Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Un motor nou de 1.6 e mai bun ca unul de 1.6 de mai demult?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#37
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View PostEvonxxx, on 22 iunie 2022 - 18:32, said:

Si consum de 3litri diesel pe quattro.....
Am testat 1.0 pe Ford /citroen si Suzuki si la deal tre sa bagi pedala de acceleratie pana in fund sa poti urca.
Ca sa poti urca sau ca sa poti urca cu 160? Posted Image Eu apas subtil pedala la deal ... ca daca o apas la fund ajung la viteze la care imi ia carnetul daca prind radar Posted Image

Cand mi-a venit masina primul test a fost pe centura Valcele - Apahida, care are doua "calitati": nu e aglomerata (pe portiunea intre Cluj-Est si Valcele, ca intre Jucu si Cluj-Est e aglomerata) si e tot un deal si o vale ... si am calcat-o cum eram obisnuit la Logan ... doar ca in scurt timp m-am trezit ca am 160 la deal, asa ca m-am lamurit rapid ce poate masina si nu am mai insistat. Acum urc dealurile finut, din varful acceleratiei, doar la iesirea din curbele stranse e nevoie sa o calc mai serios, dar asta e valabil la orice masina daca vrei sa accelerezi dupa ce ai incetinit intr-o curba Posted Image

Edited by utopium, 22 June 2022 - 20:31.


#38
the_renegade

the_renegade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 24.06.2021

View PostNikoroB, on 22 iunie 2022 - 13:34, said:

Motoarele moderne au turbo. Practic un motor de 1litru (ascutitoare/drujba/etc), se va simti in exploatare ca fiind mult mai puternic decat un 1.6 "vechi".
Si se va rupe mult mai repede.

Pentru cei care o dau inainte cu motoarele de 1.0 de 100+ cai. Cati km a-ti facut cu ele? Va amintiti de ¨motorul anului¨ 1.0 ecoboost? Se sparge blocul si baga toata apa in cilindrii inainte sa ajunga la 120k km. Baga-ti un ochi pe forumurile dedicate sau pe grupurile de FB.

Edited by the_renegade, 22 June 2022 - 20:52.


#39
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View PostCyanid3, on 22 iunie 2022 - 20:15, said:


Daca ar fi sa aleg acum, nu as alege un 1.6 natural aspirat, as alege 1.0 turbo,

Si cred ca n-ati avea mult de ales, anul trecut am vrut 1,6l aspirat neaparat in 4 cilindri si am gasit doar Elantra, cum aia are un design pentru connoisseur ( adica urita cu crengi dupa spusele unui coleg de pe alt forum) am fost nevoit sa aleg alta motorizare tot in 4 cilindri, 1,33TCe, merge bine, are moment de Diesel insa ...nu-i aspirat.

#40
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

View PostPoeOvidiu, on 22 iunie 2022 - 20:02, said:

Ai incercat să schimbi treapta de viteză? E mai ieftin decât să schimbi mașina.


+10

#41
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,853
  • Înscris: 06.10.2008

View PostSerafim606, on 22 iunie 2022 - 14:29, said:

  Iar cand pui 4 insi in masina, afli ca de fapt cuplul ala de betoniera s-a pierdut in turbina cat cutia de pateu Scandia Sibiu :lol:.

Deci are sau nu cuplu ala de 200Nm? ca nu inteleg.



View Postutopium, on 22 iunie 2022 - 15:30, said:

daca vrei sa faci "reprize" 80-140 la deal ca sa faci depasiri si sunt 4 persoane in masina, nu te opreste nimeni, apesi pedala si ... magie, la 100 CP/tona cat are masina si cuplu maxim intre 2000 si 3500 rpm nu e o problema sa faci asta

Ma indoiesc ca poti face asta, ca poti ajunge la 140 in deal cu 4 in masina. Ori dealul ala nu-i deal.

View Postutopium, on 22 iunie 2022 - 15:30, said:

0-100 Corolla 132 CP: 10.2 secunde 0-100 Octavia 3 1.0 TSI 115 CP: 9.9 secunde Cuplu maxim Corolla: 159 Nm la 4.200 rpm Cuplu maxim Octavia: 200 Nm intre 2.000 si 3.500 rpm V max Corolla: 190 km/h V max Octavia: 204 km/h In acelasi timp, consumul mediu e cu vreo 25% mai bun la Octavia.

La care Corolla te referi?
Uite, Toyota Corolla E210   0-100 9.7s, topspeed 200km/h.
Si scuza-ma dar Corolla asta are masa intre 1330-1380kg in timp ce Skoda e trecuta cu 1150kg.

Nu-i corect sa comparam masina de aproape 1400 kg cu una de 1150 si ne laudam ca Skoda e mai rapida, cand de fapt nici macar nu-i mai rapida.

Teoretic 2 masini de mase  foarte apropiate dar una cu 20CP in plus sa zicem, nu vor fi egale ca demaraj decat daca aia cu mai multi CP are cea mai nasola CV din lume sau roti pe 19 sau aerodinamica de Opel Agila. Sunt curios ce demaraj scoate motorul ala de 132CP pe o caroserie de 1100-1200kg.



View Postdan1980_25, on 22 iunie 2022 - 16:51, said:

Astra K: 1,2 turbo 110 cp- 10,4s Ford Focus 1,2 turbo 125 CP: 10,2s Ford Focus 1.0 100 CP: 12,1s Honda Civic 1.0 129CP: 10,4s Hyundai i30: 1.0 turbo 120 CP 11,2s Deci adevarul e la mijloc. Doar anumite motorizari 1.0 turbo sunt mai rapide 0-100 decat 1.6 aspirat de pe Corolla.


Astra K: 1,2 turbo 110 cp  1205kg
Ford Focus 1.0 100 CP  1276kg
Honda Civic 1.0 129CP  1209kg

Daca taiem de la Corolla aia 150kg, care va fi rezultatul? Scade de la 9.7 la 9.3s? Si atunci care e de fapt mai rapida?

#42
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,260
  • Înscris: 06.07.2007
Pai asta am spus si eu. Corolla e mai rapida si cu 150 kg in plus.


#43
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,514
  • Înscris: 26.05.2022
La octavia in carte parca am vazut ca are undeva pe la 1300kg nici decum 1150 cum scrie in broșuri.

#44
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,946
  • Înscris: 04.10.2007

View Postdan1980_25, on 22 iunie 2022 - 16:51, said:

Astra K: 1,2 turbo 110 cp- 10,4s
Ford Focus 1,2 turbo 125 CP: 10,2s
Ford Focus 1.0 100 CP: 12,1s
Honda Civic 1.0 129CP: 10,4s
Hyundai i30: 1.0 turbo 120 CP  11,2s

Deci adevarul e la mijloc.
Doar anumite motorizari 1.0 turbo sunt mai rapide 0-100 decat 1.6 aspirat de pe Corolla.

Bai da inteligent mai esti mah... adica tu cauti si expui cel mai puternic 1.6 aspirat care il gasesti pe piata, dar noi trebuie sa facem media la 1.0 Turbo.
Ia cauta cat are 0-100 Logan 1.6 MPI, iti zic eu sa ca sa nu mai pierzi vremea cautand, are 11.5s... ce facem acum prietene, se pare ca Logan 1.6 MPI aspirat e mai slab ca orice 1.0 turbo.

Edited by mirel3003, 23 June 2022 - 07:20.


#45
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View Postsandu222, on 22 iunie 2022 - 22:25, said:

Daca taiem de la Corolla aia 150kg, care va fi rezultatul? Scade de la 9.7 la 9.3s? Si atunci care e de fapt mai rapida?
Oare o parte buna din masa extra a Corollei nu vine fix de la faptul ca are un motor mai mare? Tu ce zici? Ca in rest e mai mica decat Octavia si la spatiul pentru pasageri, si la spatiul din portbagaj.

View Postsandu222, on 22 iunie 2022 - 22:25, said:

Ma indoiesc ca poti face asta, ca poti ajunge la 140 in deal cu 4 in masina. Ori dealul ala nu-i deal.
Pentru ca nu ai condus asa ceva. N-am clipuri online cu oameni, dar aici ai un 100-140 la deal cu gradient de 6% (conform indicatorului care se vede la un moment dat in clip), care nu e nici mult nici putin, e inclinatie medie:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FdU_2vBAZe8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cu inca 3 oameni va accelera mai lent, atata tot. Cu fiica-mea si nevasta-mea extra de exemplu ("incarcatura" tipica), n-ar fi nici o diferenta sesizabila fata de ce vezi acolo, asta e clar. Dar am mers cu ele + socrii, adica oameni "cu greutate" si n-aveam nici o problema sa accelerez la deal.

Sau tu vrei sofer + inca 4 oameni de 100 de kg fiecare? Posted Image Cam greu sa testez asa ceva ...

Edited by utopium, 23 June 2022 - 08:03.


#46
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View Postmirel3003, on 23 iunie 2022 - 07:19, said:


Ia cauta cat are 0-100 Logan 1.6 MPI, iti zic eu sa ca sa nu mai pierzi vremea cautand, are 11.5s... ce facem acum prietene, se pare ca Logan 1.6 MPI aspirat e mai slab ca orice 1.0 turbo.

Dar asta nu...ca mai exista un Logan cu 1.6/16V tot MPI si ala...
How fast is the car, 2008 Logan I (facelift 2008) 1.6 16V (105 Hp)? 183 km/h | 113.71 mph
0-100 km/h: 10.2 sec
0-60 mph: 9.7 sec
2008 Dacia Logan I (facelift 2008) 1.6 16V (105 Hp) | Technical specs, data, fuel consumption, Dimensions: https://www.auto-dat...16v-105hp-43235

Astra K: 1,2 turbo 110 cp- 10,4s
Ford Focus 1,2 turbo 125 CP: 10,2s
Ford Focus 1.0 100 CP: 12,1s
Honda Civic 1.0 129CP: 10,4s
Hyundai i30: 1.0 turbo 120 CP  11,2s

Pare a fi cel mai rapid fata de gasca drujbelor.

#47
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View PostIon_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 08:22, said:

Dar asta nu...ca mai exista un Logan cu 1.6/16V tot MPI si ala...
How fast is the car, 2008 Logan I (facelift 2008) 1.6 16V (105 Hp)? 183 km/h | 113.71 mph
0-100 km/h: 10.2 sec

Pare a fi cel mai rapid fata de gasca drujbelor.
Daca as face un 0-200 cu un Logan de asta (adica pana ajung eu la 200, ca el n-are sanse), la cate sute de metri in spate ar fi? Posted Image Sau chiar 0-180, ca sa nu zici ca e dezavantajat.

Edited by utopium, 23 June 2022 - 08:26.


#48
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,751
  • Înscris: 22.11.2006
Oameni buni, nu exista motorul perfect.

Intre fiabilitate mare, consum bun, putere, poti avea maxim 2, deseori 1.

Fiecare motor are si avantaje si dezavantaje. Chiar nu va inteleg pe astia ca, da, e rapid, dar consuma mult. Da, are cuplu bun, dar nu te tine 500 K km, doar 200 k km. Pai ce-ai vrea, sa mearga pe aer? Cati nu dau masini la casat cu motorul perfect functional ?  normal ca daca mergi ca pe circuit n-o sa scoti 5%, normal ca daca faci schimburi la timp, si nu mergi turbat o sa te tina motorul mult. Normal ca poti urca la deal chiar si cu 80 CP. Hai sa fim realisti.

#49
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View Postutopium, on 23 iunie 2022 - 08:26, said:

Daca as face un 0-200 cu un Logan de asta (adica pana ajung eu la 200, ca el n-are sanse), la cate sute de metri in spate ar fi? Sau chiar 0-180, ca sa nu zici ca e dezavantajat.
Pai de ce sa nu incercati pina la 300Km/h?
Pina la urma cum a ramas, un motor de 1,6l actual e mai fiabil decit unu mai vechi?
Drujbele in 3 cilindri nu au nici o relevanta, nu sint de 1,6l.
Aspirate noi in afara de Elantra nu stiu iar turbo ar fi Renault 1,6TCi...
Deci cam de aici ar fi pornirea, drujbele nu se califica.

Edited by Ion_Bumbu, 23 June 2022 - 09:22.


#50
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View PostIon_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 09:19, said:

Deci cam de aici ar fi pornirea, drujbele nu se califica.
Exact, ca nu cumva sa ajunga unii sa aiba masini care sa consume putin, sa se miste bine si sa aiba si taxe/asigurari mai mici. De ce sa cheltui mai putin cu masina cand poti cheltui mai mult? Posted Image

View Postbluesnake, on 23 iunie 2022 - 09:19, said:

Da, are cuplu bun, dar nu te tine 500 K km, doar 200 k km. Pai ce-ai vrea, sa mearga pe aer? Cati nu dau masini la casat cu motorul perfect functional ?  
Ultima masina pe care am casat-o (Loganul), avea motorul in stare foarte buna. Dar taxa de inmatriculare la euro 3 era mare, ea avea 10+ ani, asa ca nu mai valora mare lucru.

Pentru mine e simplu:
- fac cu o masina mai mult de 150k km? Nu.
- tine un turbo mic 150k km fara probleme la motor? Da.

Edited by utopium, 23 June 2022 - 09:24.


#51
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View Postutopium, on 23 iunie 2022 - 09:24, said:

Exact, ca nu cumva sa ajunga unii sa aiba masini care sa consume putin, sa se miste bine si sa aiba si taxe/asigurari mai mici. De ce sa cheltui mai putin cu masina cand poti cheltui mai mult? Posted Image

Pentru ca
Un motor nou de 1.6 e mai bun ca unul de 1.6 de mai demult?
asta este titlul topicului ca altfel ajungem la 1,6DCi si va scoate ala din cap ideile cu ce putin consuma drujbele!

Edited by Ion_Bumbu, 23 June 2022 - 09:29.


#52
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostIon_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 09:19, said:


Pai de ce sa nu incercati pina la 300Km/h?
Pina la urma cum a ramas, un motor de 1,6l actual e mai fiabil decit unu mai vechi?
Drujbele in 3 cilindri nu au nici o relevanta, nu sint de 1,6l.
Aspirate noi in afara de Elantra nu stiu iar turbo ar fi Renault 1,6TCi...
Deci cam de aici ar fi pornirea, drujbele nu se califica.

Mai e un 1.5 aspirat (simplu, nu asistat electric sau altceva) pe Corolla. In 3 cilindri :)
Vreo 120cp. Deci tot un fel de 1.6.
E aparut de curand.

#53
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,514
  • Înscris: 26.05.2022
Se pare ca aici avem doar nostalgici și colecționari de postere.

La naiba, daca-am ajuns sa vorbim despre rable de loganuri din 2008 pe care le comparăm cu focus, astra, Corolla, etc...

Edited by NikoroB, 23 June 2022 - 09:42.


#54
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,751
  • Înscris: 22.11.2006
Sunt de acord @utopium

Am avut 1.6 aspirat Honda, 1.3 aspirat Toyota, 1.8 hybrid Atkinson Toyota, si in final 1.0 ecoboost Ford.

Ascutitoarea in 3 cilindri e cel mai potent, cel mai confortabil de condus, si mai economic la mers normal decat aspiratele.

Dar in mod special vreau sa aduc in discutie 1.3 de 84 cai pe un Yaris. Am mers cu el inclusiv Romania-Austria cu 2 persoane si bagaje plin, cam de 5 ori tur-retur. Spre supriza unora, au fost si dealuri si chiar si munti de urcat, si masina a urcat, am mers. Consum la drum lung mers linistit. 5-5.5%. Puma cu 1.0 e mai rapid daca trebuie si mai economic daca merg linistit. Scot acelasi consum, dar pot face depasiri, masina trage mai bine. Yarisul l-am dat la 13 ani vechime, cu 70 K km, Puma are 10K km in 2 ani. Pt mine se potriveste acest motor.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate