Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Manere clasice mobila sau push to...

Contact pe piele cu sangele altei...

metoda constantelor de scurtcircuit

video file info
 Nu pot raspunde: Huawei P10

Cod cursor website

Cum se iese la pensie la munca di...

Inlocuire Tranzistor 4410 BA622T ...
 CASS pe veniturile din DOBANZI

Masina de spalat rufe Bosch

Spatiu prea mare inainte de titlu

Recomandare banca pentru firma
 Photoscape, unde?

Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...
 

Anvelope multisezon

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
20 răspunsuri în acest subiect

#1
giginou

giginou

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 68
  • Înscris: 20.05.2023
Care-i parerea celor care folosesc aceste anvelope ?Creeaza probleme in frânare,au zgomote in rulaj,etc. fata de cele"dedicate"pe sezon ?Va multumesc.

#2
lool21135

lool21135

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 470
  • Înscris: 09.11.2010
Eu folosesc pentru mașina personală și mă ajută să fiu în legalitate fără alte costuri.
Beneficiile sunt că nu trebuie să cumpăr 4 pneuri în plus și să plătesc 2 schimburi pe an la vulcanizare. Partea proastă este că nu au eficiență ridicată pe gheață în timp ce frânezi.
Mie îmi convine că așa am cumpărat-o și oricum nu prea conduc iarna.
Dacă aș conduce în sezonul rece foarte mult, sigur aș cumpăra seturi separate pentru eficiența la frânare.

#3
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.062
  • Înscris: 29.03.2021
Daca ai masina noua care se schimba dupa ce expira garantia da merita all sezon.
Altfel merita sa ai 2 seturi de avelope si jante si le poti schimba si tu de 2 ori pe an daca ai un cric.

#4
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.343
  • Înscris: 24.07.2022
cea mai buna optiune pt Romania unde esti obliGat sa ai m+s in conditii de iarna.

#5
p243df

p243df

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.885
  • Înscris: 26.10.2021
Cum au spus colegii, daca faci multi km iarna, mai bine iei dedicate!

#6
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.121
  • Înscris: 29.01.2016
Eu folosesc de mai multi ani all season si nu am avut probleme.
Importante sunt 2 lucruri : nu mergi in curul celui din fata si neaparat alegi niste cauciucuri cu B pe franare pe ud. Eu am Nexen si am fost multumit de ele pana acum.
Ideea e sa nu mergi agresiv iarna si sa adaptezi viteza si distanta la ce e pe jos. Ca daca esti repezit si nici nu pastrezi distanta, poti sa ai dedicate de iarna cele mai smechere, cu A si mai multe + ca la becuri si electrocasnice, ca nu te vor ajuta pe gheata sau polei.
Prudenta si responsabilitatea reprezinta cheia. Adica atitudinea soferului. Apoi te ajuta si cauciucurile.

#7
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.031
  • Înscris: 17.02.2020
Acest video de la Engineering Explained ar trebui sa pună capăt oricare discuții. Vezi partea de final. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wUxo2KmO4OI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cele de iarna sunt bune numai dacă este zăpadă sau gheata pe sosea. PUNCT.
Și dacă afara este -50C, dacă asfaltul este uscat mergi perfect cu cele de vara.
Ce se vede din statisticile de final - chiar dacă este gheata și zăpadă pe sosea - dacă ești dispus sa reduci viteza cu 40-45% te descurci in aceleași condiții la fel cu cele de vara.
Dacă in mod normal ai merge cu 80 Km/h pe zăpadă cu cele de iarna, dacă mergi cu 45-50 Km/h nu te supui unui risc mai mare cu cele de vara.
In rest cele de iarna au doar dezavantaje.

Concluzie: având in vedere iernile blânde din România merita sa iei de iarna? Iarna 2022-2023 a nins de cateva ori slab in Sălaj - dar atenție nu s-a depus și nu a fost gheata. Deci toți Sălăjenii care au avut anvelope de iarna - le-au avut degeaba - bani aruncați in vânt.
In cealaltă iarna a fost mai sever - a nins mai mult și de 2 sau 3 ori s-a depus - dar a fost înlăturată câteva ore mai târziu și ce a rămas s-a topit din cauza traficului.
Acum dacă in alea 2-3 zile când ninge abundent poți rămâne 1-4 ore acasă, ce iti mai trebuie de iarna? Dacă chiar este o urgență mergi cu transportul in comun sau cu mașină încet.
Politia nu se leaga de tine, daca calendaristic este iarna - și tu nu ai de iarna. Se leagă doar dacă este zăpadă sau gheata pe drum și tu ai de vara. Stai câteva ore acasă in zilele alea pana se curata/topește.
In Sălaj ultimele 5 ierni nu justifica anvelope de iarna oricum privești situația.

#8
GunDALF

GunDALF

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 469
  • Înscris: 19.02.2023

 AztecWarrior, on 29 septembrie 2023 - 18:56, said:

Acest video de la Engineering Explained ar trebui sa pună capăt oricare discuții. Vezi partea de final. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wUxo2KmO4OI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cred ca ai privit, dar n-ai inteles nimic. Mai tragi si concluzii periculoase si le expui altora. Testele alea s-au facut in conditii "relativ calde", spune flacaul ala acolo. "Relativ calde" avantajeaza anvelopele de vara, evident. Daca iernile ar fi "relativ calde" pe la noi, ar fi OK. Dar sub 10 grade Celsius (unii zic 7), anvelopele de vara si cele all seasons NU mai performeaza precum cele de iarna. Nu doar pe zapada, ci si in conditii de sosea uscata sau uda. Ti-a explicat tipul ala de ce: compozitia anvelopei e alta, in functie de regimul de temperatura in care trebuie sa performeze. Cele de vara se intaresc si te duci sanie cu ele (sau se mareste distanta de franare, daca ai ABS), chiar si pe uscat.
Tine de cat de mult vrea fiecare sa-si duca familia in siguranta daca alege anvelopele de iarna, iarna. Costa mai mult toata tarasenia, dar te poti baza pe ele. All seasons, in opinia mea, e cel mai prost compromis: nici vara nu-s ca cele de vara, nici iarna nu-s ca cele de iarna. Merg pe taxiuri, in oras, la soferi de duminica, mers domol-domol....etc.

Editat de GunDALF, 29 septembrie 2023 - 19:50.


#9
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.776
  • Înscris: 08.10.2004
eu merg cu AT-uri M+S de ani buni. totul tine de sofer. ca al naibii sa fiu daca avea vreunu altceva in afara de radiale no name pe dacii si atunci erau ierni nu gluma.

evident daca vrei maxim de performanta pui dedicate de sezon. dar  e ok si all season cat timp constientizezi asta

Editat de smoke, 29 septembrie 2023 - 19:57.


#10
gvincentiu

gvincentiu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 824
  • Înscris: 03.06.2006
Sub nicio forma. Am luat asa, de aroganta de iarna, clasa B la franare pe carosabil umed, ca la valoarea mea nu credeam ca as fi avut nevoie.
”Decât” spun ca si-au scos banii... O situatie cu ABS activat, au franat dincolo de asteptari. Cu cele de vara sau cine stie ce prastii de iarna (care fie vorba intre noi, sunt mai bune iarna decat otice premium de vara) mi-as fi reparat singur masina.

#11
ZamrA

ZamrA

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 329
  • Înscris: 27.09.2015
Eu eram in aceasi dilema, si ma tot documentez, am vazut un milion de filmulete pe youtube.Treaba este ca la ce ierni sunt in Bucuresti, cazul meu, daca iei un set de all-season de top, Michelin Cross Climate 2 sau Goodyear vector 4g gen 3, sau asemantoare nu ai probleme. In Bucuresti, ninge 5 zile pe iarna, si atunci nu se depune nimic, iar strazile cu STB sunt dezapezite imediat, asa ca nu-s probleme, iar daca vrei sa mergi la munte, in general zapada tot pe drumurile secundare o gasesti, iar acolo mergi suficient de incat sa te descurci cu all season, iar daca mai ai si all drive sau 4x4 drive atunci chiar nu ai probleme.. Dar da, daca stai in Sinaia sau la Intorsura Buzaului, sau in Canada unde 6 luni nu vezi asfaltul de zapada, clar iti trebuie dedicate de iarna.
Pe de alta parte daca cumperi Linglong sau Debica nu poti sa ai pretentii de vre-un fel aderenta
Aici e un test destul de bun al cauciucurilor all season [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5rFce9IE_aA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#12
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.083
  • Înscris: 30.08.2006
Daca locuiesti prin orasele din sudul tarii si circuli iarna doar prin oras, rar vei vedea zapada si inghet. Mai important e sa le schimbi la 5 ani decat sa stai cu doua schimburi si sa imbatraneasca stand nefolosite. Economic este o risipa si un risc sa folosesti peste 5 ani doua seturi de cauciucuri. Mai exista si problema depozitarii lor.  Pentru o masina folosita intens si pe drumuri nationale, e mai bine sa ai cauciucuri dedicate iarna/vara.

#13
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.343
  • Înscris: 24.07.2022
nu e nici un risc peste 5 ani, decat daca sunt petarde de noi. :/

#14
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.471
  • Înscris: 29.01.2008
În 5 ani anvelopele (și în special cele de iarnă) își pierd din calități, chiar dacă nu au uzură aproape de limită.

#15
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.509
  • Înscris: 23.06.2004
Eu folosesc doar Michelin Cross Climate (2) de peste 7-8 ani, preponderent în oraș. Personal sunt foarte mulțumit dar nu prea am prins zăpezi cu ele. Le țin cam 3 ani, 40-45k km.

Editat de aladdin2k, 01 octombrie 2023 - 07:30.


#16
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.031
  • Înscris: 17.02.2020

 GunDALF, on 29 septembrie 2023 - 19:46, said:

All seasons, in opinia mea, e cel mai prost compromis: nici vara nu-s ca cele de vara, nici iarna nu-s ca cele de iarna. Merg pe taxiuri, in oras, la soferi de duminica, mers domol-domol....etc.
Crezi? Am mers cu all season pe ninsoare puternica cu SUV 4X2, zăpadă sa depus 11-12 cm - între doua orașe, seara, drum ocolitor numai vale și deal. Drumul principal a fost blocat din cauza zăpezii ca a fost ceva accident și după 45 minute de asteptare m-am saturat și am mers pe ruta ocolitoare.
Am reușit sa o tin tot cu 60-80 km pe ora, chiar am făcut și depășiri. Și nu am fost in pericol niciodată. Dacă de 3 sau 4 ori s-a activat Traction Control - îmi arata in bord, ceea ce înseamnă ce într-adevăr ca vreuna din rotile din fata a pierdut temporar aderența.
Drumul acela e dificil și vara ziua. Numa urci cobori multe curbe. Am mers 30 Km fără probleme. Frânarea in zăpadă mare nu este problematica, ca se oprește singura din cauza rezistentei zăpezii la înaintare.
Cum ziceam - la cat ninge in Romania nu se justifica de iarna. Stai câteva ore acasă 2-4 zile pe an pana se curata drumurile. Sau se topește de la sine. In Sălaj in ultimii 3 ani nu am văzut zăpadă sau gheata pe sosea.

#17
GunDALF

GunDALF

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 469
  • Înscris: 19.02.2023

 AztecWarrior, on 01 octombrie 2023 - 19:00, said:

Cum ziceam - la cat ninge in Romania nu se justifica de iarna.
Tu poti sa zici si sa faci ce vrei, dar lasa-i pe altii sa aleaga in cunostinta de cauza.

#18
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 24.759
  • Înscris: 23.05.2013

 ZamrA, on 29 septembrie 2023 - 22:05, said:

Michelin Cross Climate 2 sau Goodyear vector 4g gen 3, sau asemantoare
Si ce ai ales?

Si eu ma gandesc ce sa iau, desi in mare parte as zice CrossClimate2.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate