Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...
 Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...
 Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche
 recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti
 

Din 30 noiembrie intră în vigoare sistemul de garanție-returnare

- - - - -
  • Please log in to reply
218 replies to this topic

Poll: SGR (113 member(s) have cast votes)

Voi veți returna ambalajele pentru recuperarea garanției?

  1. Da (80 votes [70.80%])

    Percentage of vote: 70.80%

  2. Nu (33 votes [29.20%])

    Percentage of vote: 29.20%

Vote Guests cannot vote

#199
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,151
  • Înscris: 02.08.2021
Chiar, sunt curios cum funcționează TVA-ul SGR.
Plătești tva pe garanție, după îți este înapoiată cu tot cu TVA?

#200
sebisava

sebisava

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 10.12.2001
Nu se plateste TVA pentru garantie.

#201
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,905
  • Înscris: 25.12.2016
Romanache ingeniosi: Metoda prin care românii pot să păcălească automatele sistemului de reciclare și primesc vouchere pentru sticle care nu sunt în program

Românii au descoperit cum să obțină bani din reciclarea de ambalaje returnabile, chiar dacă acestea nu fac parte din Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Pe rețelele de socializare a apărut un filmuleț în care se prezintă cum se pot modifica PET-urile nereciclabile în reciclabile, doar cu ajutorul unui copiator obișnuit. Libertatea a verificat informația, iar experimentul a reușit. Metoda mai merge până pe 30 iunie, când nu vor mai exista ambalaje neeligibile în program.
https://www.libertat...program-4852615

#202
beavis03

beavis03

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,647
  • Înscris: 10.04.2009
5 proprietari de restaurante și baruri din București au povestit pentru HotNews.ro ce probleme au identificat până acum în implementarea Sistemului de Garanție-Returnare, în cele 4 luni de la lansarea acestuia.

https://www.hotnews....e-returnare.htm

#203
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,118
  • Înscris: 06.12.2012

Vizualizare mesajManasu, pe 10 aprilie 2024 - 10:02, a scris:

Romanache ingeniosi: Metoda prin care românii pot să păcălească automatele sistemului de reciclare și primesc vouchere pentru sticle care nu sunt în program

Românii au descoperit cum să obțină bani din reciclarea de ambalaje returnabile, chiar dacă acestea nu fac parte din Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Pe rețelele de socializare a apărut un filmuleț în care se prezintă cum se pot modifica PET-urile nereciclabile în reciclabile, doar cu ajutorul unui copiator obișnuit. Libertatea a verificat informația, iar experimentul a reușit. Metoda mai merge până pe 30 iunie, când nu vor mai exista ambalaje neeligibile în program.
https://www.libertat...program-4852615

Foarte bună ideea, felicitări celor care o folosesc.
Înainte de SGR, prdusul X la sticlă costa 3.5 LEI, duceam ambalajul la reciclat.
Acum, același produs X, costă 3.5 LEI + 0.5 LEI garanție pentru sticlă, numai că acum, kkt-ul ăsta mă obligă să-mi cheltuiesc proprii bani, doar în anumite magazine. Fiind banii mei, probabil aș vrea să-i dau pe heroină să zicem.
Corect era ca produsul X să fi costat 3 LEI + 0.5 LEI garanția.
În acest fel, îi facem sclavi pe "românache", cum se exprimă stimabilul mai sus, pentru profitul 100% al magazinelor și producătorilor. La care marja crește, prin neicluderea costului ambalajelor.
Frumos așa, românește. Eu zic să aplaudăm în continuare ca focile orice kkt care nu e făcut cum trebuie.

#204
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,778
  • Înscris: 07.02.2003

Vizualizare mesajbv01, pe 15 aprilie 2024 - 11:35, a scris:

Acum, același produs X, costă 3.5 LEI + 0.5 LEI garanție pentru sticlă, numai că acum, kkt-ul ăsta mă obligă să-mi cheltuiesc proprii bani, doar în anumite magazine.
Fals, iti ridici cash-ul la magazinul unde reiciclezi.

Vizualizare mesajbv01, pe 15 aprilie 2024 - 11:35, a scris:

Eu zic să aplaudăm în continuare ca focile orice kkt care nu e făcut cum trebuie.
Daaaa, tot ce nu e pe placul romanilor nu e facut cum trebuie ha ha ha... Sa nu fie deloc domne, atunci e cum trebuie Posted image Cam peste tot e asa si merge sistemul, vezi in Germania de ex, e bine implementat. Chiar si aparatele un general sunt aceleasi, la Aldi si Lidl doar ca scrie nemteste pe ele.

Pana si la englezi au SGR, la ei se cheama RNS:

[ https://onecms-res.cloudinary.com/image/upload/s--b8lhHFHA--/f_auto,q_auto/c_fill,g_auto,h_622,w_830/v1/mediacorp/tdy/image/2022/09/20/20220920_facebook_nea_reverse_vending_machine_3_0.jpg?itok=yJWAXyqc - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by andreic, 15 April 2024 - 17:48.


#205
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,151
  • Înscris: 02.08.2021

View PostManasu, on 10 aprilie 2024 - 10:02, said:

Păi dacă cei care au gândit acest sistem au considerat că acel marcaj e suficient, ce să le fac.
Trebuia să pună cod qr unic pe fiecare sticlă, și să fie stocat în baza de date fiecare sticlă care a fost reciclată.

View Postbv01, on 15 aprilie 2024 - 11:35, said:

Acum, același produs X, costă 3.5 LEI + 0.5 LEI garanție pentru sticlă, numai că acum, kkt-ul ăsta mă obligă să-mi cheltuiesc proprii bani, doar în anumite magazine. Fiind banii mei, probabil aș vrea să-i dau pe heroină să zicem.
Nu e așa.
Te duci și le bagi în automatul oricărui magazin, indiferent de unde au fost cumpărate.

La Lidl le bagi în automat, îți dă chitanța aia, după cu ea mergi la casa de marcat și-ți dă banii cash.


Totuși, pentru mine întrebarea rămâne. Cum vor mai funcționa salubriștii, având în vedere că le-a dispărut una din cele mai importante categorii de deșeuri care chiar rentau au fi reciclate?

Edited by Valy_User, 15 April 2024 - 17:49.


#206
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,778
  • Înscris: 07.02.2003

View PostValy_User, on 15 aprilie 2024 - 17:47, said:

Totuși, pentru mine întrebarea rămâne. Cum vor mai funcționa salubriștii, având în vedere că le-a dispărut una din cele mai importante categorii de deșeuri care chiar rentau au fi reciclate?
Salubristii merg la sortatori si le depun acolo, aia le sorteaza pe materiale si intra in pachete mari la reciclare industriala.

#207
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,151
  • Înscris: 02.08.2021
Păi îniante în clopotele de colectare se strângeau PET-uri, sticle și doze de aluminiu. Acum nu se mai strâng, astfel că în clopotul de plastic vor rămâne doar deșeurile foarte greu sau imposibil de valorificat. Măcar au rămas bidoanele de HDPE, dar nu m-ar mira să pună și pe astea garanție.

Edited by Valy_User, 15 April 2024 - 17:57.


#208
NAlexQ

NAlexQ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 620
  • Înscris: 21.07.2011

View Postandreic, on 15 aprilie 2024 - 17:40, said:

Fals, iti ridici cash-ul la magazinul unde reiciclezi.

Si si-a ridicat careva cash-ul dupa ce a returnat o sticla/pet/doza?
Deoarece la toate magazinele la care am incercat mi-au inventat tot felul de scuze....ba trebuie minim 20 de recipiente pentru a primi banii, ba doar de la sediul firmei se pot da banii, ba noi doar voucher va oferim.
Cu toate ca in lege scrie clar ca clientul are dreptul sa isi aleaga modul de returnare a garantiei fie cash, voucher sau transfer bancar.
Din cele 3 variante doar ce-a de voucher ni se ofera, cash.... ciuciu si pentru transfer bancar nici nu exista metoda ca un comerciant sa ii incarce card-ul clientului.

#209
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,151
  • Înscris: 02.08.2021
Eu.
La Lidl, exact cum am scris la #205.

#210
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,118
  • Înscris: 06.12.2012

 Valy_User, pe 15 aprilie 2024 - 17:47, a scris:


Nu e așa.
Te duci și le bagi în automatul oricărui magazin, indiferent de unde au fost cumpărate.

La Lidl le bagi în automat, îți dă chitanța aia, după cu ea mergi la casa de marcat și-ți dă banii cash.

Ba e fix așa. Pe verificate. O sticlă de bere X costă acum 0.5 lei mai mult. Fix valoare "garanției". Înainte de SGR, întreb și eu, costul cu ambalajul care era? De ce acum nu costă fix la fel, dar să îmi înapoieze cei 0.5 costul efectiv al ambalajului?

Uite un exemplu corect. Cumpăr o marcă de bere, cu sticle de 0.5L, ceva cu nume unguresc. La casa de marcat MĂ DUC CU STICLELE goale, le predau și primesc produsul.
Dacă nu am sticle, plătesc 1.7 Lei garanția, pe care magazinul mi-o rambursează integral dacă duc ambalajele înapoi. Cu alte cuvinte, produsul vândut are ACELAȘI preț, nu vrăjeli cum e SGR.


#211
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,151
  • Înscris: 02.08.2021
La sticlele reutilizabile nu se aplică SGR.
La celelate, produsul costă de ex. 3 lei, iar pe bon, separat ți se pune în plus și garanția de 50 de bani.
Iar acei 50 de bani îi poți recupera ulterior la automat.

Edited by Valy_User, 15 April 2024 - 19:57.


#212
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,473
  • Înscris: 20.02.2008

Vizualizare mesajNAlexQ, pe 15 aprilie 2024 - 18:01, a scris:

Si si-a ridicat careva cash-ul dupa ce a returnat o sticla/pet/doza?
Deoarece la toate magazinele la care am incercat mi-au inventat tot felul de scuze....ba trebuie minim 20 de recipiente pentru a primi banii, ba doar de la sediul firmei se pot da banii, ba noi doar voucher va oferim.
Cu toate ca in lege scrie clar ca clientul are dreptul sa isi aleaga modul de returnare a garantiei fie cash, voucher sau transfer bancar.
Din cele 3 variante doar ce-a de voucher ni se ofera, cash.... ciuciu si pentru transfer bancar nici nu exista metoda ca un comerciant sa ii incarce card-ul clientului.
La Lidl merge fara probleme cash.
Prea incercam sa gasim nod in papura... neam de romani... daci liberi.

#213
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,118
  • Înscris: 06.12.2012

 Valy_User, pe 15 aprilie 2024 - 19:47, a scris:

La sticlele reutilizabile nu se aplică SGR.
La celelate, produsul costă de ex. 3 lei, iar pe bon, separat ți se pune în plus și garanția de 50 de bani.
Iar acei 50 de bani îi poți recupera ulterior la automat.

Păi stai că nu înțeleg. De ce un recipient de sticlă de 0.33 nu ar fi reutilizabil? Nu cumva era mai OK dacă acest SGR era implementat (și) cu responsabilizarea producătorilor să nu mai facă risipă?

#214
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,151
  • Înscris: 02.08.2021
Reutilizabil înseamnă ca vânzătorul să-l preia în vederea reumplerii.
Așa cum se făcea cândva cu sticlele de bere. Mergeau comercianții cu navetele de bere la umplut.

#215
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,631
  • Înscris: 15.06.2004

Vizualizare mesajNAlexQ, pe 15 aprilie 2024 - 18:01, a scris:

Si si-a ridicat careva cash-ul dupa ce a returnat o sticla/pet/doza?
Da.

Eu ce probleme am avut - se cam infunda aparatele alea de primit sticle. Aproape la fiecare 2 saptamani le gasesc blocate si trebuei sa ma duc cu sticlele lacasa ca sa nu ma duc acasa...

Si ca recomandare - nu luati sticle returnabile la bax. Cel putin deocamndata.

Am citit acum vreo 2-3 saptamani ceva stire, contrazisa de firma de la care erau sticlele, si am zis ca firma ar avea dreptate, ca nu ambaleaza decat sticle din acelasi lot in acelasi bax.
Ei bine, saptamana trecuta am luat un bax de apa minerala Poiana Negri - e alta firma decat ce mentionata anterior.
Duminica am dus sticlele la aparat, nu m-am uitat la ele - mi-a acceptat 5 si una nu - nu era returnabila. Era un nene de la paza care se ocupa si de aparat - se blocase si a trebuit sa astept sa-l deblocheze - si el a patit la fel.
Intru in magzin si ma uit la raft la baxuri - la 2 baxuri, ghici ce - la mijlocul baxului sticle nereturnabile - la unul una, la celalalt doua.
le zic si la casa - cica au mai intalnit deja problema.

Dar cand scaneaza scaneaza una cu garantie si inmulteste cu 6 - platiti garantia si la aia fara.

#216
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,905
  • Înscris: 25.12.2016
Noi ne plangem ca in orase aparatele mai dau rateuri. Iata ce se intampla la tara:

În jurul Brașovului, niciunul din cele șase magazine sătești verificate de noi nu primește ambalaje și nu returnează garanția. Primul, în Dumbrăvița. Al doilea, la Hălchiu. Scenariul se repetă oriunde te îndrepți. O femeie din Mureș face socoteala câți bani pierde pe garanție. Apoi mărturisește ce face cu ambalajele: „eu le bag la foc”. Reprezentanții RETURO recunosc că nu pot respecta mereu termenul de 48 de ore prevăzut în contractul cu comercianții, dar promit că lucrurile se vor îmbunătați. Ciprian Belean, primarul comunei Râciu: „Adunăm plastic. 2-3 tone se adunau lunar. Acum cantitatea a scăzut cu 20%. Marea problemă e logistica. Nu sunt aparate la noi în mediul rural pentru preluarea acestor pet-uri”.
Un asemenea aparat costă în jur de 20.000 de euro. Comercianții se pot asocia ca să-l cumpere și să îl folosească în comun.
https://stirileprotv...e-ambalaje.html

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate