Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Norvegienii au testat autonomia a 29 de mașini electrice în condiții de iarnă și zăpadă, până la epuizarea bateriei

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,194
  • Înscris: 07.02.2017
Norvegienii au testat autonomia a 29 de maşini electrice în condiţii de iarnă şi zăpadă, până la epuizarea bateriei.

Quote

Spre exemplu, în lista celor 29 de maşini se regăsesc modele precum Nio ET7, Hongqi E-HS9, Voyah Free, JAC e-JS4, MG ZS LR, MG5 şi MG4, dar şi Maxus Euniq6. Totuşi, în listă se regăsesc şi cele mai actuale modele electrice ale mărcilor occidentale sau japoneze.

Astfel, au fost testate şi modele precum VW ID Buzz, Renault Megane E-TECH, Mercedes EQB, KIA EV6 GT, Kia Niro EV, Nissan Ariya, BMW i4, BMW i7, Skoda Enyaq, Mercedes EQE, dar şi noua Toyota BZ4X, modelul care s-a lansat cu atâtea pauze şi recall-uri.

Fireşte, n-au lipsit şi câteva modele Tesla, precum Model X Plaid, Model Y cu tracţiune pe două roţi şi Model S standard.
Testul s-a desfăşurat în condiţii de iarnă reală din Norvegia, cu temperaturi cuprinse între -10 şi -5 grade, cu zăpadă şi gheaţă. Era clar că maşinile electrice vor indica o autonomie mai mică decât cea oficială în ciclu WLTP, dar marea întrebare era şi câţi kilometri vor reuşi acestea să parcurgă în asemenea condiţii, dar şi cât de departe vor fi de promisiunile făcute de producători.

Tesla Model S standard a fost maşina care a stabilit un nou record în testele de acest fel din Norvegia, reuşind să parcurgă 530 km în condiţii de iarnă!

Autonomia declarată e de 634 km, iar diferenţa a fost de doar 16,4%, diferenţă care putea fi obţinută, teoretic, şi în condiţii mai calde.

Tesla a reuşit astfel să bată recordul unei Model 3 Long Range de acum un an, care reuşise să parcurgă 521 km în condiţii de iarnă. Rezultatul e fascinant de bun, mai ales că Model S nu e o lansare proaspătă pe piaţă, dar a reuşit, totuşi, să indice un consum de circa 17,3 kWh/100 km în asemenea condiţii, mult mai bun decât al altor maşini de talie similară, chiar şi dintre cele mai noi. Se pare că rezultatul formidabil al exemplarului Tesla se datorează şi managementului termic mai bun al bateriei, şi bateriei mai performante în tehnologie, dar şi pompei de căldură, cu care au fost echipate în ultimii ani modelele Tesla pentru încălzirea habitaclului.

Mercedes EQE300 a reuşit să parcurgă 409 km, faţă de 614 km promişi, la o diferenţă de 33,39%. Consumul modelului german a fost de circa 21,6 kWh/100 km.Noul BMW i7 xDrive60 a parcurs 424 km, faţă de 595 km promişi, la o diferenţă de 28,74% faţă de fişa tehnică. BMW i4 eDrive40 a parcurs 434 km, faţă de 565 km promişi, cu o diferenţă mai mică, de 23,19%. Cea mai mică diferenţă a rezultatului indicat în condiţii de iarnă faţă de cel promis l-a avut modelul chinezesc Maxus Euniq6, care a parcurs 317 km, faţă de 354 km promişi, cu doar 10,45% mai puţin decât promisese.În mediu, autonomia indicată de cele 29 maşini electrice în condiţiile climei Norvegiei a fost cu 24% mai mică decât cea indicată de producători în ciclu WLTP. Modele care au avut devieri mai mici de 20%, pe lângă Maxus Euniq6 şi Tesla Model S Standard, au fost Tesla Model X Plaid (18,23% deviere), Kia EV6 GT (17,69%), MG5 şi MG Marvel R.

Modelele cu cea mai mare deviere faţă de promisiunile din fişa tehnică, care au avut autonomie cu 30% mai mică şi chiar mai puţin, au fost Mercedes EQE (33,39%), Skoda Enyaq Coupe RS (33,73%), Hongqi E-HS9 (34,84%) şi Toyota B4ZX, care a avut cea mai mare deviere, de tocmai 35,79%, reuşind să parcurgă doar 303 km faţă de 503 km promişi. Autorii testului din Norvegia spun că maşina din test a fost una cu tracţiune pe faţă, iar încercările lor de a obţine o maşină cu tracţiune integrală au fost întâmpinate cu refuz din partea Toyota, după alte câteva teste cu ea ce indicau cifre prea mari de consum. Cei de la Toyota au sistat vânzările ei în Norvegia şi spun că vor îmbunătăţi modelul cu tracţiune 4x4 şi apoi îl vor oferi la teste.Ce putem concluziona din acest test major de iarnă din Norvegia? În primul rând că toate maşinile electrice, în toate cele 29 de exemplare din test, au parcurs mai mult de 300 km în condiţii de iarnă.

Chiar şi VW ID Buzz, care e o un microbuz mare şi pătrăţos, a parcurs 310 km. Iar asta spune ceva despre un nivel minim de autonomie decentă la care au ajuns maşinile electrice în zilele noastre.Autonomia medie reală a maşinilor din test a fost de 363 km, fapt care arată din nou o evoluţie realistă. Iar pe lângă asta, 8 maşini din test au parcurs peste 400 km în iarna norvegiană, iar un tocmai 530 km. Unele maşini încă mai au cifre de consum mari, de peste 20 kWh/100 km, în special cele mari şi neaerodinamice, precum VW ID Buzz sau Hongqi ES-9, dar până şi Mercedes EQE a avut un consum neaşteptat de mare în comparaţie cu dimensiunea şi forma sa aerodinamică. Dar, dacă optezi pentru o maşină mai aerodinamică şi mai uşoară, preferabil echipată cu pompă de căldură pentru încălzirea habitaclului, ajungi la cifre mult mai apropiate de cele promise de producător, iar astfel exploatarea unei maşini electrice devine mai predictibilă, chiar şi în condiţii de climă rece.
Vezi mai jos şi tabelul detaliat cu cifrele din rezultatele acestui test din Norvegia, in linkul de mai jos:


https://piataauto.md...zarea-bateriei/

#2
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,210
  • Înscris: 19.03.2022
Norvegienii au testat ?
Poate ca era doar o organizatie .
Invatati sa va exprimati corect. gen "o institutie din Norvegia  . . . ." .

#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,131
  • Înscris: 30.10.2003
In Norvegia sunt blocaje ca pe DN1 cand mergi la ski? Ciuiu 300 km. Ce temperatura au bagat in masina? Maxim 15 grade, ca asa stau ei in tricoul.  

Intrebare, care e diferenta intre +18 si +22 grade in masina. Cata baterie consuma? Am citit printre randuri si nu am vazut informatia respectiva. O fi importanta, nesemnificativa?

#4
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,983
  • Înscris: 30.08.2017

View PostPaco_ste1, on 07 februarie 2023 - 10:19, said:

Norvegienii au testat ?


Da, erau norvegieni aia care au testat.

https://www.motor.no...ren-2023/241590

Edited by george_alexandru, 07 February 2023 - 10:27.


#5
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,176
  • Înscris: 14.10.2008

View PostBursul, on 07 februarie 2023 - 10:21, said:

In Norvegia sunt blocaje ca pe DN1 cand mergi la ski? Ciuiu 300 km. Ce temperatura au bagat in masina? Maxim 15 grade, ca asa stau ei in tricoul.  

Intrebare, care e diferenta intre +18 si +22 grade in masina. Cata baterie consuma? Am citit printre randuri si nu am vazut informatia respectiva. O fi importanta, nesemnificativa?
Si la noi vara cum o fi treaba, ca eu am 16 C setarea din climatizare tot anul. In Norvegia nu lucreaza AC-ul la maxim 4 luni pe an ca la noi, ce 4 luni, martie-noiembrie. Posted Image

#6
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,983
  • Înscris: 30.08.2017
Pentru tine vor scoate un model special dotat cu camera frigorifica. Si panouri solare pe plafon Posted Image

Edited by george_alexandru, 07 February 2023 - 10:29.


#7
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,176
  • Înscris: 14.10.2008
Am vazut un Spring intr-o poza cu FV cam de dimensiunea unei trape sus.

#8
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Eu as contesta rezultatul pentru ca nu a cuprins si Dacia Spring! Posted Image Posted Image Posted Image
Care in conditii de iarna si uber are un range in Bucuresti de... 70 km! Sursa: sofer de spring! Evident ca a renuntat la ascutitoare.
Nu prea am eu incredere in sursele moldovenesti, dar daca este adevarat e bine Inseamna ca in sfarsit cineva incepe sa puna la indoiala autonomia masinillor electrice! Acesta este primul pas in indreptarea catre o alta sursa de propulsie, care sper sa aiba o autonomie macar similara cu cea a masinilor clasice.

Edited by adip1962, 07 February 2023 - 10:31.


#9
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,983
  • Înscris: 30.08.2017
Spring nu e masina, e carucior de butelii.

#10
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,665
  • Înscris: 13.07.2011
Nu este chiar 100% corect pentru ca in Norvegia conditiile sunt complet diferite fata de restul tariilor europene.

16% ar fi ideal, dar cand mergi cu un Tesla la munte si ai urcari pe munte, ai aglomeratie, ai 23-24 de grade in interiorul masinii, mai bagi dezghetare parbriz, incalzire in scuane si etc.

#11
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,402
  • Înscris: 15.12.2009

View PostNeaceasca85, on 07 februarie 2023 - 10:27, said:

Si la noi vara cum o fi treaba, ca eu am 16 C setarea din climatizare tot anul. In Norvegia nu lucreaza AC-ul la maxim 4 luni pe an ca la noi, ce 4 luni, martie-noiembrie. Posted Image

E irelevant, pentru ca tu nu o sa cumperi.

#12
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,194
  • Înscris: 07.02.2017

View Postadip1962, on 07 februarie 2023 - 10:31, said:

Eu as contesta rezultatul pentru ca nu a cuprins si Dacia Spring! Posted Image Posted Image Posted Image
Care in conditii de iarna si uber are un range in Bucuresti de... 70 km! Sursa: sofer de spring! Evident ca a renuntat la ascutitoare.
Foarte putina autonomie.Ce temperaturi au fost afara?

View Postadip1962, on 07 februarie 2023 - 10:31, said:

Nu prea am eu incredere in sursele moldovenesti, dar daca este adevarat e bine Inseamna ca in sfarsit cineva incepe sa puna la indoiala autonomia masinillor electrice!
Moldovenii au preluat știrea de pe acest sit norvegian:
https://www.motor.no...ren-2023/241590

#13
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,131
  • Înscris: 30.10.2003

View Postbusiness11, on 07 februarie 2023 - 10:43, said:

Nu este chiar 100% corect pentru ca in Norvegia conditiile sunt complet diferite fata de restul tariilor europene.
Corect. Dar trebuie sa acceptam testul asa cum este si sa tragem concluziile care ni se potrivesc.

#14
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,194
  • Înscris: 07.02.2017

View Postadip1962, on 07 februarie 2023 - 10:31, said:

Acesta este primul pas in indreptarea catre o alta sursa de propulsie, care sper sa aiba o autonomie macar similara cu cea a masinilor clasice.
Pila cu hidrogen.

#15
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 12.01.2018
imposibil de citit ce-ai înșirat acolo.un tabel era arhisuficient să ,,vezi,, ceva din test

Edited by EMPP, 07 February 2023 - 11:00.


#16
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,131
  • Înscris: 30.10.2003

View Postadip1962, on 07 februarie 2023 - 10:31, said:

in sfarsit cineva incepe sa puna la indoiala autonomia masinillor electrice!
De la inceput se pune la indoiala autonomia electricelor. Sunt cateva topicuri mari si late aici despre tema respectiva.

#17
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
SI eu zic ca hidrogenul este viitorul. Si ma nemultumeste Audi care trebuia sa scoata H-tron la vanzare de acum 2 ani.
Cu Sping-ul nu stiu, frig. Soferul de uber cu care am mers mi-a povestit asta. Omul era tare nemultumit, deoarece isi facuse sperante ca-si micsoreaza cheltuielile de transport, numai ca la vanzare a pierdut ceva bani.

Edited by adip1962, 07 February 2023 - 11:02.


#18
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,665
  • Înscris: 13.07.2011

View Postadip1962, on 07 februarie 2023 - 11:01, said:

SI eu zic ca hidrogenul este viitorul. Si ma nemultumeste Audi care trebuia sa scoata H-tron la vanzare de acum 2 ani.
Cu Sping-ul nu stiu, frig. Soferul de uber cu care am mers mi-a povestit asta. Omul era tare nemultumit, deoarece isi facuse sperante ca-si micsoreaza cheltuielile de transport, numai ca la vanzare a pierdut ceva bani.

Hidrogenul este problematic, se pierde foarte multa eficienta, plus ca este mai complicat de depozitat. Si productia de hidrogen inca este cuplata la gaz, astfel ca nu este mare afacere. Mai avantajos este pe plan industrial, cand vine vorba de vapoare, avioane, autobuze, tiruri.

Idea este ca atunci cand deja se investesc foarte multi bani intr-o technologie, aceasta va domina piata. Iar cum electricitatea este cea mai avansata la ora actuala, posibil sa avem produse bazate pe electricitate si inca ceva.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate