Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#7093
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Dacă vouă vă trebuie test dyno și citit enșpe senzori ca să vedeți nu știu ce... Întreb și eu...ce fel de șoferi mai sunteți? Să nu îmi spuneți acum că trebuie facultate de profil și doctorat ca să îți dai seama când merge o mașină bine!
Apăi dacă eu zic că merge mașina mea mai bine cu uleiul X decât cu uleiul Y e placebo? Îmi trebuie test dyno ca să îmi spună că așa îi?

#7094
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
"Open loop - sau bucla deschisa are orice motor cu injectie si nu iti trebuie dyno ca sa evaluezi asta

Ba mai mult chiar manualul iti zice conditiile de test si valorile pt open loop respectiv temp apa avans si viteza stabilizata la o valoare

Lambda nu intra in discutie pt ca e primitiva"


M-am lămurit.  Rămâi la uleiuri.

#7095
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Testarea dyno din punctul meu de vedere are valoare doar atunci cand se face in aceeasi zi si la intervale de ore foarte mic. Mai precis sa simulezi oarecum un laborator.
- scoti uleiul vechi, pui uleiul X. Faci 3 ture de dyno. Media lor si aia e.
- scoti uleiul X, pui uleiul Y, faci alte 3 ture de dyno.

Compari valorile medii si curbele de pe dyno.

Diferenta intre uleiuri de la schimb la schimb este oarecum interpretabila. De ce ?
- carburantul. Eu simt diferente intre carburanti de la alimentare la alimentare la TFSI sau .a 1.7 DTI. La 2.0 CDTI sunt foarte mici in schimb.  Deci la 1.4 si 1.7 nu pot face diferenta intre uleiuri de la schimb la schimb.
- uleiul vechi nu prea poate fi comparat cu unul fresh dpdv al trasului. Se stie ca orice ulei uzat are un anumit grad de contaminare, un anumit procent de aditivi inca activi. Pe langa asta vascozitatea o data cu orele de functionare si km variaza foarte mult.

Eu nu am bagat in seama aspectul asta pentru ca ..... na.... am zis, carburantul a fost acuzat meureu.

 iancuMIC, on 02 iunie 2017 - 11:57, said:


Vascozitatea variaza direct proportional cu HTHS-ul.
HTHS-ul caracterizeaza vascozitatea uleiului la 150 grade. Cu cat este mai gros uleiul cu atat HTHS-ul este mai mare.

Dar un ulei Esteric ( PAO+ POE ) mereu o sa aiba HTHS mai mare pentru ca rezista mult mai bine la temperaturi mari. Si Asa o sa vezi ulei 5w40 cu HTHS de 4.5 de exemplu in timp ce un 5w40 normal are undeva la 3.7-3.8 HTHS-ul.
Eu la A3 la mers foarte foarte sportiv cu cam 190-200 km/h constant am temperatura uleiului la 101 grade. Test facut recent.

Nu doar HTHS-ul conteaza. Este foarte important cum lucreaza un ulei in motorul de interes.
Amsoil a atins peste 110 grade in 1.4 TFSI cel euro 5w30 iar la valvoline maxim 104 grade.

Deci mai conteaza la ceva HTHS-ul daca exista diferente de schimb termic intre uleiuri ? Mai conteaza la ceva v.100 grade ?

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 10:05.


#7096
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013

 i860, on 02 iunie 2017 - 17:26, said:

"Open loop - sau bucla deschisa are orice motor cu injectie si nu iti trebuie dyno ca sa evaluezi asta

Ba mai mult chiar manualul iti zice conditiile de test si valorile pt open loop respectiv temp apa avans si viteza stabilizata la o valoare

Lambda nu intra in discutie pt ca e primitiva"


M-am lămurit.  Rămâi la uleiuri.

Si eu m-am lamurit - ramai la youtube/dyno

Daca tu contrazici uzina la un motor despre care habar nu ai si nici macar nu ai asa ceva....



@Kspic


Temperaturile alea le ai la TFSI pt ca ai radiator de ulei....spune si chestia asta Posted Image


Diferentele de schimb termic sunt influentate si de friction modifiers sau de Vi ( indirect)....


Pana la urma ce o sa pui la urmatorul schimb?Posted Image))

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 10:06.


#7097
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Am radiator de ulei la 1.4 TFSI dar am spus ce probleme am avut cu Amsoil si mai ales cu Castrol. Mi-a mancat din ambele ulei in oras pentru 7 km de talpa de am vrut sa vand masina. Am zis ca nu se poate ca o masina la nici 60k km sa manance ulei in talpa cam 100-150 ml.

Ce o sa pun ? ...... Nici eu nu stiu. Ramane de vazut...... nu m-am decis inca.
Nici nu imi vine sa ii dau jos uleiul din motor. Nu am nici un motiv...... merge superb motorul cu uleiul la gata 5k km.
Consum de ulei 0 ml.

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 10:07.


#7098
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Nu la atittudinea concetatenilor nostri ma refeream.....

Asta se vede mai sus in replicile unora...... ei vor ramane vesnic la nivelul lor


Ma refer la faptul ca nici un producator de uleiuri nu le recomanda.....incepand cu Amsoil si terminand cu Catastrol.....


E firesc sa simti la Polo diferenta ....pt ca e ascutitoare comparativ cu A3.....scriam asta mai sus dar au sarit unii in aer


LE

Iti trebuie un radiator mai mare.....din ala de 2.0 TFSi , credema pe cuvant Posted Image


Deci zici ca Valvoline e tare si nu il ciupe, in conditiile in care motoarele astea cam ard ulei?

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 10:07.


#7099
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
4000km (1400 extraurban mers foarte tare- drum Bucuresti- Baia Mare si retur facut in 8 ore mers/8 ore intors) si restul de 2600km de Bucuresti exclusiv la orele de nebunie. Mi-a consumat 150-200ml maxim in primii 4000km de cand am masina.

Motorul e 1.4 tsi generatia pe curea, iar uleiul este Mobil 1 ESP 5w30 - pus la Avia, deci original. 200 ml am completat doar verificand joja sa fie pe maxim, nu mi s-a aprins nimic in bord, pur si simplu verific periodic presiunea in anvelope, nivel ulei, antigel, lichid frana.

Poate alea vechi consuma ulei, astea noi nu prea, daca a fost exploatat corect motorul.

#7100
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 Kspic, on 02 iunie 2017 - 18:02, said:

Vascozitatea variaza direct proportional cu HTHS-ul.
HTHS-ul caracterizeaza vascozitatea uleiului la 150 grade. Cu cat este mai gros uleiul cu atat HTHS-ul este mai mare.
Nu stiu de ce dar am oarecari rezerve sa cred ca un ulei gros are si HTHS ridicat. Sunt uleiuri cu IV 162 si HTHS peste 3,5. Oare un Elf 10w40 ce HTHS o fi avand?

#7101
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Conteaza bazele foarte mult.

Uite, cauta HTHS la
Mobil1 0w40 New Life
Mobil1 Peak Life 5w40
si mobil1 ESP 5w30.

Dupa cauta Motul 8100 xcess 5w40 vs Motul 300v 5w40 vs Motul 8100 xclean 5w40 vs Motul 8100 clean+ 5w30 vs Motul 300v 0w40. O sa vezi diferente de HTHS. HTHS mai mari la cele de competitii cu PAO, POE, HC si AN dar si la cele mai groase.

In 300v sau Redline ce sa mai adaugi ? Ele deja vin cu tot ce trebuie. Posted Image))))

Uleiurile de strada trebuie sa respecte anumite cerinte. Masinile trebuie sa se si uzeze. Ideea unui ulei de strada este simpla. Costuri mici si eficienta buna. Orice producator trebuie sa faca un ulei care sa atinge unele standarde si sa aiba o anumita viata. Nu poti avea si aditivari beton si viata mai lunga. Balanta se echilibreaza mereu in favoarea unui anumit aspect.
Mobil1 ESP 5w30 este extrem de bine aditivat dar este uleiul LL cu viata scurta rau. Din testele oficiale Mobil1 la conditii mixte maxim 16k km.


Deenman - cu ESP 5w30 si eu am avut consum de ulei dar undeva la 100 ml la cateva mii de km.
Eu am varianta cu distributie pe lant. Oricum motorul meu e tanar sub 90k km.

Edited by Speedo, 05 June 2017 - 10:09.


#7102
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Salutare.
Exista vreun 0W40 gen sa acopere norma C3 ? Bine...mie imi trebuie 504.507,,dar e prea subtire si iese din motor pe la toate incheieturile.. Nu radeti, eu asa am constatat.

Nu ma apuc de schimbat acu' toata furtunaraia si garniturile, ca nu merita masina..

E un A4 B7 din 2006, 2.0 tdi. Mai trag un an de cazan, sa termin cu rata la casa si dupa...la rabla..  Deci merge vreun 0w40 cu DPF d-ala primitiv ( care se incinge la 800 de grade..) ?

Va dati seama ca nu prea ma mai intereseaza ce ulei bag in cazan, da as face un experiment cu un 0w40..

#7103
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Daca iese din motor pe la toate colturile nu este de la ulei slab ci de la garnituri uzate. Nu ai ce sa ii faci. Poti sa ii pui si 10w60 ca tot o sa il arunce.

In ulei ti-a ajuns antigel ?
In antigel ai ulei ?
Pe unde pierde mai exact ?

Edited by Kspic, 03 June 2017 - 09:36.


#7104
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Astăzi am completat Č™i eu nivelul uleiului.
YACCO FE 5w30. Undeva pe lângă 300ml după 3200 km de regim mixt. Talpă in afara orasului Č™i in oraČ™ mers în aglomeraČ›ie
1.4 tdci

Edited by scrisit, 03 June 2017 - 10:17.


#7105
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Dupa 3 schimburi si 24.000km cu Shell 0w30 C2/C3 in Punto Evo 1.6 multijet(161.000km), pot spune ca sunt ultra super multumit.Niste drumuri Germania si o medie de 87km/h Consum ulei 0 sau nesesizabil la joja,(km oras sub 5%)Temperaturi exterioare maxime 32 grade. Deci,la 167 ron 5 litrii este beeton.Stiam ce poate SHU 5W40 care-l folosesc de f multa vreme in Opel Corsa 1.3 cdti/multijet(430.000km) si in 1.5 clasic PUG(338.000km),acum sunt convins si de asta. Drumuri netede si spor la testat uleiuri !

Edited by razvi_gyl, 03 June 2017 - 11:01.


#7106
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

 Kspic, on 03 iunie 2017 - 09:36, said:

Daca iese din motor pe la toate colturile nu este de la ulei slab ci de la garnituri uzate. Nu ai ce sa ii faci. Poti sa ii pui si 10w60 ca tot o sa il arunce.

In ulei ti-a ajuns antigel ?
In antigel ai ulei ?
Pe unde pierde mai exact ?

In mare parte pierde pe la capacul de axul cu came. Restul pe la furtunele intercooler. Antigelul e curat, uleiul nu miroase a motorina si nici nu-i amestecat cu antigel. Am completat in 8000 km, doar cu restul de 200ml din bidonul de 4l si e la MAX nivelul.  Acu' nu stiu...poate completeaza cu motorina singur...ca prea e mic consumul de ulei..  Da nu miroase a motorina uleiul..

Deci nu pierde mult. Doar ca arata motorul mai ''umed'' asa..

#7107
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 Kspic, on 02 iunie 2017 - 20:04, said:

Conteaza bazele foarte mult.

Pai, normal.
Uite ca aici avem un punct  de vedere, comun.
Si daca tot vorbim despre HTHS, atunci sa spunem ca acesta arata, printre altele, calitatea si cantitatea uleiului de baza in amestec, cat de rezistent este la forfecare la temperaturi ridicate fara sa distruga eficienta pompei de ulei sau sa sacrifice performantele motoruluiprintr-o vascozitate cinematica ridicata.
Prin urmare, vascozitatea mare la 100*C( adica in general temperatura de operare), nu HTHS-ul ridicat, inseamna un ulei oarecum vascos.

E o idee de a mea exprima intr-o discutie pe alt forum cu un user de aici.

Datele tehnice ale unui ulei.

Quote

API Service Class: SN/SM/SL/SG/CF
Viscosity Grade: SAE 5W30
Vis @ 100°C, cSt: 10.6
Vis @ 40°C, cSt: 62
Viscosity Index: 162
CCS Viscosity, Poise, @*C: 60@-30
Pour Point, °C: -45
Pour Point, °F: -49
Flash Point, °C: 252
Flash Point, °F: 486
NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), %: 6
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741: 3.8
...
Avand in vedere HTHS ul, unii ar spune ca acest ulei reduce oarecum performantele motorului, ca sa nu uzitez in mod exagerat de acea axioma; reduce demarajul.
Pai daca uleiul asta reduce demarajul atunci, nu valoreaza niciun un cent litrul. :D

#7108
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
HTHS nu arata altceva decat ceea ce spune : high temperature high shear viscosity

Adica viscozitate


Nu are dea face cu baza in mod direct


Poti sa ai baze esterice cu hths mic


Poti sa ai baza semisintetice cu hths mai mare ca al estericelor


Asta nu poti tu sa pricepi


Deasemenea nu esti capabil sa intelegi aspecte de finete...gen comparatia unui w40 cu alt w40


Confunzi temperatura de operare cu vascozitatea la 100grd

Uleiul intalneste temp mai mari de 100 grade in unele sectoare( vezi turbo etc)


Confuziile tale sunt la fel cum unii comfunda flashpoint cu firepoint


Din cauza asta orice ti-ar spune unii -care au aflat la randul lor de la altii- tu tot nu vei pricepe


Pt tine Ravenolul ala e suficient, ramai pe el ca nu-l vei depasi

Edited by simple_n, 04 June 2017 - 12:24.


#7109
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013

@kspic

In 300v sau Redline ce sa mai adaugi ? Ele deja vin cu tot ce trebuie. ))))


Deja mi-ai raspuns cu ce vroiam


Daca crezi asa de ce nu rasfeti tu motorasul tau cu din astea?

De ce x ulei mediu + y aditiv cand poti pune direct ceva bun?

Sa stii ca pt strada de ex Motul 300v rezista ok, cel putin din ce am folosit

Nu la pretentii de RL insa in 10-12000km nu cred ca il rupi.....eu oricum nu tin niciunul mai mult de 10 000 in nici un motor

Adica decat valvoline+ceratec....de ce nu RL sau 300v? Sau millers...sau xado...?

Zic asta pt ca te consider impatimit si nu scartar care pune apa in loc de antigel sau baga benzina de 50lei in masina de 20 000 euro


#7110
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
rl sau 300v nu prea au aprobari. :/ sunt pt exploratori. ii invidiez pe cei care pot vedea presiunea uleiului.

ps: nu conteza cata benzina bagi ci de care bagi. Posted Image

Edited by 41ex, 04 June 2017 - 15:23.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate