Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
[ANCOM] Furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot modifica unilateral contractele incheiate cu utilizatorii finali in anumite conditii
Last Updated: Sep 12 2023 19:29, Started by
StefanRO
, Sep 11 2023 11:54
·
5
#1
Posted 11 September 2023 - 11:54
image006.png 52.34K 1 downloads ANCOM: Furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului pot modifica contractele incheiate cu utilizatorii finali fara a cere acordul explicit al acestora, insa cu respectarea obligatiei de a ii informa cu cel putin 30 de zile in avans. In aceste situatii, utilizatorii au dreptul de a denunta unilateral contractul fara plata niciunor penalitati sau despagubiri, daca nu accepta modificarile conditiilor contractuale propuse prin notificare. Modificarile pot viza tarife, modul de tarifare, alte conditii de furnizare a serviciilor de comunicatii electronice etc. In cazul in care utilizatorii finali nu sunt de acord cu modificarile impuse, acestia au dreptul sa denunte unilateral contractul pentru servicii de comunicatii electronice, altele decat serviciile de comunicatii interpersonale care nu se bazeaza pe numere, in termen de cel putin 30 de zile de la primirea notificarii, fara a plati despagubiri pentru incetarea anticipata a contractului, cu exceptia celor aferente echipamentelor terminale, daca decid sa le pastreze. Singurele situatii in cazul modificarii unilaterale a contractului in care utilizatorii finali, in mod exceptional, nu pot denunta contractul fara penalitati sau despagubiri sunt:
ANCOM a stabilit formatul si modalitatile de transmitere a notificarii privind intentia modificarii unilaterale a contractului. Notificarea trebuie sa fie redactata cu caractere lizibile care sunt in contrast cu fondul documentului, textul trebuie sa fie usor de inteles, iar titlul trebuie sa fie sugestiv si sa evidentieze caracterul unilateral al modificarilor propuse. Aceasta poate fi comunicata abonatilor in format letric, prin scrisoare sau in format electronic, prin SMS, mesaj la adresa de posta electronica sau prin contul de client, in acest din urma caz, notificarea trebuind sa fie insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia. In cazul in care notificarea este comunicata utilizatorilor pe suport de hartie, dimensiunea va fi cel putin egala cu standardul A4, iar continutul va fi scris in mod obligatoriu cu caractere de cel putin 12p. Notificarea trebuie sa fie separata de orice alt document transmis. Pentru notificarile transmise prin posta electronica sau prin contul de client, fisierul electronic care contine notificarea trebuie sa fie separat de orice alt fisier electronic si sa poarte o denumire sugestiva. In acelasi timp, subiectul mesajului trimis prin intermediul postei electronice sau al mesajului de avertizare cu privire la existenta notificarii in contul de client trebuie sa reflecte, in mod clar, faptul ca este vorba despre o modificare unilaterala a contractului. Atunci cand notificarea comunicata utilizatorilor prin SMS contine un link care face trimitere catre un document de pe pagina de internet proprie a furnizorului, aceasta trebuie sa respecte, cumulativ, urmatoarele cerinte:
Denuntarea unilaterala a contractului Furnizorul are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor finali urmatoarele modalitati de denuntare a contractului:
In domeniul comunicatiilor electronice, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011, astfel cum a fost modificata si completata prin Legea nr. 198/2022, prevede o serie de drepturi pentru utilizatorii serviciilor de comunicatii electronice destinate publicului. De asemenea, un rol important in protejarea abonatilor il are si legislatia secundara, astfel ANCOM a emis Decizia ANCOM nr. 73/2023 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali si alte masuri pentru protectia acestora. Ce, cum si unde reclami ANCOM poate lua masuri in cazul in care furnizorii modifica prevederi din contractele incheiate cu utilizatorii finali fara a transmite notificarea privind intentia de a modifica unilateral contractul, daca nu respecta conditiile privind formatul si continutul notificarii sau daca, in urma transmiterii acesteia, nu ofera utilizatorilor dreptul de a denunta contractul, in conditiile impuse de lege. Sesizarile pot fi trimise aici. InfoCentru ANCOM Mai multe informatii cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM. Attached Files |
#2
Posted 11 September 2023 - 12:18
Întrebarea mea: indexarea anuală a abonamentului în raport cu inflația, respectiv la Vodafone art3.1 unde se situează din punct de vedere legal? Se poate considera aceasta o modalitate de modificare unilaterală a contractului?
|
#3
Posted 11 September 2023 - 12:23
Singurele situatii in cazul modificarii unilaterale a contractului in care utilizatorii finali, in mod exceptional, nu pot denunta contractul fara penalitati sau despagubiri sunt:
”atunci cand acestea sunt exclusiv in beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare in pachetul de servicii achizitionat).” Adică te momesc că îți dau reduceri/beneficii și nu mai știu eu ce, apoi te anunț că nu le mai dau? Poate tocmai acele beneficii au determinat consumatorul să aleagă oferta respectivă. Edited by badmania98, 11 September 2023 - 12:24. |
#4
Posted 11 September 2023 - 13:00
Primul an am oferta de abonament 50% iar al doilea abonamentul este intreg... Crezi ca poti rezilia dupa primul an?
Dai si tu un link cu toata povestea asta de la ANCOM? |
#6
Posted 11 September 2023 - 13:05
GlCA_Contras, on 11 septembrie 2023 - 13:00, said:
Primul an am oferta de abonament 50% iar al doilea abonamentul este intreg... Crezi ca poti rezilia dupa primul an? badmania98, on 11 septembrie 2023 - 12:23, said:
Singurele situatii in cazul modificarii unilaterale a contractului in care utilizatorii finali, in mod exceptional, nu pot denunta contractul fara penalitati sau despagubiri sunt: ”atunci cand acestea sunt exclusiv in beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare in pachetul de servicii achizitionat).” Adică te momesc că îți dau reduceri/beneficii și nu mai știu eu ce, apoi te anunț că nu le mai dau? Poate tocmai acele beneficii au determinat consumatorul să aleagă oferta respectivă. Se refera la beneficii care se aloca DUPA semnarea contractului si care nu era mentionate in contractul initial. Deci excmplelele date de voi nu intra aici fiindca acelea sunt beneficii/oferte care sunt deja incluse in contract si pe care le stiai (daca nu ai semnat ca primarul). Daca mai cititi titlul si incercati sa il si intelegeti e vorba despre modificari unilaterale de contract, adica se modifica ceva dupa semnarea contractului si acel ceva nu este stipulat in contractul initial. |
#7
Posted 11 September 2023 - 13:07
Deci e vorba de mofificare conditii contract prin notificare, nu are legatura cu un an asa cum scrie in titlu...
|
#8
Posted 11 September 2023 - 13:38
Modific titlul.
Nu cred ca avea oricum legatura, pare ca a fost trunchiat textul iar acel 'in an' probabil vroia sa zica 'in anumite conditii'. Edited by AlexEn, 11 September 2023 - 14:46. |
#9
Posted 11 September 2023 - 14:00
Nu am trunchiat , imi cer scuze, este prea lung titlu si nu am fost atent eu..
Quote Furnizorii de servicii de comunicatii electronice au posibilitatea de a modifica unilateral contractele incheiate cu utilizatorii finali in anumite conditii |
#10
Posted 11 September 2023 - 15:05
Mie la portare la digi am urmat promoția de 50% mai ieftin pentru primele 9 luni parcă. La telefon a fost confirmată reducerea de la abonamentul meu. Prima factura (include restul primei luni și luna întreagă în care se emite)? Nici o reducere. Prețul nu este pe jumătate. Am verificat datele din cont și contractele. Promoția de pe site a fost la mișto.
|
|
#11
Posted 11 September 2023 - 15:05
AlexEn, on 11 septembrie 2023 - 13:05, said:
Se refera la beneficii care se aloca DUPA semnarea contractului si care nu era mentionate in contractul initial. Deci excmplelele date de voi nu intra aici fiindca acelea sunt beneficii/oferte care sunt deja incluse in contract si pe care le stiai (daca nu ai semnat ca primarul). Daca mai cititi titlul si incercati sa il si intelegeti e vorba despre modificari unilaterale de contract, adica se modifica ceva dupa semnarea contractului si acel ceva nu este stipulat in contractul initial. Recitind ( bine că mi-ai atras atenția) am înțeles că nu pot rezilia dacă contractul inițial se modifică prin INCLUDEREA unor servicii/benficii suplimentare care sunt exclusiv în favoarea mea.Nu se taie, se dă. Mea Culpa. Edited by badmania98, 11 September 2023 - 15:10. |
#12
Posted 11 September 2023 - 16:01
StefanRO, on 11 septembrie 2023 - 11:54, said:
(...) Pentru notificarile transmise prin posta electronica sau prin contul de client, fisierul electronic care contine notificarea trebuie sa fie separat de orice alt fisier electronic si sa poarte o denumire sugestiva.(...) |
#13
Posted 11 September 2023 - 16:08
afacerist, on 11 septembrie 2023 - 15:05, said:
Mie la portare la digi am urmat promoția de 50% mai ieftin pentru primele 9 luni parcă. La telefon a fost confirmată reducerea de la abonamentul meu. Prima factura (include restul primei luni și luna întreagă în care se emite)? Nici o reducere. Prețul nu este pe jumătate. Am verificat datele din cont și contractele. Promoția de pe site a fost la mișto. Si ai facut reclamatie? Daca ai contractul semnat pe benficiile respective trebuie sa ti le dea. Daca nu ti se raspunde pozitiv la reclamatie, exista ANPC si ANCOM. |
#14
Posted 11 September 2023 - 17:00
Eu saptamana trecuta am trecut pe la digi sa intreb de un router.
Angajatul lor m-a intrebat daca nu vreau sa profit de oferta (disponibila numai in magazin, nu online) de a incheia un nou abonament pe 2 ani, am reducere 50% la toate serviciile mele timp de 4 luni ( Nu am decat internet, catv si digimobil). Abonamentul vechi pe 2 ani expirase luna trecuta. Am fost de acord, am facut-o. De remarcat, omul mi-a zis ca daca doresc, pot oricand sa intrerup abonamentul. Nu mi-a spus dar stiu ca in acest caz ar trebui sa platesc reducerea de care am beneficiat, mi se pare firesc. Edited by altuser09, 11 September 2023 - 17:00. |
#15
Posted 11 September 2023 - 18:42
vasy_2007, on 11 septembrie 2023 - 12:18, said:
Întrebarea mea: indexarea anuală a abonamentului în raport cu inflația, respectiv la Vodafone art3.1 unde se situează din punct de vedere legal? Se poate considera aceasta o modalitate de modificare unilaterală a contractului? |
|
#16
Posted 11 September 2023 - 19:42
Dacă scrie in contractul inițial că or să facă indexarea anual, atunci cred că e legal. Modificarea contractului înseamnă modificarea unui articol.
E asemănător cu prețul facturat în lei raportat la euro. Dacă se schimbă cursul se modifică contractul? Nu. |
#17
Posted 11 September 2023 - 21:37
Nicio vorbă despre prețul contractelor in lei la serviciile de telecomunicații.
Na, e si pacat sa schimbam ceva daca de atâta timp consumatorul s-a obișnuit cu furaciunea... |
#18
Posted 11 September 2023 - 21:40
si clauza aia e ilegala dar nu a fost contestata
singura posibilitate de anulare e sa fie contestata pe acelasi motiv ca la taxa pentru reziliere, si aia era prinsa in contract, la fel cum e asta cu indexarea Lege nr. 193/2000 Art. 4. - (1) O clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor. (2) O clauză contractuală va fi considerată ca nefiind negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost stabilită fără a da posibilitate consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respectiv. Edited by Sm1th, 11 September 2023 - 21:41. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users