Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Anvelope multisezon
Ultima postare: oct 03 2023 21:49, Inițiat de
giginou
, sep 29 2023 10:23
·
6
#2
Publicat: 29 septembrie 2023 - 17:39
Eu folosesc pentru mașina personală și mă ajută să fiu în legalitate fără alte costuri.
Beneficiile sunt că nu trebuie să cumpăr 4 pneuri în plus și să plătesc 2 schimburi pe an la vulcanizare. Partea proastă este că nu au eficiență ridicată pe gheață în timp ce frânezi. Mie îmi convine că așa am cumpărat-o și oricum nu prea conduc iarna. Dacă aș conduce în sezonul rece foarte mult, sigur aș cumpăra seturi separate pentru eficiența la frânare. |
#6
Publicat: 29 septembrie 2023 - 18:27
Eu folosesc de mai multi ani all season si nu am avut probleme.
Importante sunt 2 lucruri : nu mergi in curul celui din fata si neaparat alegi niste cauciucuri cu B pe franare pe ud. Eu am Nexen si am fost multumit de ele pana acum. Ideea e sa nu mergi agresiv iarna si sa adaptezi viteza si distanta la ce e pe jos. Ca daca esti repezit si nici nu pastrezi distanta, poti sa ai dedicate de iarna cele mai smechere, cu A si mai multe + ca la becuri si electrocasnice, ca nu te vor ajuta pe gheata sau polei. Prudenta si responsabilitatea reprezinta cheia. Adica atitudinea soferului. Apoi te ajuta si cauciucurile. |
#7
Publicat: 29 septembrie 2023 - 18:56
Acest video de la Engineering Explained ar trebui sa pună capăt oricare discuții. Vezi partea de final. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wUxo2KmO4OI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cele de iarna sunt bune numai dacă este zăpadă sau gheata pe sosea. PUNCT. Și dacă afara este -50C, dacă asfaltul este uscat mergi perfect cu cele de vara. Ce se vede din statisticile de final - chiar dacă este gheata și zăpadă pe sosea - dacă ești dispus sa reduci viteza cu 40-45% te descurci in aceleași condiții la fel cu cele de vara. Dacă in mod normal ai merge cu 80 Km/h pe zăpadă cu cele de iarna, dacă mergi cu 45-50 Km/h nu te supui unui risc mai mare cu cele de vara. In rest cele de iarna au doar dezavantaje. Concluzie: având in vedere iernile blânde din România merita sa iei de iarna? Iarna 2022-2023 a nins de cateva ori slab in Sălaj - dar atenție nu s-a depus și nu a fost gheata. Deci toți Sălăjenii care au avut anvelope de iarna - le-au avut degeaba - bani aruncați in vânt. In cealaltă iarna a fost mai sever - a nins mai mult și de 2 sau 3 ori s-a depus - dar a fost înlăturată câteva ore mai târziu și ce a rămas s-a topit din cauza traficului. Acum dacă in alea 2-3 zile când ninge abundent poți rămâne 1-4 ore acasă, ce iti mai trebuie de iarna? Dacă chiar este o urgență mergi cu transportul in comun sau cu mașină încet. Politia nu se leaga de tine, daca calendaristic este iarna - și tu nu ai de iarna. Se leagă doar dacă este zăpadă sau gheata pe drum și tu ai de vara. Stai câteva ore acasă in zilele alea pana se curata/topește. In Sălaj ultimele 5 ierni nu justifica anvelope de iarna oricum privești situația. |
#8
Publicat: 29 septembrie 2023 - 19:46
AztecWarrior, on 29 septembrie 2023 - 18:56, said: Acest video de la Engineering Explained ar trebui sa pună capăt oricare discuții. Vezi partea de final. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wUxo2KmO4OI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Tine de cat de mult vrea fiecare sa-si duca familia in siguranta daca alege anvelopele de iarna, iarna. Costa mai mult toata tarasenia, dar te poti baza pe ele. All seasons, in opinia mea, e cel mai prost compromis: nici vara nu-s ca cele de vara, nici iarna nu-s ca cele de iarna. Merg pe taxiuri, in oras, la soferi de duminica, mers domol-domol....etc. Editat de GunDALF, 29 septembrie 2023 - 19:50. |
#9
Publicat: 29 septembrie 2023 - 19:56
eu merg cu AT-uri M+S de ani buni. totul tine de sofer. ca al naibii sa fiu daca avea vreunu altceva in afara de radiale no name pe dacii si atunci erau ierni nu gluma.
evident daca vrei maxim de performanta pui dedicate de sezon. dar e ok si all season cat timp constientizezi asta Editat de smoke, 29 septembrie 2023 - 19:57. |
#10
Publicat: 29 septembrie 2023 - 20:13
Sub nicio forma. Am luat asa, de aroganta de iarna, clasa B la franare pe carosabil umed, ca la valoarea mea nu credeam ca as fi avut nevoie.
”Decât” spun ca si-au scos banii... O situatie cu ABS activat, au franat dincolo de asteptari. Cu cele de vara sau cine stie ce prastii de iarna (care fie vorba intre noi, sunt mai bune iarna decat otice premium de vara) mi-as fi reparat singur masina. |
|
#11
Publicat: 29 septembrie 2023 - 22:05
Eu eram in aceasi dilema, si ma tot documentez, am vazut un milion de filmulete pe youtube.Treaba este ca la ce ierni sunt in Bucuresti, cazul meu, daca iei un set de all-season de top, Michelin Cross Climate 2 sau Goodyear vector 4g gen 3, sau asemantoare nu ai probleme. In Bucuresti, ninge 5 zile pe iarna, si atunci nu se depune nimic, iar strazile cu STB sunt dezapezite imediat, asa ca nu-s probleme, iar daca vrei sa mergi la munte, in general zapada tot pe drumurile secundare o gasesti, iar acolo mergi suficient de incat sa te descurci cu all season, iar daca mai ai si all drive sau 4x4 drive atunci chiar nu ai probleme.. Dar da, daca stai in Sinaia sau la Intorsura Buzaului, sau in Canada unde 6 luni nu vezi asfaltul de zapada, clar iti trebuie dedicate de iarna.
Pe de alta parte daca cumperi Linglong sau Debica nu poti sa ai pretentii de vre-un fel aderenta Aici e un test destul de bun al cauciucurilor all season [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5rFce9IE_aA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#12
Publicat: 30 septembrie 2023 - 08:08
Daca locuiesti prin orasele din sudul tarii si circuli iarna doar prin oras, rar vei vedea zapada si inghet. Mai important e sa le schimbi la 5 ani decat sa stai cu doua schimburi si sa imbatraneasca stand nefolosite. Economic este o risipa si un risc sa folosesti peste 5 ani doua seturi de cauciucuri. Mai exista si problema depozitarii lor. Pentru o masina folosita intens si pe drumuri nationale, e mai bine sa ai cauciucuri dedicate iarna/vara.
|
#16
Publicat: 01 octombrie 2023 - 19:00
GunDALF, on 29 septembrie 2023 - 19:46, said:
All seasons, in opinia mea, e cel mai prost compromis: nici vara nu-s ca cele de vara, nici iarna nu-s ca cele de iarna. Merg pe taxiuri, in oras, la soferi de duminica, mers domol-domol....etc. Am reușit sa o tin tot cu 60-80 km pe ora, chiar am făcut și depășiri. Și nu am fost in pericol niciodată. Dacă de 3 sau 4 ori s-a activat Traction Control - îmi arata in bord, ceea ce înseamnă ce într-adevăr ca vreuna din rotile din fata a pierdut temporar aderența. Drumul acela e dificil și vara ziua. Numa urci cobori multe curbe. Am mers 30 Km fără probleme. Frânarea in zăpadă mare nu este problematica, ca se oprește singura din cauza rezistentei zăpezii la înaintare. Cum ziceam - la cat ninge in Romania nu se justifica de iarna. Stai câteva ore acasă 2-4 zile pe an pana se curata drumurile. Sau se topește de la sine. In Sălaj in ultimii 3 ani nu am văzut zăpadă sau gheata pe sosea. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi