Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#55
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@morogan..ai scos uleiu vechi ?  :drac: joking  :cool:

Serios...sper ca la cald ai scos uleiu...altfel gluma mea de mai sus nu prea mai e gluma.

Also....l-ai lasat sa se scurga bine? Daca nu asa le-ai amestecat de numa.

Also...e bine sa incalzesti motoru...si dupa aia sa il lasi ceva timp sa se scurga uleiu din motor in baie si dupa aia sa deschizi surubu de jos

:cya:

#56
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
Fradu,
Nu te mai obosi, ca nu din cauza garniturii de chiulasa face spuma, pur si simplu de la condens.
Nu te mai lua dupa sfaturi gen : s-ar putea.

#57
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,478
  • Înscris: 14.04.2002
Mereu schimb uleiul DOAR pe la joja (cu pompa)

#58
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Cu multa placere, Fradu.

#59
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002
Zvastrici ce parere iti dai?
http://www.metabond.ro/

#60
TipiTop

TipiTop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 516
  • Înscris: 04.03.2002
definiti in kilometri "motor uzat".

merci

#61
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by Fane
Zvastrici ce parere iti dai?
http://www.metabond.ro/

N-am vazut si nu am auzit de Metabond.

#62
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by TipiTop
definiti in kilometri "motor uzat".

merci

Nu poti defini motor uzat in km. Numai un Gigel ar face asta. Sunt zeci de factori.

Stilul de mers, tipul de motor, automobil de calitate sau nu, lubrifiant folosit, etc.

#63
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by Zvastrici
N-am vazut si nu am auzit de Metabond.

Sunt sute de marci de lubrifianti in lume. Si sunt foarte multi care sunt buni si noi nu stim de ei.
De exemplu, Divinol este intrat tarziu pe piata din Romania, cand aceasta este deja saturata de tot felul de producatori de lubrifianti.
Divinol este producator german si face niste lubrifianti exceptionali si este la un pret mult sub concurenta.

Dar in ziua de astazi este greu sa iti faci loc printre concurenta acerba.
Si un produs care nu are reclama, nu va fi barfit. Si of course nici cumparat decat de putini soferi...

#64
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Fradu, ce iti mai face masina?

#65
fradu

fradu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 03.09.2003
Fratilor, am schimbat garnitura de chiuloasa si bineointeles ca dupa ce schimbasem cu o saptamana inainte uleiul si filtrul, am fost nevoit sa le schimb iar. Intradevar, cand am dat uleiul jos, din cauza ca garnitura era ciupita, intrase atata apa in ulei incat era "cacao cu lapte". Acum am facut deja 500 de km si nu mai am probleme si sper sa nu mai am.
:Beer: si :cool:

#66
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Si cat tea costat distractia?

:cya:

#67
fradu

fradu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 03.09.2003
pai cu tot cu ulei, filtru, garnitura si manopera vreo 1.100.000 lei

#68
fradu

fradu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 03.09.2003
Zvastrici, explica-mi si mie cum unui motor (unui fier) nu-i place un anumit tip de ulei??

#69
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by fradu
Zvastrici, explica-mi si mie cum unui motor (unui fier) nu-i place un anumit tip de ulei??

N-as putea sa spun in general. Daca imi spui despre ce motor este vorba, de km parcursi as putea sa-ti spun ce nu se pune si ce se pune.

#70
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002

Quote

Originally posted by fradu
Zvastrici, explica-mi si mie cum unui motor (unui fier) nu-i place un anumit tip de ulei??

@fradu... fiecare ulei are caracteristicile lui. Sunt uleiuri care se ard mai usor, altele mai sensibile la temperaturi -> deci diferente de vascozitate mai mari la diferite temperaturi -> la temperaturi mari unele uleiuri devin prea lichide si nu mai asigura o ungere asa de buna. Un ulei poate sa fie bun in Moscova, dar foarte prost in Lisabona (in acelasi motor) . Intelegi ce vreau sa spun?

deci pana la urma nu motorului nui place un anumit ulei ci uleiului nu ii place motorul sau alti factori

Diferente nu prea vei vedea in functionarea motorului. Rezultatele se vad dupa ani in care motoru va arata bine sau rau, va merge bine sau mai rau.

:cya:

#71
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Uleiul de motor este codat astfel:

De exemplu luam un ulei 15w40. Ce inseamna 15 si ce inseamna 40?
Ce inseamna API Sj/Cf?
Ce inseamna API Sg/Cf?

Sa o luam cu inceputul.

Primele doua cifre inseamna rezistenta la temperaturi scazute si ultimele doua cifre inseamna rezistenta la temperaturi ridicate.

Api = Asociatia Producatorilor Internationali de uleiuri. Dupa acest Api intalnim pe fiecare bidon de ulei de motor 4 litere. Se iau de obicei primele doua in considerare. Cu cat acestea sunt mai avansate spre sfarsitul alfabetului cu atat uleiul este de calitate mai buna. (superioara)
Asta nu inseamna ca exista uleiuri de motor care au dupa Api WW sau ZZ. :)
In ziua de astazi maxim-ul s-a obtinut API SL. Pana acum ceva vreme varful era API SJ. In general, uleiurile super aditivate si de calitati superioare poarta API SJ sau API SL.

De ce motoarele performante au nevoie de un ulei sintetic? (5w40, 0w40. 0w30, 10w60)
Pentru ca lubrifiantul sintetic este subtire, foarte subtire si este nevoie de acesta pentru ca el rezista si se comporta cel mai bine la turatii ridicate, la temperaturi ridicate si totodata la variatiile de temperatura.
Asta nu inseamna ca daca punem 0w40 la Dacia 1310 pe carburatie este un lucru bun. De cele mai multe ori acest ulei este inghitit (papat) practic de motorul respectivei Dacia.

In ziua de astazi cele mai performante masini folosesc uleiuri 0w30 si 10w60.
10w60 este produs doar de Castrol si se numeste "RS 10w60". De exemplu BMW M3 foloseste acest ulei. Acest ulei se comporta cel mai bine la turatii mari si la temperaturi mari.
0w30 este folosit in general la masinile mai "linistite" dar de generatie foarte noua.
Dar, also, exista si versiuni de 0w30 pentru Rally Cars.

Ar fi mai multe de zis pentru ca fiecare motor "cere" un anume tip de ulei.

De exemplu, 206-ele Diesel a lui Speedo "cere" un ulei care are indicativul 5w40.
405-ul meu (1.4 injectie, benzina) are peste 200 000 de mii de km parcursi si la acesti km se impaca cel mai bine cu 10w40. Daca ar fi avut pana in 100 000 de km ar fi mers cu 5w40.

Cam atat deocamdata. :)

#72
mcr013ro

mcr013ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.10.2003
Am o Dacie din 1982 cu motor de 1300. Motorul are vreo 20000km de la RK (set + arbore). Nu am probleme cu el, doar ca nu prea imi place cum merge. Exceptie face in intervalul de vreo 10 minute de la 40 la 50 grade temperatura (am o sonda de apa montata in loc de buson de golire la baia de ulei) cand merge rotund si nezgomotos. As fi vrut sa incerc ceva aditivi sau tratament, dar nu stiu care e mai bun: STP, Slick50 sau altceva.
De asemenea: pentru pregatirea de iarna (apa in benzina, contacte oxidate, etc.) ma gandeam la urmatoarele:
- WD-40 pentru capac delco, bujii, borne baterie.
- un aditiv pentru benzina
- ce produs as putea sa pun in raditor pentru a curata instalatia inainte de a baga antigel?
Multumesc anticipat pentru orice sugestie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate