Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?
 Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...
 Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#4573
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Feedbackuri nu am sa dau niciodata in urma unor sunete, pentru ca astea difera de la om la om, am sa dau un exemplu scurt, saptamana asta m-am urcat intr-un Tiguan 1.4 Tsi de firma (petrol si gaze) angajatul care il conduce des (140 000) pe drumuri de sonda, coclauri, diguri, drumuri forestiere ma intreaba daca mi se pare in regula trenul de rulare, suspensia. A durat 3 secunde sa-i spun ca e de rahat toata suspensia si ca are de schimbat amortizoare, bucsi, pivoti, si altele (pe dreapta). El nu auzea nimic suspect, i se parea ca merge normal. La fel si cu uleiul pentru motor.


Daca vrei rezultate trimiti ulei la teste, altfel ne racim gura dejeaba precum un topic de gastronomie unde fiecare gusta si isi manifesta multumirea/nemultumirea.



La motorul meu cu 300 000km (unde in mod cert nu mai poate fi vorba de garantie, implicit respectarea normei 505.01) care este o norma slabuta) nu mai are rost sa folosesc 505.01. Gandesc util, iar aceasta norma 505.01 ma face sa folosesc multe uleiuri mediocre, care au o fisa slabuta. Aleg sa folosesc  un ulei care a facut fata cu brio in motoare ca si al meu sau similare, asta in urma a catorva zeci de analize postate pe BITOG, dar si pe alte forumuri.


Si inca ceva, ca tot suntem in Romania, aici circula un curent mai ciudat, oamenilor le este LENE, sa-si comande ulei mai bun dintr-un loc anume (un oras din tara) prefera oricand sa ia uleiul direct de la mecanic, sau sa fac o comanda de la un magazin online (emag), si atunci evident ca marele procent de uleiuri vandute in Romania este detinut de posircile despre care pe forumurile de specialitate dinafara se vorbeste de rau (Castrol/ Motul) etc.

Edited by Deenman, 02 December 2015 - 16:03.


#4574
adymateo

adymateo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 20.01.2014
De fapt un om inteligent, cetatean al UE, daca analizeaza piata uleiurilor auto din Romania, dar si preturile de vanzare, isi poate da seama destul de repede ca aici e o mare teapa, uleiurile fiind vandute la preturi de cel putin trei ori mai mari decat in tari mult mai dezvoltate precum Germania, Franta, Austria, Marea Britanie, Italia si lista poate continua.

Tot in RO nu mai zic de faptul ca uleiurile aduse din USA sunt comercializate la preturi de 10 ori mai mari decat in tara de achizitie (USA in cazul de fata).

Iar cand ai amazon, paypal si alte site-uri dedicate, putand sa-ti cumperi cam ce vrei de oriunde in Europa si din lume si sa-ti vina direct acasa, tre' sa fii cam tolomac, sa nu zic prost, sa dai banii in magazine, mai mult sau mai putin online, din RO.

Fantasmele cu ulei de 40 lei, 50 de lei, 70 de lei pe litru exista doar la romani, oriunde in Europa de Vest uleiurile alea fiind vandute cu 20 de lei pe litru sau chiar mai putin.

Edited by adymateo, 02 December 2015 - 17:00.


#4575
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

 Deenman, on 02 decembrie 2015 - 16:00, said:

Feedbackuri nu am sa dau niciodata in urma unor sunete, pentru ca astea difera de la om la om, am sa dau un exemplu scurt, saptamana asta m-am urcat intr-un Tiguan 1.4 Tsi de firma (petrol si gaze) angajatul care il conduce des (140 000) pe drumuri de sonda, coclauri, diguri, drumuri forestiere ma intreaba daca mi se pare in regula trenul de rulare, suspensia. A durat 3 secunde sa-i spun ca e de rahat toata suspensia si ca are de schimbat amortizoare, bucsi, pivoti, si altele (pe dreapta). El nu auzea nimic suspect, i se parea ca merge normal. La fel si cu uleiul pentru motor.


Daca vrei rezultate trimiti ulei la teste, altfel ne racim gura dejeaba precum un topic de gastronomie unde fiecare gusta si isi manifesta multumirea/nemultumirea.



La motorul meu cu 300 000km (unde in mod cert nu mai poate fi vorba de garantie, implicit respectarea normei 505.01) care este o norma slabuta) nu mai are rost sa folosesc 505.01. Gandesc util, iar aceasta norma 505.01 ma face sa folosesc multe uleiuri mediocre, care au o fisa slabuta. Aleg sa folosesc  un ulei care a facut fata cu brio in motoare ca si al meu sau similare, asta in urma a catorva zeci de analize postate pe BITOG, dar si pe alte forumuri.


Si inca ceva, ca tot suntem in Romania, aici circula un curent mai ciudat, oamenilor le este LENE, sa-si comande ulei mai bun dintr-un loc anume (un oras din tara) prefera oricand sa ia uleiul direct de la mecanic, sau sa fac o comanda de la un magazin online (emag), si atunci evident ca marele procent de uleiuri vandute in Romania este detinut de posircile despre care pe forumurile de specialitate dinafara se vorbeste de rau (Castrol/ Motul) etc.

Caut sa trimit ulei la teste doar ca in Ro e cam greu. Trebuie trimisa proba spre afara si dupa inapoi.

In fine, testele de ulei le iau de pe net, in special de pe oiclub.ru.pentru unele uleiuri.  


Legat de locul de unde se cumpara. Cei care nu stau pe forumuri da le cumpara de la mecanic pentru ca nu toti au capacitate sau interesul sa inteleaga ceea ce se afla in bidon.
As fi un mare IDIOT, sa fac un drum Brasov-Bucuresti ca sa iau de la reviziaudi m1 new life sau ESP. Nu mai zic de uleideulei.ro.Pentru asta am courie rapid.

Uleiuri de la Tudor de la boutique am folosit mai ales redline. si am sa mai folosesc cel putin pentru polo si astra g in care o sa bag numai redline. Zic o sa bag pentru ca am facut prostia sa pun M1 5w50 in astra g si clar o sa revin la redline. Polo deja are redline in el si merge foarte bine.

Emag nu vinde uleiuri, emag este intermediar. Ei lucreaza cu diverse firme din tara printre care revizie si uleideulei. Emag a fost intermediarul meu in comenzie facute la cele 2 firme. Ei reprezinta o metoda mai sigura de alegere a sursei.

Uleiurile pe care le gasesti in comert sunt exceptionale fata de foarte multe modele adusa de prin SUA. Redline reprezinta un ulei care intra in categoria uleiurilor pentru motoare talpacite, alergate, de curse. Faptul ca se foloseste si in motoarele mai " normale " .... asta e alta mancare de peste. E vorba de uzuri la mijloc.
Norma 505.01 este norma motorului tau. Daca norma e slaba inseamna ca ai si un motor nu foarte pretentios dar culmea e faptul ca acea norma nu e slaba deci cuvantul slab il poti folosi pentru ceea ce ai in cap.
Asa cum ai spus esti novice si ... pnm n-am ce zice.

Castrolul e de mai multe tipuri. In functie de codul de bare iti poti da seama de locul unde urmeaza sa fie comercializat si din MSDS de locul unde e facut. Castrolul nemtesc se fabrica la nemti, ai adresa fabricii in MSDS. Cel Turcesc in Turcia, mai precis Istambul. Sunt multe tari in care castrolul are fabrici si zone de ambalare.
Iar castrolul nu e cel mai prost ulei. Prost e atunci cand desteptii merg cu el la interval LL de 30k km.
Un castrol edge titanium fst 0w40 face uzuri super decente intr-un 2.0 tfsi.

Exemple de uleiuri excelente pe care le gasesti in Ro. O sa dau doar cateva pentru ca lista este prea lunga.
- Mobil1 ESP 5w30. pp de -46 grade FP de 254 grade. Ulei cu undeva la 600 maxim 700 ppm ( din VOA-uri mai noi ) zinc si fosfor, 200-250 ppm Moly si tot cam la fel si Boron. Calciu pe la 1200 ppm.
- Mobil1 New Life 0w40 Mai slab decat ESP la proprietati fizice dar dat naibi la VOA. Baza 1-decene ( PAO ) pana la 60%.
- Ravenol VST si VSI - uleiuri exceptioanale cu PP de -50 grade. VST-ul este un VSI mi light la nivel de aditivare cu zinc si fosfor. In rest sunt foarte asemantatoare. VST-ul are si TBN-ul mai mare, asta trebuie precizat.
- Motul 8100 x-cess ulei HC cu pp de -42 grade din VOA fp nu il mai stiu... , undeva la 1100-1200 ppm zinc si fosfor, 70-100 ppm boron, calciu pe la 2500 ppm. Ulei mediu care la pretul cerut ofera rezultatul aproape corect.
- Eneos Sustina - Wbase, 0 sulf, ZP cu zinc si fosfor pe la 600 pm dar Moly si boron peste 150 ppm fiecare.
- Shell helix ultra

....

Lista continua.  Nu ai nevoie de Redline sau Amsoil pentru ca un motor sa te tina mult si bine. Un interval adaptat uleiului si tarii noastre este suficient. Mecanicul meu a mers cu mobil1 5w-50 aditivat cu metabond gold ( cel cu zddp ) de cand a luat masina pe la 100 si ceva km pana la 400k km cand a dat-o. Motor remapat de 100-150k km care a vazut numai talpa. Cand l-a desfacut ca sa vada cum arata la interior, impecabil cu OCI la 15k km. Compresie beton, sunet beton.

Amsoil European Car Formula este la nivel de aditivare aproape la fel cu Fuchs titan pro c3 sau valvoline synpowe extreme mst. Nu ma creti iti pun VOA-urile. Si totusi preturile difera extrem de mult la cele 3. Asta pentru ca platesti firma care le aduce in Ro.


Motorul tau castrol s-a fauct mare iar daca acel castrol e praf cum zici inseamna ca la 300k km motorul tau e o epava. Deci poti sa ii dai si cu lacrima de inger ca tot epava ramane. Dar daca acel castrol e bun, motorul tau e sanatos iar tu te-ai murdarit de shaorma la gura Posted Image

In cazul tau gura bate dosu si mai bine te opresti din troll. Daca vrei sa discuti ceva cu mine direct hai tati pe PM.

Uite aici un articol interesant Posted Image
http://www.promotor....mobil-1-7354234

Edited by Kspic, 02 December 2015 - 19:07.


#4576
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Un material interesant despre uleiurile de baza.

Attached Files



#4577
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Mersi Kspic, am sa bag Mobil 1 ESP 5w30.

#4578
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Nu stiu daca esti sau nu ironic dar m1 esp e cel mai bun ulei 504507 5w30. Dupa el este pennzoil euro l.
Tu daca vrei sa nu ai dureri de cap baga esp-ul si da-l jos pe la 8-10k km.
Motorina buna, filtru de aer tot pe la 8k km si nu o sa ai probleme in veci la motor din cauza consumabilelor.

#4579
dstdan

dstdan

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 331
  • Înscris: 15.08.2009
Multumesc colegilor ca m-au mai ,,luminat,, intrale chimiei uleiurilor.
Ce am inteles?
-respecta norma 505.01 PD, orice marca este buna, restul e marketing, fisele fiind apropiate
-schimba uleiul si filtrul ulei mai des (9000 km),
-cel de aer pe la 15.000-18.000
Drumuri bune tuturor.

#4580
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

 dstdan, on 04 decembrie 2015 - 12:12, said:

Multumesc colegilor ca m-au mai ,,luminat,, intrale chimiei uleiurilor.
Ce am inteles?
-respecta norma 505.01 PD, orice marca este buna, restul e marketing, fisele fiind apropiate
-schimba uleiul si filtrul ulei mai des (9000 km),
-cel de aer pe la 15.000-18.000
Drumuri bune tuturor.

Respecta norma 505.01 daca ai PD sau 507 daca PD-ul tau se incadreaza in ea.
Schimbi uleiul + filtru mai des. Daca mergi in oras 100% la 6k km sau 6 luni daca mergi mixt poti sa urci si pana la 10k km.
Filtrul de aer se schimba la maxim 10k km daca vrei sa ai parte de turbosuflanta.

#4581
dstdan

dstdan

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 331
  • Înscris: 15.08.2009
Da multumesc, asa da sfat, suntem colegi ok!Posted Image

#4582
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
mixt ar fi 7-8k km maxim, daca citeste viteza medie si nr pornirilor etc

#4583
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Dupa 10k km M1 ESP are TBN de 2.9 ceea ce e super ok. Ca il scoti la 7k-8k la 9k uzurile vor fi proportionale. In momentul in care TBN-ul a scazut sub 2 incep uzurile mai strong.
http://www.bobistheo...nd_#Post3367403

Uita-te aici si ai sa vezi ca am dreptate
http://www.bobistheo..._mi#Post3724359
http://www.bobistheo...a_T#Post2830494

Cu extra aditivi se ajunge si la 30k km OCI
http://www.bobistheo..._16#Post2253369

In cazul in care utilizatorul foloseste ulei 504/507 se poate ajunge si la interval de 10k+  mixt.

Uzurile difera de la un motor la altul la fel si parametrii uleiului. Ideea e ca un ulei cu TBN de peste de 2 este ok, peste 3 e bun si daca il arunci sau nu tot aia e. Tot cam aceleasi uzuri se fac.
Avantajul carburantului sarac in sulf se vad bine in UOA-uri.

Scazand cantitate de ZDDP au redus si sulful din ulei de aici si OCI mai mare. Cu un ulei full saps in schimb nu poti face ceea ce faci cu un ulei low saps dar nici aceleasi uzuri.
Uleiurile full saps pe la 11-12k km au un drop baban de TBN, de pe la 9-10-11 depinde de ulei spre 2-3 in cazul uleiurilor de comert si 4-5 la Redline.
Cand te gandesti ca masina aia va merge la tine dar nu excesiv de mult ca na... traim in Ro si nu avem drumuri sa investeti in uleiuri bune ca sa le schimbi super des .... parerea mea ca asta e o investitie fara sens. Iar la revanzare tu degeaba ii ceri omului suma x de bani ca nu va intelege ce lucru minunat pentru motor ai facut tu schimband uleiul mai des.
Tinand cont de faptul ca un ulei de calitate rezista beton in 10k km.... risipa ramane la alegerea fiecaruia.

OCI la 16k km
http://www.promotor....mobil-1-7354234

Intervalul de 6k km in oras sau 6 luni e extrem de util. Porniri multe la fel si cicluri rece-cald-rece. Contaminare mai mare cu carburant. Daca mai ai si diesel cu DPF e si mai mare fericirea ca ai regenerari mai dese.

Edited by Kspic, 05 December 2015 - 21:39.


#4584
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
de unde stii "tbn-ul de romania" dupa x km? in plus, nu numai tbn trebuie la un ulei. iar full saps in ziua de azi e marketing #invechit #dacie

Edited by 41ex, 05 December 2015 - 22:57.


#4585
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
O sa il stiu dupa ce termin treaba cu ESP-ul. O sa trimit o monstra pentru UOA. Am luat legatura cu cei de la lubexpert si ma costa app 70 euro o proba de ulei full cu tot cu transport.

Oricum pana termin cu ESP-ul ma mai informez legat de UOA-uri in sensul ca as vrea sa trimit o monstra la blackstone. Poate ies mai ieftin.


Mereu a fost expresia " produsul x in ziua de azi e mai prost ". Uleiurile din ziua de azi sunt mai bune decat cele de ieri. Din toate punctele de vedere. Rele in ziua de azi sunt masinile care trebuie sa respecte normele noi de poluare. Noi ne facem prea multe griji pentru masini si ajungem sa avem mai multa grija de ele decat de noi.
Aliajele nemtoaicelor sunt din ce in ce mai dure asta pentru a face fata conditiilor mai grele de lucru.

Urmareste evolutia uleiului de la mineral la sintetic. Iar sinteticul de azi este mult mai bun asta pentru ca bazele au alta prelucrare. Baza HC nu e aceeasi la toate uleiurile pentru ca dpdv chimic, la nivel molecular treaba difera. Prelucrarea este mult mai avansata iar rezultatele sunt pe masura. Aditivarile sunt mult mai bune in cazul unor uleiuri, folosindu-se boron in loc de exces de calciu sau magneziu. Molybdenum care compenseaza ZDDP-ul lipsa.

Eneos care a renuntat la ZDDP pentru ZP in seria sustina. Uleiuri cu 0 sulf.

Baza esterica a evoluat, baza PAO la fel ele fiind inventate de pe vremea nazistilor.

Prin faptul ca unii producatori au dat cu bata in balta si au scos rusini nu masini..... aia e. Si in cazul meu e inadmisibil ca o distributie pe lant sa poata sa cedeze in prea putini km. E inadmisibil ca o firma cum e VW sa aiba contrat cu castrol si sa iti bage pe gat la reprezentanta mizeria de LL3 castrol care e sub multe alte uleiuri de pret mai mic.
La bentely grupul vag de ce baga M1 ESP 5w30 ? De ce nu baga si la restul de 504/507. Mda .... stai .... mai trebuie sa si vanda un nou golf care e aproape identic cu precedentul.

La fel si pentru Opel cu dexos2. Macar aia cer pretul corect pentru uleiul oferit.
Si cea mai mare mizerie e faptul ca producatorul recomanda OCI de 30k km. Nu exista ulei de auto care sa ajunga la 25k km macar fara aditivi in plus. Stii, nu schimbam uleiul cand trebuie ca sa tina un motor mai mult, il schimbam mai rar ca sa tina motorul la 10% din cat trebuie. Facem economie de petrol dar poluam sa producem alte motoare. Consumam resurse naturale si mai multe.

Edited by Kspic, 06 December 2015 - 00:35.


#4586
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Kspic, vreau sa te mai intreb ceva.

Daca ai detine un golf 5 cam cu nr de km de pe Opel, ce ulei ai folosi la el?

#4587
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Daca ar fi vorba de motorul tau M1 esp 5w30, fuchs titan cu norma pd sau valvoline tot cu norma ta.

Ma bucur ca ai citit atatea posturi scrise de mine unde am precizat de Opel.

Cei de ABT recomanda M1 esp pentru unele masini cu stage 1.
Oricare ulei de calitate.

Eu la un a3 cu 64k km acum nu imi fac mari probleme. Si motoarele 1.4 tfsi cu este caxc sunt oarecum pretentioase la uleiuri.

M1 esp are putin calciu dar compenseaza cu boron pentru curatare. Pe langa zddp are si molybdenum ceea ce nu gasesti in valvo sau fuchs.

Pentru orice motor, un ulei de calitate schimbat la un nr de km de bun simt face minuni.
Motorina buna si consumabile bune la timp + stil adecvat de a conduce masina cat timp motorul e rece = love.
Vrei sa discutam mai multe, pe pm oricand.

Edited by Kspic, 08 December 2015 - 19:24.


#4588
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Un UOA pentru cei care schimba uleiul la 27k km
http://www.bobistheo...,_2#Post2569190

Cam asa vrea sa arate un UOA normal cu castrol
http://www.bobistheo...-4_#Post2955011

Poti reusi in 100k km sa faci unui motor uzuri identice cu cele ale unuia cu 300km sau mai mari.

Edited by Kspic, 09 December 2015 - 21:21.


#4589
andrey_r

andrey_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 20.12.2008
Buna seara, am nevoie de o recomandare cu privire la ce ulei sa folosesc la o alfa 159 2.0 jtdm cu filtru particule. Producatorul specifica 5w 30 acea c2, ce interval de schimb e indicat la acest tip de ulei? Multumesc, si imi cer scuze daca s-a mai intrebat.

#4590
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Ce ulei folosesti ? Producator, model...

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate