Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

[Chestionar] Cati CP (cai putere) considerati ca sunt decenti pentru o masina?

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

Poll: Cati CP (cai putere) considerati ca sunt OK pentru o masina? (176 member(s) have cast votes)

Cati CP (cai putere) considerati ca sunt OK pentru o masina?

  1. <60 (7 votes [3.98%])

    Percentage of vote: 3.98%

  2. 60-74 (3 votes [1.70%])

    Percentage of vote: 1.70%

  3. 75-99 (17 votes [9.66%])

    Percentage of vote: 9.66%

  4. 100 - 124 (46 votes [26.14%])

    Percentage of vote: 26.14%

  5. 125 - 149 (27 votes [15.34%])

    Percentage of vote: 15.34%

  6. 150 - 174 (32 votes [18.18%])

    Percentage of vote: 18.18%

  7. 175 - 199 (16 votes [9.09%])

    Percentage of vote: 9.09%

  8. 200 - 249 (10 votes [5.68%])

    Percentage of vote: 5.68%

  9. 250 - 299 (3 votes [1.70%])

    Percentage of vote: 1.70%

  10. 300 - 399 (3 votes [1.70%])

    Percentage of vote: 1.70%

  11. 400 - 499 (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  12. >500 (12 votes [6.82%])

    Percentage of vote: 6.82%

Vote Guests cannot vote

#19
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,096
  • Înscris: 04.09.2013
În oraș 60 - 80 de cai sunt suficienți orice drum și operațiune ai face. Și dacă transporți 4 oameni + bagaje până la aeroport tot ajungi decent.

La drum lung 100-120 de cai, deși poți face asta și cu 80 de cai.

Pentru fun, undeva între 120-150 și caroserie de maxim 800-900 kg.



#20
RealThing

RealThing

    Got rogue

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,547
  • Înscris: 06.02.2006
Pana acum am sters, de acum acord premii.

#21
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
De pe la 170-180 incep sa fie suficienti pentru mers fara figuri cu o berlina normala indiferent de cat de cald e afara sau cate persoane inauntru. De pe la 250 in sus incepe sa fie fun. Ce e sub ~100-120 la greutatile din ziua de azi sunt econoboxuri cu diverse compromisuri.
La cutii manuale probabil mai pot scadea cifrele cu 20-30. Oamenii nu schimba asa des ca o automata si au tendinta sa astepte mai sus in ture. Mai putin taximetristii.

#22
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,701
  • Înscris: 25.11.2014
Un raport de 100 de cai la tona mi se pare ideal pentru daily. Are si consum decent in cele mai multe cazuri.

#23
sgn30

sgn30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 769
  • Înscris: 20.08.2016
Am condus destul de multe masini si multe din ele noi sau aproape noi.

Benzina
1.0 aspirat 60 CP - melcul in persoana
1.0 turbo 100 CP - decent
1.0 turbo 125 Cp - decent
1.4 aspirat 75 Cp - lent
1.6 aspirat 105/115 CP - ambele decente
1.5 turbo 150 Cp - bun
2.0 turbo 190 Cp - peste ce ai nevoie zi de zi (asta o conduc acum)

Diesel:
1.5 turbo - 105 CP - decent
1.6 turbo - 120 CP - decent
2.0 turbo - 140 CP - peste ce ai nevoie zi de zi
2.0 turbo - 180/184 CP - ambele peste ce ai nevoie zi de zi

Nu sunt eu mare specialist auto dar o masina de minim 100CP e suficient. Ce e peste 150Cp mi se pare deja fita.

#24
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,951
  • Înscris: 17.01.2012
cel puțin 100CP/1000 cm3
asta înseamnă evoluție!

#25
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,701
  • Înscris: 25.11.2014
@gushpi

Este evolutie tehnologica dpdv al puterii, dar fiabilitatea nu suna prea bine.

#26
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,680
  • Înscris: 08.10.2004

View Postloock, on 05 septembrie 2022 - 12:37, said:

Cand vrei sa intri pe autostrada de pe un drum lateral, si masina nu are acceleratie decenta, evaluarea corecta a riscului spune ca trebuie sa renunti si sa te intorci acasa.
La fel si cu depasirile banale.


nu exista intrare in autostrada de pe drum lateral, doar in ro vezi prostia asta in cateva locuri. rampa de intrare in autostrada se termina cu o banda de accelerare, suficient de lunga sa te incadrezi. dar exemplul tau e demonstratia perfecta pentru ce am zis initial, nu stii sa evaluezi situatia corect si ai impresia ca iti trebuie masina de f1 pt o situatie de altfel banala, sa mergi prin vestul eu sa vezi ce proportie de masini banale reusesc sa foloseasca autostrazile fara probleme, zilnic. doar noi avem o problema..da nu e la masina. la fel cu depasirile...banale.

#27
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Pentru o masina de mers din A in B sa iti faci treaba, chiar nu conteaza cati cp are. Important e sa consume putin. Un 5-5.5% mediu benzina e foarte bun. Posted Image

#28
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View Postsgn30, on 05 septembrie 2022 - 13:15, said:

Nu sunt eu mare specialist auto dar o masina de minim 100CP e suficient. Ce e peste 150Cp mi se pare deja fita.
Depinde si de masina . 100 CP la un Polo, daca mergi singur e racheta in oras.

Eu am 105 la o Octavia si e OK. Evident ca mi-ar place mai multi caluti, dar nu sunt un necesari momentan.

#29
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Intrebarea e pusa gresit asadar nu vor fi raspunsuri corecte. Dupa cum au spus si alti colegi, nu puterea conteaza ci raportul CP/Kg (tradus altfel prin capabilitate de accelerare).
In conditiile astea consider ca orice masina care face 0-100 sub 10 secunde si e capabila de o viteza maxima de minim 180Km/h este decenta.

#30
E91

E91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 14.01.2013
Power-to-weight ratio ar fi de fapt intrebarea corecta!

100 CP / tona e suficient pentru all day traffic

degeaba ai 200 CP/tona daca tu 80% esti in traficul urban si la semafor te depaseste si o bicicleta Posted Image

Edited by E91, 05 September 2022 - 14:11.


#31
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,951
  • Înscris: 17.01.2012

View PostSerafim606, on 05 septembrie 2022 - 13:18, said:

@gushpi

Este evolutie tehnologica dpdv al puterii, dar fiabilitatea nu suna prea bine.

fiabilitatea s-a pierdut în negura timpurilor, recunosc
dar asta deoarece suntem în era „consumerismului” - nu mai e la modă să repari!

deci, mai bine mai rapid decât mai... melc!

View PostE91, on 05 septembrie 2022 - 14:09, said:

Power-to-weight ratio ar fi de fapt intrebarea corecta!

de acest raport se ocupă producătorii...
pe mine mă-nteresează :P materialele din motorul care poate stoarce peste 100CP dintr-un litru

#32
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgushpi, on 05 septembrie 2022 - 14:21, said:

motorul care poate stoarce peste 100CP dintr-un litru
astea cu pistoane si-au trait veacul de acum vorbim de KW la motoare si KWH la baterii.

#33
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022
1. 200CP/~ 1050Kg, sofer + rezervor 100%
2. 220CP/~ 1100Kg, sofer + rezervor 100%

angoase 0, ambele agregate fiind limitate la 140Kmph/GPS

#34
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
Pentru ulitele din RO un 2.0 de 140/150 CP e mai mult decat suficient. M-am tras ani buni cu un 1.6 112CP fara sa simt nevoia ca as avea nevoie de mai mult... poate doar pe autostrada, dar nu prea e cazul la noi.

#35
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Formula mea personala de calcul pentru "decent" e asa:
Puterea(cp) =greutatea(kg)/10 + 40.
Asta însemna de fapt 100cp/tona chiar și când ai mașina plina, cu aerul pornit etc.
La 100cp/t depășești fără probleme un tir, te înscrii pe o autostrada sau menții 140km/h inclusiv la deal cu vântul din fata fără sa scoți pistoanele prin capota.

#36
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,657
  • Înscris: 10.10.2011
kilow, cu tot respectul dar e amuzant rau postul tau. nu stiu exact la ce te referi la o masina care ”are aerul pornit”/”pe autostrada bate vantul din fata la deal”, dar daca o masina are aceste probleme in mers, atunci cu siguranta nu e decenta. cel putin asta e parerea mea.
pt mers extraurban, masina mea consider ca e ceea ce trebuie, dar asta nu e aplicabil pt ceilalti colegi forum. intrebarea era pt oras...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate