Un motor nou de 1.6 e mai bun ca unul de 1.6 de mai demult?
#37
Posted 22 June 2022 - 20:19
Evonxxx, on 22 iunie 2022 - 18:32, said:
Ca sa poti urca sau ca sa poti urca cu 160? Eu apas subtil pedala la deal ... ca daca o apas la fund ajung la viteze la care imi ia carnetul daca prind radar Cand mi-a venit masina primul test a fost pe centura Valcele - Apahida, care are doua "calitati": nu e aglomerata (pe portiunea intre Cluj-Est si Valcele, ca intre Jucu si Cluj-Est e aglomerata) si e tot un deal si o vale ... si am calcat-o cum eram obisnuit la Logan ... doar ca in scurt timp m-am trezit ca am 160 la deal, asa ca m-am lamurit rapid ce poate masina si nu am mai insistat. Acum urc dealurile finut, din varful acceleratiei, doar la iesirea din curbele stranse e nevoie sa o calc mai serios, dar asta e valabil la orice masina daca vrei sa accelerezi dupa ce ai incetinit intr-o curba Edited by utopium, 22 June 2022 - 20:31. |
#38
Posted 22 June 2022 - 20:51
NikoroB, on 22 iunie 2022 - 13:34, said:
Motoarele moderne au turbo. Practic un motor de 1litru (ascutitoare/drujba/etc), se va simti in exploatare ca fiind mult mai puternic decat un 1.6 "vechi". Pentru cei care o dau inainte cu motoarele de 1.0 de 100+ cai. Cati km a-ti facut cu ele? Va amintiti de ¨motorul anului¨ 1.0 ecoboost? Se sparge blocul si baga toata apa in cilindrii inainte sa ajunga la 120k km. Baga-ti un ochi pe forumurile dedicate sau pe grupurile de FB. Edited by the_renegade, 22 June 2022 - 20:52. |
#39
Posted 22 June 2022 - 20:56
Cyanid3, on 22 iunie 2022 - 20:15, said: Daca ar fi sa aleg acum, nu as alege un 1.6 natural aspirat, as alege 1.0 turbo, Si cred ca n-ati avea mult de ales, anul trecut am vrut 1,6l aspirat neaparat in 4 cilindri si am gasit doar Elantra, cum aia are un design pentru connoisseur ( adica urita cu crengi dupa spusele unui coleg de pe alt forum) am fost nevoit sa aleg alta motorizare tot in 4 cilindri, 1,33TCe, merge bine, are moment de Diesel insa ...nu-i aspirat. |
#40
Posted 22 June 2022 - 21:02
#41
Posted 22 June 2022 - 22:25
Serafim606, on 22 iunie 2022 - 14:29, said: Iar cand pui 4 insi in masina, afli ca de fapt cuplul ala de betoniera s-a pierdut in turbina cat cutia de pateu Scandia Sibiu . Deci are sau nu cuplu ala de 200Nm? ca nu inteleg. utopium, on 22 iunie 2022 - 15:30, said:
daca vrei sa faci "reprize" 80-140 la deal ca sa faci depasiri si sunt 4 persoane in masina, nu te opreste nimeni, apesi pedala si ... magie, la 100 CP/tona cat are masina si cuplu maxim intre 2000 si 3500 rpm nu e o problema sa faci asta Ma indoiesc ca poti face asta, ca poti ajunge la 140 in deal cu 4 in masina. Ori dealul ala nu-i deal. utopium, on 22 iunie 2022 - 15:30, said:
0-100 Corolla 132 CP: 10.2 secunde 0-100 Octavia 3 1.0 TSI 115 CP: 9.9 secunde Cuplu maxim Corolla: 159 Nm la 4.200 rpm Cuplu maxim Octavia: 200 Nm intre 2.000 si 3.500 rpm V max Corolla: 190 km/h V max Octavia: 204 km/h In acelasi timp, consumul mediu e cu vreo 25% mai bun la Octavia. La care Corolla te referi? Uite, Toyota Corolla E210 0-100 9.7s, topspeed 200km/h. Si scuza-ma dar Corolla asta are masa intre 1330-1380kg in timp ce Skoda e trecuta cu 1150kg. Nu-i corect sa comparam masina de aproape 1400 kg cu una de 1150 si ne laudam ca Skoda e mai rapida, cand de fapt nici macar nu-i mai rapida. Teoretic 2 masini de mase foarte apropiate dar una cu 20CP in plus sa zicem, nu vor fi egale ca demaraj decat daca aia cu mai multi CP are cea mai nasola CV din lume sau roti pe 19 sau aerodinamica de Opel Agila. Sunt curios ce demaraj scoate motorul ala de 132CP pe o caroserie de 1100-1200kg. dan1980_25, on 22 iunie 2022 - 16:51, said: Astra K: 1,2 turbo 110 cp- 10,4s Ford Focus 1,2 turbo 125 CP: 10,2s Ford Focus 1.0 100 CP: 12,1s Honda Civic 1.0 129CP: 10,4s Hyundai i30: 1.0 turbo 120 CP 11,2s Deci adevarul e la mijloc. Doar anumite motorizari 1.0 turbo sunt mai rapide 0-100 decat 1.6 aspirat de pe Corolla. Astra K: 1,2 turbo 110 cp 1205kg Ford Focus 1.0 100 CP 1276kg Honda Civic 1.0 129CP 1209kg Daca taiem de la Corolla aia 150kg, care va fi rezultatul? Scade de la 9.7 la 9.3s? Si atunci care e de fapt mai rapida? |
#42
Posted 23 June 2022 - 00:05
#43
Posted 23 June 2022 - 07:11
La octavia in carte parca am vazut ca are undeva pe la 1300kg nici decum 1150 cum scrie in broșuri.
|
#44
Posted 23 June 2022 - 07:19
dan1980_25, on 22 iunie 2022 - 16:51, said:
Astra K: 1,2 turbo 110 cp- 10,4s Ford Focus 1,2 turbo 125 CP: 10,2s Ford Focus 1.0 100 CP: 12,1s Honda Civic 1.0 129CP: 10,4s Hyundai i30: 1.0 turbo 120 CP 11,2s Deci adevarul e la mijloc. Doar anumite motorizari 1.0 turbo sunt mai rapide 0-100 decat 1.6 aspirat de pe Corolla. Bai da inteligent mai esti mah... adica tu cauti si expui cel mai puternic 1.6 aspirat care il gasesti pe piata, dar noi trebuie sa facem media la 1.0 Turbo. Ia cauta cat are 0-100 Logan 1.6 MPI, iti zic eu sa ca sa nu mai pierzi vremea cautand, are 11.5s... ce facem acum prietene, se pare ca Logan 1.6 MPI aspirat e mai slab ca orice 1.0 turbo. Edited by mirel3003, 23 June 2022 - 07:20. |
#45
Posted 23 June 2022 - 07:56
sandu222, on 22 iunie 2022 - 22:25, said:
Daca taiem de la Corolla aia 150kg, care va fi rezultatul? Scade de la 9.7 la 9.3s? Si atunci care e de fapt mai rapida? sandu222, on 22 iunie 2022 - 22:25, said:
Ma indoiesc ca poti face asta, ca poti ajunge la 140 in deal cu 4 in masina. Ori dealul ala nu-i deal. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FdU_2vBAZe8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cu inca 3 oameni va accelera mai lent, atata tot. Cu fiica-mea si nevasta-mea extra de exemplu ("incarcatura" tipica), n-ar fi nici o diferenta sesizabila fata de ce vezi acolo, asta e clar. Dar am mers cu ele + socrii, adica oameni "cu greutate" si n-aveam nici o problema sa accelerez la deal. Sau tu vrei sofer + inca 4 oameni de 100 de kg fiecare? Cam greu sa testez asa ceva ... Edited by utopium, 23 June 2022 - 08:03. |
#46
Posted 23 June 2022 - 08:22
mirel3003, on 23 iunie 2022 - 07:19, said: Ia cauta cat are 0-100 Logan 1.6 MPI, iti zic eu sa ca sa nu mai pierzi vremea cautand, are 11.5s... ce facem acum prietene, se pare ca Logan 1.6 MPI aspirat e mai slab ca orice 1.0 turbo. Dar asta nu...ca mai exista un Logan cu 1.6/16V tot MPI si ala... How fast is the car, 2008 Logan I (facelift 2008) 1.6 16V (105 Hp)? 183 km/h | 113.71 mph 0-100 km/h: 10.2 sec 0-60 mph: 9.7 sec 2008 Dacia Logan I (facelift 2008) 1.6 16V (105 Hp) | Technical specs, data, fuel consumption, Dimensions: https://www.auto-dat...16v-105hp-43235 Astra K: 1,2 turbo 110 cp- 10,4s Ford Focus 1,2 turbo 125 CP: 10,2s Ford Focus 1.0 100 CP: 12,1s Honda Civic 1.0 129CP: 10,4s Hyundai i30: 1.0 turbo 120 CP 11,2s Pare a fi cel mai rapid fata de gasca drujbelor. |
|
#47
Posted 23 June 2022 - 08:26
Ion_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 08:22, said:
Dar asta nu...ca mai exista un Logan cu 1.6/16V tot MPI si ala... How fast is the car, 2008 Logan I (facelift 2008) 1.6 16V (105 Hp)? 183 km/h | 113.71 mph 0-100 km/h: 10.2 sec Pare a fi cel mai rapid fata de gasca drujbelor. Edited by utopium, 23 June 2022 - 08:26. |
#48
Posted 23 June 2022 - 09:19
Oameni buni, nu exista motorul perfect.
Intre fiabilitate mare, consum bun, putere, poti avea maxim 2, deseori 1. Fiecare motor are si avantaje si dezavantaje. Chiar nu va inteleg pe astia ca, da, e rapid, dar consuma mult. Da, are cuplu bun, dar nu te tine 500 K km, doar 200 k km. Pai ce-ai vrea, sa mearga pe aer? Cati nu dau masini la casat cu motorul perfect functional ? normal ca daca mergi ca pe circuit n-o sa scoti 5%, normal ca daca faci schimburi la timp, si nu mergi turbat o sa te tina motorul mult. Normal ca poti urca la deal chiar si cu 80 CP. Hai sa fim realisti. |
#49
Posted 23 June 2022 - 09:19
utopium, on 23 iunie 2022 - 08:26, said:
Daca as face un 0-200 cu un Logan de asta (adica pana ajung eu la 200, ca el n-are sanse), la cate sute de metri in spate ar fi? Sau chiar 0-180, ca sa nu zici ca e dezavantajat. Pina la urma cum a ramas, un motor de 1,6l actual e mai fiabil decit unu mai vechi? Drujbele in 3 cilindri nu au nici o relevanta, nu sint de 1,6l. Aspirate noi in afara de Elantra nu stiu iar turbo ar fi Renault 1,6TCi... Deci cam de aici ar fi pornirea, drujbele nu se califica. Edited by Ion_Bumbu, 23 June 2022 - 09:22. |
#50
Posted 23 June 2022 - 09:24
Ion_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 09:19, said:
Deci cam de aici ar fi pornirea, drujbele nu se califica. bluesnake, on 23 iunie 2022 - 09:19, said:
Da, are cuplu bun, dar nu te tine 500 K km, doar 200 k km. Pai ce-ai vrea, sa mearga pe aer? Cati nu dau masini la casat cu motorul perfect functional ? Pentru mine e simplu: - fac cu o masina mai mult de 150k km? Nu. - tine un turbo mic 150k km fara probleme la motor? Da. Edited by utopium, 23 June 2022 - 09:24. |
#51
Posted 23 June 2022 - 09:28
utopium, on 23 iunie 2022 - 09:24, said:
Exact, ca nu cumva sa ajunga unii sa aiba masini care sa consume putin, sa se miste bine si sa aiba si taxe/asigurari mai mici. De ce sa cheltui mai putin cu masina cand poti cheltui mai mult? Un motor nou de 1.6 e mai bun ca unul de 1.6 de mai demult? asta este titlul topicului ca altfel ajungem la 1,6DCi si va scoate ala din cap ideile cu ce putin consuma drujbele! Edited by Ion_Bumbu, 23 June 2022 - 09:29. |
|
#52
Posted 23 June 2022 - 09:38
Ion_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 09:19, said: Pai de ce sa nu incercati pina la 300Km/h? Pina la urma cum a ramas, un motor de 1,6l actual e mai fiabil decit unu mai vechi? Drujbele in 3 cilindri nu au nici o relevanta, nu sint de 1,6l. Aspirate noi in afara de Elantra nu stiu iar turbo ar fi Renault 1,6TCi... Deci cam de aici ar fi pornirea, drujbele nu se califica. Mai e un 1.5 aspirat (simplu, nu asistat electric sau altceva) pe Corolla. In 3 cilindri Vreo 120cp. Deci tot un fel de 1.6. E aparut de curand. |
#54
Posted 23 June 2022 - 09:44
Sunt de acord @utopium
Am avut 1.6 aspirat Honda, 1.3 aspirat Toyota, 1.8 hybrid Atkinson Toyota, si in final 1.0 ecoboost Ford. Ascutitoarea in 3 cilindri e cel mai potent, cel mai confortabil de condus, si mai economic la mers normal decat aspiratele. Dar in mod special vreau sa aduc in discutie 1.3 de 84 cai pe un Yaris. Am mers cu el inclusiv Romania-Austria cu 2 persoane si bagaje plin, cam de 5 ori tur-retur. Spre supriza unora, au fost si dealuri si chiar si munti de urcat, si masina a urcat, am mers. Consum la drum lung mers linistit. 5-5.5%. Puma cu 1.0 e mai rapid daca trebuie si mai economic daca merg linistit. Scot acelasi consum, dar pot face depasiri, masina trage mai bine. Yarisul l-am dat la 13 ani vechime, cu 70 K km, Puma are 10K km in 2 ani. Pt mine se potriveste acest motor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users