Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Audi A4 S-line 45tfsi 2023

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
189 replies to this topic

#19
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
Pai cred ca fix acelasi video pe l-am pus si eu.
Quattro ultra (ca si implementare) practic am si pe Mazda si se simte foarte… “FWD” dar tine mult si de implementare.

xDrive de pe Seria3 e 40:60 by default si poate ajusta in functie de situatie.
Consumul dupa datele oficiale e ceva mai bun la Seria3 decat A4 Quattro ultra dar sunt mai multe variabile aici. (Diferenta e atat de mica intrele ele incat nici nu conteaza)

E pe lista oricum sa testez A4 si sa vad cum e.

Edited by sirronkcuhc, 04 May 2023 - 17:12.


#20
george_alex

george_alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 08.01.2010

 sirronkcuhc, on 04 mai 2023 - 16:58, said:

Avantaje niciunul pentru mine in gama asta de pret.
S4 e cu torsen si A4 45 TFSI e cu ultra.
Dap, 2.0 si sub cam au quattro ultra, S4 are torsen.
Un demo bun care prezinta quattro ultra in actiune: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n4xlTd_hRec?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sincer, n-as stii sa-ti zic care e mai bine. Daca aveam de ales, mergeam pe Torsen ca e "al' vechi", dar n-am avut nimic de ales. Ultra e din 2017 pe A4 allroad, o sa vad in timp cum se tine. Deocamdata eu sunt multumit.

#21
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
(si sistemul de la Mazda e tot 100% FWD zic ei ca e predictive, in functie de datele de la senzori face ceva simulari si cupleaza diff-ul pentru a imbunatati dinamica si preveni patinatul)

Edited by sirronkcuhc, 04 May 2023 - 17:17.


#22
george_alex

george_alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 08.01.2010

 sirronkcuhc, on 04 mai 2023 - 17:14, said:

Pai cred ca fix acelasi video pe l-am pus si eu.
Quattro ultra (ca si implementare) practic am si pe Mazda si se simte foarte… “FWD” dar tine mult si de implementare.

xDrive de pe Seria3 e 40:60 by default si poate ajusta in functie de situatie.
Consumul dupa datele oficiale e ceva mai bun la Seria3 decat A4 Quattro ultra dar sunt mai multe variabile aici. (Diferenta e atat de mica intrele ele incat nici nu conteaza)

E pe lista oricum sa testez A4 si sa vad cum e.
Sigur nu confunzi cu Haldex? Ai un link cu sistemul asta pe Mazda? chiar as fi curios

#23
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
Primele 5 minute cu ce zice Dave Coleman (inginer Mazda)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8mG3UXxiWl8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#24
fmarius0895

fmarius0895

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 16.04.2019

 abac, on 04 mai 2023 - 16:22, said:

Mi se pare de vreo 10 ori mai misto si mai elegant A4 Estate.

Nu stiu de ce, dar sedanul, mai ales alb, ma duce cu gandul la masina de Arab/Turc.

2023-audi-a4-avant-unofficial-rendering.jpg

Poza pusa de tine nu e o poza reala, e un render al viitorului model.

#25
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,377
  • Înscris: 28.10.2018

 george_alex, on 04 mai 2023 - 17:02, said:

intre timp am gasit niste studii ca masina alba e cea mai vizibila si cica "safe", iar acum de cand o am a ajuns chiar sa-mi placa foarte mult pe alb,

Cele mai vizibile culori pentru ochiul uman sunt in ordine: Galben-Orange- Rosu pe timp de zi si Verde pe amurg/asfintit. Alb e departe de cele mai vizibile culori.

 fmarius0895, on 04 mai 2023 - 17:22, said:

Poza pusa de tine nu e o poza reala, e un render al viitorului model.

Mai bad. Uite una reala la fel de superba:

Attached File  a4 estate.jpg   638.93K   72 downloads

#26
george_alex

george_alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 08.01.2010

 sirronkcuhc, on 04 mai 2023 - 17:19, said:

Primele 5 minute cu ce zice Dave Coleman (inginer Mazda)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8mG3UXxiWl8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Mersi! Din pacate tot e prezentata informatia voalat, fara numere concrete. Singurul lucru pe care l-am aflat din 3 filmulete si 2 site-uri e ca ECU evalueaza 27 de parametrii si face calculele de 200 ori pe secunda, aka pe task-ul de 5ms, ceea ce pentru mine inseamna ca nu sunt neaparat excesiv de complexe. Mi-as fi dorit sa aflu chestii concrete, cat % poate transfera in spate, cat dureaza cuplarea puntii spate. Nici macar cat cuplu transfera nu au zis, au spus doar "3 times more than before". In general cand se evita afisarea unor astfel de detalii inseamna ca valorile lor nu sunt neaparat impresionante vs competitie. Pare doar un haldex adaptiv, nu prea m-au convins de mai mult. Nu zic, o fi bun (de fapt, sunt sigur ca e bun!) si e bine ca exista, dar am mai mare incredere in quattro ultra care macar imi zice timpii si parametrii.


 abac, on 04 mai 2023 - 17:33, said:

Cele mai vizibile culori pentru ochiul uman sunt in ordine: Galben-Orange- Rosu pe timp de zi si Verde pe amurg/asfintit. Alb e departe de cele mai vizibile culori.

Mai bad. Uite una reala la fel de superba:

a4 estate.jpg
Este o diferenta intre culori vizibile pentru ochiul uman si culori care sporesc vizibilitatea unei masini. Iti dau dreptate cu culorile spuse, insa statisticile arata altceva. "Alb e departe" vs "Overwhelmingly, white is considered the safest car color with the lowest risk of being struck. According to one study, white cars are 12% less likely to be in a crash than black cars, even during the day." Diferenta o sa fie ca eu iti voi da si respectivele surse:
https://wgk-law.com/...lor-crash-risk/
https://www.citywide...s surroundings.
https://laventlaw.co...lor-crash-risk/
https://www.rd.com/a...accidents-risk/

In fine, am inteles: nu-ti place nici culoarea, nici masina ca e sedan Posted Image

Edited by george_alex, 04 May 2023 - 17:51.


#27
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
Mai sunt ceva prezentari unde au dat detalii dar nu mai gasesc.
Oricum noua platforma Mazda e RWD bias cu motor longitudinal cu de-al de CX-60, CX-90 si ce va mai urma.

Mazda3 hatchback AWD nici nu cred ca are cine stie ce competitie la banii aia ca sunt foarte putine hatch-uri AWD.

Oricum astea sunt discutii vechi ca de acum e dual-motor AWD pe EV-uri.

#28
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 george_alex, on 02 mai 2023 - 22:02, said:

… suntem micuti. Trebuie sa ai un avantaj candva si cu 1.73


🙃 ❤

Edited by Masutatsu-Oyama, 04 May 2023 - 18:04.


#29
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Bun pretul si motorul potent. Intre A4 si Serie 3 sunt diferente destul de mari de dinamica si directie. 3-ul va fi mai sportiv si te implica mai mult prin modul in care pune pe asfalt puterea si prin faptul ca permite inclusiv supravirare, mai ales in Sport sau Sport +. Dar la un Serie 3 este aproape o blasfemie sa nu iei motorul de 3 litri, care e absolut genial, pe cand la Audi e mai putin importanta motorizarea, sasiul fiind mai cuminte. 320i sau 330i, chiar daca se misca acceptabil, nu suna cum trebuie si nu au rezervele unui motor de 3 litri. C Klasse nu e alegerea unui sofer ce cauta dinamism, cu alte cuvinte e mai logic sa alegi intrr un A4 si C, Serie 3 nu prea intra in aceeasi oala.

#30
george_alex

george_alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 08.01.2010
Mersi frumos! Culmea ca initial eram chitit pe seria 3 LCI, abia iesise, insa oferta BMW a fost de toata jena comparativ cu oferta pentru A4. Din pacate BMW e 100% gandit pentru achizitii pe persoana juridica, iar eu am luat pe persoana fizica. Acum sunt convins ca generatia asta A4 mi se potriveste cel mai bine, totul imi este intuitiv si are sens. A4 mi se pare mai confortabil decat seria 3, iar pentru mine acum pare ca asta e un avantaj; 90% din timp masina sta pe modul Confort, mai ales ca i-am pus si gemurile izolate fonic si suspensia confort adaptiva.

Odo 4034km, Buc-Snagov si inapoi pe DN1, consum 6.6%, acelasi mod Confort.

Edited by george_alex, 05 May 2023 - 01:26.


#31
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
Mie nu-mi place deloc ce au facut pe LCI cu interiorul la Seria3 si de departe interiorul de A4 mi se pare mult mai frumos.

Mai e ceva: LCI-ul, pe langa ecran mai are parte si de cost cutting, cum ar fi buzunarul de la genunchi pe care l-au scos, mai putina iluminare la interior, suportul lateral ajustabil l-au scos si p-ala, etc.
Sunt chestii minore, poate mai usor de sarit in evidenta pentru cei ca mine care au non LCI.

La a mea:

La LCI (buzunarul din bord din dreptul genunchiului nu mai e ci doar forma):


 george_alex, on 04 mai 2023 - 17:02, said:

Tot ce ating e de calitate, orice buton sau rotita face un zgomot distinct, ma gandeam ca o sa ma enerveze asta sau ca nu o sa bag de seama, dar cumva acum astept sunetul ala de "click".
Pai daca tot iti place click-ul, la LCI trebuie sa apesi de doua ori pe ecran pentru a porni incalzirea in scaune Posted Image
Prima oara cand apesi pe meniul de climatizare iti apare asta si apoi ia si nimereste mai ales cand mergi pe un drum mai putin bun ce iconita trebuie.

Am adaugat si S4 pe lista si o sa vad in 7-8 luni cum e piata atunci.
(eu nu-s in Romania si la mine S4 nu-i diesel si asta daca nu ma trag astia rau de tot de urechi ca ma mai uit la motoare d-astea si nu la EV)

Edited by sirronkcuhc, 05 May 2023 - 03:39.


#32
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Eu sunt adeptul dinamicii, dar vad ca incearca, si reusesc sa strice si modelul asta. Bordul e oribil, e drept ca ei nu au avut niciodata ceva digital reusit.

#33
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,967
  • Înscris: 03.12.2005
N-am faceliftul S3 in catalogul de piese, dar buzinarul ala a fost optional dintotdeauna si probabil la asta noua au uitat sa bifeze storage compartment package.
Mi se pare ca nici plasele de pe spatele scaunului nu mai sunt standard.

#34
george_alex

george_alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 08.01.2010
Tot simt nevoia sa dau multiquote, dar o sa incerc sa raspund si fara, vedem ce iese.

In ceea ce priveste seria 3 LCI, nu pot sa zic ca noul sistem de infotainment nu imi place - mai ales ca am si lucrat la dezvoltarea lui la un moment dat Posted Image Mi-ar fi placut sa nu renunte la butoanele pt AC, dar cam atat. Mi se pare mai reusit ca aduce (in sfarsit) harta din telefon pe instrument cluster; competitia (din cate stiu) inca nu face asta. Intr-adevar Audi cica pe Virtual Cockpit Plus (A4 B9.5 de ex, ca al meu) s-ar spune ca o sa suporte noua iteratie de Apple CarPlay care o sa aibe acces sa modifice complet view-ul si pe ceasuri. Sa vedem cand o iesi si cum o sa mearga.

Eu consider ca intotdeauna cand se vine cu ceva nou exista 2 reactii: una online, la o poza sau filmulet in care majoritatea e reticenta si oripilata ("pfoa, si astia au lipit ecranul pe bord" sau "botu ala e hidos!"), iar apoi o alta reactie, LIVE, in care user-ul chiar conduce masina, foloseste sistemul si isi poate forma o parere mai pertinenta in ceea ce priveste respectiva modificare. Sunt sigur ca in timpul unei utilizari reale, MMI-ul nou de la BMW se misca mai bine si e mai capabil, iar faptul ca ai ecranele sus pe bord, dar se incadreaza pana in linia caroseriei (aka nu depaseste capota) mi se pare un punct in plus. Asa zic multi (sau ziceau, ca s-au mai obisnuit) si de A4 ca e MMI-ul ala trantit pe bord si ca arata ca ****. Ei bine, am fost rezervat sa-mi formez parerea pana la test drive, iar parerea mi-am format-o cand am condus masina si am vazut ca e pus in locul perfect incat sa vad tot cu usurinta si totusi sa nu-mi depaseasca capota si sa muste din drum. De asta n-am pus HUD, mi se parea redundant. Da, daca in locul unui A4 full alegeam un A6 decent sau chiar A7, da, evident puneam HUD ca acolo MMI e in fata schimbatorului practic, dar pe A4 chiar mi se pare inutil.

In ceea ce priveste buzunarul acela de pe 3 LCI: si eu tind sa cred ca este optional. Prea a ramas decupajul ala urat acolo si din interactiunea mea lucrand pentru 2 produse BMW cat am stat pe automotive, pot doar sa zic ca astia sunt extrem de atenti la detalii si n-ar fi lasat scobitura aia acolo. Oamenii au modificat hardware-ul pentru niste IC-uri ca lumina led de contur se reflecta la un moment dat pe parbriz. Asta nu inseamna ca nu vor exista reflexii, ci ca in general sunt foarte atenti cu produsul lor. Si pe A4 exista "pachet depozitare" care vine cu acelasi buzunar (e super adanc, intra toata mana), plase pe spatarele scaunelor si inchidere cu cheia pentru tropedou si bancheta din spate in asa fel incat portbagajul sa fie sigur.

Iar referitor la degradarea calitatii sau a dinamicii masinilor, consider ca e si mult hype si "marketing" pe tema asta in mediul online. Review-ul ala de regula e platit si verificat inainte ca noi sa il vedem. Pe langa asta, majoritatea utilizatorilor nu isi conduc masinile in conditii extreme. Ca sa nu mai zic de restrictiile de emisii si consum. Daca producatorul baga bani in cercetare incat sa mai mulga motorul ala o generatie, trebuie sa recupereze de undeva. Asa cum resimtim si noi, toate s-au scumpit, preturile au crescut, dar ei fiind dependenti de profit vor face tot soiul de "cost cutting" incat sa iasa cu aia 2 centi mai ieftin per unitate. Exemplu (poate neclar) e treaba cu scaunele cu incalzire la BMW. Toti au sarit in sus ca iti pun scaunele incalzite "gratis" si poti plati doar cand le folosesti, dar pretul optiunii e acelasi, iar daca faci calculul efectiv o sa constati ca 3 sau 4 luni/an, timp de 5 ani (cat tin eu masina) iesi chiar mai ieftin decat luand optiunea. "Da dar deja ma platit pt asta", cumva da si cumva nu, pentru ca BMW simplificand linia de productie, poate sa ia volum mai mare de scaune cu incalzire, coborand astfel pretul scaunului si posibil cand trag linie sa ii coste similar cu cel fara.

Si pe A4 B9.5 (facelift 2019) am vazut chestii scoase care erau pe B9:
  • reglajul lateral al spatarului: pentru scaunele cu reglaj penumatic si masaj s-a scos de pe toate scaunele, exceptand cele S cu tetiere integrate. Nu mai poti regla pernitele laterale spatarului sa il faci mai mult sau mai putin ingust, e fix acum. Pe mine asta m-a enervat, ca as fi vrut reglajul, dar nu am vrut scaunele S ca sunt mai mari in spate si mai iau din loc, iar cele sport imi plac suficient de mult ca si confort si aspect. Din fericire pentru mine e bine asa cum e reglat implicit, dar daca eram mai slab (bine era)  sau mai gras, ma enerva si mai tare.
  • luminile ambientale: au taiat si din astea. S-a renuntat complet la lumina din buzunarul usilor, iar lumina de la picioare nu mai e RGB, ci doar alba.
  • rotita aia pt MMI: sincer nu dadeam 2 bani pe ea, prefer oricum touch si lipsa decat sa nu am touchscreen in 2023 pe o masina a carei lozinci e "avans prin tehnologie" (penibil, sincer). Admit insa ca as fi preferat sa aibe abordarea BMW si sa o pastreze; in mers e cam complicat sa nimeresti touch-ul.
  • S4 benzina pe Europa: eu am avut doar masini pe benzina si desi nu sunt impotriva diesel-ului, prefer benzina. Cel putin nu ma doare capul cu AdBlue. Daca aveam optiunea unui 3.0 tfsi, fie si pe S4, il luam. Dar asa cu diesel S4, am preferat 45tfsi. Daca ma uitam strict la costuri, S4 ok era in buget, dar cel mai probabil ma lungeam la un S4 echipat. Ma mai uitam si la RS3 sedan, mi s-a parut foarte tentant si era in buget, insa era considerabil mai mic si venind de pe o Octavia deja am facut rabat putin la spatiu interior si portbagaj cu A4.
Chiar si asa, si cu toate astea de mai sus si cu tot cu quattro ultra care mie mi se pare ca isi face treaba foarte ok (care tot asa, e jegmanit in stanga si in dreapta, dar marea majoritate nu au masina si isi zic parerea insuflata de mediul online), pentru mine prefer la orice ora B9.5 in fata B9!

Edited by george_alex, 05 May 2023 - 12:03.


#35
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Eu prefer ceasurile de pe M2, alea clasice, clare, cu toata informatia de care am nevoie, pe cand in X5, unde e penultimul design il gasesc urat si neoriginal. Si nici nu ma uit in el, ca oricum are Hud. Briz-briz-urile sunt complet inutile, hartile, la fel, dar e drept ca pe mine nu ma intereseaza mare lucru in afara de motor, sasiu, scaune, directie, faruri si sistemul audio :)

Edited by Cumulus, 05 May 2023 - 12:02.


#36
george_alex

george_alex

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 08.01.2010
Esti un norocos! Eu ma uit la toate tampeniile posibile 🤦

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate