Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
[Chestionar] Cati CP (cai putere) considerati ca sunt decenti pentru o masina?
Last Updated: Jan 16 2023 10:16, Started by
Qwerty69
, Sep 05 2022 11:52
·
0
#37
Posted 05 September 2022 - 14:39
150-200 sunt dupa parerea mea perfecti, consumul in oras este decent, iar in exterior este mai mult decat ok. Poti sa faci depasiri fara dureri de cap si ai un anumit comfort.
70-100 sunt cei mai ok pentru oras, fara prea multe iesiri in afara. 100-150 este un compromis intre cele 2 categorii de mai sus. |
#38
Posted 05 September 2022 - 14:42
#39
Posted 05 September 2022 - 14:54
#40
Posted 05 September 2022 - 15:19
Si eu zic ca trebuie raportat la greutate, 100 CP/tona e deja ok. Dar cum unele masini au cuplu maxim instant acum (electricele), conteaza pana la urma mai mult performanta 0-100 (sub 10 secunde e ok) si 100-150 pentru accelerari pe autostrada (tot pe la 10 secunde) ... iar v. max minim decent 180 km/h (daca e limitata electronic, unele electrice sunt limitate electronic acum si la 160, desi au motoare care ar permite mai mult) sau min 200 km/h la cele care nu sunt limitate electronic.
Parca o limitare la 160 ma sacaie, chiar daca stiu ca masina se misca bine si ar duce si 200 ... desi nu depasesc eu prea des 160 ... dar 180 mi s-ar parea o limitare electronica mai acceptabila. |
#41
Posted 05 September 2022 - 15:19
george_alexandru, on 05 septembrie 2022 - 14:54, said: Fiecare masina are alta utilitate... Nu poti sa compari un SUV cu o compacta... astia care vor sa aiba pe SUV acelas 0-100 sau repriza de 60-120 la fel ca si pe o compacta au probleme mintale.... Eu nu inteleg si nu am inteles niciodata utilitatea SUV-ului... e plin de SUV-uri pe strazi si in masina e o singura persoana... de ce dracu ai avea nevoie de SUV... Inteleg sa iti iei SUV cand ai de carat chestii dar asa doar de dragul de a avea SUV.... Mie unu SUV-ul mi se pare cea mai ineficienta masina... Acelas motor pe un Passat si pe un Touareg ca tot ai facut comparatia intre cele 2 masini: - Consum mai mare ca deh e mai greu Touareg-ul si gabarit mai mare... - 0 - 100 mai prost pe Touareg acelas motiv ca si cel de mai sus... - Dinamica de drum mult mai proasta pe Touareg fata de Passat, cum sta un Passat si cum sta un Touareg in curbe... deh, unde se afla centrul de greutate la un Passat si unde se afla la un Touareg. - Touareg e mai lung si mai lat, deci mai greu de parcat si mai greu de gasit locuri de parcare. |
#42
Posted 05 September 2022 - 16:01
Cu un SUV altfel urci si cobori borduril, ala e avantajul lui. Intr-un Logan e posibil sa ai mai mult loc in portbagaj fata de SUV-urile noi.
Sunt zone si ore in care viteza masinilor e mai mica decat cea a pietonilor, cu siguranta acele sute de cai si mai ales timpul de atins suta de km la ora ajuta mult. Si da, atunci sunt folosite masinile, un sistem START-STOP, o hibridizare conteaza mai mult. Link la articol cu demonstratie video, intr-un an tramvaiul/autobuzele merg mai repede, s-a prelungit banda unica, masinile sunt tot acolo zi de zi, intr-un sens dimineata, in celalalt dupa-amiaza. In capitala, Cluj, Timisoara e altfel? L.E. Celor de la RAR, in 2019, viteza medie in urban le-a dat 30.19km/h, link alt articol Edited by vestale, 05 September 2022 - 16:11. |
#43
Posted 05 September 2022 - 16:44
Ai uitat sa treci si masa vehiculului.
La motorul meu de ex 110CP e uluitor de mult |
#44
Posted 05 September 2022 - 16:48
Andreysc7, on 05 septembrie 2022 - 11:57, said:
Daca e in mare parte doar pentru oras , 60-80 cp sunt suficienti, insa la exterior e bine sa ai (parere personala) intervalul mentionat mai sus Pe real-time display n-am folosit niciodata mai mult de 150 in oras, in general cam 90 cp si e destul de grea 2500kg |
#45
Posted 05 September 2022 - 19:40
ro_explorer, on 05 septembrie 2022 - 13:49, said:
In conditiile astea consider ca orice masina care face 0-100 sub 10 secunde si e capabila de o viteza maxima de minim 180Km/h este decenta. |
#46
Posted 05 September 2022 - 19:45
100-120Cp sint suficienti pentru o masina de zi cu zi, important e momentul, sa fie mare si jos in ture...asa comod de merge cu alea...
|
|
#47
Posted 05 September 2022 - 20:23
Una e sa ai 2.0, 150 cp, pe 1350 si alta e sa ai pe 1720 kg.
Prima varianta mi se pare foarte ok. E pe Skoda Octavia 4. |
#48
Posted 06 September 2022 - 07:44
Qwerty69, on 05 septembrie 2022 - 11:52, said:
Discutam de o masina de zi cu zi cu care mergi la servici, cumparaturi, din cand in cand si un drum extern... nu discutam aici de masini de duminica de sute de CP... 90 - 100hp daca nu ar fi pentru drumuri extra urban 80-90hp Edited by geos, 06 September 2022 - 07:49. |
#49
Posted 06 September 2022 - 07:55
Iar aceeași poveste. Confuzia între putere și accelerație.
Puterea îți dă viteza maxima, corelată cu mai mulți factori (cv, aerodinamica, samd), cuplul motor îți dă accelerația și capacitatea de tractare. Ai zice că 190 CP nu sunt cine știe ce la o mașină, dar când vin la pachet cu 400Nm, tracțiune integrală și cva, se schimbă radical problema. Răspunsul strict la întrebare e: câți am acum pe mașina |
#50
Posted 06 September 2022 - 08:04
In Romania lumea tasneste de la semafor catre urmatorul semafor aflat la 200 de metri pe care il prind pe rosu drept pentru care franeaza violent de la 80 la ora.
Pentru asta nu te descurci cu sub 200 de cai, ca altfel nu-i faci pe aia cu Skode Octavia de 115 cai. Sau se merge in coloana cu 75 pe limita de 50. N-ai cum sa depasesti din scurt pana in trecerea de pietoni in localitate fara 200-220 de cai acolo. In Romania trebuie sa ai minim 80-100 de cai peste media masinilor de pe sosele. Si neaparat belina cu cutie manuala. Edited by abac, 06 September 2022 - 08:05. |
#51
Posted 06 September 2022 - 08:25
loock, on 05 septembrie 2022 - 12:37, said:
Cand vrei sa intri pe autostrada de pe un drum lateral, si masina nu are acceleratie decenta, evaluarea corecta a riscului spune ca trebuie sa renunti si sa te intorci acasa. La fel si cu depasirile banale. Consider ca 90-110CP e OK pentru mers zi de zi. Edited by stellaris, 06 September 2022 - 08:26. |
|
#52
Posted 06 September 2022 - 09:03
Intrebare nu e completa
1.in ce tara se conduce masinA? 2. Ce greutate are Pesemne ca e nevoie de nitica fizica de liceu |
#53
Posted 06 September 2022 - 15:23
vestale, on 05 septembrie 2022 - 16:01, said:
Cu un SUV altfel urci si cobori borduril, ala e avantajul lui. Cel mai trist motiv. Adica iti dau dreptate, d-aia isi cauta multi SUV sau macar crossover, dar asa, ca societate, ar trebui sa tindem spre a NU parca pe trotuare, nu spre a parca usor pe trotuare. Intr-un fel ma bucur ca incep sa miste astia chestii prin centru, sa puna din ce in ce mai multi stalpisori si sa nu mai poti parca pe trotuare nici daca vrei. https://www.hotnews....st-ridicate.htm ...sa speram ca se tin de treaba baietii de la conducere, tare m-as bucura sa vad trotuare libere prin Bucuresti. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users