Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#7075
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
@kspic


Pe vremea cand sotia avea ascutitoarea de 1.2 12v se simtea un xyW30 vs zxW40....

Pe langa viscozitatile la cald, am obs ca cel mai mult se simte hths

Cel putin la mine, intre 2 uleiuri w40 la demaraj se va simti mai bine cel cu hths mai mic....de fiecare data

Repet...pt ascutitori din astea mici....

Acum de la polo-ul sotiei a mai ramas doar caroseria si restul....motorul nu mai e demult (ascutitoare) ;)



#7076
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 Kspic, on 30 mai 2017 - 11:03, said:

Mai slab la demaraj ? Eu cred ca diferenta asta la acel 0.9 tce este oferita de benzina nu de ulei.  Un ulei nu o sa iti faca diferente de genul niciodata mai ales cand vorbim de uleiuri de comert. Eu unul nu am simtit acele diferente intre uleiuri de calitate si nici nu am auzit sa existe ( la uleiuri de comert )
Nici eu. :D
In schimb sunt voci care sustin  ca un ulei cu HTHS mare (peste 3,5 mPa.s reduce demarajul, comparativ cu un ulei cu HTHS ceva mai mic. Unde e adevarul?

#7077
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Eu ma bazez pe simple_n si pe ceea ce spune.
El a testat mai cu atentie acest aspect, eu nu. Nu am bagat de seama lucrurile de genul asta.

Faza ca uleiurile cu HTHS mai mare determina scadere de performanta nu exista. In unele motoare poate afecta cuplul. Ce am testat este ca un ulei cu HTHS mare imi ofera eficienta scazuta. Mai precis consum excesiv de carburant pentru acelasi stil de a conduce.  
EDIT
Am citit mai mult si aici aveti dovada a ceea ce spuna simple_n. Test facut in laborator intre 0w30 si 10w60;
http://performancera...yno_results.pdf

Quote

The first test, running with CFS 10w60 recorded 138.6 kW, 188.5 HP.
After the first test all oil was removed from the engine, oil cooler and the oil filter was changed.
The second test used oil CFS 10w60 NT (pre-warmed to 93°C inside of the engine before the test) and
recorded – 140.7 kW, 191.4 HP
A third test was done, using CFS 0w30 NT (pre-warmed to 85°C inside of the engine before the test) –
showed same final power results as CFS 10w60 NT but significantly higher torque in wide range of revs.

Mai multe teste aici
http://performancera.../dyno-friction/

Mda.... ceva nou in fiecare zi......

Edited by Kspic, 02 June 2017 - 00:07.


#7078
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Chestiile astea cu demarajul le-au "fumat" americanii de mult.....ei sunt foarte fanatici si pun la indoiala orice, de asta au ajuns si unde au ajuns

Eu le-am observat empiric la tigaie, mai ales la viteze mari si ture mari.....


Depinde de stil si de cat de mult iti cunosti utilajul.......sau nu neaparat de cunoscut ci de cat te intereseaza acest aspect- daca arunci un ulei in motor doar de dragul ca e la "moda" sau doar ca merge "Porsche", "audi" cu el, atunci inteleg perfect asta insa nu inseamna ca ceilalti nu au dreptate


Daca nu ma interesau celelalte pareri, as fi ramas si azi la Castrol....cu care incepusem dupa 89.......insa e meritul unor oameni de aici de pe acest forum ca m-au indreptat in directia corecta - as vrea sa-I vad scriind mai des


La tigaie de exemplu, cand foloseam 5w50 ( mobil 1) sau Castrol 10w60 parca se deschidea parasuta, mai ales de la 4500-5000 rpm in sus.......bine, a fost o greseala atunci din partea mea pt ca nu aveam pompa cu debit marit insa ma fixasem numai pe protectie fara sa vad restul.......adica degeaba e uleiul gros si protejeaza la ture mari, daca nu ai "pompa" care sa-l duca unde trebuie.......

Nu am vazut padurea de copaci.....adica zic eu, trebuie vazut comportamentul motorului in ansamblu, de obicei cand castigi ceva trebuie sa te intrebi ce pierzi si pe unde pierzi....


Parerea mea

#7079
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Dupã ce am petrecut mult timp studiind analize, parcurgând topice kilometrice pe forumuri, fãcând comparații pot sã trag urmãtoarea concluzie: uleiul bun pentru mașina ta îl simți. Mai presus de date, se simte când în motor ai bãgat ce trebuie. De aceea se întâmplã ca un ulei excelent pe hârtie sã nu producã satisfacție și viceversa.
Cât privește impactul unui ulei, se simte și la mașini mai puternice nu doar la ,,ascuțitori". Cu condiția sã cunoști mașina aceea.

#7080
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Test dyno si atunci vorbim. Pana atunci doar pareri personale si mult placebo.

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 09:55.


#7081
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Bre  i860, tu ai idee ce usor se poate maslui un test dyno?

Poate parea subiectiv dar acordai o sansa si aluia care a mers de la 5 schimburi de acelasi ulei in sus, pt ca e posibil sa perceapa mai mult in vreo 50 000 km facuti decat percepe un dyno test


Si apoi....dyno test nu simuleaza conditiile de drum....vant din fata....ploaie....diverse temperature....diverse temperature ale antigelului.....stii, chestii din astea care influenteaza regimul de mers si cum se adapteaza tot motorul si aprinderea etc....


Pe dyno test masina e incalzita frumos....conditii optime....aer ok.....nu tu umezeala, nu tu rezistenta la inaintare.....si restul scrise de mine mai sus


Poate de asta se si scriu atatea pagini despre ulei.....unele pe hartie dau ok insa puse in masina da cu radical sau cu logarithm......sau invers....

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 09:55.


#7082
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Bre, de ce sa iti masuliesti propriul testul dyno?
Si eu am cel putin 10 schimburi cu alceasi ulei si 70k km si tot un dyno este mai relevant.
Daca faci numai drumuri de 2km atunci da, insa banuiesc ca motorul se incalzeste dupa ceva km si intra in parametri de functionare normala.
Conditi speciale pentru rezultate precise si nu bazate pe perceptii personale
Si se vor scrie pentru ca fiecare este diferit si percepe diferit niste lucruri.

#7083
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Pai pt dyno sunt 2 variante :


- daca esti "producator" de ulei il masluiesti ca sa impresionezi


- daca esti consummator si te duci la un random cu dyno......ala ti-l poate maslui ca sa te impresioneze......mai ales daca iti mai si "tiunareste" ceva la masina etc


Sa vezi ce cuplu de "tractor" pot scoate pe dyno la tigaie....si caluti deasemenea insa mai usor acolo ca bate la ochi si se prinde chiar si cineva fara cunostinte....

Depinde de dyno......role inertiale si cine manevreaza.....chestii din astea.....intelegi?


Multi care resofteaza impresioneaza pustanii cu dyno......si apoi pe sosea descopera realitatea


Din aceeasi categorie sunt si aia care fac teste de frictiune pe youtube, gen polonezu ( sau ce naiba e) ala Piotr tester........daca crezi asa ceva e dreptul tau insa e gresit


Vis-à-vis de demaraj......eu am scris de tigai cu puteri ultra mici, sub 120 cp....acolo chiar conteaza la demaraj (a se intelege acceleratie) fiecare grd din vascozitate si se simte mai ales la ture mari....

Pt puteri medii (150-300) deja nu mai simti la fel, e inertie prea mare si nu mai conteaza ca e 5w40 sau 5w30.......demareaza la fel, acolo imi fac griji doar pt protective


Dar la rasnita - ca de aici am pornit discutia- ma intereseaza pt ca folosind RL 5w40 ( nu euro)  era prea greu pt motor, tragea greu de la 4500 rpm in sus......0w40 (HTHS 4) RL era compromisul perfect- desi daca vroiam demaraj, puneam un 0-5w30 si clar tragea mai bine decat cu RL 0w40 dar nu mai aveam aceeasi protective, plus zgomot de batai si metal la ture mari (apoi incet incet se muta mai jos)


Asta prin teste si incercari la mine.....


Tu nu ai probleme din astea, Mercedes face motoare cu tolerante mici si calire ff buna a pieselor.......tu iei performanta de-a gata, eu trebuie sa o caut, sa modific, sa testez.....intelegi?

#7084
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

Quote

Faza ca uleiurile cu HTHS mai mare determina scadere de performanta nu exista
La fel gandesc si eu.

Eu cred ca vascozitatea e cheia acestei probleme, nicidecum HTHS ul. Vorbim despre vascozitate la temperatura de lucru, adica in zona a 100*C a uleiurilor.
Daca am doua uleiuri ale aceluiasi producator unul 5w30 si HTHS peste 3,5 si altul 5w40 cu HTHS idem 3,5, eu spun ca performantele motorului vor fi mai bine puse in evidenta de uleiul cu vascozitate mai mica la cald.
Perceptiile depind de foarte multe; placebo printre altele.
Eu voiam un argument tehnic, nu ce simtim sau cum simtim masina. Uneori in decursul aceleiasi zile putem "simti" performante diferite ale masinii, functie de... starea vremii. Posted Image

Edited by iancuMIC, 02 June 2017 - 12:08.


#7085
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Depinde !  - eu ma refer strict la demaraj si am scris mai sus in ce conditii si unde

Vezi in exemplele lui Kspic exemple, inclusive in dyno ( ca tot zicea I860 de dyno)

Teoretic la uleiurile de pe vremea dinozaurilor era cum zici tu....vascozitati si chestii


Dar acum lucrurile au evoluat....au aparut friction modifiers ( vezi motul 300V , vezi Xado....)

Deja da cu virgula puternic la aia, si nici nu se mai chinuie sa faca baza sintetica.....dar ajung la performante bune


Nu era vorba doar de un 5w30 vs 5w40 ( unde daca ai un 300v 5w40 sau xado, te asigur ca va demara mai bine pe ture mari decat un 5w30 modest)


Eu am scris de xW40 vs xzW40......deci acceeasi vascozitate teoretica la 100 grd insa hths diferit.....


Dar conteaza sa fii deschis la nou.......daca intrii doar ca sa faci reputatie sau sa contrezi si nu ai tinut in viata ta o cheie de 13 in mana atunci........merge si marketing


Ar trebui sa mai intre sa scrie din cei "vechi" despre friction modifiers, nu prea s-a acoperit aici acest subiect

Edited by simple_n, 02 June 2017 - 12:08.


#7086
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Bre noi vb de ulei, si cat de bun este el pentru masina noastra, cati cai putere castigi si cat de bine acelereaza ea cu acel ulei minune pe care noi il punem in ea.
Nu vorbim de remap, tunnig sau altceva.
Daca vrei sa vii cu ceva argumente atunci poti sa faci niste teste cu diferite uleiuri pe un dyno ( aceasi tigaie ) si atunci poti spune ca vezi doamne am castigat 1cp sau 1 Nm le torque cu uleiul respectiv, nu ca un ulei este mai alunecos ca altul.
Foarte bine poti sa vezi pe dyno cat de "greu" trage pe o anumita turatie si poti sa vezi de ce, poate este de la amestec nu neamaparat ulei.

#7087
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Dupa mine nu e vorba de nici un castig de putere, pe mine ma intereseaza uleiul cel mai subtire care protejeaza cel mai bine


Ti-am zis ca testele pe dyno sunt irelevante, sunt doar orientative......nimic nu-ti poate preciza 100% cum se va comporta in conditii de mers variate

Deasemenea ti-am scris mai sus ca la motoare de puteri medii nu conteaza....sau nu se simte; nu mai poate 4.2 FSI-ul meu ca e hths 4.5 sau 15.....sau ca e 0w40 sau 5w30.....

Dar tigaia de 70-120 cp simte un pic mai mult la modul cum accelereaza.....

Atata tot.......nu inteleg ce atata agitatie apparent fara motiv


Referitor la "Foarte bine poti sa vezi pe dyno cat de "greu" trage pe o anumita turatie si poti sa vezi de ce, poate este de la amestec nu neamaparat ulei" -  asta se vede in adaptivi/diagnoza - nu iti trebuie dyno;   ti-am scris mai sus cateva indicii legate de dyno cu role inertiale si alte chestii dar te faci ca nu le vezi, sau nu stii despre ce scriu....


Nu trebuie sa te superi ca unii pun RL si tu nu pui.....la fel cum nici eu nu ma supar si nu indemn pe altii sa puna ce pun eu

Este doar schimb de pareri

#7088
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

 simple_n, on 02 iunie 2017 - 12:38, said:

Referitor la "Foarte bine poti sa vezi pe dyno cat de "greu" trage pe o anumita turatie si poti sa vezi de ce, poate este de la amestec nu neamaparat ulei" -  asta se vede in adaptivi/diagnoza - nu iti trebuie dyno;   ti-am scris mai sus cateva indicii legate de dyno cu role inertiale si alte chestii dar te faci ca nu le vezi, sau nu stii despre ce scriu....

Nu trebuie sa te superi ca unii pun RL si tu nu pui.....la fel cum nici eu nu ma supar si nu indemn pe altii sa puna ce pun eu

Este doar schimb de pareri

Sunt curios sa imi zici ce diagnoza folosesti tu ca sa vezi amestecul in open loop, fara un wide band lambda bagat in evacuare? Sa nu mai vorbesc de una decat fara sonde lambda?
Cu role inertiale sau fara nu are nici o legatura, dupa cum ai zis si tu dyno iti da o baza un puct de lucru, ai niste valori ( ca sunt adevarate sau mai putin este un punct de plecare ) cu are iti poti demonstra niste pareri.
Nu ma supar ca unu pun RL, Shell, sau orce au ei posibilitatea, este alegerea lor.

Normal ca este un schim de pareri insa cu cat aduci mai multe argumente concrete cu atat mai bine, zic eu.

#7089
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

Quote

Dar conteaza sa fii deschis la nou.......daca intrii doar ca sa faci reputatie sau sa contrezi si nu ai tinut in viata ta o cheie de 13 in mana atunci........merge si marketing
Ei asta-i buna. Reputatia pe forum e ca moneda virtuala. Posted Image

Quote

Este doar schimb de pareri
Asa zic si eu.
Sa revenim.

Quote

Deasemenea ti-am scris mai sus ca la motoare de puteri medii nu conteaza....sau nu se simte
Eu zic asa; conteaza foarte mult vascozitatea si tolerantele motorului, contructia acestuia.
Cand producatorul e foarte permisiv in alegerea uleiurilor si a vascozitatii (0w30 la 10w40) atunci chiar nu ai ce sa simti ca pui un ulei cu HTHS peste 3,5 mPa.s.
Ca sa vorbesti argumentat trebuie sa vii cu teste pe dyno; altfel mie mi se pare ca in dimineata asta k4m ul meu tragea in urcare pe faleza de rupea; cu acelasi ulei de 14 mii. Aka ravenol 0w40. Da e doar o parere; asta trebuie subliniat, ca axiome din sufragerie, sunt cele mai lesne de emis.

Edited by iancuMIC, 02 June 2017 - 13:01.


#7090
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Sigur, tu stii cel mai bine cum este cu axiomele din sufragerie

Si cu netul....ca tot ii dai inainte cu dyno desi daca te intreb cum masoara si ce masoara pariez ca imi dai un copy paste de undeva....asta in cazul cel mai bun


Deasemenea sunt convins ca mananci pe paine mecanica la k4m tau- ca sa fiu ingaduitor- si stii bine timpi de injectie sau tolerante la compensatorii hidraulici pe care ii ai.....ca sa nu mai zic de valoarea avansului

Dar astea sunt fleacuri.....pt restul e dyno


Iti recomand o plimbare pe la Rasnov, e frumos dyno park si vezi cum se comporta "hths" la deal...sau vale...sau intre :)))


La asa replica, asa raspuns :)))


@i860 : pocnitoarea de care vorbesc nu are nevoie de wide band sau altceva pt ca uce este primitiv

Nu are nici 6 senzori daca e sa ma gandesc bine...

Open loop - sau bucla deschisa are orice motor cu injectie si nu iti trebuie dyno ca sa evaluezi asta

Ba mai mult chiar manualul iti zice conditiile de test si valorile pt open loop respectiv temp apa avans si viteza stabilizata la o valoare

Lambda nu intra in discutie pt ca e primitiva

La TFSI da....dar cum ziceam la ala si fsi nu conteaza, oricum e alta mancare de peste ce am facut acolo


Chiar si la tigaie asa primitiva cum e sa putut adapta 2 tipuri de combustibil in paralel -alcool si gpl - doar pt amuzament

Daca vrei discutam dar nu cred ca e sectiunea si mie greu sa scriu de pe mobil acum

Edited by simple_n, 02 June 2017 - 13:25.


#7091
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

 simple_n, on 02 iunie 2017 - 12:05, said:

Dar conteaza sa fii deschis la nou.......daca intrii doar ca sa faci reputatie sau sa contrezi si nu ai tinut in viata ta o cheie de 13 in mana atunci........merge si marketing

Aici iara nu ai dreptate stiu cum arata si cum se foloseste o cheie de 13mm.

- acomodare maf din 4 in 5 pini in loom-ul de la ecu plus coding pentru reference signal. Asta pentru remap
http://imgur.com/a/QYf1H

http://imgur.com/a/jQZEk

Semal o si dupa semanl ok
http://imgur.com/a/QymSB
http://imgur.com/a/9vdha

Mentenenta preventiva, nimici nu mai descriu ca sunt sigur ca stii despre ce sunt pozele
http://imgur.com/a/KhGwD
http://imgur.com/a/EAxrF
http://imgur.com/a/UJGyJ

Sper ca te-am convis ca nu aberez cand este vorba de mecanica...

De dyno da ma duc la rasnov...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1rXJ-58dsPg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Vezi tu mistocari sunt pe toate gardurile, ai ceva de zi vino cu ceva argumente nu banuieli.

Edited by i860, 02 June 2017 - 13:33.


#7092
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Mey...tu crezi ca eu scriu doar pt tine?

Vezi mai sus editare -pt tine- si lasa cheile de 13...


Deja am deviat cam mult...

Mie numi plac chestiile astea cu umflat in  pene cu " ce am eu" si evit sa vorbesc despre masinile mele

Daca de la folosirea unui amarat de ulei unii se aprind asa....apoi la restul...


Edited by simple_n, 02 June 2017 - 13:38.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate