Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zilele reclamelor luminoase cu &#...

Propranolol zilnic

Ce "tip" de apartament/ca...

A luat cineva masina Tesla din re...
 Robot de spalat geamuri

nume strazi

Fundație casa

Cadastru pentru vanzare apartament
 Cantarete care v-au placut si ca ...

Pompa fantana manuala 18-20m adan...

CUI de PFA pe bon

Laptop cu procesor echivalent i7 ...
 Giorgio Mazonakis-Gucci Forema

Zgarieturi in diferite locuri

Ajutor inlocuire LCD masuna de ca...

Ce impozite , taxe platesc daca c...
 

De ce trebuie "validat" abonamentul stb?

* * * * - 2 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#73
Cr1spy

Cr1spy

    Pixie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,252
  • Înscris: 22.11.2009

 strongsss, on 11 septembrie 2023 - 13:23, said:


si la metrou nu validezi de fiecare data (=repetitiv)?
Nu este acelasi lucru. Si s-ar vedea inconvenientul daca ar trebui sa treci prin validatoare la schimbarea magistralei, directiei de mers (daca ai gresit vreo statie) sau mai stiu eu ce conditii le vin unora sa impuna.

 nei-k, on 11 septembrie 2023 - 15:10, said:

N-a înțeles explicația, n-a înțeles nici analogia. Sau nu vrea să înțeleagă.
Din lipsa de constiinta. Cred ca tu nu intelegi ca daca faci o afirmatie, trebuie sa renunti la pretenti, in concordanta cu ea. Deci cine-i pretiosul, nu?

Edited by Cr1spy, 11 September 2023 - 15:27.


#74
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,617
  • Înscris: 21.12.2006
Nu înțeleg de ce te strofoci atât?! Nu îți convine, sau nu îți permite egoul să respecți cerințele, ești liber să folosești transport alternativ.

Fără a fi o încurajare - poți alege să îți urmezi pornirea interioară și să circuli cu abonamentul valabil fără să îl validezi la fiecare urcare in STB. Dacă ești prins și sancționat, plătești suprataxa, înțelegând că ai ales sa nu respecți regulile. Statistic, șansele de sancționare sunt mici, și tot ai ieși mai ieftin decât cu transportul alternativ.

#75
Cr1spy

Cr1spy

    Pixie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,252
  • Înscris: 22.11.2009
Multumesc ptr indicatii. Daca ar fi toti angajatii asa de instructionati, ar fi un paradis pe pamant.

Edited by Cr1spy, 11 September 2023 - 16:20.


#76
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,739
  • Înscris: 15.06.2004

 superm, on 11 septembrie 2023 - 12:31, said:

In Italia la metrou erau controlorii si politia in zona de iesirePosted Image . Nu mergea ca la romani, daca ai "sarit" la intrare la  metrou inseamna ca ai scapat Posted Image .
In Italia e alta chestie cu biletul ala - odata validat poti sa circuli o ora cu orice mijloc de transport din oras.
Deci daca nu il validezi, desi e cam greu la metrou sa nu o faci, e ca si cum nu ai platit.

#77
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
La malul marii rezolvarea este simpla, bilet sau card electronic. Biletele sunt in format hartie cu doua casute pe bilet pentru doua calatorii si o casuta pentru cele de 90 minute si 24 ore. Validarea se face la urcare si pe bilet se scrie codul autobuzului format din numarul liniei si literele numarului de inmatriculare pe prima linie iar urmatoarea linie contine data si ora validarii. Asa se tine evidenta calatoriilor iar aparatul electronic poate sa faca (presupun ca face) evidenta numarului de calatori cu bilet. Controlul doar verifica vizual biletul
Plata cu cardul bancar in autobuz la terminal este aproape nefunctionala iar cea cu SMS functioneaza asemanator ca principiu ca la cumpararea biletelor. Cardul de calatorie este o gluma, din punctul meu de vedere, deoarece este necesara pe langa validarea acestuia in mijlocul de transport si validarea cu C.I./B.I. la control. Cred ca paranoia ca un nepensionar sa foloseasca cardul unui pensionar e mare daca este necesara poza din C.I. Tinand cont ca toate mijloacele de transport au legatura radio si camere video se poate estima vizual daca numarul pasagerilor se potriveste cu evidenta biletelor si a cardurilor validate si astfel se poate decide efectuarea unui control sau optimizarea liniei. Tehnologia exista deja si depinde de firma daca se vrea folosita in acest scop. Daca sistemul prezinta unui om antrenat imagine video statica (efectuata in mers intre statii), acesta poate estima fara numarare cu +-3% daca numarul calatorilor corespunde cu calatorii validati. Asa nu este necesara activarea prea mult a punctelor din GDPR.

PS: cei cu aspect de "pensionar" de obicei sunt lasati in pace la control pentru ca pe aici exista regula ca atunci cand expira abonamentul toti antementionatii se bulucesc sa-si reactiveze abonamentele ca apoi sa nu mai ai loc de ei. Regula nr1. activare abonament, regula nr2. trolerul (carut de cumparaturi), regula nr3. drumul cu autobuzul la fiecare supermarket existent in zona liniilor de transport in comun gratuite.

#78
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

 The Stressmaker, on 11 septembrie 2023 - 21:57, said:

toti antementionatii se bulucesc sa-si reactiveze abonamentele ca apoi sa nu mai ai loc de ei.

La faza asta, intotdeauna m-am intrebat de ce gratuitatea abonamentelor nu e conditionata si de un interval orar, pt. evitarea aglomeratiei. Adica, tineri/studenti gratuit intre 7-9 si 13-15, sa zicem. Pensionarii, intre 9-13 si dupa-amiaza si asa mai departe. Cine vrea sa se dea cu autobuzul in afara orelor de gratuitate, sa plateasca!

#79
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,090
  • Înscris: 09.08.2005

 Lex404, on 11 septembrie 2023 - 09:06, said:

Ai numarul total de calatori - minus calatorii care au platit (despre care ai date) = calatorii cu abonament.
Nu văd legătura dintre răspunsul tău și întrebările mele.

#80
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,382
  • Înscris: 21.04.2005

 radunic, on 11 septembrie 2023 - 08:58, said:


Yay, încă un român cu drepturi imaginare!
Newsflash - cînd ai cumpărat abonamentul ăla ai cumpărat dreptul de a călători în condițiile regulamentului stabilit de STB.
Dacă nu-l citești, capeți și dreptul de a fi potcovit cînd ești prins încălcîndu-l. Dacă îl citești și nu-ți place, ai opțiunea să nu circuli cu STB. Alegerea îți aparține.
P.S. - faptul că tu consideri acel regulament idiot e irelevant pentru aplicarea lui.

Sefu, daca nu ai observat inca , exact asta e subiectul topicului de fata . Asta dezbat userii pe aici , acel regulament idiot. Se pare ca stii sa citesti dar nu prea intelegi ce citesti . O spune unu cu drepturi imaginare !!
Orice regulament se poate si schimba .
Nimic nu e vesnic pe pamantul asta ! Posted Image

#81
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 24.05.2010

 pasilla, on 11 septembrie 2023 - 00:28, said:

Cumparat de pe Ali ?
Senzorii astia functioneaza si cand cardul e tinut in portofelul din ghiozdanul din spate ?
de ce trebuie sa fie si un card in ecuatie? vrem sa citim fluxul de calatori sau sa fortam oamenii sa valideze abonamente inutil? Ca de asta va pune sa validati abonamentele. Ca sa se citeasca fluxul de calatori.

Eu pe 24pay de exemplu am pe aplicatie direct, nu poate sa afle unde am urcat. Cei care sunt pe card in continuare trebui sa valideze. De ce? Deja se vede inutilitatea ca nu ii mai contorizor pe toti.

Se poate folosi lejer asa ceva
Attached File  automatic-passenger-counter-for-bus.png   402.11K   11 downloads

Edited by MooF2010, 13 September 2023 - 07:09.


#82
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,617
  • Înscris: 21.12.2006
Cine nu vrea să aibă grija validării abonamentului la fiecare călătorie are posibilitatea să cumpere abonament STB electronic prin aplicațiile 24pay și Youth TB, dar și obligația să facă dovada deținerii unui titlu de călătorie valabil in cazul unui control. Deci, în această situație, nu mai ai nicio obligație față de validatoarele din mijloacele STB, ci doar față de controlorii STB, cu mențiunea că regulamentul STB precizează că un călător cu titlu de călătorie electronic are obligația să se asigure că poate face dovada deținerii unui titlu valabil pe toată perioada in care se afla in mijlocul de transport: nu ai baterie sau net la telefon, mergi pe jos sau plătești amenda.
https://www.stbsa.ro/youth_tb

#83
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,049
  • Înscris: 10.01.2023
Peste tot se validează
Unele țări au chiar cititor cod qr sa validezi prin app
Codul conține și Nr de parc, deci știe exact vehiculul și poate deci face statisticile corect

Da, e foarte normal sa validezi fiecare folosire. Când te duci la o sala de sport sau la un club , spa, undeva unde ai abonament, bagi cardul sa te înregistrezi.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate