Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Biciclete cu frane pe disc
Last Updated: Jan 04 2012 16:33, Started by
extension
, Dec 07 2006 23:13
·
0
#1
Posted 07 December 2006 - 23:13
Ce parere aveti despre ele? Au vre`un dezavantaj, se strica ceva repede?
Trebuie sa fim atenti la ceva anume cand vrem sa achizitionam una? |
#2
Posted 07 December 2006 - 23:34
extension, on Dec 7 2006, 23:13, said: Ce parere aveti despre ele? Au vre`un dezavantaj, se strica ceva repede? Trebuie sa fim atenti la ceva anume cand vrem sa achizitionam una? La ce vrei sa folosesti bicicleta respectiva? Frana pe disc se merita pentru mountain-bike-uri destinate coboririlor in special, are eficienta foarte ridicata. Daca nu faci sporturi de-astea nu prea are rost, franele normale cu saboti in V sunt mai mult decit suficiente. Daca totusi te maninca...ia-ti o bicla de marca si cauta sa aiba frane pe disc Hayes. Btw, pentru maniaci sau profesionisti exista si frane pe disc hidraulice. |
#3
Posted 07 December 2006 - 23:42
Pe mine ma intereseaza sa trec cu ea prin noroi etc, iar franele normale dupa ce se uda/murdareste rama de la roata nu mai merg o vreme,pana se curata, iar daca se aduna si frunze deasupra rotii, intre brate, nici nu le mai poti strange..Pe deasupra si se deregleaza tot timpul.
In ceea ce priveste calitatea...Din piata o iau, iar in viitor probabil ca voi cumpara piese mai bune daca va fi nevoie. Edited by extension, 07 December 2006 - 23:45. |
#4
Posted 07 December 2006 - 23:55
Si pt bikeri cu 90+ kg sint mai bune frinele cu disc...
Edited by H725, 07 December 2006 - 23:55. |
#6
Posted 08 December 2006 - 02:37
La performante franele pe disc (din piata) cum sunt fata de franele cu saboti, in V, tot din piata ? [cand spun din piata, ma refer la faptul ca nu sunt piese di firma ]
|
#7
Posted 08 December 2006 - 12:46
dupa 2 ani de pastrat bicla in camara (si doar ~100km de mers pe ea) nu e mare lucru cu discurile
doar ca pe apa nu scade forta de franare, insa daca se incalzesc trebuie sa strangi mai tare, dar cu cat strangi mai tare poti sa sari peste ghidon (sunt patit ) -doar daca sunt calde, ca altfel strangi si tot nu patesti nimic |
#8
Posted 08 December 2006 - 15:03
alexpreda, on Dec 8 2006, 12:46, said: dupa 2 ani de pastrat bicla in camara (si doar ~100km de mers pe ea) nu e mare lucru cu discurile doar ca pe apa nu scade forta de franare, insa daca se incalzesc trebuie sa strangi mai tare, dar cu cat strangi mai tare poti sa sari peste ghidon (sunt patit ) -doar daca sunt calde, ca altfel strangi si tot nu patesti nimic Am aflat, in schimb, ca franele (alea cu adevarat in 'V" nu gen foarfeca care pot balansa si atinge janta(le zice, cumva, in "V invers" ?) sunt ideale pentru mine, la coborat de pe "deal", unde sunt foarte solicitate, ne fiind pasionat de "DownHill" si coborari in viteza, mai degraba, m-as incadra in spectrul "UpHill" . da, trebuie intretinute/reglate/curatate dar sunt ultra ieftine, un sabot bun e doi lei sau un cablu e un leu, iar o linie hydraulica e....exagerat de scumpa, cel putin pentru mine. |
#9
Posted 08 December 2006 - 18:59
Mi`am luat astazi, cu 300ron din piata, normal. M`am mirat ca are si suspensie pe spate si jentii duble(nu ma asteptam la pretul asta).
Arata f bine,desi e made in romania dupa shimano design(asa scria pe ea), doar in cateva locuri e zgariata vopseaua si acoperita cu abtibilde diferite de cele cu care a venit din fabrica. Ca si functionalitate pare 100% functionala(m`a mirat asta). Inca astept sa gasesc defectele care sa justifice pretul. Era reglata perfect, si schimbatoarele, si frana in V pe spate,rotile umflate..Tot. E vopsita in negru care fade`uieste(nu stiu cum se spune in romana) in galben pe furca si chiar inainte de roata din spate, iar rotile au dublura jentii rosie. Arata foarte bine..asa ca o voi vopsii neagra toata cu spray. Altfel sigur ma voi trezi fara ea. Oricum, franeaza bine, desi nu e mare diferenta fata de frana clasica, iar despre partea cu incalzitul nu stiu ce sa spun ca nu am avut ocazia sa o incalzesc. Imi urez sa o stric sanatos! |
#10
Posted 06 December 2007 - 18:22
Nici nu se compara franele pe disc cu alea pe saboti ! CLAR .... Franele pe disc sunt cu 30% mai eficiente decat cele normale ! Testat de un mare producator de biclete din SUA timp de 2 ani si publicat acum 1 an !
|
|
#11
Posted 07 December 2007 - 10:54
Am înțeles că frânele pe disc în caz de îngheț nu mai funcționează
|
#12
Posted 25 February 2008 - 12:16
djl, on Dec 7 2007, 10:54, said: Am înțeles că frânele pe disc în caz de îngheț nu mai funcționează djl, on Dec 7 2007, 10:54, said: Am înțeles că frânele pe disc în caz de îngheț nu mai funcționează Franele pe disc sunt cam de 5-6 ori mai eficiete fata de cele pe sabotii ! Eu merg cu bicicleta in mare viteza pe trotuar si pe strada si fara discuri fata nu stiu daca ma descurcam.... franele pe disc la biciclete sunt ff bine gandite. ( cu exceptia firstbike;urilor) DICURI 40km/h + amortizoare fata = franare in 3m pana la 0km/h ! SABOTI 40km/h + amortizor fata = franare in 5m pana la 0km/h Am aflat asta cu ajutorul la 6 biciclete (toate cu kilometraj performant nu chinezisme la 50 ron) Deci clar va recomand discurile Poate in 5 ani or aparea si ABS pe bicicleta |
#13
Posted 25 February 2008 - 12:24
Quote 40km/h + amortizoare fata = franare in 3m pana la 0km/h ! SABOTI 40km/h + amortizor fata = franare in 5m pana la 0km/h Iti fac cadou o bicicleta noua cand reusesti sa opresti de la 40km/h in 3m. |
#14
Posted 25 February 2008 - 18:43
Si de la mine inca una
40km/h inseamna 11,1m/s. Daca tu opresti de la 40km/h in 37 de sutimi de secunda, esti cel mai tare. |
#15
Posted 25 February 2008 - 19:42
daca te opresti frontal in perete franezi de la orice viteza in 0 metri
de la 30 km/h cred ca opresc in 5-6 metri, nu am masurat exact dar cred ca maine ma duc cu ruleta in herastrau, ca si-asa e in drum. (frana W + amortizor frontal). asta franand puternic cu fata (si cu spatele la inceput), spre final frana pe spate nu prea mai conteaza ca centrul de greutate e dat mult pe fata, spatele avand tendinta de a se ridica (stoppie). nu? (evident, asta in caz de frana puternica, nu in mod normal unde se franeaza mai usor) am tot exersat asta toamna-iarna franarile de urgenta, asa stiu mereu daca in caz de obstacol inevitabil ma pregatesc de un impact sau nu. PS: pe zapada proaspata franezi cel mai bine nici nu ciupesti bine frana-spate ca se blocheaza roata din cauza "aderentei" si nici nu trebuie sa te chinui daca vrei sa blochezi si fata |
|
#16
Posted 25 February 2008 - 19:53
Daca am o frana suficient de tare sa ma dea peste cap, la ce mi-ajuta una si mai puternica?
|
#18
Posted 26 February 2008 - 14:55
corneliu_89, on Feb 25 2008, 19:42, said: maine ma duc cu ruleta in herastrau, ca si-asa e in drum. (frana W + amortizor frontal). asta franand puternic cu fata (si cu spatele la inceput), spre final frana pe spate nu prea mai conteaza ca centrul de greutate e dat mult pe fata, spatele avand tendinta de a se ridica (stoppie). nu? (evident, asta in caz de frana puternica, nu in mod normal unde se franeaza mai usor) am tot exersat asta toamna-iarna franarile de urgenta, asa stiu mereu daca in caz de obstacol inevitabil ma pregatesc de un impact sau nu. greutate totala vreo 90 de kile 30 km/h - 4,5 - 5 metri 40 km/h - 6,5 - 7 metri mai masurati si voi distanta de franare cu bicicletele voastre PS: as fi franat mai bine daca locul de frecare al sabotului pe janta ar fi fost curatat de cauciucul ala care se depune in timp, dar deh... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users