al cuvantului combinata cu un consum 0!
Nu exista consum zero. Niciodata, in afara timpului cand e oprit motorul. Nu conteaza in ce treapta esti, cat de mare e frana de motor...nu exista consum zero...cel mai mic consum sibil e cel de relanti fara nici un consumator electric.

Alta chestie complet FALSA: in decelerare(clapeta de acceleratie inchisa) nu exista SUBTURARE! Subturarea apare doar cand exista sarcina. Deci, daca lasi masina in viteza a 3-a pana la 20km/h sa zicem nu o subturezi in nici un caz.
Frana de motor=decelerare=subturare. Deci daca lasi masina in orice treapta si nu calci acceleratia, o subturezi...chiar si in a 5-a(a 6-a) to va fi motorul forta sa se subtureze. Adica sa scada sub rpm-ul stabilit de constructor drept relanti.
Parerea mea despre chestia cu franatul:

1. Placutele de frana/discurile de frana in ultima instanta sunt mult mai ieftine decat componentele ambreiajului.

2. Frana de motor in adevaratul sens al cuvantului trebuie stapanita de sofer dar nu cred ca este necesar sa o faca de 100 ori pe zi in traficul urban unde se taraste cu maxim 60km/h. Prin frana de motor ma refer la retrogradari succesive, la turatii care asigura o decelerare constanta si eficienta, nu retrogradare cand ai 1500rpm, cand tot ce faci este sa uzezi aiurea ambreiajul si articulatiile schimbatorului;

3. Masina trebuie lasata pe liber cat mai putin!

4. In mediu urban(de exemplu cazul cu semaforul rosu pe care il observi) eu zic ca cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci este sa iei piciorul de pe acceleratie la o distanta considerabila fata de semafor, daca l-ai vazut din timp si sa lasi masina in treapta de viteza in care te afli/apesi si frana cand te apropii de semafor. La 20-30km/h pe ora apesi ambreiajul(si frana daca nu a fost nevoie de ea pana atunci) si opresti de tot masina. Nu cred ca exista masina la care sa se opreasca motorul la la 20-30km/h in treapta 3 sau 4.

5. Observ ca ce se invata la scolile de soferi sunt niste aberatii extrem de mari. Nu ma mai mira nimic.

#262
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

 geopsi, on Jul 11 2008, 07:50, said:

Alta chestie complet FALSA: in decelerare(clapeta de acceleratie inchisa) nu exista SUBTURARE! Subturarea apare doar cand exista sarcina. Deci, daca lasi masina in viteza a 3-a pana la 20km/h sa zicem nu o subturezi in nici un caz.
Frana de motor=decelerare=subturare. Deci daca lasi masina in orice treapta si nu calci acceleratia, o subturezi...chiar si in a 5-a(a 6-a) to va fi motorul forta sa se subtureze. Adica sa scada sub rpm-ul stabilit de constructor drept relanti.
Parerea mea despre chestia cu franatul:
dar există sarcină, că mașina nu înaintează că bate vântul din spate ;) simpla ascultare a motorului spune dacă motorul se chinuie ori nu.
eu încerc să frânez cu frâna de motor cât mai mult, dar sub 1800 ture nu o las într-a 4-a. mai degrabă să meargă motorul mai turat decât subturat să se chinuie.

#263
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 gigel de hohențolărn, on Jul 11 2008, 11:44, said:

eu încerc să frânez cu frâna de motor cât mai mult, dar sub 1800 ture nu o las într-a 4-a. mai degrabă să meargă motorul mai turat decât subturat să se chinuie.
ofof, mai mai...va recomand sa cititi cartea tehnica a masinii voastre. acolo veti gasi niste nivele minime la care trebuie sa circule o masina in diferite trepte...
la accent, in carte, ca sa nu zic eu si sa nu credeti, se recomanda schimbare intre 2200 si ~2350... e si ecologic mai bine, si pt motor. ideea asta impamantenita ca e subturat daca nu schimbi la 3000...of of mai mai...

#264
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
@Geopsi:
1. Invata sa scrii.
2. Invata sa faci quote! Nu se intelege nimic, dar absolut nimic din ceea ce ai scris acolo. Nu se stie care este citatul meu si care sunt remarcile tale, e o varza totala.
3. Pana la urma tu ce sustii: ca exista consum 0 pana la o anumita limita de turatie sau ca nu exista, ca nu inteleg absolut nimic.
4. Invata sa scrii.
5. Daca tu imi vorbesti despre principiile aplicate la Dacia 1310, nu ma intereseaza foarte mult subiectul, o fii cum zici tu.
6. Arata-mi unde am zis ca nu este posibil sa ai consum 0 in frana de motor.
7. Invata sa scrii.
8. IN DECELERARE, A.K.A CLAPETA DE ACCELERATIE INCHISA(!!!!), NU EXISTA SUBTURARE PENTRU CA NU EXISTA SARCINA!! Masina nu inainteaza datorita fortei de tractiune a motorului ci datorita INERTIEI, iar motorul in folosesti ca sa opresti masina, nu ca sa ii accelerezi viteza! Este un non-sens sa spui ca in regim de clapeta inchisa, ai sarcina si exista subturare!

#265
Adi-BV

Adi-BV

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 22.07.2008

 uko, on Mar 22 2007, 14:49, said:

nu. o automata nu face frana de motor. scoate, si daca accelerezi baga inapoi in viteza...
mare dezavantaj...nu mi-as lua niciodata automata.
tu stii macar cum functioneaza o cutie automata?

#266
FCBARCELONA

FCBARCELONA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 24.04.2005
Am si eu o intrebare:ce inseamna a debreia?Sunt incepator :D.

#267
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Adica a calca ambreiajul.

#268
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 FCBARCELONA, on Jul 30 2008, 11:35, said:

Am si eu o intrebare:ce inseamna a debreia?Sunt incepator :D.
Incepator in ce sens? ai luat permisul? Daca da... instructorul cu care ai facut scoala e de 2 lei.

#269
Gabriel_Ion

Gabriel_Ion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 27.12.2007
ce leg are cuv a debreia cu calitatea instructorului ? unii spun pur si simplu calca ambreiajul ca sa fie mai usor de inteles. As vrea sa te vad cum inveti tu pe cineva sa conduca si ii spui, hai ce faci debreiaza ca ne apropiem de semafor

#270
tzakieta

tzakieta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 25.09.2006

 closchkutza, on Jul 7 2008, 12:02, said:

2. Orice masina pe benzina cel putin, de la dacie in sus, oricat de multe computere de bord ar avea , tot are clapeta de acceleratie! Modalitatea in care este controlata aceasta poate fi diferita(cablu, motoras electric, etc). De asemenea, la o masina ce are computer de bord o sa vezi ca sunt mult mai multe variabile de luat in calcul pentru stabilirea turatiei de ralanti, decat la dacie. De asemenea, computerul de bord stie cand sa bage benzina si cand sa nu bage benzina, independent de apasarea ta pe pedala!

Vai cat poti sa incurci lumea. frate daca nu esti sigur pe ce zici,mai bine taci decat sa induci lumea in eroare.\
Daca clapeta de acceleratie la tine = pedala de acceleratie atunci nu vad cum ar putea sa fie inchisa/deschisa.
Masinile cu injectie nu au nici o treaba cu nici o clapeta pentru benzina, eventual pentru aer. Injectoarele pompeaza un ameste de aer+benzina in cilindrii pe baza unui curent electric in functie de intensitatea si durata acestuia ( nici o clapita doar o "seringa" actionata electric).
Si in fine:
Da, computerul de bord stie sa nu mai bage benzina cand opresti motorul :). E o aberatie consum 0 din moment ce detonarea amestecului aer+benzina INVARTE axul cotit ( aka turatia , relantiul cum vrei tu). Deci atata timp cat se aude motorul, se arde gazul.

Edited by tzakieta, 05 August 2008 - 12:39.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate