Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...
 Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București
 nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 

Un motor nou de 1.6 e mai bun ca unul de 1.6 de mai demult?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#55
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Conteaza mult si cutia la aspirate.
Golanul e "sabotat" si dpadv.
Probabil ca o cutie mai scurta crestea prea mult emisiile si consumul batranelor MPIuri 8V si cerea si antifonare mai buna a caroseriei pt ca ar mi mers mai turat motorul.
In aceeasi situatie cu golanul a fost Aveo euro4 cu un motor antic si o cutie lunga cat o zi de post. Am avut unul vreo cativa ani pe mana. Nu era rau pe vremea aia dar foarte moale.
Intamplarea a facut ca dupa asta sa iau o Astra H de 1.4 (90). Performante similare pe hartie. Pe sosea, daca nu le tineai pe ambele doar in 5000-6000rpm, erau din filme complet diferite.

#56
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,702
  • Înscris: 29.10.2017
0-100 nu e un indicativ bun pentru performanta, mai degraba timpii pe anumite reprize

Motorul 1.6GDI de pe modelul anterior de Kia ceed e un concurent bun pentru 1.0 TSI de la grupul VW, are 135 de cai si 165 nm

https://zeperfs.com/duel6825-6013.htm
https://zeperfs.com/duel6825-5920.htm

In testele astea ceed vs golf/leon 1.0 tsi castiga doar atunci cand e fortata plecarea dintr-o viteza superioara la o turatie relaxata, dar la un aspirat ai retrograda
intr-o viteza inferioara la plecarea in depasire
pe repriza 80-120 sunt egale
pe repriza 80-180 castiga detasat 1.6 pentru ca acolo se vad caii mai multi dupa 120 km/h

#57
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostMembruAnonim, on 22 iunie 2022 - 15:01, said:

Vad ca te-ai razgandit.
Nu mai gasesti motorizari 1,6 de vanzare cum vrei tu.
@Hunor_66 +1, ai dreptate.

Poate nu am fost destul de clara la inceput. Am avut Dacia, dar acum doresc sa o schimb cu una din marcile enumerate.

#58
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostDany_Darke, on 22 iunie 2022 - 15:05, said:

eu stiu ca panta se coboara, iar rampa se urca. matale cum stii? cobori la deal si urci la vale?

asa-i, tot timpul le incurc intre ele

#59
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostPoeOvidiu, on 22 iunie 2022 - 20:02, said:


Ai incercat să schimbi treapta de viteză? E mai ieftin decât să schimbi mașina. Inclusiv în depășire, nu are nici pe dracu dacă o duci spre 5000 de ture. Când aveam benzinară, vedea frecvent 5000-6000 de ture pe distanțe scurte si am dat-o la fier vechi cu motorul bun.

Da, merg cu a intaia si simt ca se chinuie tare. In depasire nu e asa mare problema intr-adevar, dar oricum masinuta e in familie de 17 ani, chiar daca as mai tine-o vreo 2 au inceput sa se strice cateva lucruri la ea si nu as mai investi.

#60
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostNikoroB, on 22 iunie 2022 - 15:04, said:

Cateodata chiar ma gandesc cum se descurcau stramosii sa urce "pante" (aka rampe) cu daciile de 50cai din moment ce in ultimii 40ani nu prea s-au facut cine stie ce drumuri prin munti...

Stiu ce zici, dar cred ca conteaza foarte mult si cum merg celelalte masini de pe drum. Acum, fata de acum cativa ani mi se pare ca uneori tin traficul in loc doar fiindca fetita (Loganul din 2005) nu poate trage mai tare.

#61
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,855
  • Înscris: 06.10.2008

View Postutopium, on 23 iunie 2022 - 07:56, said:

Oare o parte buna din masa extra a Corollei nu vine fix de la faptul ca are un motor mai mare? Tu ce zici? Ca in rest e mai mica decat Octavia si la spatiul pentru pasageri, si la spatiul din portbagaj.



Eu zic, ca e irelevant de unde provine masa mai mare a masinii. Poate e de la tabla, poate de la dotari, poate sasiul. Eu cred(doar cred) ca acel 1.0tsi cu tubulatura aferenta, cu radiatorul suplimentar, piesele in plus, turbina e cam la fel de greu ca un motor de 1.6L.

Uite cat cantareste un Golf5 cu motor de 1.6mpi: 1208kg cat Honda Civic si Astra K
Acum uite cat cantareste un Golf4 1.6fsi: 1125kg
Deci daca se vrea se pot face masini de 1200kg cred ca si cu motor de 2.0L.



View Postmirel3003, on 23 iunie 2022 - 07:19, said:


Ia cauta cat are 0-100 Logan 1.6 MPI, iti zic eu sa ca sa nu mai pierzi vremea cautand, are 11.5s... ce facem acum prietene, se pare ca Logan 1.6 MPI aspirat e mai slab ca orice 1.0 turbo.

Logan 1.6mpi de 90CP e 8v.

View Postutopium, on 23 iunie 2022 - 08:26, said:

Daca as face un 0-200 cu un Logan de asta (adica pana ajung eu la 200, ca el n-are sanse), la cate sute de metri in spate ar fi? Posted Image Sau chiar 0-180, ca sa nu zici ca e dezavantajat.

Putem lua 2 clipuri si le comparam. N-am gasit cu Logan pana la 180 la o simpla cautare, sigur sunt mai vechi. Am gasit unul pana la 160km/h, aproximativ 32-33s face Loganul. Skoda e mai rapida, aproximativ 29s pana la 160km/h. Trebuie tinut cont si ca Loganul are doar 105CP nu 115CP. Cred ca in practica s-ar tine scai de tine doar ca ar fi masochism pentru ala cu Loganul sa schimbe numai la 6000rpm. Aici vad eu principalul avantaj, ca si la diesel de altfel, pentru performante decente nu trebuie sa "rupi" masina. In timp ce la aspirat....

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0sbSlFX3LEc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FFjesYnICeI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#62
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007
28-29 sec face al meu 0-160 si vreo 18,5-19 sec 0-140.
Focusu 1.0 resoftat facea 16,5-17 sec 0-140 si ~23 sec 0-160

Pt oras aspiratu e ideal pe o masina usoara




#63
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postldpe, on 22 iunie 2022 - 19:47, said:

Logan roti pe 15 vs Symbol roti pe 14
Logan cutie etajata pentru consum vs Symbol cutie de fuga
Am testat Logan 1.4 cu roti pe 14 si nu am simtit diferente fata de Simbol , iar Logan cu motorul de 1.6 mpi cu roti de 14 radea de Symbol

Orice motorizare turbo vei alege de la Dacia va fi peste 1.4 mpi .
Primul 0.9 TCE a fost inlocuitorul direct a lui 1.6 mpi nu a lui 1.4 mpi , am condus masina si merge superb .
Am 1.6 mpi si as schimba cu noul 1.0 turbo +gaz , problema la turbo este calitate super la ulei si intervalul respectat in rest ...cum ti-e norocul ca la oricare alta Posted Image
se plange lumea de suierat la turbina,problema cu acturatorul. Gasesti detalii mai multe pe forumul monomarca la cei cu motoare Tce.
Cica vor sa inlocuiasca producatorul turbinei, sa puna alt turbo din fabrica.
Majoritatea cu 0.9 si 1.0 merg cu ce li se pune inca din garantie Elf Evo 900 SXR 5w40. Nu e vreun super ulei sa stii.

Cat despre cutia de viteze Jh3 de pe Logan 1,6 8v vs Symbol 1,4 8v difera grupul si rapoartele.

#64
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007

View PostNikoroB, on 22 iunie 2022 - 13:34, said:

Motoarele moderne au turbo. Practic un motor de 1litru (ascutitoare/drujba/etc), se va simti in exploatare ca fiind mult mai puternic decat un 1.6 "vechi".
Mai puternic, nu "mult" mai puternic.
E efectu diesel turbo, cu diferenta ca 1.0 turbo benzina nu e nici cal (diesel 1.5-1.6) nici magar (1.6 aspirat) e asa intre la putere ce simti si la consum e un benzinar aspirat veritabil daca ii dai talpa mai serioasa, adica nu consuma putin.
Turbina aia face minuni, in rest nimic wow ca tehnologie


#65
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,855
  • Înscris: 06.10.2008
Focusul l-ai resoftat bine de tot inseamna.

View PostOctavian___, on 23 iunie 2022 - 18:04, said:


Turbina aia face minuni, in rest nimic wow ca tehnologie

Vreau si eu :) dar sa fie 2.0tsi sau macar 1.8tsi.

#66
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022

View PostOctavian___, on 23 iunie 2022 - 18:04, said:


Mai puternic, nu "mult" mai puternic.
E efectu diesel turbo, cu diferenta ca 1.0 turbo benzina nu e nici cal (diesel 1.5-1.6) nici magar (1.6 aspirat) e asa intre la putere ce simti si la consum e un benzinar aspirat veritabil daca ii dai talpa mai serioasa, adica nu consuma putin.
Turbina aia face minuni, in rest nimic wow ca tehnologie
Evident ca-i subiectivă senzația, însă în viața reală nu stai cu mâna pe cronometru si nici nu schimbi la 4k daca ai o aspirată. În condițiile astea, eu zic ca un motor mic cu turbo câștigă detașat.

PS: aceleași discuții le aveam si acum 10-15 ani atunci cand au aparut motoare mici, diesel cu turbo, care chiar daca aveau gen 68 cai se simteau mult mai puternice decat erau defapt in realitate.

#67
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
@Octavian__, degeaba zici tu dar 1,0ecoboost 125cp de Ford care l-ai avut, e mult mai puternic ca 1,0Tce Gpl care ti l-ai comandat pe Sandero Stepway orice ai zice.

#68
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007
Al meu a fost 1.0 ecoboost 100 cp
Ca performante reprize/demaraj nu prea sunt diferente fata de un Logan/Sandero 1.0 tce gpl.
Din contra, pe 2-3000 rpm (pt ca e mai usoara) Loganu/Sandero e mai sprinten 1 gram.
Ala de 125 cp are overboost, acolo e smecheria cand ii dai acc la podea, in rest la condus normal fara podele trage ca 1.0 100 cp ecob.

#69
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Motoarele actuale sunt concepute pentru emisii de noxe mai reduse, pentru un consum mai mic, dar nu vor avea aceeași fiabilitate. Majoritatea motoarelor actuale sunt turbo, deci o cilindree de 0.9 - 1.0 ar corespunde unui motor de 1.6 vechi. Depinde cât timp vrei să ții mașina și câți km ajungi să ai cu ea, pentru că și o „râșniță” turbo poate ajunge fără probleme la 200 - 250 mii km (excepție făcând eventual cele cunoscute cu probleme: 1.2TSI, 1.4TSI, 1.2TCE, 1.0 Ecoboost până prin 2015 etc). Dacă vrei să ajungi la un milion de km parcurși cu mașina, nu cred că vreun motor actual ar face față, nici măcar cele care mai sunt aspirate. Tendința de a utiliza uleiuri cât mai subțiri pentru a reduce pierderile prin frecare impune ca jocurile și toleranțele existente între piesele în mișcare ale motorului să fie cât mai mici, iar când apare o uzură care înainte ar fi fost nesemnificativă (datorită uleiurilor mai groase), la aceste motoare deja duce la consumuri exagerate de ulei, care afumă sondele lambda și îmbâcsește catalizatorul și eventual filtrul de particule. Dacă ar fi utilizat un ulei mai gros pentru a elimina consumul de ulei, acesta ar trece cu mare dificultate prin canalele de ungere cu diametru mic, dimensionate pentru uleiuri subțiri și nu s-ar mai face ungerea. Alte probleme ale motoarelor actuale se datorează injecției directe (care au): pompa de benzină care lucrează la 150 de bari nu poate fi la fel de fiabilă ca una care lucrează la 4 bari, apar depuneri pe supape, diluarea uleiului în special la mers cu motorul rece (mers preponderent pe distanțe scurte) etc.

#70
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,665
  • Înscris: 24.10.2015

View PostNikoroB, on 22 iunie 2022 - 15:04, said:


Cateodata chiar ma gandesc cum se descurcau stramosii sa urce "pante" (aka rampe) cu daciile de 50cai din moment ce in ultimii 40ani nu prea s-au facut cine stie ce drumuri prin munti...

Stramosii traiau si fara curent electric candva, mergeau calare pe cal unii...

View Postutopium, on 22 iunie 2022 - 15:30, said:


Doar daca nu ai condus asa ceva niciodata in viata ta ai impresii de astea ... eu am de 6 ani asa ceva ... daca vrei sa faci "reprize" 80-140 la deal ca sa faci depasiri si sunt 4 persoane in masina, nu te opreste nimeni, apesi pedala si ... magie, la 100 CP/tona cat are masina si cuplu maxim intre 2000 si 3500 rpm nu e o problema sa faci asta Posted Image

A, si inca nu am avut nici un fel de problema cu el, la revizii ma duc si fac operatii de genul "schimb lichid frana", "completat lichid racire", "schimb filtru polen" ... iar schimbul de ulei il fac la 2 ani/30.000, cum zice producatorul, nu mai des, adica abia anul asta, cand a facut 6 ani, am facut al treilea schimb de ulei.


0-100 Corolla 132 CP: 10.2 secunde
0-100 Octavia 3 1.0 TSI 115 CP: 9.9 secunde

Cuplu maxim Corolla: 159 Nm la 4.200 rpm
Cuplu maxim Octavia: 200 Nm intre 2.000 si 3.500 rpm

V max Corolla: 190 km/h
V max Octavia: 204 km/h

In acelasi timp, consumul mediu e cu vreo 25% mai bun la Octavia.

Iar tu cu Octavia cea mai tare din parcare :) Imi spuneai candva ca o octavie de asta noua inlocuieste cu brio batranul meu e320 cdi ( pe care ma gandesc sa-l schimb). Pe dracu, m-am mai uitat la masini in ultima vreme si toate din clasa octavia, Passat, Peugeot 508 sunt mult mai inghesuite la interior. Chiar daca pe exteriot sunt umflate si cica au evoluat in dimensiuni. Ma scuzati de off topic.

#71
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

View Postcupcake1308, on 22 iunie 2022 - 13:07, said:

…pe care mi le permit…

la ce suma de bani ne uitam pentru cumparare?

#72
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,279
  • Înscris: 06.07.2007
Doar ca Passat si 508 nu sunt din clasa Octaviei. Golf-ul e din clasa Octaviei

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate