Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#55
Posted 23 September 2003 - 13:16
@morogan..ai scos uleiu vechi ? joking :cool:
Serios...sper ca la cald ai scos uleiu...altfel gluma mea de mai sus nu prea mai e gluma. Also....l-ai lasat sa se scurga bine? Daca nu asa le-ai amestecat de numa. Also...e bine sa incalzesti motoru...si dupa aia sa il lasi ceva timp sa se scurga uleiu din motor in baie si dupa aia sa deschizi surubu de jos :cya: |
#56
Posted 23 September 2003 - 15:09
Fradu,
Nu te mai obosi, ca nu din cauza garniturii de chiulasa face spuma, pur si simplu de la condens. Nu te mai lua dupa sfaturi gen : s-ar putea. |
#59
Posted 24 September 2003 - 20:42
#61
Posted 24 September 2003 - 21:18
Quote N-am vazut si nu am auzit de Metabond. |
#62
Posted 24 September 2003 - 21:21
Quote Originally posted by TipiTop definiti in kilometri "motor uzat". merci Nu poti defini motor uzat in km. Numai un Gigel ar face asta. Sunt zeci de factori. Stilul de mers, tipul de motor, automobil de calitate sau nu, lubrifiant folosit, etc. |
#63
Posted 24 September 2003 - 21:26
Quote Originally posted by Zvastrici N-am vazut si nu am auzit de Metabond. Sunt sute de marci de lubrifianti in lume. Si sunt foarte multi care sunt buni si noi nu stim de ei. De exemplu, Divinol este intrat tarziu pe piata din Romania, cand aceasta este deja saturata de tot felul de producatori de lubrifianti. Divinol este producator german si face niste lubrifianti exceptionali si este la un pret mult sub concurenta. Dar in ziua de astazi este greu sa iti faci loc printre concurenta acerba. Si un produs care nu are reclama, nu va fi barfit. Si of course nici cumparat decat de putini soferi... |
#65
Posted 01 October 2003 - 06:12
Fratilor, am schimbat garnitura de chiuloasa si bineointeles ca dupa ce schimbasem cu o saptamana inainte uleiul si filtrul, am fost nevoit sa le schimb iar. Intradevar, cand am dat uleiul jos, din cauza ca garnitura era ciupita, intrase atata apa in ulei incat era "cacao cu lapte". Acum am facut deja 500 de km si nu mai am probleme si sper sa nu mai am.
:Beer: si :cool: |
#67
Posted 01 October 2003 - 11:16
pai cu tot cu ulei, filtru, garnitura si manopera vreo 1.100.000 lei
|
#68
Posted 01 October 2003 - 11:31
Zvastrici, explica-mi si mie cum unui motor (unui fier) nu-i place un anumit tip de ulei??
|
#69
Posted 01 October 2003 - 19:45
Quote Originally posted by fradu Zvastrici, explica-mi si mie cum unui motor (unui fier) nu-i place un anumit tip de ulei?? N-as putea sa spun in general. Daca imi spui despre ce motor este vorba, de km parcursi as putea sa-ti spun ce nu se pune si ce se pune. |
|
#70
Posted 01 October 2003 - 19:57
Quote Originally posted by fradu Zvastrici, explica-mi si mie cum unui motor (unui fier) nu-i place un anumit tip de ulei?? @fradu... fiecare ulei are caracteristicile lui. Sunt uleiuri care se ard mai usor, altele mai sensibile la temperaturi -> deci diferente de vascozitate mai mari la diferite temperaturi -> la temperaturi mari unele uleiuri devin prea lichide si nu mai asigura o ungere asa de buna. Un ulei poate sa fie bun in Moscova, dar foarte prost in Lisabona (in acelasi motor) . Intelegi ce vreau sa spun? deci pana la urma nu motorului nui place un anumit ulei ci uleiului nu ii place motorul sau alti factori Diferente nu prea vei vedea in functionarea motorului. Rezultatele se vad dupa ani in care motoru va arata bine sau rau, va merge bine sau mai rau. :cya: |
#71
Posted 01 October 2003 - 22:21
Uleiul de motor este codat astfel:
De exemplu luam un ulei 15w40. Ce inseamna 15 si ce inseamna 40? Ce inseamna API Sj/Cf? Ce inseamna API Sg/Cf? Sa o luam cu inceputul. Primele doua cifre inseamna rezistenta la temperaturi scazute si ultimele doua cifre inseamna rezistenta la temperaturi ridicate. Api = Asociatia Producatorilor Internationali de uleiuri. Dupa acest Api intalnim pe fiecare bidon de ulei de motor 4 litere. Se iau de obicei primele doua in considerare. Cu cat acestea sunt mai avansate spre sfarsitul alfabetului cu atat uleiul este de calitate mai buna. (superioara) Asta nu inseamna ca exista uleiuri de motor care au dupa Api WW sau ZZ. In ziua de astazi maxim-ul s-a obtinut API SL. Pana acum ceva vreme varful era API SJ. In general, uleiurile super aditivate si de calitati superioare poarta API SJ sau API SL. De ce motoarele performante au nevoie de un ulei sintetic? (5w40, 0w40. 0w30, 10w60) Pentru ca lubrifiantul sintetic este subtire, foarte subtire si este nevoie de acesta pentru ca el rezista si se comporta cel mai bine la turatii ridicate, la temperaturi ridicate si totodata la variatiile de temperatura. Asta nu inseamna ca daca punem 0w40 la Dacia 1310 pe carburatie este un lucru bun. De cele mai multe ori acest ulei este inghitit (papat) practic de motorul respectivei Dacia. In ziua de astazi cele mai performante masini folosesc uleiuri 0w30 si 10w60. 10w60 este produs doar de Castrol si se numeste "RS 10w60". De exemplu BMW M3 foloseste acest ulei. Acest ulei se comporta cel mai bine la turatii mari si la temperaturi mari. 0w30 este folosit in general la masinile mai "linistite" dar de generatie foarte noua. Dar, also, exista si versiuni de 0w30 pentru Rally Cars. Ar fi mai multe de zis pentru ca fiecare motor "cere" un anume tip de ulei. De exemplu, 206-ele Diesel a lui Speedo "cere" un ulei care are indicativul 5w40. 405-ul meu (1.4 injectie, benzina) are peste 200 000 de mii de km parcursi si la acesti km se impaca cel mai bine cu 10w40. Daca ar fi avut pana in 100 000 de km ar fi mers cu 5w40. Cam atat deocamdata. |
#72
Posted 09 October 2003 - 12:15
Am o Dacie din 1982 cu motor de 1300. Motorul are vreo 20000km de la RK (set + arbore). Nu am probleme cu el, doar ca nu prea imi place cum merge. Exceptie face in intervalul de vreo 10 minute de la 40 la 50 grade temperatura (am o sonda de apa montata in loc de buson de golire la baia de ulei) cand merge rotund si nezgomotos. As fi vrut sa incerc ceva aditivi sau tratament, dar nu stiu care e mai bun: STP, Slick50 sau altceva.
De asemenea: pentru pregatirea de iarna (apa in benzina, contacte oxidate, etc.) ma gandeam la urmatoarele: - WD-40 pentru capac delco, bujii, borne baterie. - un aditiv pentru benzina - ce produs as putea sa pun in raditor pentru a curata instalatia inainte de a baga antigel? Multumesc anticipat pentru orice sugestie. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users