Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

motor trifazic alimentat monofazic

- - - - -
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#37
dorel_dorel90

dorel_dorel90

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 17.01.2009
si daca il leg in stea ce se poate intampla? un meserias mi-a recomandat  un condensator de 50uF permanent fara condensator de pornire si dupa ce porneste dupa aceea sa- bag in sarcina .va multumesc pt. ajutor si pt schema revin mai tarziu dupa ce ii fac proba cu detalii

Edited by dorel_dorel90, 21 November 2010 - 11:23.


#38
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Legarea in stea se foloseste pentru alimentarea la tensiune mare, adica la 380V (de fapt tensiunile actuale furnizate de Electrica sunt pentru monofazat  230Vac si trifazat 400Vac, nu mai exista ''380Vac''), asta inseamna ca motorul o sa fie subalimentat, scade puterea...
Incearca totusi cu 47-50uF/450V.

#39
dorel_dorel90

dorel_dorel90

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 17.01.2009
astea sant niste poze

a

Attached Files


Edited by dorel_dorel90, 21 November 2010 - 11:55.


#40
dorel_dorel90

dorel_dorel90

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 17.01.2009
am legat motorul dupa schema pe care am primit-o si am pus condensator de 60mf iar motorul nu  se invarte in nici un sens practic el incearca sa-si caute sensul fulia se roteste si in stanga si in dreapta.Am facut proba si cu cond. de 80 mf si face la fel. din ce cauza? ma puteti ajuta cu o idee? motorul il pot porni doar ajutat de sfoara. Eu vreau sa-l pornesc cu condensator .L-am legat si in stea dar nu are turatie si nu il pot folosi asa

Edited by dorel_dorel90, 27 November 2010 - 16:01.


#41
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Ai incercat sa mentii un condensator permanent, sa spunem cel de 60uF si sa-l ajuti temporar, pentru pornire cu cel de 80uF? (La pornire vei conecta ambele condensatoare in paralel).

#42
fum

fum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,723
  • Înscris: 11.03.2007
Dar condensatoarele sunt verificate? Inca ceva: un joc radial mare al rotorului iti poate face viata un cosmar la pornirea in monofazic.

#43
dorel_dorel90

dorel_dorel90

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 17.01.2009
ce inseamna joc radial? am incercat acum cu 3 condenstori legati in paralel valoarea totala fiind de150 mf si tot nu vrea sa isi ia sensul alte idei mai aveti? astept raspuns . condensatoarele sant verificate si pe alte motoare si sint functionale

Edited by dorel_dorel90, 28 November 2010 - 11:28.


#44
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Eu asa proceda in felul urmator. Conectez cea mai mica valoare de condensator(chiar daca inseriez doua bucati, poate ca se ajunge la 20-30uF), il pornesc la sfoara, observ viteza pe care o atinge, reconectez pe rand in paralel capacitati diverse, pentru a stabili daca creste cuplul sau viteza, ori acestea scad la conectarea lor.
Toate aceste experimente sunt necesare pentru a gasi valoarea condensatorului permanent pentru defazaj. Ulterior se pot incerca a cauta si valoarea suplimentara pentru pornire.
Atentie, solutia impune interventia in circuitul aflat sub tensiune, deci trebuie luate masurile necesare pentru a evita pericolul de electrocutare!

#45
dorel_dorel90

dorel_dorel90

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 17.01.2009
cineva mi-a zis ca trebuie sa iau cateva zecimi din rotor la strung.astazi am fost la cineva care are un motor din care a luat cateva zecimi si porneste cu cond de 50mf .aceeasi problema a avut-o si el si astfel a rezolvat-o. voi ce  ziceti in cazul asta? specific ca motorul este nou nu a fost folosit niciodata si nu are joc la rulmenti .eu i-am verificat ieri

Edited by dorel_dorel90, 28 November 2010 - 12:24.


#46
fum

fum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,723
  • Înscris: 11.03.2007
?Cateva zecimi?. O masura mica pentru tine, un mare pas catre dezastru; la un intrefier, de trei zecimi sa zicem, tu vrei sa strunjesti cateva zecimi? Asta a fost rezolvarea situatiei in care rotorul se freca probabil de stator, insa marirea intrefierului duce inevitabil la cresterea curentilor. Jocul radial este jocul care duce la micsorarea distantei dintre stator si rotor, la limita, la frecarea dintre cele doua. La alimentarea trifazata nu sunt probleme cu pornirea, in cazul alimentarii monofazate sunt. Important este jocul ansamblului, adica cel al asamblarii rotor-rulment + cel al asamblarii rulment-scut, insa tu zici ca motorul este nou. As mai sugera ceva: probabil ca in zona ta este deja frig, vaselina este cam solida, veche poate, si rotorul se invarte cam greu; iti sugerez sa speli rulmentii si sa ii gresezi proaspat. Banuiesc eu ca vorbim despre pornirea in gol, nu?

Scuze, abia acum am vazut ca motorul este la 3000 de ture. In cazul asta iti trebuie capacitate mai mare sau un comutator stea-triunghi. Pornirea in stea este mult mai usoara si pentru ca de multe ori consumatorii casnici ?beneficiaza? de retele slabe. In orice caz, fie te apropii cat de mult de tabloul de alimentare cu energie el., fie alimentezi cu sectiuni corespunzatoare distantei fata de alimentare si curentului consumat.

Edited by fum, 28 November 2010 - 22:11.


#47
dorel_dorel90

dorel_dorel90

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 17.01.2009
despre ce capacitate este vorba sau ce fel de comutator ca nu am vazut comutator stea-triunghi. daca ai avea vreo poza ar fi bine. referitor la pornirea in stea am postat mai inainte ca nu sant probleme decit ca motorul nu are turatia necesara pentru ce vreau sa fac.se poate sa fie si de la retea nu te contrazic ca nu am masurat tensiunea.astept o poza un link cu o adresa ceva ca sa vad cum arata acest comutator sau cu alta idee ceva .multumesc.

#48
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
O posibilitate pentru  pornirea motorului  in STEA, urmata de trecerea la configuratia TRIUNGHI este urmatoarea schita:

Attached File  conexiuni_motor.JPG   62.04K   543 downloads

Attached File  comutare_STEA_TRIUNGHI.GIF   13.7K   655 downloads

Teoretic trebuie comutatoare cu trei pozitii, sa mai existe o pozitie de ZERO intre cele doua situatii, astfel ca sa fie sigura deconectarea si reconectarea simultana a celor trei sectiuni.

Edited by mister_rf, 04 December 2010 - 11:56.


#49
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,057
  • Înscris: 10.02.2007
Comutatoarele stea-triunghi se comercializeaza sub aceasta denumire si exista in toata gama uzuala de puteri. Configuratiile necesare sunt facute din constructie, sunt montate eclise (strapuri) direct pe borne, nu trebuie decat sa legi reteaua si motorul.
Practic, prima pozitie este de zero (oprit), apoi stea, apoi triunghi. Nu e nevoie de zero intre stea si triunghi (doar la comutatoarele automate de puteri mari (cu contactoare) se trece rapid si prin aceasta stare, contactoarele fiind in plus si interblocate.
La pornirea cu comutator manual Y-D se pune intai in stea, se asteapta pana cand motorul intra in turatie, apoi se trece in triunghi. Scopul este evitarea curentilor mari de pornire.

#50
chiche

chiche

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 06.01.2011
Salutare tuturor.Am si eu o intrebare .Detin un motor vechi care nu a mai fost pornit de 3 ani avind axul de la rotor rupt.Are urmatoarele specificatii ;22o/380 v   2,2/1,5 ,2850 rot.La momentul asta este reparat  ,schimbati rulmentii, axul se invirte usor si are un condensator de 100 micro.Porneste fara niciun ajutor inclusiv in sarcina  [la abricht],are turatie si forta ,insa se incalzeste foarte repede .La mersul in gol ,in aprox 15 min frige.Mentionez ca este legat in triunghi.Daca poate cineva sa-mi spuna cum as putea rezolva problema. Multumesc.

#51
fum

fum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,723
  • Înscris: 11.03.2007
Poți încerca să reduci capacitatea pentru faza de funcționare la 25-30 micro (ideal ar fi să poți măsura curentul care trece prin C pentru alegerea unei valori potrivite), sau poti elimina C-ul din circuit imediat după pornire. Atenție, în paralel cu condensatorul trebuie pusă o rezistență pentru descărcare, altfel condensatorul rămâne încărcat!

#52
chiche

chiche

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 06.01.2011
Intre timp am mai facut niste probe ;dupa pornirea motorului am deconectat c-ul de 100,nu sa mai incins dar a scazut semnificativ puterea .Acelasi lucru sa intimplat cind am pus de 80 sau doi insumind 56,in ultimile cazuri lasindu-i legati tot timpul la motor.Legat de masuratori detin doua multimetre unul digital si unul analog.Am sa masor curentul la bornele c dar dupa aceeia/?

Edited by mister_rf, 14 March 2011 - 02:38.
evita citarea inutila a textului anterior!!!


#53
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 25.07.2010
salutare. am si eu o intrebare... se poate face ca un motor de 5,5 kw la 380v sa fie adaptat ( cu condensatori) sa functioneze si la 220 v? motorul este industrial , nu are fulie in schimb are o cuplare cu canale (nu stiu cum sa o numesc... elastica sau...) are 980 rot pe min si 5,5 kw . vreau sa fac ca sa funtioneze si la 220v pentru ca as vrea sa il folosesc pentru un despicator de lemne cu con portabil ce sa mai pot presta si la altii care nu au instalatie electrica la 380v. presupun ca din 5,5 kw sa imi ramana macar 3,5 kw utili la 220v . cam ce condensatori ar trebui folositi? cati microfarazi? sau as putea sa il pornesc la "sfoara" asta doar in cazul cind as pune conul direct pe axul motorului? va multumesc pentru viitorul ajutor. s-ar preta motorul pentru asa ceva? cam ce consum o sa aiba la 220 v cu condensatori sau fara (pornit la sfoara)

#54
luci`72

luci`72

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.05.2007
Eu am rezolvat problema cu un condesator polarizat din  televizoarele pe tuburi 150Mf\380v care l-am pus in paralel cu condesatorul de 75mf\400v ne polarizat, inseriat cu un comutator pe care il apas la porinre si gata pleaca si in sarcina. :thumbup:  ATENTIE NU SE TINE PERMANENT IN SARCINA CA FACE BUMMMM. :death:

Edited by luci`72, 11 October 2011 - 07:27.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate