Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#73
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@mcr013ro

Verifica aprinderea (delco, bobina, platini, bujii, fise). Asta ma f--e si pe mine acuma. Du masina la reglat. M-a costat 250k lei.

Aditivii nu iti vor rezolva problema.

:cya:

#74
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
mcr013ro
Singurul tratament valabil pentru Dacia este manual.
Adica sa desfaci fiecara componenta care se desface si s-o cureti, dupa caz, s-o ungi.
Eu am bagat 2 litri de motorina in motor si am mers cu el 10-15 minute.
Spuneau unii specialisti ca se distrug garnituri, valve, mai stiu ce...
Nimic nu s-a stricat, s-a curatat destul de mult, dar nu suficient, de aceea spun ca cel mai bine e sa desfaci motorul si sa-l cureti manual.
Instalatia de racire, la fel, depunerile sint de rugina si sare clorinata, de la apa de la robinet.
Radiatorul se curata tot demontat...

#75
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001
nu ma bag la restul,
dar ptr apa in benzina cea mai buna solutie (cu exceptia desfacerii sau inlocuirii rezervorului) este sa bagi ceva alcool tehnic in rezervor, 100 ml alcool la 10 l benzina.
eu am patit-o asta primavara (benzina bagata de la OMW si Agip) si nu am scapat de apa din rezervor fara 1 l de alcool tehnic.

#76
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
D'nilor, exista solutie de spalat interior motor. Majoritatea celor care au spalat motorul cu motorina, si-au luat-o. Solutia respectiva nu costa mai mult de 150 000 lei indiferent de cine o produce. Si nu este nevoie sa golesti baia de uleiul vechi. Solutia se pune peste uleiul vechi, deci scuteste mai mult timp si implica mai putina bataie de cap.

Exista de asemenea solutie care curata sitemul de racire, si implicit radiatorul. Doar ca acest proceu inseamna ceva timp si se face numai la temperaturi de la 5 grade in sus, pentru ca spalarea se face si cu apa distilata.

Diseara va spun cum se numeste acea solutie, cat costa si cum se foloseste.

#77
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Solutie de curatat-spalat sistemul de racire:

Iau ca exemplu un produs fabricat de "2+2" si care se numeste "Radiator Super Flush". Recipientul de 355ml costa 68 000 lei si trateaza orice autoturism. La camioane sau autoutilitare cu motoare mari exista recipiente mai mari.

Mod de utilizare:

Niciodata nu scoateti busonul radiatorului cand motorul este incins.

1. Scoateti busonul radiatorului si goliti-l de lichid.

2. Umpleti radiatorul cu apa lasand spatiu suficient pentru adaugarea curatitorului. Inchideti bine busonul radiatorului.

3. Incalziti motorul timp de 5 minute si apoi lasati motorul in functiune timp de 10 minute deschizand caloriferul.

4. Opriti motorul si lasati-l sa se raceasca. Goliti radiatorul si apoi umpleti-l cu apa. Inchideti bine busonul radiatorului si porniti motorul si lasati-l in functiune timp de 5 minute.

5. Opriti motorul si lasati-l sa se raceasca. Goliti radiatorul si umpleti-l cu amestec de apa si antigel.

6. Gata. :)

Decat sa demontezi jumatate din motor, mai bine galeata de apa langa tine si vreo doua beri...:drac:

#78
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@Burvi
"Instalatia de racire, la fel, depunerile sint de rugina si sare clorinata, de la apa de la robinet."

Dar tu pui apa de la robinet?  ;aaa;

Iti recomand apa de izvor, dar mai buna este aia de fantana aproape secata, nu de alta, dar compozitia de ma^l poate ajuta la sistemul de racire al motorului.

:cya:

#79
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Daca vrei doar sa faci o spalare poti folosi apa de la robinet. Doar sa nu mearga motorul prea mult cu ea...

#80
mcr013ro

mcr013ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.10.2003
Multumesc pentru raspunsuri, multe lucruri le stiam si eu din reviste (adica teoretic). Practic insa - asta ma intereseaza: ce sa pun eu in masinuta mea ca mearga mai rotund. Uleiul + filtrul fiind relativ noi, n-as vrea sa le schimb.
Voi ati incercat ceva personal?
Pentru driverx: ce aditiv cu teflon ai pus tu?
STP-ul cat costa?

Despre lichidul de curatat inst. de racire. Am cumparat o sticluta de 345 ml cu 70000 lei de la Petrom. Am respectat tot ce scrie pe ea (cam ceea ce spune si Zvastrici - s-ar putea sa fie vorba de acelasi lucru). Treaba e ca nu prea stiu ce poata sa faca in doar 10 minute ca doar nu e acid sulfuric. Oricum, dupa ce am dat jos solutia (era la fel de verde si limpeda ca atunci cand am pus-o) am turnat cateva galeti de apa (ce am facut pe jos-nici acum nu s-a uscat), am pornit si motorul vreo cateva minute ca sa antrenez ce era de la pompa in jos si pe urma am pus antigel. Acum astept sa vad daca lacrimeaza pe undeva, pentru ca asta primavara am pus niste praf din ala pentru astupat gauri si ma gandesc sa nu-l fi dizolvat solutia asta minune.
Va spun maine ce am constatat.

#81
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
mcr013ro

Ceva facut in Venezuela. Ceva firma Americana. NU mai stiu... a fost si 200k lei 300ml.

Dupa ceva timp am vazut ca parca si face treaba. Sa nu te astepti la nu stiu ce dar.....Eu am facuto din disperare de frica ca nu ma duce peste iarna motoru.

:cya:

#82
mcr013ro

mcr013ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.10.2003
Ei, eu nu sunt disperat. Nici macar nu-mi bate arborele la pornire dimineata. Dar ma enerveaza chestia aia dupa ce se incinge uleiul. Am un coleg cu o masina din 79 si pateste acelasi lucru dar pe la 70-80. Pe urma, ca si la mine, unge (adica dupa 90). Treaba e ca cu radarele astea sunt nevoit sa merg exact in plaja de viteze in care rontaie. Parerea mea e ca intra cumva in rezonanta (ce vrei, exista acolo un arbore cu came care se tot roteste de vreo 20 de ani, ca si alte lucruri cu aceeasi varsta - e normal sa aiba ceva joc - plus ca a fost o vreme cand, ca toata lumea care punea ulei de la PECO si nu avea nici pompa cu debit marit, dupa 20 km se aprindeau beculetele, deci numai ungere buna nu era). Asa ca ma gandeam ca o pelicula de ceva cu teflon sau altceva ar ajuta la un mers mai frumos - asta ma omoara cel mai mult ca in rest am presiune, nu-mi pierde decat un pic pe la palier, etc. (apropo, cum e cu aditivii aia pentru gauri?)

#83
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@mcr013ro

Tu ai boala aditivilor. Aditiv de motor, de nu stiu ce, aditiv de zgomot redus :drac:. Daca scapa pe undeva solutia e schimbarea simeringilor. Nu ca ar fi mai buni aia noi, dar....ce sai faci....tre sa iti incerci norocu.

NIci la mine nu prea bate la pornire...daca nu accelerez....dar in 5 secunde face presiune...ceea ce e cam foarte mult.

:cya:

#84
mcr013ro

mcr013ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.10.2003
Lasati, mai, omu' sa-si toarne aditivi in masina.
Driverx, cum creste presiunea, brusc sau treptat? La mine creste brusc, da-i din cauza ceasului, trebuie sa-i dau un bobarnac.

#85
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Creste greu, dar cand prinde repede trece de la 0 la 4.5
Dai bobarnacu inainte sa pornesti m,otoru si dupa aia probabil vei vedea exact cum creste

:cya:

#86
priza

priza

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 503
  • Înscris: 02.05.2002
hello.
mi-am luat sambata o oltena 12 TRS si vreau sa va intreb ce ulei sa-i pun.
tipul de la care am luat-o punea aral 15w40.
masina este din 95 si are 70000Km.
merci

#87
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Totusi nu puteai sa mai pui ceva banuti sa iei o Dacie buna?

:cya:

#88
priza

priza

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 503
  • Înscris: 02.05.2002
crede-ma ca nu-mi luam dacie mai buna nici daca mai puneam 1000$.
daca vrei te fac o tura cu el ca sa vezi. :)

#89
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by ceciu
hello.
mi-am luat sambata o oltena 12 TRS si vreau sa va intreb ce ulei sa-i pun.
tipul de la care am luat-o punea aral 15w40.
masina este din 95 si are 70000Km.
merci

La Olcit se pun NUMAI uleiuri care "pleaca" de la viscozitatea de 15w40 in sus. De exemplu pe timp de iarna nu i-ar fi rau motorului cu un 10w40.

Nu pune niciodata in motorul de Olcit uleiuri 20w40 sau 20w50.

Aral este totusi un ulei prea scump pentru Olcit. Also, Aral produce lubrifianti de aceeasi clasa ca cele ale concurentei. Deci, dupa parerea mea, pretul este exagerat de mare. Practic platesti numele si traditia...

Deci, Aral sau Castrol pentru Olcit nu se merita. Mai ales ca are 70 000 de km.

Rezuma-te la un ulei care sa fie din clasa API SJ si sa fie 15w40. Nu conteaza de cine este produs. Atunci cand iti cumperi ulei orienteaza-te ca acesta sa il poti gasi oriunde si oricand.
De asemenea, nu uita sa-ti notezi dupa ce ai schimbat uleiul, ce viscozitate are uleiul, de cine este produs, cand a fost schimbat si la cati km.

Felicitari pentru achizitie.

#90
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,949
  • Înscris: 17.10.2003
Salut
:cya:
Am trecut ieri pe la OMV si am vazut aditiv de ulei 2+2 la 160.000 (parca). E bun de turnat in Dacia mea?  :help:

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate