Norvegienii au testat autonomia a 29 de mașini electrice în condiții de iarnă și zăpadă, până la epuizarea bateriei
#37
Posted 07 February 2023 - 15:09
Problema mea a fost dintotdeauna (și probabil ca va fi mereu) cum arunca oamenii în discuție chestii cu valoare de adevăr absolut dar fără sa fi experimentat ei înșiși asa ceva.
Toate topicurile care implica mașinile electrice sunt pline de parerologi care știu eu mai bine decât posesorii ce și cum. |
#38
Posted 07 February 2023 - 15:27
In acelasi timp, nu e ok nici abordarea "eu merg asa, deci toata lumea merge ca mine" sau "la mine e asa, deci peste tot e la fel".
Tu ai o masina cu autonomie ridicata intr-o tara in care infrastructura este semnificativ mai dezvoltata decat in Romania, unde se afla majoritatea celor de pe topic. Unde, pe langa infrstructura deficitara, nici procentul celor cu masini cu autonomie ridicata nu e acelasi pentru ca....costa. O statistica din 2021: Romania - 0.5 chargere/100km Suedia - 5 chargere/100km https://www.acea.aut...-100km-of-road/ Deci, despre ce vorbim? Edited by george_alexandru, 07 February 2023 - 15:29. |
#39
Posted 07 February 2023 - 15:38
george_alexandru, on 07 februarie 2023 - 15:27, said:
In acelasi timp, nu e ok nici abordarea "eu merg asa, deci toata lumea merge ca mine" sau "la mine e asa, deci peste tot e la fel". Altfel spus, nu îmi mai pune cuvinte in gura/tastatura. Tu cum mergi cu mașina electrica? La fel cum mergeai/mergi și cu ice sau altfel? Nu trebuie sa îmi răspunzi. Edited by ro_explorer, 07 February 2023 - 15:40. |
#40
Posted 07 February 2023 - 15:41
ro_explorer, on 07 februarie 2023 - 15:38, said:
Te rog sa mai citești încă o data ce am scris eu și compara cu ce ai pus tu între ghilimele. Altfel spus, nu îmi mai pune cuvinte inngura/tastatura. Sunt cuvintele tale... ro_explorer, on 07 februarie 2023 - 13:20, said:
Eu merg exact cum mergeam și înainte. Terminați cu prostiile. Cumpărați-vă electrice întâi și apoi comentați pe tema asta. Nu mai vorbiți din reviste ca va faceți de ras. |
#41
Posted 07 February 2023 - 15:44
#42
Posted 07 February 2023 - 15:47
Asta reiese din modul in care ai pus problema in acea postare. Trecand peste faptul ca nu-i frumos sa-ti faci intrarea pe un topic cu "terminati cu prostiile" sau "nu comentati daca nu aveti masina electrica". E de prost gust.
Edited by george_alexandru, 07 February 2023 - 15:47. |
#43
Posted 07 February 2023 - 15:50
Ok, deci pana la urma care e problema ta? Ca nu sunt politicos sau cum?
Am vazut un derapaj de la realitate și am intervenit. Pana la urma nu m-a contrazis nimeni din ce vad. Doar oameni de paie peste tot. |
#44
Posted 07 February 2023 - 15:54
#45
Posted 07 February 2023 - 15:59
Pentru ca vad ca o tot dai în trolleala fără sa pui degetul pe subiect, am sa îți răspund în același stil, cu o pilda romaneasca: "Nu mor caii când vor câinii".
Aștept sa vii cu impresii la cald despre cum conduci tu mașina electrica. |
#46
Posted 07 February 2023 - 16:03
Eu zic sa ne calmam și sa respira profund. Probabil în maxim o decada n-o sa mai poți depăși 100km/h nicăieri în Europa. Or să meargă și Schumacherii cu ice ca aia gretutii cu electrice
Și dacă depășești limita mașina inteligenta trimite direct un email la politie cu ora locul și detaliile crimei. Nu te poți opune progresului! Edited by KiloW, 07 February 2023 - 16:07. |
|
#47
Posted 07 February 2023 - 16:05
E foarte posibil să mergem chiar mai departe la un moment dat, și anume ca mașinile să-și sincronizeze vitezele între ele. Dar cred că mai e mult până acolo.
Citisem pe un site cum că Austria vrea să pună limită la 100km/h, dar cam mirosea a știre fake așa că nu pun link-ul aici. |
#48
Posted 07 February 2023 - 16:11
Asta cu sincronizarea e faina, poți sa le faci sa treacă fără oprire prin intersecții și pe o singura banda să meargă mai multe mașini decât pe trei conduse de oameni. Poți practic sa desființezi ambuteiajele.
Însă sa le sincronizeze la 200km/h, nu la 110. Edited by KiloW, 07 February 2023 - 16:12. |
#49
Posted 07 February 2023 - 16:16
KiloW, on 07 februarie 2023 - 16:11, said:
Poți practic sa desființezi ambuteiajele. Însă sa le sincronizeze la 200km/h, nu la 110. george_alexandru, on 07 februarie 2023 - 15:27, said:
Deci, despre ce vorbim? Edited by Bursul, 07 February 2023 - 16:18. |
#50
Posted 07 February 2023 - 23:00
Să vezi probleme cu ID3, dacă trebuie să faci update la soft este musai să te duci cu ea în service de reprezentanța care are acces la cloudul VW, masina se conecteaza la computerul de service care este cuplat și autentificat la VW, și este ridicată pe platforma de ridicare fiindcă trebuie să aibe roțile suspendate când face update, la un moment dat trebuie să își învârtă roțile când se autotestează, iar updateul complet durează în jur de 5 ore.
Dar alta belea, au fost rechemări în service pentru probleme cu bateria, una din probleme era că bateria are 4 urechi de prindere cu care se fixează de șasiu dar urechile alea sunt din aluminiu (inclusiv cadrul carcasei bateriei) și se fixează de șasiul de oțel și au descoperit că face electroeroziune, rezolvarea în service se face dând bateria jos, se dă cu un fel de vaselină pe urechile alea și se prinde înapoi, la ID4 au avut altă problemă la baterie, se pare că au fost cazuri de incendiu plecate de la BMS-ul bateriei (Batery management sistem), rezolvarea, se dă bateria jos se scoate capacul superior și se aplică o folie din teflon peste orificiile de aerisire de la BMS, am înțeles că au fost cazuri când a bușit un condensator în BMS și sa propagat focul prin găurile alea în compartimentul bateriei, eu aș fi schimbat condensatorul ăla cu alt model dar ăștia știu mai bine că sunt nemți Edited by eugeniusro, 07 February 2023 - 23:01. |
#51
Posted 08 February 2023 - 00:02
KiloW, on 07 februarie 2023 - 12:40, said:
Norvegia are limite reduse de viteza (maxim 110 parca). Și 80km/h la greu, pe majoritatea străzilor. Pentru mine ar fi util un test de autostrada la 130km/h. Sunt destui care au facut teste pe autostrada in Germania. ro_explorer, on 07 februarie 2023 - 14:39, said:
Respira, eventual joacă-te cu o mingiuță antistres. Întrebam dacă în România se merge altfel cu o electrica fata de cu un ice. Sa stii ca se merge altfel. Si iti explic. Nu conduc ca nebunul, si nici ca melcul....in Germania. Dar cand merg in Romania si am de mers de la Cluj la Oradea de exemplu, sunt nevoit uneori sa depasesc. Ori eu nu prea sunt obisnuit sa depasesc in Germania fiindca prea rar faci asta aici. Pe DN toti merg cu limita maxima, pe autostrada de adaptezi ca e la liber. Pe langa asta, te trezesti ca apare cate un prost care depaseste aiurea si te face pe tine sa franezi sau sa iesi in exterior pt ca el depaseste fara sa isi calculeze corect distanta de repliere. Nu mai zic de carute, apropo.... mergeam de la Tg Mures la Cluj acum cativa ani si Luncani dintr-un drum lateral a intrat direct in drum un minoritar pe cal. Asa ca daca nu ai drumuri care sa filtreze caruta, calul si pe ala care intra prin Turda sau Huedin doar pt ca vrea sa ajunga din Targu Mures la Oradea n-o sa poti compara traficul din Romania cu cel din vest pentru ca acolo mereu vei avea mai multe optiuni pentru acelasi traseu. Deci, da... se conduce altfel. Edited by giuliani, 08 February 2023 - 00:06. |
|
#52
Posted 08 February 2023 - 01:33
#53
Posted 08 February 2023 - 07:06
Combinând autonomia cu disponibilitatea chargerelor, de la caz la caz, poate conduce altfel pentru a nu fi nevoit să facă o oprire intermediara pentru alimentare.
La un drum de 250 km, unul cu Model 3 de exemplu nu va fi la fel de preocupat de autonomie precum unul cu ZOE, de exemplu. Edited by george_alexandru, 08 February 2023 - 07:10. |
#54
Posted 08 February 2023 - 07:55
Nu e primul test favut de autonomie, sunt altele si in tari mai calde.
Ideea e ca autonomia declarata nu are treaba cu realitatea, nici in conditii usoare de exploatare. Tesla ramane cea mai eficienta electrica consum/km. Mercedes declara valori pompoase mincinoase |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users