[Chestionar] Cati CP (cai putere) considerati ca sunt decenti pentru o masina?
Last Updated: Jan 16 2023 10:16, Started by
Qwerty69
, Sep 05 2022 11:52
·
0
#19
Posted 05 September 2022 - 13:01
În oraș 60 - 80 de cai sunt suficienți orice drum și operațiune ai face. Și dacă transporți 4 oameni + bagaje până la aeroport tot ajungi decent.
La drum lung 100-120 de cai, deși poți face asta și cu 80 de cai. Pentru fun, undeva între 120-150 și caroserie de maxim 800-900 kg. |
#21
Posted 05 September 2022 - 13:13
De pe la 170-180 incep sa fie suficienti pentru mers fara figuri cu o berlina normala indiferent de cat de cald e afara sau cate persoane inauntru. De pe la 250 in sus incepe sa fie fun. Ce e sub ~100-120 la greutatile din ziua de azi sunt econoboxuri cu diverse compromisuri.
La cutii manuale probabil mai pot scadea cifrele cu 20-30. Oamenii nu schimba asa des ca o automata si au tendinta sa astepte mai sus in ture. Mai putin taximetristii. |
#22
Posted 05 September 2022 - 13:15
Un raport de 100 de cai la tona mi se pare ideal pentru daily. Are si consum decent in cele mai multe cazuri.
|
#23
Posted 05 September 2022 - 13:15
Am condus destul de multe masini si multe din ele noi sau aproape noi.
Benzina 1.0 aspirat 60 CP - melcul in persoana 1.0 turbo 100 CP - decent 1.0 turbo 125 Cp - decent 1.4 aspirat 75 Cp - lent 1.6 aspirat 105/115 CP - ambele decente 1.5 turbo 150 Cp - bun 2.0 turbo 190 Cp - peste ce ai nevoie zi de zi (asta o conduc acum) Diesel: 1.5 turbo - 105 CP - decent 1.6 turbo - 120 CP - decent 2.0 turbo - 140 CP - peste ce ai nevoie zi de zi 2.0 turbo - 180/184 CP - ambele peste ce ai nevoie zi de zi Nu sunt eu mare specialist auto dar o masina de minim 100CP e suficient. Ce e peste 150Cp mi se pare deja fita. |
#25
Posted 05 September 2022 - 13:18
@gushpi
Este evolutie tehnologica dpdv al puterii, dar fiabilitatea nu suna prea bine. |
#26
Posted 05 September 2022 - 13:20
loock, on 05 septembrie 2022 - 12:37, said:
Cand vrei sa intri pe autostrada de pe un drum lateral, si masina nu are acceleratie decenta, evaluarea corecta a riscului spune ca trebuie sa renunti si sa te intorci acasa. La fel si cu depasirile banale. nu exista intrare in autostrada de pe drum lateral, doar in ro vezi prostia asta in cateva locuri. rampa de intrare in autostrada se termina cu o banda de accelerare, suficient de lunga sa te incadrezi. dar exemplul tau e demonstratia perfecta pentru ce am zis initial, nu stii sa evaluezi situatia corect si ai impresia ca iti trebuie masina de f1 pt o situatie de altfel banala, sa mergi prin vestul eu sa vezi ce proportie de masini banale reusesc sa foloseasca autostrazile fara probleme, zilnic. doar noi avem o problema..da nu e la masina. la fel cu depasirile...banale. |
#27
Posted 05 September 2022 - 13:31
Pentru o masina de mers din A in B sa iti faci treaba, chiar nu conteaza cati cp are. Important e sa consume putin. Un 5-5.5% mediu benzina e foarte bun.
|
#28
Posted 05 September 2022 - 13:34
sgn30, on 05 septembrie 2022 - 13:15, said:
Nu sunt eu mare specialist auto dar o masina de minim 100CP e suficient. Ce e peste 150Cp mi se pare deja fita. Eu am 105 la o Octavia si e OK. Evident ca mi-ar place mai multi caluti, dar nu sunt un necesari momentan. |
|
#29
Posted 05 September 2022 - 13:49
Intrebarea e pusa gresit asadar nu vor fi raspunsuri corecte. Dupa cum au spus si alti colegi, nu puterea conteaza ci raportul CP/Kg (tradus altfel prin capabilitate de accelerare).
In conditiile astea consider ca orice masina care face 0-100 sub 10 secunde si e capabila de o viteza maxima de minim 180Km/h este decenta. |
#30
Posted 05 September 2022 - 14:09
Power-to-weight ratio ar fi de fapt intrebarea corecta!
100 CP / tona e suficient pentru all day traffic degeaba ai 200 CP/tona daca tu 80% esti in traficul urban si la semafor te depaseste si o bicicleta Edited by E91, 05 September 2022 - 14:11. |
#31
Posted 05 September 2022 - 14:21
Serafim606, on 05 septembrie 2022 - 13:18, said:
@gushpi Este evolutie tehnologica dpdv al puterii, dar fiabilitatea nu suna prea bine. fiabilitatea s-a pierdut în negura timpurilor, recunosc dar asta deoarece suntem în era „consumerismului” - nu mai e la modă să repari! deci, mai bine mai rapid decât mai... melc! E91, on 05 septembrie 2022 - 14:09, said:
Power-to-weight ratio ar fi de fapt intrebarea corecta! de acest raport se ocupă producătorii... pe mine mă-nteresează materialele din motorul care poate stoarce peste 100CP dintr-un litru |
#32
Posted 05 September 2022 - 14:24
#33
Posted 05 September 2022 - 14:27
1. 200CP/~ 1050Kg, sofer + rezervor 100%
2. 220CP/~ 1100Kg, sofer + rezervor 100% angoase 0, ambele agregate fiind limitate la 140Kmph/GPS |
|
#34
Posted 05 September 2022 - 14:29
Pentru ulitele din RO un 2.0 de 140/150 CP e mai mult decat suficient. M-am tras ani buni cu un 1.6 112CP fara sa simt nevoia ca as avea nevoie de mai mult... poate doar pe autostrada, dar nu prea e cazul la noi.
|
#35
Posted 05 September 2022 - 14:29
Formula mea personala de calcul pentru "decent" e asa:
Puterea(cp) =greutatea(kg)/10 + 40. Asta însemna de fapt 100cp/tona chiar și când ai mașina plina, cu aerul pornit etc. La 100cp/t depășești fără probleme un tir, te înscrii pe o autostrada sau menții 140km/h inclusiv la deal cu vântul din fata fără sa scoți pistoanele prin capota. |
#36
Posted 05 September 2022 - 14:37
kilow, cu tot respectul dar e amuzant rau postul tau. nu stiu exact la ce te referi la o masina care ”are aerul pornit”/”pe autostrada bate vantul din fata la deal”, dar daca o masina are aceste probleme in mers, atunci cu siguranta nu e decenta. cel putin asta e parerea mea.
pt mers extraurban, masina mea consider ca e ceea ce trebuie, dar asta nu e aplicabil pt ceilalti colegi forum. intrebarea era pt oras... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users