[Chestionar] Cati CP (cai putere) considerati ca sunt decenti pentru o masina?
Last Updated: Jan 16 2023 10:16, Started by
Qwerty69
, Sep 05 2022 11:52
·
0
#1
Posted 05 September 2022 - 11:52
Salut,
Cati CP considerati ca sunt decenti pentru o masina de zi cu zi... atentie decenti nu cati v-ati dori voi. Discutam de o masina de zi cu zi cu care mergi la servici, cumparaturi, din cand in cand si un drum extern... nu discutam aici de masini de duminica de sute de CP... |
#2
Posted 05 September 2022 - 11:57
150-200 e destul de ok
In prezent am 313, masina de zi cu zi, dar na, nu ii folosesc des pe toti , dar e bine sa fie acolo "la nevoie" Quote Discutam de o masina de zi cu zi cu care mergi la servici, cumparaturi, din cand in cand si un drum extern Edited by Andreysc7, 05 September 2022 - 11:59. |
#3
Posted 05 September 2022 - 12:00
Cati cai-putere considerati ca sunt suficienti pentru o masina:
|
#4
Posted 05 September 2022 - 12:11
tata are un a3 2017, 2.0 tdi cu 150 cai cred. 80% umbla in oras si face si drumuri in afara orasului de cateva sute de km. merge ok masinuta, eu zic ca e de ajuns pentru el. pt cerintele descrise pe acolo cred ca e ”decent”. pt cine face drumuri multe extra urban, prefer valori mai mari, imi plac motoarele mai puternice.
Edited by zile_san, 05 September 2022 - 12:12. |
#6
Posted 05 September 2022 - 12:15
#7
Posted 05 September 2022 - 12:16
2.0 benzina acolo 250CP Sedan.
Daca e SUV 300cp cu motor de 3.0 |
#8
Posted 05 September 2022 - 12:18
75-99. Aici e cel mai bun compromis pentru o masina normala, decenta, dar sa fie diesel, nu vreun lesinat de 1.0/1.2/1.4 benzina, aspirat. De la motoarele astea s-a dus vestea ca-ti trebuie minim 150 cai, fiindca desi pe hartie aveau putere, in realitate erau niste carute. Totusi, acum de cand cu ecologia, am aruncat la gunoi toate motoarele diesel mici si am pus in loc niste drujbe care consuma ulei. Na, e mai ok dpdv al ecologiei sa mergi cu un consum de 10l/100km (plus 1l ulei la 5k km) decat cu un consum de 6. Asta e, ne adaptam.
Edited by NikoroB, 05 September 2022 - 12:20. |
#9
Posted 05 September 2022 - 12:18
Am 175 la a mea (Mazda 6 2.2 diesel). Pentru mers de zi cu zi, e suficient 175-200 pentru o astfel de mașină. Pentru distracție, cât mai mulți, nu există limită.
La o mașină mai ușoară (mică sau compactă), cred că și 150cp ar fi ok. Edited by george_alexandru, 05 September 2022 - 12:20. |
#10
Posted 05 September 2022 - 12:25
Intrebarea chestionarului e pusa probabul intentionat prost ca sa atraga atentia.
Majoritatea ( in cvasitotalitate chiar) celor care au masini, au doar una singura, din mai multe motive, loc de parcare, taxe, impozite, costuri achizitie, costuri intretinere si service, etc., si astfel o mare parte din ei au pretentia ca masina sa fie decenta si pe autostrada, la acceleratie. Necesarul de putere pt. acceleratie e legat de masa masinii, deci poate sa difere extrem de mult de la o masina la alta pt. performante similare. 1/10 raport putere CP / Kg cu masina PLINA asa cum e utilizata, e considerat absolut minimul de sportivitate minim decenta. Deci o masinutza de 800 Kg PLINA nu goala, are nevoie de minim 80 CP. Una de 1300Kg PLINA are nevoie de minim 130 CP. 1400 Kg plina - 140 CP 2000 Kg - 200 CP pt aceladi minim. 2500 Kg - 250 CP, si se poate sublinia ca daca e SUV de fapt e mai slaba, nu doar in curbe, ci chiar la viteza si acceleratie pt. ca are suprafata sectiunii frontale mult mai mare deci sufera franare aerodinamica mult mai mare, deci poate are nevoie de 400 CP cu care poate demara de pe loc mai repede decat una mica cu 80CP dar la viteza de autostrada o sa fie o diferenta mult mai mica fata de cele anteriore. Acum si modele cupeu si berlina pot avea +/- 2 tone si peste daca sunt electrice cu acumulator de +/- 600++ Kg. Edited by loock, 05 September 2022 - 12:26. |
|
#11
Posted 05 September 2022 - 12:25
cea mai stupida justificare - sa fie cat mai multi...daca am nevoie. nu ai nevoie decat daca te bagi in situatii riscante, si asta o faci doar cand ai multi cp si evaluezi prost situatia. ca daca stii ca ai mai putini iti calculezi altfel actiunile.
|
#12
Posted 05 September 2022 - 12:37
Cand vrei sa intri pe autostrada de pe un drum lateral, si masina nu are acceleratie decenta, evaluarea corecta a riscului spune ca trebuie sa renunti si sa te intorci acasa.
La fel si cu depasirile banale. Desigur, daca se specifica clar ca omul are mai multe masini, si nu le amesteca pe cele de oras cu cele de autostrada, nici macar pe post de backup daca se strica unele, atunci sigur ca e OK si cu putere mai modesta, pt asta exclusiv nu e grav daca scade raportul sub 1/10. Pt. supersport poate fi si inversat raportul putere greutate, 12/10, si la hipersport si 20+++/10, insa exclusiv pt. oras e OK 0,7/10. |
#13
Posted 05 September 2022 - 12:39
Alea care au cate un Newton mtr la fiecare 5-6 kg greutate.
|
#14
Posted 05 September 2022 - 12:47
maxim 65, ca la batrana Dacia
ps. [Chestionar] Cati CP (cai putere) considerati ca sunt decenti pentru o masina? Disel sau Benzinar? Edited by STARTREK1, 05 September 2022 - 12:47. |
#15
Posted 05 September 2022 - 12:50
Qwerty69, on 05 septembrie 2022 - 11:52, said:
Salut, Cati CP considerati ca sunt decenti pentru o masina de zi cu zi... atentie decenti nu cati v-ati dori voi. Discutam de o masina de zi cu zi cu care mergi la servici, cumparaturi, din cand in cand si un drum extern... nu discutam aici de masini de duminica de sute de CP... 163 sunt suficienti La greutatea unui suv mediu, gen Korando |
|
#16
Posted 05 September 2022 - 12:51
Cuplul motor e in practica putin relevant pt ca e masurat la motor si nu la roti.
Din acelasi cuplu motor, la roti poti avea un cuplu final extrem de diferit in functie de raportul demultiplicator total la care intra atat angrenajele cat si diametrul rotilor, si de asemenea randamentul si pierderile - inclusiv in regimuri diferite - randamentul si pierderile pot sa difere mult in f de temperatura anvelopelor, suprafata carosabilului, nisip, apa, convertizor de cuplu, turatie, etc., etc. Si intre masini noi performante, cu putere si greutate similara, pot exista diferente semnificative de acceleratie, de ex un Porsche vs un BMW ambele cu raport putere/greutate similar, ambele 4x4 (X Drive la BMW M5 vs 911Turbo cu visco), Porschele o sa fie mult mai rapid pt. ca transmite cuplul mai eficient la roti. |
#17
Posted 05 September 2022 - 12:58
O sa fie interesant topicul.
Depinde ce inseamna decent, unul care a mers cu masini de 0.8-0.9l si 60-70cp poate ca 100CP sau peste e decent. Cine are una de <120CP mai veche, ar zice 150CP decent. Si tot asa. Depinde de motor, ca unul mai maricel, aspirat benzina o putea el, dar poate mai sus si nu prea o turezi in felul asta zi de zi prin oras la un mers calm din semafor in semafor. Un turbodiesel de 120CP o sa aiba oricum cuplu suficient sa zici ca e mai mult decat ai nevoie in oras fata de un benzina aspirat asemanator desi e alta treaba. Dar un benzinar turbo de 1.5L cu ~150CP in functie de marca/model cred ca ar fi suficient, sau cum scrie aici, decent pentru majoritatea. Atat timp cat nu transporti constant 3-4-5 persoane sau incarcatura grea in portbagaj. |
#18
Posted 05 September 2022 - 12:59
He he....
Dupa ce am luat permisul am condus un Sandero 1.4 MPI - 75 CP. Sincer mi se pare cam putin cei 75CP ai lui dar iti puteai face treaba cu ei. Acum am un auto cu motor de 1.6 TI-VCT (aspirat) de 115 CP si mi se pare suficient pentru pentru zi de zi, deci am votat 100 - 124CP |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users