Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#19
Posted 01 September 2003 - 21:31
merci Zvastrici. Am tinut-o o vreme cu GTX 5 Magnatec (ala semisintetic cu pulberi magnetice in el) dar ea pierde un pic de ulei (nu mult) si la maniera mea de condus consuma ceva ulei, asa ca am hotarat sa ma intorc la GTX3. Cand am schimbat uleiul s-a simtit. In materie de uleiuri sunt fun Castrol. I-am mai tratat motorul si cu un Duralube si un Slick(produs asemanator Duralube). E adevarat ca la motor consumul de ulei depinde printre altele si de maniera de conducere?
|
#20
Posted 02 September 2003 - 08:50
Quote Originally posted by Zvastrici Este cu motor produs de Skoda sau VW? Sincer nu stiu, dar cred ca e motor produs de Skoda de 1289 cm (desi pe masina scrie "VW system"). Daca te ajuta sa stii anul de fabricatie: 98. |
#21
Posted 02 September 2003 - 09:06
Daca stau sa ma gandesc bine, indiferent de motorul pe care il se pune ulei 10w40.
Deci, eu in locul tau, la acesti km, as pune un ulei care sa aiba indicativul 10w40. |
#23
Posted 02 September 2003 - 19:17
Cu multa placere.
Esso Ultra 10w40. Este un ulei excelent la pret bun. Este in jur de 200 000 lei/litru. Esso se gaseste mai greu. Daca nu l-ai gasit sau nu ai avut timp suficient, Valvoline Dura Blend 10w40. La 4 litrii sau la bidon de 4 litrii ti se ofera si un mini radio cu casti... |
#25
Posted 03 September 2003 - 08:42
Salut si bine ai venit.
As vrea sa stiu anul de fabricatie, km parcursi, starea motorului (daca papa ulei sau alte chestii) si daca se stie cu ce ulei s-a mers inainte. Daca masina este noua recomand cu strictetze ulei 15w40 pt orice anotimp. |
#26
Posted 03 September 2003 - 10:03
Merci de urare!
Masina e din 1997, 70000km, stare buna a motorului, nu manaca ulei(dar scapa ceva la imbinarea cutiei de viteze cu motorul, cred). Acum are BP. E bine daca bag RO3(din motive financiare:)) ) |
#27
Posted 03 September 2003 - 10:09
Dintre uleiurile romanesti cel mai bun dupa parerea mea este Lubrifin de Brasov.
Eu iti recomand Lubrifin Versus Super 4 20w50. Este in jur de 85 000 de mii litrul si duce fara probleme 5 000 de km. Take care of your engine... Atentie! Nu am spus ca Ro3 nu este bun... |
#28
Posted 03 September 2003 - 10:24
Multumesc pentru sfaturi!! RO3 cat duce?? Oricum cred ca am sa optez pentru lubrifin!!Apropos, Lubrifin se gaseste in benzinarii sau la magazine pe piese auto?? Inca ceva: pentru RO3 este necesar si Aditiv pentru ulei 2+2 sau aditivul asta e bun pentru tpate uleiurile?
|
|
#29
Posted 03 September 2003 - 10:29
Tot cam asa "duce" si RO3.
Lubrifin se gaseste cam peste tot. Dar vezi ca ei fac mai multe game de uleiuri. Cauta "Versus". Dupa ce il vei cumpara vei vedea pe eticheta din spate: "Ulei acceptat si testat de Mercedes Benz". Serios! Aditivul nu iti strica la aceste uleiuri si da, este UNIVERSAL. Inclusiv cutiile de viteze manuale. Nu iti strica mai ales ca masina are niste km. |
#30
Posted 03 September 2003 - 10:53
Sper sa nu devin stresant, dar vreau sa-mi spui la ce-i bun acel aditiv??
|
#31
Posted 04 September 2003 - 16:47
Majorotatea (99%) lubirifiantilor contin aditivi. Fara acesti aditivi, uleiul nu ar face mare branza.
Pe vremuri... Anii 70, 80, in Romania nu exista decat un singur ulei de motor M40. Care era neaditivat. Acesta era atat de marfa incat trebuia schimbat la 1500 de km. Daca te intalneai cu un sofer pe strada si il intrebai ce face, iti spunea: "Ma duc sa schimb uleiul" Revenind la realitate, De obicei dupa ce un ulei "a parcurs" niste km, acei aditivi incep sa isi piarda din proprietati. Si tocmai de aceea uleiul se innegreste, etc. De exemplu in aceste cazuri cand un ulei este invechit, sau cand masina il papa, se poate pune ca completare (also inafara de varianta cu completarea uleiului de acelasi tip ca cel din motor) un aditiv de ulei de motor. Exista aditivi de ulei de motor, de cutie, de cutie automata, aditivi tip "stop leak" care ajuta la astuparea porilor de la garniturile motorului, etc. Se recomanda ca la Dacia pe carburatie si nu numai, care are niste km la bord, si careia totodata i se pune un ulei de calitate si clasificare medie, sa se puna odata cu acel schimb de ulei si un aditiv de ulei. Aditivul de ulei ajuta la "inveselirea" uleiului si totodata la o ungere mai buna. Si este lege: cu cat ungerea este mai buna, cu atat motorul functioneaza mai lin, consumul este mai mic, uzura mai mica, etc. Asta nu inseamna ca daca ti-ai pus aditiv la Dacia ta, iti consuma cat VW Lupo. Ci iti consuma cu 0,2 % mai putin sa zicem. Procente mici dar care ajuta ca motorasul ala sa fie la fel de vesel ca si proaspatul sofer... |
#32
Posted 04 September 2003 - 17:05
A! Utasem un aspect important: Aditivul produs de "2+2" este consacrat prin faptul ca mareste subit presiunea uleiului si micsoreaza consumul de ulei.
Dar el este doar 1% din ceea ce exista in Romania. Vreau sa specific ca acest aditiv este atat de cunoscut pt ca el a fost printre primele produse de acest gen care a aparut in Romania dupa revolutie. Asta nu inseamna ca el este singurul. Exista zeci si sute de producatori care fac acesti aditivi. Ex: Stp, Valvoline, Liqui Moly, Caspian, Redex, etc. Eu recomand, Liqui Moly (Este nemtesc) dar se gaseste mai greu. Dar merita. Mai exista si TRATAMENTE DE MOTOR dar asta este alta mancare de peste. Unii producatori de aditivi de ulei pun etichete pe cutie de genul "Engine Oil Tratament". Este corect si s-ar traduce tratament de ulei de motor. Dar romanu' intelege ca ala este tratament de motor. Principalii producatori de TRATAMENT DE MOTOR care se gasesc in Romania sunt: Dura Lube si Slick 50. P.S. Am subliniat TRATAMENT DE MOTOR pt ca sunt multe persoane care cred ca este acelasi lucru. La cerere explic dupa ce stiu eu si ce este de fapt TRATAMENTUL DE MOTOR. Pana atunci, nu uitati ca lubrifiantul face parte din durata viatii motorului si nu va zgarciti la cateva zeci de mii daca motorul este in stare buna. |
#33
Posted 04 September 2003 - 18:30
Si eu am pus aditiv cu teflon in motorasul meu si dupa ce a facut vreo 100-200 km cu acest aditiv in el, incep sa apara rezultatele. Merge mai lin, in sfarsit mia crescut cat de cat presiunea, desi atunci cand se incalzeste tare uleiu tot scade periculos de mult, dar mai este rezerva si nu se mai aprinde avaria. Pret: 247k lei. Eu zic ca nu e mult, dat fiind ca imi ajuta motorasu care nu mai e tocmai tanar.
:cya: |
|
#34
Posted 04 September 2003 - 19:06
Adtiviul cu teflon este versiunea ieftina a tratamentului de motor. Este foarte bine ca l-ai pus. Dar daca nu stiai, aditvii sau tratamentele cu teflon se pun O DATA la 70 000 de km.
|
#36
Posted 05 September 2003 - 09:58
Zvastrici, 10x for the infos. Motorasu meu are 73000 km. A crescut ceva presiunea, desi cand e f cald uleiu (in regim de mers constant continuu) tot scade sub 2 atm, dar nu sub 1 cum era inainte si mi se aprindea avaria
P.S. Pe sticlutza teflonului scrie ca o data la 45000km trebuie pus. E ceva produs USA imbuteliat in Venezuela. :cya: |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users