Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 

Viata baterie caz real

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021
Da, da 8 garantie si daca nu o folosesti in regim profi sunt sanse mari sa iti inlocuiasca bateria in garantie.
Nu sunt prosti, dar nici destepti. Cert e ca compania asta a mers in pierdere cu doar 2 ani de profit si culmea fix anii aia cand or inceput sa vanda credite co 2 la greu! Cine a cumparat primele masini la 50k defapt a cumparat masina de 250k ca atat a costat fabricarea lor.Si servisare gratuita etc. Banii nu vin din buzunarul lui musk, vin din imprumuturi. E o afacere pe butuci fara viitor tinuta pe linie de plutire ptr ca unii smecheri sa umfle cotatiile la bursa.
Pt clienti nu stiu daca e mai bine.Chiar daca iei o masina la un pret mai mic decat pretul de fabricatie tot e un pret mare comparativ cu masinile clasice. Si cand se va sparge bula ramai cu buza umflata. Plus raul care il faci mediului, ca poluarea generata de aceste baterii si masini cu durata de viata de 3 ani te va afecta si pe tine sau macar pe copiii tai.

#20
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021
Ce butuci, cea mai valoroasă companie auto din lume.
Le văd la fiecare colț de stradă, e plin de ele, toți cei care sunt ceva mai înstăriți au un EV.
Să vezi tu dacă vor face asta: https://economie.hot...rmana-surse.htm , toate fabricile de mașini din lume vor fi caput. Va fi doar Tesla.
Prețul dictează în economia actuală.
Cu siguranță și Tesla va ajunge un fel de Spring, cost reduction la maxim în viitor, baterii din ce în ce mai mici, tablă mai subțire, interior mai prost, etc.

Edited by Valy_User, 26 November 2023 - 17:06.


#21
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,267
  • Înscris: 24.06.2006

 dtd234, on 26 noiembrie 2023 - 15:58, said:

Concluzia, masinile electrice au durata de viata de maxim 3 ani, si 1 an in regim taxi.Foarte eco
maestre, bati campii, vad o gramada de Tesla mai vechi de 3 ani pe drum, nu cred ca toti au schimbat bateriile la 3 ani

nu ca as fi de acord cu delirul actual cu masinile electrice

sa nu mai spun de hibride, Toyota vinde Prius din anii 2000 si inca vinde, daca ar fi durat bateriile doar 3 ani, am mari indoieli ca nu s-ar fi vorbit mai mult despre asta

Edited by dan210, 26 November 2023 - 17:08.


#22
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 30.08.2006
Producatorii limiteaza din soft curentul maxim absorbit de motorul electric. La o degradare de 10%, softul e programat sa reduca curentul maxim la motor. Din aceasta cauza motorul e ceva mai lenes dar nu din cauza bateriei.

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,138
  • Înscris: 22.05.2003
Inca o discutie tampita, sustinuta de un exemplu nefericit.
Initiatorul nu intelege, dar stie el ca e ceva necurat!

Musk e un magician si toti investitorii niste cretini. Cumparatorii sunt prosti cu prea multi bani.

Intre timp Tesla vinde de rupe, iar Model Y a devenit ce mai vanduta masina din lume in 2023.

Quote

For the first time in history, the best-selling vehicle in the world is electric. Tesla's Model Y just beat out the Toyota Corolla on the global sales charts. The Tesla Model 3 also ranked in the top 10.


Intre timp iata un grafic mincinos (desigur) cu media degradarii bateriilor Tesla pe 10 ani

[ https://res.cloudinary.com/nimblefins/image/upload/c_limit,dpr_2.0,f_auto,h_1600,q_auto,w_1600/v1/UK/autoinsurance/tesla_battery_by_age_3 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Garantia la bateria Tesla ese 8 ani sau 240.000 km, asta insemna 30 000 km/an, ceea ce e foarte ok pentru o persoana fizica care nu e comis-voiajor.

#24
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Nici eu - care sunt impotriva masinilor 100% EV - nu cred ca o baterie se duce asa repede.
Parerea mea este ca inca suntem intr-o perioada cum sa zic... asa entuziasta. Personal ma astept ca intr-un an-doi sa apara taxa pe reciclat baterii, dupa modelul taxei care se va aplica din 2026 caselor cu panouri FV.
Daca as avea foarte multi bani in asa ceva as investi. Cine va iesi pe piata cu un procedeu, cat de cat ecologic, de reciclare a bateriilor, va deveni miliardar foarte repede.

Edited by adip1962, 26 November 2023 - 17:33.


#25
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,679
  • Înscris: 21.03.2020
SI normal ca daca faci ride sharing de 200000km intr-un an ti-ai scos banii pe baterie... Schimbi bateria si mergi inainte. Nu trebuie reparatie capitala in 3 ani si 600000km.
Acu astia ce vor sa mearga la infinit cu aceeasi baterie?

#26
johndoes

johndoes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 715
  • Înscris: 02.04.2009
Probabil fiindcă-s țepe maxime taxiurile sunt majoritar Prius în țările cu apă caldă... de mulți ani

#27
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Pai la kilometrajul ala iti scoti banii pe masina!
Prius nu este 100% EV. Nu este un exemplu bun, zic eu.

Edited by adip1962, 26 November 2023 - 17:46.


#28
red46

red46

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,558
  • Înscris: 06.03.2016

 GlCA_Contras, on 26 noiembrie 2023 - 17:34, said:

SI normal ca daca faci ride sharing de 200000km intr-un an ti-ai scos banii pe baterie... Schimbi bateria si mergi inainte. Nu trebuie reparatie capitala in 3 ani si 600000km.
Acu astia ce vor sa mearga la infinit cu aceeasi baterie?
"Pai ori e masina viitorului, ori nu mai e?!"

Edited by red46, 26 November 2023 - 17:46.


#29
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021

 johndoes, on 26 noiembrie 2023 - 17:44, said:

Probabil fiindcă-s țepe maxime taxiurile sunt majoritar Prius în țările cu apă caldă... de mulți ani
M-am uitat acum. Costă 45000 de euro.
De banii ăia cumperi un apartament într-un oraș mic, la naiba.
Păi câtă benzină bagi de diferența dintre 45000 de euro și 14000 de euro?
Păi în 10 ani (că atât ai voie să faci taximetrie cu o mașină) nici nu cred că-ți amortizezi investiția.

Edited by Valy_User, 26 November 2023 - 17:53.


#30
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 24.07.2022
eu daca vad scalambaieli pe video cum se vede mai sus nici nu dau play. Posted Image

#31
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 19.07.2005
S-a stricat vreun modul sau ceva si se poate repara, nu are cum sa fie toata bateria moarta.

#32
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

 dtd234, on 26 noiembrie 2023 - 15:58, said:

Eu am tot zis ca bateriile litiu ion nu tin mai mult de 1-3 ani,indiferent ca le folosesti sau nu.Daca nu le folosesti poate tin 3, altfel maxim 2. Daca ai ghinion si nimeresti ceva lot de calitate mai slaba abia vezi 1 an.
Sunt multe povesti pe youtube. In general la masini tin gramada, in primul rand sunt baterii Lithium iron phosphate adica LFP sau LiFePO 4, nu sunt li-ion sau lipo ca la telefoane & stuff. Au anduranta si mai multe cicluri si alte voltaje desigur.

 danutzu_1069, on 26 noiembrie 2023 - 16:56, said:

Io iti zic sa nu crezi tot ce vezi pe Youtube....
Mai sunt si rau-voitori.... precum vulpea care nu ajunge la struguri....
Sunt milioane de filmulete fake pe youtube..
Bineinteles.

 Valy_User, on 26 noiembrie 2023 - 17:51, said:

M-am uitat acum. Costă 45000 de euro.
De banii ăia cumperi un apartament într-un oraș mic, la naiba.
Depinde unde... in SUA apartamentele ca lumea se masoara in milioane.

#33
RaimondMacelaru

RaimondMacelaru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 10.08.2023

 dtd234, on 26 noiembrie 2023 - 16:13, said:

Care 3 ani ca abia de 3 ani a inceput sa cumpere lumea electrice.Si in Romania au inceput sa apara abia de un an.

Abia acum o sa inceapa sa se vada durata lor de viata reala.
In urmatoarele luni va fi un val de nemultumiri care probabil va sparge bula e.v.

Bula posibil sa se sparga nu atunci (pentru ca bateriile rezista ceva mai mult de 3 ani, nu cred ca e cum zici tu), ci cand productia de baterii si exploatarea de minereuri nu va putea tine pasul cu cererea. Daca nu se inventeaza noi tipuri de baterii, se prefigureaza ca nici o treime din cei care au benzinare acum nu vor putea avea parte de o masina electrica. E posibil si circulatia sa devina ceva doar pentru bogati, ca spre asta se merge, saracii sunt continuu incurajati sa mearga pe jos, cu autobuzul, pe bicicleta, ploaie, vant, frig, nu conteaza.

Edited by RaimondMacelaru, 26 November 2023 - 19:34.


#34
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,076
  • Înscris: 19.12.2012

 dtd234, on 26 noiembrie 2023 - 16:13, said:

Care 3 ani ca abia de 3 ani a inceput sa cumpere lumea electrice.Si in Romania au inceput sa apara abia de un an.

Abia acum o sa inceapa sa se vada durata lor de viata reala.
In urmatoarele luni va fi un val de nemultumiri care probabil va sparge bula e.v.
Eu am inteles ca tu ai o frustrare legat de bateriile astea dar macar nu iti mai da cu parerea pt ca e clar ca esti pe langa subiect.  Bateriile tin mult mai mult, pot sa ti dau o lista cu exemple dar nu e treaba mea sa te conving pe tine. Cel mai important e regimul de exploatare si evident si calitatea oferita de unii producatori.

Ca tot zici tu de telefoane, am avut un telefon pe care l am folosit 4 ani si jumatate, l am schimbat pt ca pur si simplu m am plictisit de el si voiam ceva mai performant, bateria nu avea vreo problema desi parca se simtea o usoara scadere in capacitate. Ca fapt divers, am folosit in general charger normal, fara fast charge sau ceva sa mi l incarce in juma de ora. Il mai am si acum pe post de mini tableta, smartphone din 2017...

Edited by A10, 26 November 2023 - 19:42.


#35
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Sunt Tesla care au depășit milionul de km cu bateria originală. La cotețul meu (i3) după aproape 6 ani și 30.000km bateria are 98% SOH și autonomia este tot ca la început. Garanția bateriei e de 8 ani sau 160.000km.

#36
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,641
  • Înscris: 15.01.2017
120000 mile înseamnă  200.000 km.

Shit happens. Sunt foarte foarte multe tesle cu +250.000 km la bord cu bateria ok.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate