Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Balans la ridicare picior dupa ac...

Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...
 Hyperos consum excesiv baterie?

Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...
 Permis de conducere nou

Packet Loss la Digi

Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?
 Internet Archive - adauga item la...

Electrica Furnizare + Poșta ...

Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere
 

[ANCOM] Furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot modifica unilateral contractele incheiate cu utilizatorii finali in anumite conditii

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
StefanRO

StefanRO

    Hai noroc straine

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,759
  • Înscris: 06.03.2018

Attached File  image006.png   52.34K   1 downloads


ANCOM: Furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului pot modifica contractele incheiate cu utilizatorii finali fara a cere acordul explicit al acestora, insa cu respectarea obligatiei de a ii informa cu cel putin 30 de zile in avans. In aceste situatii, utilizatorii au dreptul de a denunta unilateral contractul fara plata niciunor penalitati sau despagubiri, daca nu accepta modificarile conditiilor contractuale propuse prin notificare. Modificarile pot viza tarife, modul de tarifare, alte conditii de furnizare a serviciilor de comunicatii electronice etc.

In cazul in care utilizatorii finali nu sunt de acord cu modificarile impuse, acestia au dreptul sa denunte unilateral contractul pentru servicii de comunicatii electronice, altele decat serviciile de comunicatii interpersonale care nu se bazeaza pe numere, in termen de cel putin 30 de zile de la primirea notificarii, fara a plati despagubiri pentru incetarea anticipata a contractului, cu exceptia celor aferente echipamentelor terminale, daca decid sa le pastreze.

Singurele situatii in cazul modificarii unilaterale a contractului in care utilizatorii finali, in mod exceptional, nu pot denunta contractul fara penalitati sau despagubiri sunt:
  • cele de natura pur administrativa si care nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului final (de exemplu modificari ale datelor de contact ale furnizorului);
  • atunci cand acestea sunt impuse prin efectul legii;
  • atunci cand acestea sunt exclusiv in beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare in pachetul de servicii achizitionat).
Notificarea utilizatorilor cu privire la modificarile contractuale
ANCOM a stabilit formatul si modalitatile de transmitere a notificarii privind intentia modificarii unilaterale a contractului. Notificarea trebuie sa fie redactata cu caractere lizibile care sunt in contrast cu fondul documentului, textul trebuie sa fie usor de inteles, iar titlul trebuie sa fie sugestiv si sa evidentieze caracterul unilateral al modificarilor propuse. Aceasta poate fi comunicata abonatilor in format letric, prin scrisoare sau in format electronic, prin SMS, mesaj la adresa de posta electronica sau prin contul de client, in acest din urma caz, notificarea trebuind sa fie insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia.
In cazul in care notificarea este comunicata utilizatorilor pe suport de hartie, dimensiunea va fi cel putin egala cu standardul A4, iar continutul va fi scris in mod obligatoriu cu caractere de cel putin 12p. Notificarea trebuie sa fie separata de orice alt document transmis.
Pentru notificarile transmise prin posta electronica sau prin contul de client, fisierul electronic care contine notificarea trebuie sa fie separat de orice alt fisier electronic si sa poarte o denumire sugestiva. In acelasi timp, subiectul mesajului trimis prin intermediul postei electronice sau al mesajului de avertizare cu privire la existenta notificarii in contul de client trebuie sa reflecte, in mod clar, faptul ca este vorba despre o modificare unilaterala a contractului.
Atunci cand notificarea comunicata utilizatorilor prin SMS contine un link care face trimitere catre un document de pe pagina de internet proprie a furnizorului, aceasta trebuie sa respecte, cumulativ, urmatoarele cerinte:
  • textul notificarii trebuie sa includa cel putin informatia referitoare la intentia modificarii unilaterale a contractului si sa indice principalele elemente care fac obiectul modificarii;
  • documentul la care face trimitere link-ul mentionat in SMS trebuie sa fie un fisier cu extensia ”.pdf” si sa fie datat si validat prin semnatura electronica calificata a unui reprezentant al furnizorului. Acest document nu va putea fi modificat ulterior fara instiintarea abonatului si va putea fi accesat/descarcat cel putin pe durata de valabilitate a modificarilor propuse prin notificare.
ATENTIE! In cazul serviciilor furnizate pe baza de abonament, la momentul incheierii contractului, utilizatorul opteaza, prin intermediul unei clauze contractuale, pentru transmiterea notificarii in format letric sau electronic. Optiunea exprimata poate fi modificata prin acordul partilor pe parcursul derularii contractului.

Denuntarea unilaterala a contractului
Furnizorul are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor finali urmatoarele modalitati de denuntare a contractului:
  • apel telefonic la numarul indicat in notificare;
  • scrisoare transmisa la adresa indicata in notificare;
  • modalitate de contact in mediul online/electronic/digital indicata in notificare cu asigurarea si transmiterea dovezii inregistrarii solicitarii;
  • denuntare scrisa depusa in orice unitate in care furnizorul isi desfasoara activitatea in permanenta sau in mod obisnuit;
  • cerere de portare/transfer formulata in termen de 30 de zile de la data comunicarii notificarii.
Cadrul legislativ
In domeniul comunicatiilor electronice, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011, astfel cum a fost modificata si completata prin Legea nr. 198/2022, prevede o serie de drepturi pentru utilizatorii serviciilor de comunicatii electronice destinate publicului.
De asemenea, un rol important in protejarea abonatilor il are si legislatia secundara, astfel ANCOM a emis Decizia ANCOM nr. 73/2023 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali si alte masuri pentru protectia acestora.

Ce, cum si unde reclami
ANCOM poate lua masuri in cazul in care furnizorii modifica prevederi din contractele incheiate cu utilizatorii finali fara a transmite notificarea privind intentia de a modifica unilateral contractul, daca nu respecta conditiile privind formatul si continutul notificarii sau daca, in urma transmiterii acesteia, nu ofera utilizatorilor dreptul de a denunta contractul, in conditiile impuse de lege. Sesizarile pot fi trimise aici.

InfoCentru ANCOM
Mai multe informatii cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

Attached Files



#2
vasy_2007

vasy_2007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 06.03.2007
Întrebarea mea: indexarea anuală a abonamentului în raport cu inflația, respectiv la Vodafone art3.1 unde se situează din punct de vedere legal? Se poate considera aceasta o modalitate de modificare unilaterală a contractului?

#3
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,673
  • Înscris: 28.11.2001
Singurele situatii in cazul modificarii unilaterale a contractului in care utilizatorii finali, in mod exceptional, nu pot denunta contractul fara penalitati sau despagubiri sunt:
”atunci cand acestea sunt exclusiv in beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare in pachetul de servicii achizitionat).”


Adică te momesc că îți dau reduceri/beneficii și nu mai știu eu ce, apoi te anunț că nu le mai dau? Poate tocmai acele beneficii au determinat consumatorul să aleagă oferta respectivă.

Edited by badmania98, 11 September 2023 - 12:24.


#4
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,872
  • Înscris: 21.03.2020
Primul an am oferta de abonament 50% iar al doilea abonamentul este intreg... Crezi ca poti rezilia dupa primul an?

Dai si tu un link cu toata povestea asta de la ANCOM?

#5
Whyse1

Whyse1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,312
  • Înscris: 26.06.2013
https://www.ancom.ro...e-conditii_6969

#6
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,118
  • Înscris: 18.12.2007

View PostGlCA_Contras, on 11 septembrie 2023 - 13:00, said:

Primul an am oferta de abonament 50% iar al doilea abonamentul este intreg... Crezi ca poti rezilia dupa primul an?

View Postbadmania98, on 11 septembrie 2023 - 12:23, said:

Singurele situatii in cazul modificarii unilaterale a contractului in care utilizatorii finali, in mod exceptional, nu pot denunta contractul fara penalitati sau despagubiri sunt:
”atunci cand acestea sunt exclusiv in beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare in pachetul de servicii achizitionat).”


Adică te momesc că îți dau reduceri/beneficii și nu mai știu eu ce, apoi te anunț că nu le mai dau? Poate tocmai acele beneficii au determinat consumatorul să aleagă oferta respectivă.

Se refera la beneficii care se aloca DUPA semnarea contractului si care nu era mentionate in contractul initial.
Deci excmplelele date de voi nu intra aici fiindca acelea sunt beneficii/oferte care sunt deja incluse in contract si pe care le stiai (daca nu ai semnat ca primarul).



Daca mai cititi titlul si incercati sa il si intelegeti e vorba despre modificari unilaterale de contract, adica se modifica ceva dupa semnarea contractului si acel ceva nu este stipulat in contractul initial.

#7
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,872
  • Înscris: 21.03.2020
Deci e vorba de mofificare conditii contract prin notificare, nu are legatura cu un an asa cum scrie in titlu...

#8
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,118
  • Înscris: 18.12.2007
Modific titlul.
Nu cred ca avea oricum legatura, pare ca a fost trunchiat textul iar acel 'in an' probabil vroia sa zica 'in anumite conditii'.

Edited by AlexEn, 11 September 2023 - 14:46.


#9
StefanRO

StefanRO

    Hai noroc straine

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,759
  • Înscris: 06.03.2018
Nu am trunchiat , imi cer scuze, este prea lung titlu si nu am fost atent eu..

Quote

Furnizorii de servicii de comunicatii electronice au posibilitatea de a modifica unilateral contractele incheiate cu utilizatorii finali in anumite conditii


#10
afacerist

afacerist

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 02.09.2014
Mie la portare la digi am urmat promoția de 50% mai ieftin pentru primele 9 luni parcă. La telefon a fost confirmată reducerea de la abonamentul meu. Prima factura (include restul primei luni și luna întreagă în care se emite)? Nici o reducere. Prețul nu este pe jumătate. Am verificat datele din cont și contractele. Promoția de pe site a fost la mișto.

#11
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,673
  • Înscris: 28.11.2001

View PostAlexEn, on 11 septembrie 2023 - 13:05, said:

Se refera la beneficii care se aloca DUPA semnarea contractului si care nu era mentionate in contractul initial.
Deci excmplelele date de voi nu intra aici fiindca acelea sunt beneficii/oferte care sunt deja incluse in contract si pe care le stiai (daca nu ai semnat ca primarul).



Daca mai cititi titlul si incercati sa il si intelegeti e vorba despre modificari unilaterale de contract, adica se modifica ceva dupa semnarea contractului si acel ceva nu este stipulat in contractul initial.
Deci  eu nu am înțeles din prima.Recunosc.
Recitind  ( bine că mi-ai atras atenția) am înțeles că nu pot rezilia dacă contractul inițial se modifică prin INCLUDEREA unor servicii/benficii suplimentare care sunt exclusiv în favoarea mea.Nu se taie, se dă. Mea Culpa.

Edited by badmania98, 11 September 2023 - 15:10.


#12
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,074
  • Înscris: 20.06.2009

View PostStefanRO, on 11 septembrie 2023 - 11:54, said:

(...)
Pentru notificarile transmise prin posta electronica sau prin contul de client, fisierul electronic care contine notificarea trebuie sa fie separat de orice alt fisier electronic si sa poarte o denumire sugestiva.(...)
Na, Orange o să sughită puțin la chestia asta, că nu va mai putea „ascunde” notificarea undeva prin cuprinsul facturii...:)

#13
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,118
  • Înscris: 18.12.2007

View Postafacerist, on 11 septembrie 2023 - 15:05, said:

Mie la portare la digi am urmat promoția de 50% mai ieftin pentru primele 9 luni parcă. La telefon a fost confirmată reducerea de la abonamentul meu. Prima factura (include restul primei luni și luna întreagă în care se emite)? Nici o reducere. Prețul nu este pe jumătate. Am verificat datele din cont și contractele. Promoția de pe site a fost la mișto.

Si ai facut reclamatie? Daca ai contractul semnat pe benficiile respective trebuie sa ti le dea.
Daca nu ti se raspunde pozitiv la reclamatie, exista ANPC si ANCOM.

#14
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 25.08.2009
Eu saptamana trecuta am trecut pe la digi sa intreb de un router.
Angajatul lor m-a intrebat daca nu vreau sa profit de oferta (disponibila numai in magazin, nu online) de a incheia un nou abonament pe 2 ani, am reducere 50% la toate serviciile mele timp de 4 luni ( Nu am decat internet, catv si digimobil). Abonamentul vechi pe 2 ani expirase luna trecuta.
Am fost de acord, am facut-o.
De remarcat, omul mi-a zis ca daca doresc, pot oricand sa intrerup abonamentul. Nu mi-a spus dar stiu ca in acest caz ar trebui sa platesc reducerea de care am beneficiat, mi se pare firesc.

Edited by altuser09, 11 September 2023 - 17:00.


#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015

View Postvasy_2007, on 11 septembrie 2023 - 12:18, said:

Întrebarea mea: indexarea anuală a abonamentului în raport cu inflația, respectiv la Vodafone art3.1 unde se situează din punct de vedere legal? Se poate considera aceasta o modalitate de modificare unilaterală a contractului?
Sincer si eu as vrea sa stiu daca este legal, la cate magarii fac si astia…

#16
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,555
  • Înscris: 01.08.2006
Dacă scrie in contractul inițial că or să facă indexarea anual, atunci cred că e legal. Modificarea contractului înseamnă modificarea unui articol.
E asemănător cu prețul facturat în lei raportat la euro. Dacă se schimbă cursul se modifică contractul? Nu.

#17
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022
Nicio vorbă despre prețul contractelor in lei la serviciile de telecomunicații.

Na, e si pacat sa schimbam ceva daca de atâta timp consumatorul s-a obișnuit cu furaciunea...

#18
Sm1th

Sm1th

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 17.05.2021
si clauza aia e ilegala dar nu a fost contestata
singura posibilitate de anulare  e sa fie contestata pe acelasi motiv ca la  taxa pentru reziliere, si aia era prinsa in  contract, la fel cum e asta cu indexarea
Lege nr. 193/2000
Art. 4. - (1) O clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă
dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar
cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor.
(2) O clauză contractuală va fi considerată ca nefiind negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost
stabilită fără a da posibilitate consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate
sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respectiv.

Edited by Sm1th, 11 September 2023 - 21:41.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate