Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 

Noi reguli pentru ITP: a fost adăugată ca în mod obligatoriu diagnoza

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,181
  • Înscris: 10.03.2007
Interesant că nu a postat nimeni despre asta. De anul ăsta, avem o mare noutate la ITP:

Quote

Așadar, atunci când conducătorii auto se vor prezenta pentru efectuarea inspecției tehnice periodice (ITP), în primul rând, autoturismul le va fi supus unui test de depistare a erorilor stocate în computerul de bord.

Sursă, și un video pe tema asta aici:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_UjuNQXqRlI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Tare sunt curios ce tip de erori vor fi urmărite, eu am un Audi A4 din 2016 și ocazional mai găsesc stocate fie erori de comunicare între module, fie erori de la camera de la PreSense (dacă se întâmplă să fie murdar parbrizul în zona aia), fie erori de la predictive route data, etc, fără a avea ceva aprins în bord. De fapt și la mașini noi-nouțe am mai văzut ocazionale U-uri, care sunt erori de comunicare între module.

Ce e și mai interesant e că proba cu diagnoza s-ar face doar la mașinile de la Euro 6 în sus. În octombrie am ITP, oare cum ar fi să pice de la o eroare de asta măruntă?

Edited by 0v1d1u, 03 August 2023 - 17:37.


#2
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Ai nostri au copiat ce au vazut pe la altii, interogarea monitorizarii OBD2 si erorile pe sistemele de baza de siguranta sau antipoluare. Dar, pentru ca-s analfabeti tehnic, normal ca au dus-o in ridicol. Zilele astea ma uit la o eroare de comunicare cu un senzor de parcare lovit cu un carucior de supermarket. Abia astept sa imi explice cineva ce treaba are cu starea de siguranta a unei masini.

Despre verificarile pe care si le administreaza singura masina n-are rost sa vorbim. 90% nu au habar ce-s alea si 95% din cetateni au impresia ca codurile OBD de eroare sunt ceva generic ce trebuie deslusit cu diagnoza dedicata marcii. Ceea ce e o prostie.

#3
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021
Se face doar la euro6.

Bine, nu te respinge pentru erori pe senzorii de parcare, doar lucruri mai serioase.

Edited by Valy_User, 03 August 2023 - 18:02.


#4
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
La Ford, majoritatea erorilor uzuale sunt de comunicare ("U" si "C") cu IC (instrument cluster, adica ECU), cu modulele din portiere. Daca nu ai schimbat la timp bateria telecomenzii mai apar si altele antifurt.
Dar revenind, nu este deloc greu sa stergi erorile inainte de a face ITP-ul (doar scoti borna.... 10 s). Ultimul ITP a fost pe 24.07. Nici gand de diagnoza.

#5
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021

 sebulbus, on 03 august 2023 - 17:46, said:

Ai nostri au copiat ce au vazut pe la altii, interogarea monitorizarii OBD2 si erorile pe sistemele de baza de siguranta sau antipoluare. Dar, pentru ca-s analfabeti tehnic, normal ca au dus-o in ridicol. Zilele astea ma uit la o eroare de comunicare cu un senzor de parcare lovit cu un carucior de supermarket. Abia astept sa imi explice cineva ce treaba are cu starea de siguranta a unei masini.

Despre verificarile pe care si le administreaza singura masina n-are rost sa vorbim. 90% nu au habar ce-s alea si 95% din cetateni au impresia ca codurile OBD de eroare sunt ceva generic ce trebuie deslusit cu diagnoza dedicata marcii. Ceea ce e o prostie.
Eu am ELM327 și nu știe să-mi facă diagnoză pe Radio, AC de exemplu.
Cu un Delphi de ăla fake cred că ar merge.

În legătură cu postul de mai sus, sunt șanse destul de mari ca eroarea să reapară, depinde despre ce este vorba.

Edited by Valy_User, 03 August 2023 - 17:54.


#6
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,224
  • Înscris: 24.07.2022
cum doar euro 6? e discriminare. teoretic daca te duci cu un check engine in bord nu ar trebui sa treci.

trebuie sa se bage AI la statiile itp ca sa elimine spagile. fara asta, pot modifica ei orice, degeaba.

#7
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021
Da, așa este martorii aprinși în bod te resping.
Discriminatoriu, nediscrimnatoriu, ăștia cu ITP tot vor face ca să treacă toate cazanele pe care le vedem pe stradă, nu prea ai de ce să-ți faci griji.
Greu de eliminat șpăgile, doar să aibă RAR-ul foarte mulți oameni în teren, dar și ăia sunt coruptibili.
Ca să nu mai spun că aud mereu știri cu ITP-uri făcute unor mașini care nici măcar nu se prezentau în stație.

Treaba asta cu diagnoza vine datorită unei directive UE(2014/45).

Edited by Valy_User, 03 August 2023 - 18:08.


#8
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Terminati cu prostiile! Nimeni nu are de gand sa reduca nr. de vehicule!
Majoritatea fac ITP la 1 an. 1 an= 100 lei minim (plus spaga). Reduci nr. de masini, reduci profitul.
Iar primul care aplica acest principiu este RAR-ul. Am destui prieteni care au intentionat sa-si faca statii ITP si... au renuntat. Sa luam noxele de ex. RAR impune cateva marci la sculele in cauza (prin criterii, daca nu ma insel). Toate ieftine, toate chinezesti, toate se pot maslui.
Cati dintre voi au luat ITP-ul pe bune? Sa fim seriosi niciun euro 4 diesel nu ar trebuie sa iasa la noxe! Dar cele non euro, 1, 2 sau 3?
Idem si la benzina.
Asa ca, despre ce vorbim?

Edited by adip1962, 03 August 2023 - 18:08.


#9
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021

 adip1962, on 03 august 2023 - 18:07, said:

Cati dintre voi au luat ITP-ul pe bune?
Mie mi l-a făcut însuși RAR-ul și nu am dat șpagă.

 adip1962, on 03 august 2023 - 18:07, said:

Sa fim seriosi niciun euro 4 diesel nu ar trebuie sa iasa la noxe! Dar cele non euro, 1, 2 sau 3?
De unde le scoți?
Că la ITP la Diesel se face doar un test de opacitate. Nu dă fum=ai trecut.

#10
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,334
  • Înscris: 14.06.2006
Se face de la euro 6 in sus si nici la alea nu e sigur Posted Image

A trebuit sa intervin la RAR pentru prietenul meu care are un Suzuki SX4 scross si caruia nu reusea nimeni din Piatra-Neamt sa ii faca ITP-ul. Si nici la reprezentanta suzuki de la bacau nu puteau sa faca ITP-ul pentru ca nu aveau scula.

Pana la urma s-a rezolvat, s-a solicitat de la Bucuresti o dispensa si s-a acordat imediat. Cu o zi inainte se mersese la unul din putinele ITP-uri din oras care aveau scula si dupa o ora jumatate de scanare s-au lasat pagubasi Posted Image

Vorbesc de luna iunie 2023. Poate intre timp s-au mai schimbat datele problemei.

Edited by December, 03 August 2023 - 18:16.
typo


#11
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021
Bine, cu bătăi de cap, făceai o programare pe site-ul RAR și să faci ITP-ul direct la ei.
Dar e bătaie de cap.

#12
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,245
  • Înscris: 05.06.2002

 adip1962, on 03 august 2023 - 18:07, said:

…. Sa fim seriosi niciun euro 4 diesel nu ar trebuie sa iasa la noxe! Dar cele non euro, 1, 2 sau 3?
Idem si la benzina.
Asa ca, despre ce vorbim?
Vorbim despre faptul ca masina trebuie sa fie conforma normelor in vigoare la momentul la care a fost produsa. De exemplu daca te duci cu un trabant la ITP nici nu faci testul de noxe si asta-i perfect legal, fiindca normele in vigoare la momentul la care a fost produs nu prevedeau asa ceva.

#13
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,334
  • Înscris: 14.06.2006

 Valy_User, on 03 august 2023 - 18:16, said:

Bine, cu bătăi de cap, făceai o programare pe site-ul RAR și să faci ITP-ul direct la ei.
Dar e bătaie de cap.
Am vorbit direct cu seful de reprezentanta, suntem amici. Era mai ieftin sa faca un ITP la RAR decat sa mearga la Iasi :) Nici ei nu faceau atunci ITP, din acelasi motiv.
Ma uit acum pe mesaje, pe 1 iunie il sunasem apoi i-am dat mesaj. Si pentru ca nu puteau, m-a trimis la service-ul de care am pomenit in postarea mea.

Edited by December, 03 August 2023 - 18:19.


#14
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021

 Fane, on 03 august 2023 - 18:17, said:

Vorbim despre faptul ca masina trebuie sa fie conforma normelor in vigoare la momentul la care a fost produsa. De exemplu daca te duci cu un trabant la ITP nici nu faci testul de noxe si asta-i perfect legal, fiindca normele in vigoare la momentul la care a fost produs nu prevedeau asa ceva.
Se face și la trabant, dar e considerat Euro 0  și normele sunt mai relaxate.

Edited by Valy_User, 03 August 2023 - 18:20.


#15
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020

 Valy_User, on 03 august 2023 - 18:10, said:

Că la ITP la Diesel se face doar un test de opacitate. Nu dă fum=ai trecut.
Inainte de RAR alerg masina un pic... Apoi ma duc la RAR. Primul test de fum... ceva peste. Al doilea ok, al 3-lea ok. Asta a fost. Daca as fi mers o luna cu masina in oras fara sa-i curat/regenerez catalizatorul, dadeam probabil mai mult teste... pana iesea. Dar masina in cauza este un chiar buna la cei 170k km reali din 2008. Un JTI, euro 4, pentru cunoscatori...
Altfel nu stiu ce faci tu. La Ford-ul meu (euro 5) iau testele fluierand. La 270k km inca am DPF activ si-n forma buna. Ma mira, dar imi convine!

Edited by adip1962, 03 August 2023 - 18:33.


#16
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009

 adip1962, on 03 august 2023 - 18:32, said:

Inainte de RAR alerg masina un pic... Apoi ma duc la RAR. Primul test de fum... ceva peste. Al doilea ok, al 3-lea ok. Asta a fost. Daca as fi mers o luna cu masina in oras fara sa-i curat/regenerez catalizatorul, dadeam probabil mai mult teste... pana iesea. Dar masina in cauza este un chiar buna la cei 170k km reali din 2008. Un JTI, euro 4, pentru cunoscatori...
Altfel nu stiu ce faci tu. La Ford-ul meu (euro 5) iau testele fluierand. La 270k km inca am DPF activ si-n forma buna. Ma mira, dar imi convine!
Bravo
Eu am un CU2 ,euro5,tot pentru cunoscatoriPosted Image

#17
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,130
  • Înscris: 10.07.2013
Si al meu Focus 2 cu motor 1,6 TI-VCT pe benzina, avand 210.000 km la bord, ia ITP din prima fara spaga. Posted Image
O data la 6 luni ii adaug in rezervor 1 flacon de ProtecOxicat.

#18
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021

 adip1962, on 03 august 2023 - 18:32, said:

Altfel nu stiu ce faci tu. La Ford-ul meu (euro 5) iau testele fluierand. La 270k km inca am DPF activ si-n forma buna. Ma mira, dar imi convine!
Eu l-aș spăla preventiv la unii gen DPF Doctor.

 xmanyacs77, on 03 august 2023 - 18:57, said:

Si al meu Focus 2 cu motor 1,6 TI-VCT pe benzina, avand 210.000 km la bord, ia ITP din prima fara spaga. Posted Image
O data la 6 luni ii adaug in rezervor 1 flacon de ProtecOxicat.
Dacă ar fi mai ieftin...
Era 30 de lei cândva.

Edited by Valy_User, 03 August 2023 - 19:00.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate