motor trifazic alimentat monofazic
Last Updated: Jun 21 2018 15:46, Started by
alecsg
, Nov 09 2006 14:24
·
0
#55
Posted 07 January 2013 - 19:39
cum mentin sensul de rotatie la un motor monofazic de 700w.
Isi schimba sensul de rotatie cam dupa 10-15 min.la o noua comanda de start |
#56
Posted 01 September 2014 - 06:24
Buna ziua , Sunt nou pe forum , nu stiu daca am postat bine sau unde trebuie, am o nelamurire si rog cine se pricepe mai bine sa ma ajute .
Am cumparat recent un strung sn 320 cu motor trifazic de 3 kw la 1500 ture , curent trifazic nu am si nici nu se poate traje deoarece e departe . Motor monofazic de 3 kw 1500rpm am gasit pe net pe comanda speciala la 1000-1200 ron DAR mie frica ca nu cumva sa nu mearga adica sa nu fie ca putere la fel ca cel trifazic desi asa tind sa cred dupa mine ca kw e kw si deci cel monofazic ar trebui sa mearga, astept pareri de la cine se pricepe , nu as vrea sa comand motorul fara sa fiu sigur mai ales ca nu pot sa il returnez inapoi va multumesc anticipat , numai bine! Edited by dragossorin85, 01 September 2014 - 06:25. |
#57
Posted 01 September 2014 - 06:36
Aşa cum ai spus, kW este kW, indiferent dacă motorul este monofazic sau trifazic. Dacă turaţia şi sistemul de fixare sunt în regulă, poţi să faci liniştit schimbarea.
|
#58
Posted 03 September 2014 - 18:54
dragossorin85, on 01 septembrie 2014 - 06:24, said:
Buna ziua , Sunt nou pe forum , nu stiu daca am postat bine sau unde trebuie, am o nelamurire si rog cine se pricepe mai bine sa ma ajute . Am cumparat recent un strung sn 320 cu motor trifazic de 3 kw la 1500 ture , curent trifazic nu am si nici nu se poate traje deoarece e departe . Motor monofazic de 3 kw 1500rpm am gasit pe net pe comanda speciala la 1000-1200 ron DAR mie frica ca nu cumva sa nu mearga adica sa nu fie ca putere la fel ca cel trifazic desi asa tind sa cred dupa mine ca kw e kw si deci cel monofazic ar trebui sa mearga, astept pareri de la cine se pricepe , nu as vrea sa comand motorul fara sa fiu sigur mai ales ca nu pot sa il returnez inapoi va multumesc anticipat , numai bine! salut daca o sa cauti pe net despre Rotary Phase Converters o sa gasesti solutia pentru strungul tau si nu este greu de produs acasa eu personal folosesc acest echipament acolo unde nu am trifazic , si alimentez compresoare frigorifice trifazice dar care pot sa le leg bobinajul in triunghi uita-te un pic in pdf , este o carte tehnica de la asa ceva Attached FilesEdited by adrianfolteanu, 03 September 2014 - 18:55. |
#59
Posted 13 September 2015 - 19:07
buna seara
o sa resuscitez putin acest topic am un motor de 0.37kw si 1387 rpm l-am legat in triunghi cu un condensator de 10 uF , functioneaza, insa abia se invarte din ce stiu eu, se foloseste un condensator de 80uF la 1kw deci la 0.37 ar fi indicat un condensator 22-25uF corect? daca as avea un condensator de 25uF mi-ar mai trebui si alt condensator de pornire? sa iau un condensator de 25 uF pentru mornire si sa pastrez condensatorul de 10uF pentru lucru? sau sa folosesc doar 25uF si pornire si lucru? sunt putin confuz va multumesc anticipat |
#60
Posted 06 October 2015 - 12:30
Buna ziua!
Daca la o retea electrica as avea nevoie de prize trifazice, una de 16 A care va fi legata la un compresor care are intrerupator, 32 A care va fi legata la un taietor circular care are intrerupator si una de 63 A care va fi decuplata de la panoul de sigurante deoarece inca nu va fi folosita, ca sa respecte Protectia Muncii ar fi nevoie obligatoriu ca inaintea fiecarei prize trifazice sa fie montat un intrerupator trifazic?, ca electricianul, asa spune ca trebuie , ca sa nu faca flama cand se scoate fisa din priza trifazica cand motorul este pornit si in sarcina. Iar eu i-am spus ca de ce avem nevoie de intrerupatore suplimentare ca doar se poate deconecta de la intrerupatorul fiecare masini sau de la tabloul de sigurante. Va rog spuneti-mi daca acele intrerupatore suplimentare sunt obligatorii pentru Protectia Muncii Va multumesc! |
#61
Posted 06 October 2015 - 14:16
Da, dar sa aibe o conecatare/deconectare rapida a motorului. Nu recomand folosirea directa a sigurantelor sau protectiilor fara folosirea contactorilor care au o cuplare/ decuplare rapida, reducand arcul electric si distrugerea contactilor. Deci comanda ar fi prin buton/contactor.
O schema simpla: Attached FilesEdited by va_cristi, 06 October 2015 - 14:17. |
#62
Posted 06 October 2015 - 14:43
Daca fiecare utilaj alimentat are dispozitiv de pornit/oprit propriu , atunci nu este necesar cate un contactor pe fiecare plecare din tabloul general...se poate folosi sistemul de priza/stecher plasat langa acest tablou, pt. o deconectare rapida...
|
#63
Posted 13 October 2016 - 15:59
Ma poate ajuta cineva sa leg un motor de 1,5kv la 220v?el are 3 fire care ies din el,doua cu o liniuta alba pe fir negru si unul negru!motorul cred ca a fost pus la 380v!am si un condensator de 1500microfarati la 400v!incerc sa pun poze
Ma poate ajuta cineva sa leg un motor de 1,5kv la 220v?el are 3 fire care ies din el,doua cu o liniuta alba pe fir negru si unul negru!motorul cred ca a fost pus la 380v!am si un condensator de 1500microfarati la 400v!incerc sa pun poze |
#64
Posted 07 May 2017 - 21:12
Salutare. Dețin un motor de 380V de 3KW care a fost rebobinat (se arsese la o fluctuație). Pe cel care l-a rebobinat l-am rugat să-mi pună cablu pentru 220V, deoarece nu dețin 380v unde intenționez să-l folosesc. Tot la rebobinare s-a pus un condensator de 70 micro, însă nu pornește decât ajutat, chiar și în gol. Odată pornit duce și sarcină. Ce mă deranjează este că chiar și la mers în gol se încinge după 5 minute de funcționare. Ce pot să fac să nu se mai încingă și să pornească singur? Am atașat și tăblița de pe motor. Privitor la legături, am remarcat că două din firele care intră în interiorul motorului sunt unite (probabil pentru alimentarea la 220?).
Attached FilesEdited by fmfmfmfm, 07 May 2017 - 21:14. |
|
#65
Posted 07 May 2017 - 22:20
In schema de conectare a motoarelor trifazice la reteaua de 220 volti
din atasament se poate observa ca sunt folositi doi condensatori , Unul pentru functionarea normala , cu valoare cuprinsa intre 60 si 80 microfarazi pentru fiecare KW al motorului si un al doilea condensator , cu valoarea cuprinsa intre 120 si 160 microfarazi pentru fiecare KW , cuplat in paralel cu primul condensator prin intermediul unui intrerupator , doar pina cind motorul porneste din repaus. In cazul motorului de 3 KW ar trebui folosit un condensator de la 180 pina la 240 microfarazi pentru functionarea normala si un al doilea condensator de peste 360 microfarazi cuplat pentru scurt timp in paralel cu primul , pentru pornirea motorului Attached FilesEdited by bowpack14, 07 May 2017 - 22:34. |
#66
Posted 08 May 2017 - 08:12
Ce îmi este mie neclar și de aceea am și postat este că cel care a făcut rebobinarea mi-a pus condensator de 70 și mi-a zis că dacă nu o ia în sarcină să mai adaug câte 10 micro până o ia singur. Pe logica lui.....o să am probabil un ciorchine de condensatori. Cu 70, el nu o ia singur nici fără sarcină (cei drept foarte rar pornește și singur în gol). La sugestia cuiva, sâmbătă am făcut o probă cu un condensator de 200 micro (pe care scria start motor, max 300v), în paralel cu unul de 20 micro, a plecat singur instantaneu, mergea frumos, doar că după un minut a pușcat condensatorul de 200. Cel cu sugestia mi-a zis să nu pun și întrerupător de oprire că dacă e condensator de start se decuplează singur. Acum sunt într-o ceață totală. O altă neclaritate este dacă el a fost rebobinat tot pentru 380v și prin unirea a două fire îl pot alimenta la 220v sau este posibil să-l fi rebobinat special pentru 220v?
Edited by fmfmfmfm, 08 May 2017 - 08:15. |
#67
Posted 08 May 2017 - 09:06
Dupa pornirea motorului , condensatorul nu se poate decupla singur din circuit ,
pentru acesta se foloseste intrerupatorul aratat in schema postata anterior. Totusi ,am intilnit si unele motoare prevazute cu un intrerupator centrifugal actionat direct de axul motorului , astfel incit decuplarea condensatorului de pornire sa se faca automat, fara interventia operatorului . Motoarele trifazice de regula se rebobineaza respectind constructia originala , iar adaptarea pentru functionarea la 220 volti se face prin cuplarea (legarea) bobinelor corespunzator schemei aratate, deci nu ar trebui sa existe motive de confuzie. Proba facuta sambata folosind un condensator de pornire de 200 microfarazi a demonstrat faptul ca bobinele motorului au fost legate corespunzator alimentarii cu 220 volti , iar condensatorul de 200 micro ar trebui decuplat imediat dupa pornire, prin intermediul unui intrerupator. Edited by bowpack14, 08 May 2017 - 09:07. |
#68
Posted 08 May 2017 - 10:27
Din ce mă uit pe net condensatorul de 400 micro costă aproape 200 lei! Dacă îl adaug și pe celălalt....mai pun 150 lei și cumpăr alt motor monofazic de 2,2kw gata făcut de fabrică!
|
#69
Posted 26 July 2017 - 22:21
Salutare. Vin si eu cu o întrebare. Un motor 3 faze cu doua viteze, se poate conecta la 220v?
Va mulțumesc. |
|
#70
Posted 26 July 2017 - 23:52
- Teoretic se poate , practic e complicat daca utilizezi motorul cu ambele viteze (intermitent desigur).
- Motoarele asincrone cu 2 viteze se pornesc cu o schema speciala tip Dahlander . Din constructie ptr. turatia n1 au o pqtere p1 , pentru turatia n2 dispune de puterea p2 . P1 nu este egala cu P2 ci diferita . - Astfel vor fi necesare 2 baterii de condensatoare , cite 1 ptr. fiecare regim de lucru . - acestea vor trebui adaptate schemei . Lucru neaparat de facut de un electrician cunoscator de actionari electrice . - acestea vor trebui adaptate schemei . Lucru neaparat de facut de un electrician cunoscator de actionari electrice . - Mai simplu folosesti doar turatia ce te intereseaza 750rpm ori 1500rpm . Recomand un electrician , chiar si numai ptr. A stabili daca pornesti cu 2 cond si samine doar 1ul ptr. Lucru .. - Mai simplu folosesti doar turatia ce te intereseaza 750rpm ori 1500rpm . Recomand un electrician , chiar si numai ptr. A stabili daca pornesti cu 2 cond si samine doar 1ul ptr. Lucru .. - Motoarele cu 2 viteze vin cu 9 puncte de legatura bobinaj (triunghi - dublu stea - daca imi amintesc bine) pe placa borne si 1ul pt. legare la pamint . Cele mai cunoscute sint la masinile de gaurit tip coloana , unele strunguri parca , ... - Motoarele cu 2 viteze vin cu 9 puncte de legatura bobinaj (triunghi - dublu stea - daca imi amintesc bine) pe placa borne si 1ul pt. legare la pamint . Cele mai cunoscute sint la masinile de gaurit tip coloana , unele strunguri parca , ... - Scuze pt. greseli - cam tirziu si sint cam adormit . - Pentru motoare cu consum pina 10 - 16A sf pornesc cu comutatoare cu came pt. 2viteze tip PACO . PENTRU puteri mai mari cu 3 contactori , releu , etc ... |
#71
Posted 27 July 2017 - 22:31
Mulțumesc dexlab. As prefera sa am ambele viteze, dar ma pot descurca si cu una singura. Este vorba de un mixer de aluat, care are si cutie de viteza, deci motorul nu va fi solicitat foarte mult. Turația mixerului este de aproximativ 90rpm. Cam cât ar dura o asa operație?
|
#72
Posted 28 July 2017 - 06:11
Motoarele trifazice cu putere de pina la 2 Kw se pot alimenta din reteaua de 220 volti
prin intermediul invertoarelor electronice programabile , special construite in acest scop. Acestea permit utilizatorului ajustarea regimului de pornire si modificarea turatiei motorului in functie de necesitati , Alte piese de comanda auxiliare nu sunt necesare. Am instalat un astfel de invertor pentru alimentarea unui malaxor de brutatie echipat cu motor trifazat cu puterea de 1,1 kw , evitind astfel costurile foarte mari ale instalarii unei alimentari trifazice de la reteaua stradala , Invertorul a costat 600 lei Exploatarea motorului este sigura si eficienta, net superioara utilizarii condensatorilor. Spre exemplificare , in atasament se poate observa un model de astfel de invertor iar mai multe detalii in aceasta privinta se pot discuta prin mesaj in privat . Attached Files |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users