Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...

- - - - -
  • Please log in to reply
1696 replies to this topic

#1099
griolive

griolive

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.11.2007
MAK Se da un Clio dci1,5/65 care are 33000km si care nu mai porneste la sfert.Porneste pela a 3, 4 sau 5a gituiala daia care se aude cand invarte electromotoru.Bujiile incandescente sunt bune verificate personal.Bateria i-mi da de gandit 12v fix in gol, iar in sarcina alternatoru o tine la 13,6.Am bagat si aditiv cu ceva efecte 4,2 mediu in loc de 4,6, dar pornirea e idem.Testul computer zice injectie OK desi nu mi-a aratat presiune in rampa cat e, pur si simplu OK si gata.Am tras cu urechea la mai multe surate si cam asa pornesc da nu mi se pare in regula.CE pot sa -i fac? Trage fuge la fel ca-n prima zi.

#1100
dlmarius

dlmarius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 03.05.2007
Salut , pe toata lumea. As vrea sa stiu si eu cum sa merg sa obtin un consum redus de motorina cu un motor 2.2 D4D , mai ales ca am cuplu maxim intre 2000 si 3200, iar in primele doua viteze consumul este mare . In viteza a 3-a in 2000 de ture bat binisor la 70 pe ora.

#1101
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postgriolive, on Apr 6 2008, 18:47, said:

Bateria i-mi da de gandit 12v fix in gol, iar in sarcina alternatoru o tine la 13,6.
Aici este problema, ori bateria este slaba, ori incarcarea.
Incarcarea stas este intre 13,8 - 14,4 V.
Ori ai controlat incarcarea imediat dupa ce ai pornit motorul, ori aparatul nu arata bine, ori alternatorul are ceva probleme.
Daca nu ai curent in baterie, bujiile se vor incalzi mai greu, electromotorul va invirti mai greu, de unde si pornire mai grea.
Asa am patit eu la Punto, baterie dusa, invirtea greu, pornea greu.
Totul s-a rezolvat dupa ce am cumparat baterie.
Totusi nu pot sa nu remarc diferenta de tehnologie intre masini si pornirea usoara a motoarelor.
La Golf, motor PD, daca apuca sa invirta un sfert de tura pornea motorul, la Punto nu.
Asta iarna m-a lasat si bateria de la Golf ( baterie originala din 2001 ), nu mai pornisem masina de vreo doua saptamini, si a pornit la sfert, dar m-am speriat cind am auzit cum invirte.
Cum am garaj, am pus bateria pe redresor ( bateria fiind pe masina ) si si-a revenit, nu am schimbat-o nici acum, porneste la sfert.

dlmarius, mersul in cuplu = consum mic, totusi sint mirat, treapta a 3-a - 2.000 rpm = 70 km/h ?
Cam lungi treptele, nu-mi vine a crede, eu la 131 Cp TDI, 6 trepte, la a 3-a/2000 rpm = 60 km/h.

#1102
razzvann

razzvann

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,965
  • Înscris: 07.01.2006
scz de off-topic
se tot vorbeste de motorul de 131 cp 6 tr de pe golf-ul lui MAK
am mers zilele astea cu un Passat 131 cp dar in 5 trepte .. vreau sa zic ca in tr 2,3 si 4 te baga in scaun la propriu de nu stii cum sa mai iesi(eu venind de pe un Logan 75 cp:D)
care ar fi diferenta dintre cele 2 motoare ?avantaje cutie 6 trepte :consum scazut dar cea in 5 trepte ce avantaje/dezavantaje are inafara consumului redus la viteza mare ?

#1103
griolive

griolive

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.11.2007
ultumesc MAK. Mai am o intrebare; in Craiova Metabond-ul se poate achizitiona de la depozit sau vreun punct de desfacere? sau tot prin comanda online?Circul destul de des prin Craiova si as vrea sa incerc si Megasel-ul .

#1104
Dan_2Fast4You

Dan_2Fast4You

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 17.03.2008
Salut,MAK am vazut k recomanzi ft mult Metabond Gold,dar mam uitat pe internet si am gasit "old spezial" se merita sa iau am vazut ca se foloseste la masini mai uzate a mea are aproape 200 de mii km.Multumesc pentru raspuns

#1105
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostDan_2Fast4You, on Apr 7 2008, 11:44, said:

..am gasit "old spezial" .... a mea are aproape 200 de mii km.
Nu, ala este pt alt tip de motoare, desi un prieten a bagat in Audi 1,9 TDI.
Nu se recomanda la masini ca tacheti hidraulici, din cauza asta eu recomand Gold, sau cel pt motoare noi sau putin uzate.


@razzvann, uite ca la Passatul cu 5 trepte nu stiu daca este vorba de acelasi motor, ca cel de pe Golf.
Dar la Audi A4, motorul de 131 Cp cu 5 trepte are cuplu mai mic ( 285 Nm/1750 rpm ), fata de motorul care a fost pus pe cutia cu 6 trepte care tot la 131 Cp are 310 Nm/1900 rpm.

@griolive, o sa-ti dau un nr de tel pe PM si cind ajungi, suni, vorbesti cu omul si vedeti voi cum faceti.

Edited by MAK, 07 April 2008 - 11:06.


#1106
danutzola

danutzola

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 31.08.2007
hai spuneti-mi si mie ptr A4 al meu, 2001, 1.9 TDI...
daca merg de ex in viteza a 3 pe la 2000rpm si ma apropiu de o intersectie si-mi scade la ~1700rpm schmb in viteza a 2-a sau o las si o urc in a 3-a! (e doar un examplu ptr a-mi da seama)... am mers cam suburata cu ea, parca mi-e frica sa depasesc 2300rpm constant :deadtongue: ... am obs ca mi-a crescut consumul

ms si astept un raspuns! :coolspeak:

#1107
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Spune ce motor ai ( citi Cp si cite trepte ) sa stim ce socoteli sa facem.
Alta, ar fi bine daca stii la a 3-a in 2000 rpm citi Km/h ai ?

#1108
danutzola

danutzola

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 31.08.2007
aaa... scz... am mai discutat mai demult despre masina mea
1.9 TDI, 116 CP, 5 trepte... si mi-ai fost spusa ca pe la 1900rpm e foarte bine

ms!

#1109
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Bun, deci pe la 2000 rpm in a 3-a, ai cam 50 km/h.
Deci nu vad cum ai putea sa mergi subturat, in oras poti sa mergi cu a 3-a si pe la 1600 rpm, pt ca iti permite cutia.
Mai rau este sa accelerezi brutal din subturare, atunci sint probleme.
Iar de la a 4-a in sus nu are rost sa mergi subturat, pt ca oricum vei consuma mai mult decit daca vei merge aproape de cuplu maxim ( 1800 rpm minim ).
La cele mai puternice este mai nasol, pt ca la 2000 rpm pot avea de la 60 km/h in sus in treapta a 3-a.

Daca tu vrei sa mergi cu a 3-a la 1200 rpm, normal ca vei avea probleme in timp, probleme care te vor costa mult mai mult decit economia.

#1110
cata352004

cata352004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 13.04.2008

View PostMAK, on Sep 10 2006, 20:40, said:

TDCI este common rail si este mai economic si mai modern ( merge pe euro3 - 4 )
TDDI este normal si este euro 3 si consum o idee mai mare.
Eu unul mi-as lua TDDI, este mai nepretentios, filtru motorina mai ieftin, accepta si motorina mai proasta, ulei mai ieftin, injectoare ieftine.
Cuplu si puterea sint la fel, asta ma refer la Mondeo 2 L TDDI 115 Cp si 2 L TDCI 115
La Focus TDCI este de la 90 CP in sus si TDDI de 90 Cp.
Acum daca vrei 115 Cp , trebuie sa iei TDCI.
................................................................................
.........................................
buna.astept sa vina masina comandata.e un focus sedan,model 2008,1.8 tdci,115 cp.m-ar interesa sa stiu si eu la ce turatie e cuplul maxim de 280 nm si la ce turatie e puterea maxima de 115 cp??? poti sa-mi dai cateva sfaturi privitoare la rodaj si la cum trebuie utilizata masina pentru a avea atat un consum mic cat si un rodaj facut cum trebuie,fara probleme la motor??? dupa ce apare si o sa fac prima mie de km cu ea o sa va spun mai multe despre comportamentul pe sosea,demaraj,consum...etc.pana atunci m-as bucura daca mi-ati impartasi din parerea voastra cate ceva.pana la vestile asteptate salutari si o saptamana buna !!! cu bine !!! :)

#1111
dncmarin

dncmarin

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 08.11.2007

View PostMAK, on Apr 13 2008, 20:12, said:

Bun, deci pe la 2000 rpm in a 3-a, ai cam 50 km/h.
Deci nu vad cum ai putea sa mergi subturat, in oras poti sa mergi cu a 3-a si pe la 1600 rpm, pt ca iti permite cutia.
Mai rau este sa accelerezi brutal din subturare, atunci sint probleme.
Iar de la a 4-a in sus nu are rost sa mergi subturat, pt ca oricum vei consuma mai mult decit daca vei merge aproape de cuplu maxim ( 1800 rpm minim ).
La cele mai puternice este mai nasol, pt ca la 2000 rpm pot avea de la 60 km/h in sus in treapta a 3-a.

Daca tu vrei sa mergi cu a 3-a la 1200 rpm, normal ca vei avea probleme in timp, probleme care te vor costa mult mai mult decit economia.


eu am un FF1 de 90CP la cat trebe sa schimb ca sa fie pe cuplu? si ce stil de mers in oras recomanzi cu motorul asta?

#1112
Muratu

Muratu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 28.09.2006

View Postcata352004, on Apr 13 2008, 22:17, said:

................................................................................
.........................................
buna.astept sa vina masina comandata.e un focus sedan,model 2008,1.8 tdci,115 cp.m-ar interesa sa stiu si eu la ce turatie e cuplul maxim de 280 nm si la ce turatie e puterea maxima de 115 cp??? poti sa-mi dai cateva sfaturi privitoare la rodaj si la cum trebuie utilizata masina pentru a avea atat un consum mic cat si un rodaj facut cum trebuie,fara probleme la motor??? dupa ce apare si o sa fac prima mie de km cu ea o sa va spun mai multe despre comportamentul pe sosea,demaraj,consum...etc.pana atunci m-as bucura daca mi-ati impartasi din parerea voastra cate ceva.pana la vestile asteptate salutari si o saptamana buna !!! cu bine !!! :)
Viitorul tau motorul are cuplu max la 1900RPM si puterea maxima la 3700PRM.
Pt rodaj, daca esti din Bucuresti sau alt oras aglomerat, ar fi bine sa faci o iesire la aer liber cu masina cam 500~1000Km pt un rodaj mai elegant, sa nu mergi pe autostrada pt ca in rodaj trebuie sa folosesti cat mai mult schimbatorul de viteza si sa variezi regimul morotul intre turatia ce cuplu maxim si 2/3 din turatia de puterea maxima(adica intre 1900 si 2500) dar se poate ajunge fara probleme la 3000RPM(in depasiri se poate depasii cele 3000RPM dar pt durate scurte de timp), dar cel mai important e sa nu mergi cu motorul in trepte superioare(3-4-5-6) cu o turatie mai mica de 1900RPM. Sa nu franezi brusc in primii 200Km ca e posibila slefuirea placutelor de frana(efectul de oglinda).
Cand pornesti motorul sa astepti 1 minut pana sa pleci de pe loc, lafel si la oprirea motorului. Sa nu accelerezi tare cand morotul este rece.

Si inca ceva SA CITESTI MANUALUL DE UTILIZARE SI CARTEA DE REVIZII.


Il asteptam pe MAK sa face remarci si suplimente la sfaturile mele.

#1113
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
1,8 TDDI 90 Cp/4.000 rpm, cuplu 200 Nm/2.000 rpm

1,8 TDCI 115 Cp/3800 rpm, cuplu 280Nm/1850 rpm   ( date luate dupa catalog Auto )
Suplimentar fata de ce a spus Muratu :
http://forum.softped...howtopic=318529

Motorul 1,8 TDDI 90 Cp are turbina simpla, fara geometrie variabila, deci mersul subturat se poate accepta in limite rezonabile, dar nici chiar 1200 rpm si a 4-a.
Adica merge undeva la 1300-1500 rpm in a 3-a, si de la 1500 rpm in sus la treapta a 4-a, sau 1700 rpm la a 5-a.
Dar asta fara acceleratii bruste.
La a 5-a nu recomand a se merge subturat pt ca avem posibilitatea sa mergem cu a 4-a si consumul va fi chiar mai mic.

#1114
dncmarin

dncmarin

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 08.11.2007

View PostMAK, on Apr 14 2008, 11:08, said:

1,8 TDDI 90 Cp/4.000 rpm, cuplu 200 Nm/2.000 rpm

1,8 TDCI 115 Cp/3800 rpm, cuplu 280Nm/1850 rpm   ( date luate dupa catalog Auto )
Suplimentar fata de ce a spus Muratu :
http://forum.softped...howtopic=318529

Motorul 1,8 TDDI 90 Cp are turbina simpla, fara geometrie variabila, deci mersul subturat se poate accepta in limite rezonabile, dar nici chiar 1200 rpm si a 4-a.
Adica merge undeva la 1300-1500 rpm in a 3-a, si de la 1500 rpm in sus la treapta a 4-a, sau 1700 rpm la a 5-a.
Dar asta fara acceleratii bruste.
La a 5-a nu recomand a se merge subturat pt ca avem posibilitatea sa mergem cu a 4-a si consumul va fi chiar mai mic.


multam mult.

#1115
cata352004

cata352004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 13.04.2008

View PostMAK, on Apr 14 2008, 11:08, said:

1,8 TDDI 90 Cp/4.000 rpm, cuplu 200 Nm/2.000 rpm

1,8 TDCI 115 Cp/3800 rpm, cuplu 280Nm/1850 rpm   ( date luate dupa catalog Auto )
Suplimentar fata de ce a spus Muratu :
http://forum.softped...howtopic=318529

Motorul 1,8 TDDI 90 Cp are turbina simpla, fara geometrie variabila, deci mersul subturat se poate accepta in limite rezonabile, dar nici chiar 1200 rpm si a 4-a.
Adica merge undeva la 1300-1500 rpm in a 3-a, si de la 1500 rpm in sus la treapta a 4-a, sau 1700 rpm la a 5-a.
Dar asta fara acceleratii bruste.
La a 5-a nu recomand a se merge subturat pt ca avem posibilitatea sa mergem cu a 4-a si consumul va fi chiar mai mic.

................................................................................
.......................................

multumesc mult de tot !!!!! :) astept cu nerabdare sa apara masinuta sa vad cum merge.deja nu mai am rabdare.... :) apreciez raspunsul prompt si am citit cu mare interes tot ce ai postat pe forum.daca o sa mai am nelamuriri o sa mai deranjez... :) pana atunci numai bine si o saptamana buna !!! :)

View PostMuratu, on Apr 14 2008, 10:46, said:

Viitorul tau motorul are cuplu max la 1900RPM si puterea maxima la 3700PRM.
Pt rodaj, daca esti din Bucuresti sau alt oras aglomerat, ar fi bine sa faci o iesire la aer liber cu masina cam 500~1000Km pt un rodaj mai elegant, sa nu mergi pe autostrada pt ca in rodaj trebuie sa folosesti cat mai mult schimbatorul de viteza si sa variezi regimul morotul intre turatia ce cuplu maxim si 2/3 din turatia de puterea maxima(adica intre 1900 si 2500) dar se poate ajunge fara probleme la 3000RPM(in depasiri se poate depasii cele 3000RPM dar pt durate scurte de timp), dar cel mai important e sa nu mergi cu motorul in trepte superioare(3-4-5-6) cu o turatie mai mica de 1900RPM. Sa nu franezi brusc in primii 200Km ca e posibila slefuirea placutelor de frana(efectul de oglinda).
Cand pornesti motorul sa astepti 1 minut pana sa pleci de pe loc, lafel si la oprirea motorului. Sa nu accelerezi tare cand morotul este rece.

Si inca ceva SA CITESTI MANUALUL DE UTILIZARE SI CARTEA DE REVIZII.


Il asteptam pe MAK sa face remarci si suplimente la sfaturile mele.


................................................................................
..............................

multumesc pentru promptitudine !!! am retinut totul si acum doar astept sa apara masina....pana la finele lunii mai 2008 mai e ceva...asa ca ....dupa ce voi face 1000 - 2000 de km o sa va spun in amanunt cum merge,consum ...etc...pana atunci,numai bine si km multi pe sosele fara necazuri ! :)

#1116
cata352004

cata352004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 13.04.2008
PS : uitam sa intreb...ce poti spune despre motorul acesta de 1.8 tdci,115 cp de pe noul focus??? e un motor fiabil ? dar masina in ansamblu e buna? am ales modelul dupa cateva luni de cautare prin tot ce inseamna showroom auto ,desigur tinand cont si de buget.la 17600 euro m-am putut incadra cu aceasta masina si modelul acesta de focus,care vine cu cateva optionale incluse in pret:clima automata bizona,pilot automat,jante aliaj,senzori de ploaie...mai mult,mi-a placut masinuta cum arata,ca aspect... :)ma intereseaza o parere personala legata de noul focus...daca nu deranjez,astept cateva vesti.multumesc mult de tot !!!! numai bine !!!

Edited by MAK, 15 April 2008 - 20:44.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate