Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...

- - - - -
  • Please log in to reply
1696 replies to this topic

#1117
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Aici discutam numai despre motoare, dar hai sa zicem doua vorbe si despre masina ( suspensie ).
Da, mie unul im place motorul, cuplu bun, demaraj, consum mic la TDCI.
Insa atentie la motorina, este putin cam pretentios, ii place motorina buna.
Filtru de motorina un pic cam scump, dar asta e.
Ca masina per ansamblu se stie ca Focus este buna, suspensie independenta pe toate rotile, sta bine in curbe, in general suspensia fiabila, dar scumpa ca intretinere.
Oricum tu ai garantie si nu te deranjeaza acest aspect.
Per total masina merita banii.

#1118
cata352004

cata352004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 13.04.2008
...............................................................

am salvat tot ce mi-ai scris si mai mult,tot ce ai postat despre diesel pe acest forum.pana vine masina o sa am timp sa analizez in detaliu tot ce se poate despre motoarele diesel.cum apare masinuta si fac 1500 - 2000 de km o sa plasez cateva imagini si o sa pun date legate de consum si performante,comportament rutier si fiabilitate.pana atunci,revin cu multumirile si apreciez promptitudinea cu care ai raspuns.sa ne "auzim" sanatosi aici pe forum si de acum incolo !!! :) noapte buna !!!

Edited by MAK, 15 April 2008 - 22:20.


#1119
Dan_2Fast4You

Dan_2Fast4You

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 17.03.2008
Salut MAK am vazut ca Metabond are si aditivi pentru transmisie,ce miai recomanda pentru masina mea cutia e in 5 trepte motoru il stii(pump duse 74kw)masina 2001.Multumesc anticipat pentru raspuns.

#1120
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Nimic, pt ca nu sint sigur daca se impaca cu codul uleiului, cod dat de fabricant. ( o sa ma interesez, sa fiu sigur 100% daca merge si la cutiile noastre )
Cel mai bine schimbi uleiul cu unul original si gata.
Ai ceva probleme ?
Si eu vreau sa schimb uleiul la primul schimb de ulei al motorului, dar cumpar ulei direct din service VAG, chit ca dau mai mult, dar stiu ca este adus direct din Germania. ( bine, asta dintr-un service unde sint sigur de provenienta uleiului )
Mai vreau sa schimb uleiul servo ( sa vad cum arata ), lichidul de frina si antigelul, deci un fel de revizie mai mare.

Edited by MAK, 15 April 2008 - 22:39.


#1121
Dan_2Fast4You

Dan_2Fast4You

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 17.03.2008

View PostMAK, on Apr 16 2008, 09:38, said:

Nimic, pt ca nu sint sigur daca se impaca cu codul uleiului, cod dat de fabricant. ( o sa ma interesez, sa fiu sigur 100% daca merge si la cutiile noastre )
Cel mai bine schimbi uleiul cu unul original si gata.
Ai ceva probleme ?
Si eu vreau sa schimb uleiul la primul schimb de ulei al motorului, dar cumpar ulei direct din service VAG, chit ca dau mai mult, dar stiu ca este adus direct din Germania. ( bine, asta dintr-un service unde sint sigur de provenienta uleiului )
Mai vreau sa schimb uleiul servo ( sa vad cum arata ), lichidul de frina si antigelul, deci un fel de revizie mai mare.
Da,imi face probleme,se aude un zgomot a trenului de rulare in frina de motor,intra mai greu in viteza(adica nu pot sa schimb imediat ditro trepta in alta trebuie sa fac o pauza mica) in special cind bag in marsarier se aude un zgomot dubios un ciriit(dar nu tot timpu chiar daca a fost mers mult cu masina),ca tot veni vorba vasu de la servo pe unde e ascuns ca nu dau de el gram,dupa ce iti iei ulei pt cutia de viteze spunemi si mie te rog ce cod are sau macar cum se numeste chiar as vrea sa-l schimb.Ce lichid d frina iti pui?Stii,tiam mai spus o data ca am amestecat lichidul d frina al masinii(DOT 4)cu DOT 5.1 Muratu a zis ca nu are nimic,dar din cite stiu eu daca nu e compatibil cu cel al masinii iti maninca garniturile.Antigelul(am vazut ca e rosiatic are vrun cod ceva) cam la ce perioada trebuie schimbat,se uzeaza si el sau ce?Multumesc pt raspuns

#1122
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
-Ulei cutie viteze Golf
75W90 API GL4 full sintetic / Mobil 75W-90 GL-4 sintetic, sau direct de la sursa ( service )
-Lichidul de frina este DOT 4. ar trebui schimbat odata la doi ani
-Antigel, cod G12, tot asa se schimba odata la doi ani, la mine are 3 ani, din cauza asta vreau sa-l schimb.

Bidonasul servo este in stinga si are un capac verde, se desfileteaza si in capacul are si joja.
Codul uleiului este  G 002 000, sau G 004 000 M12, de obicei se schimba cind se murdareste uleiul, isi schimba culoarea din verde in maroniu.
Nivelul trebuie sa fie minim cu motor rece si maxim cu motor cald..

#1123
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Post de pe un jurnal de bord, l-am copiat si l-am pus si aici pt ca aici se discuta despre motoare diesel.

View PostEmy_B_cta, on Apr 16 2008, 15:50, said:

Eu am avut Metabond si am folosit de 5 ori. CONCLUZIA: nu se schimba absolut nimic. Si mai e ceva foarte important. Am intrebat mai multi mecanici destul de buni daca e bine sa aditivez motorina suplimentar. Toti au avut acelasi raspuns: NU RECOMAND!!! Inclusiv cei de la service mi-au spus. Poate la unele motoare se simt acesti aditivi suplimentari. In cazul motoarelor Euro 4 si 5 , nu!
Si inca ceva referitor la motorina cu continut mai scazut de sulf. O fi ea mai buna si super cautata(imbunatatind simtitor performantele motorului) insa are si neajunsuri. Are o ardere mai uscata si nu raceste destul de bine si turbina. Am aflat si eu de curand chestia asta . M-am informat si cam asa e. Eu o tin numai pe Euro 4. La Euro 5 nu ma arunc fiindca nu se merita.
Nene, nu te supara, dar spui numai prostii, de la parerea mecanicilor de salon pina la racirea turbinei.
Hai sa vedem cum se raceste turbina si ce rol are motorina in racirea ei.
Deci turbina functioneaza cu ajutorul gazelor arse, iar acestea nu au cum sa fie mai fierbinti daca ai alt tip de motorina.
Ca sa fie gazele mai fierbinti, motorul trebuie turat, sa pui o motorina care arde mai bine, automat ori tureaza motorul, ori este micsorat debitul de catre ECU pt a mentine masina in ralanti.
Deci unde este rolul motorinei in acest aspect ?
Sa afli ce face un aditiv, trebuie sa-l folosesti, sa ai masini la reparatie ( ca mecanic ) sa vezi diferenta intre o masina care foloseste si o masina care nu foloseste.
De unde stie mecanicul ce pune proprietarul masinii in rezervor, de unde stie el ca o masina a mers cu aditiv sau fara ?
Ca sa aiba o parere pertinenta el insusi trebuie sa foloseasca si nu odata ci pe un termen lung, iar apoi sa desfaca motorul si sa vada daca a influentat cu ceva aditivul.
Eu am reparat in ultimi 10 ani, toate masinile pe care le-am avut numai la un singur mecanic, iar acel mecanic are facultate ca si ajutoarele lui.
Acel mecanic are masina diesel ( A4 TDI 115 Cp ) de vreo 2 ani si de vreo un an foloseste aditiv si a vazut pe pielea lui diferenta.
Daca ai vorbi cu mecanicul meu, ai ramine mirat, nu mai stii ce parere sa-ti faci, ori te iei dupa cei cu care ai discutat ori te iei dupa el.

Diferenta de sulf este foarte mica intre motorinele euro 4 si 5, dar ca se suplinesti acea grasime produsa de sulf se baga inlocuitori.
Orice motorina care iasa din rafinarie trebuie ( spun trebuie, nu ca ar avea )sa aiba standardul EN 590 standart care este acceptat de producatorii de masini.
Ca are, ca nu are, asta nu mai stim.
Uite cat sulf au motorinele euro 4 si 5
Euro 4 are maxim 50 ppm sulf – 0,005% sulf
Euro 5 are maxim 10 ppm sulf – 0,001% sulf

Deci o diferenta foarte mica si totusi se simte foarte bine la masina.
Ce face un aditiv bun ?
In afara de a normaliza cifra cetanica ( cifra pe care in mod normal ar trebui s-o aiba ), mai ridica cifra calorica, adica are o ungere mai buna si toate astea fara fum, atentie, un aditiv bun arde fara cenusa.
Orice combustibil are apa in el, problema este cata apa exista, in mod normal apa ar trebui sa ramina jos in rezervorul firmei producatoare, iar la statie ar trebui sa nu ajunga apa decit intr-o proportie foarte mica, proportie care ar trebui colectata de filtru de motorina al statiei si pe urma de filtru motorului.
Iar aduc aminte de aditivi, un aditiv bun dizolva apa, de ce credeti ca statile peco ( absolut toate firmele ) folosesc aditivi mai ales iarna ?
Eu am avut onoarea de a folosi aditivi originali direct de la sursa, de aici mi-am facut o parere de aditivii pusi de statile peco si de aditivul pe care il folosesc in mod normal.
Statile peco fac economie, ce a ce eu nu fac, iar aditivul pe care l-am folosit a fost mai slab decit aditivul folosit de mine.
Mi s-a spus ca face mai multe in motor, ca nu ridica decit cifrele cetanice si calorice, si din cauza ast nu s-a simtit, dar se simte in timp, ramine motorul curat ( partea de admisie/evacuare ).
Dati-mi voie sa ma indoiesc, la cite turbine infundate am vazut, acel aditiv pot sa spun ca este apa de ploaie.
Atunci de ce sa dau bani in plus la statie, cind acei bani pot sa-i investesc in ceva cu care sint sigur 100% ca face ceva, mai ales ca-l pun cu mina mea.

#1124
Emy_B_cta

Emy_B_cta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 363
  • Înscris: 06.08.2007
Nu te supara. Din pacate stiu si eu sa fac diferenta intre un ginecolog si un mecanic. Si crede-ma , am cerut parerea unor mecanici foarte buni care au calificare si au ani de zile in domeniu. Nu m-am dus sa intreb de aditivi la service-ul pentru femei , NENE!  Nu stiu cate facultati are mecanicul tau si ucenicii lui  , insa am mers in mai multe locuri , chiar si la service-ul Hyundai din oras si am intrebat direct un specialist care stia despre ce este vorba. Si nu are numai scoala primara!!! E mai bine sa auzi pareri din mai multe locuri. Raspunsul a fost acelasi. ATUNCI sa inteleg ca mecanicul tau este poate cel mai bun dintre cei mai buni si la el trebuie sa ne inchinam , nu?  Eu inca mai am garantie la masina si , sincer , am incredere in ceea ce ma sfatuiesc cei de la service ( nu in toate situatiile bineinteles). Asa ca , fara suparare , nu vorbesti totusi cu unul care ieri a deschis capota unei masini.
Si referitor la motorina cu un continut mai scazut de sulf. DA! Are o ardere mai uscata  ca drept urmare si gazele emanate sunt mai fierbinti. DECI turbina nu mai are racirea aceea optima pe care o are in cazul folosirii unei motorine Euro 4. De aceea este spus destul de clar: motoare euro 4-motorina euro 4 si motoare euro 5-motorina euro 5.  
Acum despre aditivi. Intrebare logica: Ai lucrat intr-o statie peco sa vezi exact ce aditivi se folosesc si in ce dozaje?  Nu-mi plac persoanele care dau cu presupusul. Eu am lucrat si stiu cum e. Si pina la urma nu vad logica. De ce sa bagi o motorina la un pret mai mic si apoi sa o aditivezi cum vrei in loc sa bagi direct cea mai buna motorina de pe piata? Daca faci un calcul rapid pretul pe litru la motorina aditivata de tine depaseste pretul la pompa a celei mai bune motorine euro5 existente pe piata. Si crede-ma. Cu motorina euro 5 de la OMV motorul nu mai are nevoie de nici un aditiv. Iar metabond-ul nu e deloc ieftin. Si chiar am folosit insa rezultate spectaculoase nu sunt. DA! Se observa o imbunatatire in cazul motorinelor slabe , insa comparat cu o motorina buna rezultatele sunt identice. Si acum mai am flaconul in garaj pe 3/4 plin. Poate la motoarele uzate se observa intr-adevar o schimbare in bine , dar la motoare noi.....fi serios! Eu o tin pe euro 4 de la Petrom sau OMV si masina nu mai are nevoie de nici un aditiv.
Asa ca las-o cu replicile dure mai moale caci nu suntem o adunatura de idioti pe forumul asta , iar tu daca ne-ai trantit in nas niste valori ale continului de sulf in motorina care se afla si pe pliantele de la statiile peco crezi ca ne-ai dat pe spate. Sa fim rezonabili totusi. Aici se discuta probleme si eventual se gasesc solutii la problemele aparute. Nu se face reclama gratuita la vre-un aditiv sau vre-un IQ ridicat.
Despre

Edited by MAK, 17 April 2008 - 16:21.


#1125
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostEmy_B_cta, on Apr 16 2008, 22:15, said:

Ai lucrat intr-o statie peco sa vezi exact ce aditivi se folosesc si in ce dozaje?  Nu-mi plac persoanele care dau cu presupusul. Eu am lucrat si stiu cum e. Si pina la urma nu vad logica. De ce sa bagi o motorina la un pret mai mic si apoi sa o aditivezi cum vrei in loc sa bagi direct cea mai buna motorina de pe piata?

Nene, te certi cu cine nu trebuie! De ce faci presupuneri si caracterizari, daca nu stii cu cine stai de vorba? De unde stii ca omul nu e chiar el mecanic auto? Sau poate inginer proiectant?
Cat despre statiile peco si aditivarea carburantilor, am spus si mai sus, difera de la statie la statie. Peco-urile sunt FRANCIZE! Au patroni romani, turci, arabi, etc. , care trebuie sa scoata si ei un profit mai mare, nu? Ca doar asa se pot construi vile si plati leasingul la SUV-uri!
Si de unde stii CARE E CEA MAI BUNA MOTORINA DE PE PIATA? Hai sa fim seriosi, daca ai iesit din tara si ai alimentat in Austria, Germania, etc. atunci nu ai mai fi facut aceasta afirmatie! Auzi, cea mai buna motorina.... :roflmao: Pai la noi combustibilii sosesc direct diluati in benzinarii, fara sa luam la socoteala invartelile lor!

#1126
Meridius

Meridius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 07.07.2005
Offtopics: Subscriu la calitatea combustibililor vanduti in RO, indiferent sub ce marca. Diferente intre ei sunt dar apa este peste tot... Acum 2 ani am patit-o pe pielea mea cu benzina de "cea mai buna calitate" de la OMV care avea atata apa incat a reusit sa-mi faca praf carburatorul. Fara sa mai pomenesc de injectoarele de pe masina care o am acum si care erau mai corodate decat Titanic-ul cand le-am dat jos, tot cu benzina de cea mai buna calitate de la Petrom.

Ontopic: cine tine la masina lui prefera sa dea 70 RON in plus/1000 l motorina ca sa fie linistit decat sa se bazeze orbeste pe standardele de calitate ale unei marci, standarde care difera de la statie la statie.

Este adevarat ca aditivul Metabond pentru motorina/benzina nu face unele dintre lucrurile din prezentare (nu disperseaza apa) dar daca unge mai bine sistemul de alimentare si pompa de injectie, daca scade consumul, emisiile si creste si cu o fractiune performantele masinii deja si-a facut cu varf si indesat banii. Personal folosesc Metabond in masinile mele si sper ca peste 3 ani injectoarele sa arate la fel de bine cum erau cand le-am instalat acum 6 luni.

#1127
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
sa sti ca daca faci un calcul iesi mai ieftin cu cea mai ieftina motorina de la petrom+aditiv decat cea mai scumpa de la omw... poate ca nu ies mai mult nici decat cea mai scumpa de la petrom. de asta ma gandesc sa cumpar de pe site un flacon....
si daca in diesel nu am bagat pana cum aditiv ca nu am multi km ia dacie am bagat un aditiv ieftin si a avut un efect foarte bun, pe langa ca mi-a facut luna carburatorul masina a mers excelent 800km fara sa fiu nevoit sa ii dau forja din cand in cand....... as si credema, stiu si eu ce e in statiile peco de la petrom......

#1128
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View Postgeopsi, on Apr 17 2008, 13:31, said:

daca faci un calcul iesi mai ieftin cu cea mai ieftina motorina de la petrom+aditiv decat cea mai scumpa de la omw... poate ca nu ies mai mult nici decat cea mai scumpa de la petrom.
Nimic mai corect! O singura precizare: motorina de la Petrom e aceeasi cu cea de la Omv.

Offtopic: ce aditiv ai pus in Dacie?

#1129
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostEmy_B_cta, on Apr 16 2008, 23:15, said:

...insa am mers in mai multe locuri , chiar si la service-ul Hyundai din oras si am intrebat direct un specialist care stia despre ce este vorba. Si nu are numai scoala primara!!! E mai bine sa auzi pareri din mai multe locuri. Raspunsul a fost acelasi.

Mecanicii tai specialisti nu au iesit din ograda ca sa stie mai multe, ei stiu ce scrie in cartea tehnica si nici aia citeodata.
Si ca tot ai adus aminte de Hyundai, un baiat destept ( in adevaratul sens al cuvintului ) de la service Hyundai l-a indrumat pe un client sa bage Megasel, i-a spus ca are probleme la injectoare.


ATUNCI sa inteleg ca mecanicul tau este poate cel mai bun dintre cei mai buni si la el trebuie sa ne inchinam , nu?  

Lasa nene ca nu trebuie sa te inchini, eu vorbesc de o persoana autorizata si deschisa la orice lucru nou, asculta tu de ai tai si gata, ce te strofoci atit, tie ciuda ca nu am luat de bun augur balivernele tale ?


Si referitor la motorina cu un continut mai scazut de sulf. DA! Are o ardere mai uscata  ca drept urmare si gazele emanate sunt mai fierbinti. DECI turbina nu mai are racirea aceea optima pe care o are in cazul folosirii unei motorine Euro 4. De aceea este spus destul de clar: motoare euro 4-motorina euro 4 si motoare euro 5-motorina euro 5.

Da domne, da de standardul EN 590 ai auzit, ca tot te lauzi ca ai lucrat la Peco ?
Da stiu, de la casa de marcat nu se stie de acest lucru, trebuie sa intri acolo unde bati la usa si de obicei angajatii nu prea intra.
   ;)

Acum despre aditivi. Intrebare logica: Ai lucrat intr-o statie peco sa vezi exact ce aditivi se folosesc si in ce dozaje?  Nu-mi plac persoanele care dau cu presupusul. Eu am lucrat si stiu cum e.

Ce stii domne, sa zici : Face 128 ron si tac, casa de marcat.
Daca ai fi stiut, ai fi tacut.



Si pina la urma nu vad logica. De ce sa bagi o motorina la un pret mai mic si apoi sa o aditivezi cum vrei in loc sa bagi direct cea mai buna motorina de pe piata? Daca faci un calcul rapid pretul pe litru la motorina aditivata de tine depaseste pretul la pompa a celei mai bune motorine euro5 existente pe piata. Si crede-ma. Cu motorina euro 5 de la OMV motorul nu mai are nevoie de nici un aditiv. Iar metabond-ul nu e deloc ieftin. Si chiar am folosit insa rezultate spectaculoase nu sunt. DA! Se observa o imbunatatire in cazul motorinelor slabe , insa comparat cu o motorina buna rezultatele sunt identice. Si acum mai am flaconul in garaj pe 3/4 plin. Poate la motoarele uzate se observa intr-adevar o schimbare in bine , dar la motoare noi.....fi serios! Eu o tin pe euro 4 de la Petrom sau OMV si masina nu mai are nevoie de nici un aditiv.

Foarte bine ca nu are nevoie, trebuie sa te murdaresti pe maini, sa tii cu adevarat la masina, daca o consideri numai un bun ce te duce de la A la B, chiar nu are nevoie.
Nu te-a obligat nimeni sa folosesti ceva suplimentar, stai linistit.
In general cei care intra pe un forum Auto tin foarte mult la masinile lor, este un fel de hobi.



Asa ca las-o cu replicile dure mai moale caci nu suntem o adunatura de idioti pe forumul asta , iar tu daca ne-ai trantit in nas niste valori ale continului de sulf in motorina care se afla si pe pliantele de la statiile peco crezi ca ne-ai dat pe spate. Sa fim rezonabili totusi. Aici se discuta probleme si eventual se gasesc solutii la problemele aparute. Nu se face reclama gratuita la vre-un aditiv sau vre-un IQ ridicat.
Despre

:huh: Esti negru-n cerul gurii, esti rau, rau de tot nene, eu cu astfel de persoane nu prea discut, care au aparatori la ochi si pe deasupra ne-ar lua si la bataie numai sa le inghitim balivernele.
Nu se face reclama la nimic, se discuta probleme, chiar si un aditiv este o problema si nu s-a discutat numai de Megasel, s-a discutat de multe alte tipuri de aditivi.
Iar eu spun la oameni ce folosesc acum, nu pot sa spun din auzite, ca "XXX" ar fi bun.

PS. Nu te mai obosi sa-mi raspunzi, daca totusi o faci, barem s-o faci civilizat si credibil.   :wave:



View Postkid2006, on Apr 17 2008, 15:28, said:

e adevarat ca si sotul meu a crezut acelasi lucru (e inginer auto la origine, asta a terminat), mi-a zis ca e injector. Chestia e ca noi am alimentat pana acum numai de la OMV si mai nou de la Petrom, motorina aceea cu cifra octanica mare, cea mai scumpa. MOL si Lukoil niciodata (la fostul meu Peugeot 206 puneam Mol si mi-am busit injectoarele de doua ori, intr-adevar ala mergea in 3 cilindri, nu avea nici un tzacanit, cand cedau injectoarele).
Noi am facut inclusiv reviziile optionale pe langa cele obligatorii si sper sa fi schimbat filtrele.
la ultima alimentare (OMV) am pus un rezervor un aditiv special pentru curatarea impuritatilor...deocamdata nu mai face nimic, deci nu e ceva grav, m-am linistit.

Ce buna este motorina, injectoare cazute, etc. ( sper sa citeasca cine trebuie )

Edited by MAK, 17 April 2008 - 18:53.


#1130
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

View PostMarius3k, on Apr 17 2008, 14:33, said:

Nimic mai corect! O singura precizare: motorina de la Petrom e aceeasi cu cea de la Omv.

Offtopic: ce aditiv ai pus in Dacie?
da e aceeasi, numai ca e mai scumpa decat cea de la petrom....
am pus casite tuneup in dacie, e vreo 20 lei, si am mai pus de atunci, daca stai sa te gandesti e de vreo 3-4 ori mai scump ca metabondul(de 18 lei tratezi 50l) dar decat sa stau sa spal carburatorul mai bine bag o sticluta cand nu mai sta relantiul, trage mai slab sau da in nas daca ii dau talpa si stiu o treaba.... si alt aditiv foarte util(nu mai stiu cum ii zice) este cel care elimina apa din rezervor, tata impotriva aditivilor pana s-a trezit ca nu mai pornea dacia(am aprindere electronica si o ia la sfert) de nici un fel pana am vazut ca inghetase furtunul de la carburator si ce putea sa inchete ca benzina nu incheata, de atunci bag vara la 2-3 plinuri si iarna la fiecare plin.
scz de offtopic.
la diesel o sa bag cat de curand bag metabond si poate incerc si pe cel de benzina pentru ca la un calcul simplu nu e scump deloc fata de majoritatea aditivilor de prin metro,sellgros, etc. partea proasta e ca nu se gaseste la un magazin, ceva si e mai greu cu comandatul asta de pe net....

#1131
Muratu

Muratu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 28.09.2006

View PostEmy_B_cta, on Apr 16 2008, 22:15, said:

................................................................................
...
insa am mers in mai multe locuri , chiar si la service-ul Hyundai din oras si am intrebat direct un specialist care stia despre ce este vorba. .........................................................................


Se pare ca Service-ul Hyundai doarme cu dracu in pat, eu iau Metabond chiar de la ei din curte, mai exact de la un mecanic care lucreaza la bancul ITP SI LA SERVICEUL HYUNDAI, asa ca nu as vedea de ce sa nu iau in continuare(am si eu Hyundai Accent si daca nu pun aditiv la un plin ma rog de ia dimineata sa porneasca, asa ca  :thumbup: )

Edited by Muratu, 17 April 2008 - 20:03.


#1132
cata352004

cata352004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 13.04.2008

View PostMAK, on Apr 16 2008, 11:11, said:

-Ulei cutie viteze Golf
75W90 API GL4 full sintetic / Mobil 75W-90 GL-4 sintetic, sau direct de la sursa ( service )
-Lichidul de frina este DOT 4. ar trebui schimbat odata la doi ani
-Antigel, cod G12, tot asa se schimba odata la doi ani, la mine are 3 ani, din cauza asta vreau sa-l schimb.

Bidonasul servo este in stinga si are un capac verde, se desfileteaza si in capacul are si joja.
Codul uleiului este  G 002 000, sau G 004 000 M12, de obicei se schimba cind se murdareste uleiul, isi schimba culoarea din verde in maroniu.
Nivelul trebuie sa fie minim cu motor rece si maxim cu motor cald..

buna.am o rugaminte.eu deja ma pregatesc pentru "etapa diesel".te-as ruga sa-mi "vinzi" o relatie vis a vis de aditivul de motorina Metabond.locuiesc in campulung moldovenesc si poate stii pe cineva pe Moldova.dar nu e neaparat.curieratul e la moda in ziua de azi.iti raman inca o data dator pentru aceste detalii (un nr de telefon,adresa de mail,id de mess a persoanei care distribuie acest aditiv).o seara buna si daca se poate astept vesti!!! numai bine !!!

View PostMAK, on Apr 15 2008, 20:50, said:

Aici discutam numai despre motoare, dar hai sa zicem doua vorbe si despre masina ( suspensie ).
Da, mie unul im place motorul, cuplu bun, demaraj, consum mic la TDCI.
Insa atentie la motorina, este putin cam pretentios, ii place motorina buna.
Filtru de motorina un pic cam scump, dar asta e.
Ca masina per ansamblu se stie ca Focus este buna, suspensie independenta pe toate rotile, sta bine in curbe, in general suspensia fiabila, dar scumpa ca intretinere.
Oricum tu ai garantie si nu te deranjeaza acest aspect.
Per total masina merita banii.

scuze....m-am zapacit...era vorba de Megasel !!!!! la cate date si termeni sunt pe forum,face mintea ca titirezul.... :)) daca se poate.....astept un semn de viata !!! merci tare mult !!! :)

#1133
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
am o intrebare, va rog frumos, daca se poate sa imi raspunda cineva pana la ora 14 cand plec, cum trebuie sa fac sa umplu si rezerva de la rezervor? adica sa bag si acei 7 litri suplimentari... tin apasat butonul de langa busonul de motorina sau il apas doar odata? plec la un drum mai lung si as vrea sa nu mai alimentez pana vineri....

#1134
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Umpli rezervorul pina la refuz ( rezervorul, nu rezerva ), pe urma ti apasat cu pistolul pe butonul de rezerva, va face bildibic, cind nu mai face iar umpli pina la refuz, pe urma iar apesi pe buton, si tot asa pina se umple definitiv.
Sau dupa ce se umple rezerorul, ti cu pistolul apasat pe butonul de la rezerva si in acelasi timp pornesti si pompa si bagi motorina pina nu mai vrea, dupa asta, mai incerci  sa apesi pe buton sa vezi daca mai scoate aer, daca mai scoate mai bagi.
Rezerva se umple mai greu, mai ales daca bagi cu presiune pt ca face spuma motorina.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate