Tesla la bloc
#19
Posted 05 August 2023 - 11:06
HenryTudor, on 05 august 2023 - 08:54, said:
Salut, dupa 15 ani cu un Peugeot 207 a venit timpul sa schimb masina si ma gandeam la o Tesla 3.Problema e ca in parcarea subterana nu pot sa mi pun statie de incarcare asa ca o sa depind de un Kaufland (care e dix langa bloc) si de supercharger care e cam la 5-10 minute. In conditiile astea, merita sa iau o electrica sau mai mult ma complic? De folosit merg 1-2 pe sapt nu zilnic. Supercharger prin Bucuresti nu prea are sens. Ideal ar fi s-o incarci AC atunci cand poti. De-asta, ar fi bine daca ai gasi o varianta de a instala macar o priza normala, asa cum au spus si colegii mai sus. Diferenta majora este de pret - acasa ai incarca de la Hidroelectrica la ~0.8RON/kWh, pe cand la Kaufland / SuC te duci spre 1.7-1.9RON/kWh. E totusi 2x pretul. In ce masura conteaza asta pentru tine e o intrebare la care doar tu poti raspunde, personal as lua un EV si daca ar iesi la fel la bani pentru ca imi place overall. Faptul ca economisesc bani din alimentari e un bonus misto . HenryTudor, on 05 august 2023 - 09:29, said:
De mers in general merg la brasov si cluj. Prin Buc evit sa merg cu masina. Strict dpdv costuri da prob nu are sens, dar m-am uitat la un Ford focus si e 20k+, asa o tesla 3 rwd e 30k cu rabla. Spring n-are autonomie de mers pana la bv si am nevoie de portbagaj mai mare ca la 207. PS nu sunt tesla fanboy dar am fost in test drive si mi-a placut, fara rabla n-as lua. Nu uita ca Model 3 la banii aia e versiunea "SR" (baterie mai mica - doar 57.5kWh utilizabili), putere de incarcare medie mai mica (pe la 100kW la statii bune), etc.. |
#20
Posted 05 August 2023 - 11:40
ro_explorer, on 05 august 2023 - 10:51, said:
??? E un typo ??? Eu stau la bloc si am masina electrica fara a avea incarcatorul meu (sau al blocului). Ma bazez pe statii publice. Nu e nici o fasaiala într-o tara cu infrastructura propice. MindArchitect, on 05 august 2023 - 10:26, said:
Cunosc care in loc sa faca mutarea la casa, au cumparat masina electrica scumpa si stau la bloc. Este caterinca sa incarce masina, nu gasesc loc. Din ce am inteles, tehnologia este inca la inceput, este aiurea sa cumperi masina electrica si sa stai la bloc sa nu ai unde sa o incarci. Da, au anuntat astia la uniunea european ca trebuie pusa o statie de incarcare la 700 de metri... sa imi ziceti si mie cand o sa se realizeze vreodata asa ceva. Daca esti dintr-un oras cum este Craiova, rad vecini de tine daca ai masina de 50 de mii de euro si stai la bloc sa nu ai unde o incarca. Sau sa faci milogeala sa o incarci ieftin pe la Kaufland. Iara este stupid. Va zic de la cunostinte. vazusem unu cu model s plaid din ala cum statea la kaufland sa incarce masina, pai ce nene nu ai statie de incarcare la vila? si nu , nu era din alt oras ca avea numerele din orasul in care stau, mai mare rusinea, vrem figuri de electrica/tesla si incarcam la kaufland Edited by bibolu, 05 August 2023 - 11:38. |
#21
Posted 05 August 2023 - 11:47
Mai bine sa-ti incarci masina electrica la Kaufland decat sa fii vanzator la casa in Kaufland. Stii ce zic?
|
#22
Posted 05 August 2023 - 11:48
nu, nu stiu ce zici daca faci vreo referire si un atac la persoana la mine ca as munci eu la kaufland, desi nici nu ma cunosti.
|
#23
Posted 05 August 2023 - 12:00
#24
Posted 05 August 2023 - 12:01
#25
Posted 05 August 2023 - 12:06
bibolu, on 05 august 2023 - 11:48, said:
nu, nu stiu ce zici daca faci vreo referire si un atac la persoana la mine ca as munci eu la kaufland, desi nici nu ma cunosti. Daca omul tot sta jumatate de ora la cumparaturi de ce sa nu-si incarce bateria in timpul asta? Nu pentru asta a fost gandita statia aia de incarcare? |
#27
Posted 05 August 2023 - 12:23
#28
Posted 05 August 2023 - 12:28
Pai si a scris ca are suc la 10 minute si kaufland langa gard ... ce altceva mai trebuie?
bibolu, on 05 august 2023 - 12:01, said:
pai si una e in suedia sa ai masina la bloc intr-o tara civilizata si alta e aici la noi Eu am o statie publica la 100 de metri de bloc si merg acolo cand am nevoie si o las cate 2-3 ore (o data pe saptamana, de obicei într-o seara, cat timp ma uit la un film). florinellll, on 05 august 2023 - 12:09, said:
Localizezi statiile.publice din zona si jncarci cand ai nevoie, in functie de utilizarea ta a masinii.
Edited by ro_explorer, 05 August 2023 - 12:31. |
|
#29
Posted 05 August 2023 - 13:11
Mergi pe un hibrid. Poate ai chef de Grecia si astia inca nu au auzit de electrice.
|
#30
Posted 05 August 2023 - 13:15
Daca pretul nu e o problema, ia Tesla. Pentru sfaturi, asculta pe cei care au/folosesc masini electrice, nu pe cei care recomanda diesel in 2023.
In cazul tau, eu nu vad niciun impediment. Trebuie sa privim putin si spre viitor, nu are mare importanta ca acum iesi cu 5 lei mai ieftin cu dieselul la un drum. |
#31
Posted 05 August 2023 - 13:55
#32
Posted 05 August 2023 - 14:11
O masina nu devine OZN ca are faruri cu leduri si controale pe ac digitale pe o tableta. Cand bateriile vor cantari 50 Kg si vor avea o autonomie de 3000Km, atunci putem sa-i spunem si OZN.
|
#33
Posted 05 August 2023 - 14:19
ozn ar fi franare automata de urgenta, sa tina banda si sa citeasca semnele, suspensie adaptabila, torque vectoring..
|
|
#34
Posted 05 August 2023 - 14:29
#35
Posted 05 August 2023 - 14:58
crischir, on 05 august 2023 - 09:39, said:
Slabe sanse sa iti functioneze o EV 185 km fara nici o incarcare. Cine a zis ca nu poti pune o priza in parcare ? Cum așa? Eu am autonomie pe ID.3 cu bateria de 58 pe la 200 km iarna, aproape exclusiv cu mers 160 km/h pe autostradă. bibolu, on 05 august 2023 - 12:01, said:
pai si una e in suedia sa ai masina la bloc intr-o tara civilizata si alta e aici la noi Nu trebuie să generalizăm faza asta cu "la noi". Sunt unele zone unde funcționează lucrurile și "la noi". De exemplu în Timișoara sunt stații rapide cu 1,1 lei per kwh și nici măcar nu mai e un stres să ai priză acasă. Și sunt blocuri care au stații de încărcare. Da, și în România. Singurul impediment la Tesla ar fi garda mică la sol, inclusiv în unele centre comerciale pe rampe s-ar putea să ai probleme. De aia eu personal prefer ID.3. Leo2006, on 05 august 2023 - 14:11, said:
O masina nu devine OZN ca are faruri cu leduri si controale pe ac digitale pe o tableta. Cand bateriile vor cantari 50 Kg si vor avea o autonomie de 3000Km, atunci putem sa-i spunem si OZN. Nu, însă asta ajută enorm la confort, eu nu aș mai trece pe ceva fără far led ca să vezi bine noaptea și fără AC care să se pornească din aplicație, mai bine merg pe jos vara. hepea, on 05 august 2023 - 08:57, said:
Ca se merite ia un spring, la ala merita (strict din punct de vedere costuri) Și tu crezi că ții un Spring 15 ani de zile în stare de funcționare în condițiile în care îl lasă garniturile din fabrică, nu are management termic la baterie și nu în ultimul rând nu are range-ul necesar pentru omul nostru..? Edited by benis, 05 August 2023 - 14:55. |
#36
Posted 05 August 2023 - 16:07
Initiator, daca statia Kaufland e fix langa bloc, e ok. Te poti organiza sa ai masina incarcata, fara sa faci mari eforturi.
Inteleg ca parchezi intr-o parcare subterana, intrebarea este unde ai contorul. Pare un bloc nou si, daca ai contorul la parter, te-ai scos, o firma iti poate trage un cablu pana la locul de parcare. Eu nu zic ca e simplu, dar se poate. In rest, tine cont de sfaturile celor care detin un EV, astia s-au lovit deja de probleme. Testeaza insa si alte EV, in aceeasi gama de pret, personal Tesla Model 3, nu ma da pe spate si nu as da banii pe ea, chiar daca i as avea. Conduc ocazional una, mi se pare joasa, cu unele finisaje discutabile si inca mai miroase a plastic la 6 luni de la achizitie. Asta nu ma impiedica sa plec la Budapesta cu ea. Edited by strongsss, 05 August 2023 - 16:16. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users