Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

De unde pot sa incep

Furtul din magazine in SUA schimb...

Margherita de la Clejani da decla...
 Tigari din afara UE

Maitre Gims - Est-ce que tu m'...

Solutii incalzire portabile

Tot ce era alb este roz acum,de ce?
 Windows 11 + hdd vechi

Scara lemn pe vanguri

Ce telefon sa-mi iau?

Cum circula banii intr-o economie...
 ortoped foisor contact-ruptura LIA

Gingia creste peste masea

Comutatoare si RCCB 18 mm

Despre setarile OBS Studio !
 

Plăcuțele de frână

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#73
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Ford Trasit Custom (varianta lungă).

Mașină nouă.
La 102.000km îmi apare avertizarea de la senzorul de pe plăcuțele de frână.  

K!

Mă duc la reprezentanța Ford din localitate,  schimb plăcuțele cu ”originale”  Motorcraft.
La 126.000km  începe să hârșcâie fier pe fier (față).    Fiind la Iași,  la 750km de localitatea unde domiciliez,  merg așa,  ce drac să fac,  noaptea,  forțat de timp și în weekend.

Discurile față = de aruncat.  Logic,  pentru că fier pe fier.  

Problema este alta.
Am impresia că cei de la reprezentanță NU au schimbat plăcuțele de frână.

Au anulat senzorul ca să dispară avertizarea de pe bord și pa, du-te fraiere,  că mai mergi încă 10-20k  fără probleme,  dacă ai mers 100k fără să semnalizeze necesitatea schimbării.

Cu plăcuțele fier pe fier  nu se aprinde niciun avertisment.   De aceea am și stat zen.
Credeam că mi-a intrat vreo piatră,  vreun șurub, nici prin vise nu-mi trecea că plăcuțele mele sunt rase de stratul de fricțiune.  
Nu?    Reprezentanță,  bro!    Siguranță și încredere.  

Azi am fost la ei să le bat puțin obrazul.
Tot ei cu botul mare.  
”Păi ați mers 25000km,  este normal să se uzeze”
”Și de ce mi s-a aprins la 100k martorul de uzură,  dacă este normal să se uzeze la 25k?”
”Păi ce știm noi,  poate ați condus diferit,  alea alea”.
”Ok,  atunci de ce nu mi se aprinde martorul nici la fier pe fier?”
”Păi nu știm,  să ne uităm....”

Adică botoșenia tipică celor care vor să te învăluiască cu abureli.

Mă gândeam la o chestie.  
Eu până acum nu am schimbat plăcuțele de frână mai devreme de 50-70k.    Conduc cuminte,  nu fac nimic inutil,  frânez doar atunci când trebuie,  mașinile mele nu se strică niciodată din cauza șoferului.    TOATE mașinile.     Niciodată nu mi-am pus problema schimbării plăcuțelor la 15K.    Mi s-ar părea o prostie,  mai ales că intervalul meu de verificare tehnică este la 65000km.   Nu am ce căuta cu mașina în service și nici de ce să îmi verifice cineva frânele într-un interval mai mic de 65K.     Mă rog,  eu fiind Toma Necredinciosul din născare am redus de la mine și am zis  să fie 50K,  nu 65K.

Cât de calic să fii la o reprezentanță încât să furi un client cu mașină de peste 35K?    La plăcuțele de frână.   Adică la ceva socotit vital,  dar ieftin?    Cât să câștige din chestia asta?
Schimbul de plăcuțe a fost scump,  lejer peste 11-1200 lei (sau mai mult, nu mai rețin exact).   Aveau acolo manoperă (50-60% din valoarea facturii).   Să se bucure la o sumă mică și să pună un client în pericol?   De porc!!

Mă rog,  acum m-am ars,  nu mai vreau să aud de ei,  am mers la un service deținut de un amic.    Îmi schimbă tot,  discuri, rulmenți, pune frâne Brembo.  

Am scris aici pentru cei care au încredere în ”reprezentanțe”.    Să fie cu mare luare aminte,  pentru că și acolo sunt tot români.   La unii sunt români ok,  dar la alții pot fi unii hoți.

Apropo,  am întrebat și chestia cu calitatea pieselor.  Ei spun că au pus ceva low cost.  Dar eu le-am specificat că vreau să-mi pună Motorcraft, nu similar,  nu altceva.  
Identică și la fel,  să țină încă 100k.

Răspunsul:   ”Domn'le,  piesa originală este mai bună cu cea de schimb, nu se compară”.      Eu unul nu accept acest tip de explicație.  Atunci când comand ceva nici nu întreb cât costă.
Dacă îmi dădeau factură de 7000 lei pentru schimbarea plăcuțelor de frână,  poate ridicam o sprânceană, dar o plăteam fără alte comentarii.  

Oare în România chiar nu o exista ideea că mai există și români care nu vor musai ieftin?  
WTF!!!!?

Attached Files


Edited by Tomaso, 09 June 2022 - 18:44.


#74
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,857
  • Înscris: 06.04.2007
In reprez la placute nu pun altceva inafara de Motorcraft (care evident sunt aftermarket, alea originale Ford sunt mult mai scumpe) .
La Focus placutele nu m-au tinut (fata) niciodata mai mult de 20000 km

Oricum sunt nerorociti, pe mine m-au facut la filtrul de polen.

Dar la placute mi-e greu sa cred ca au atata tupeu sa nu schimbe, pt ca e usor de verificat

#75
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 27.01.2020
eu is de parere ca DE OBICEI cu cat arata mai de rahat service ul si mai jegos , cu atat mai bun serviciul.

evit delerii si serviceurile mari sau lanturile de service.

merg la aia care au un site mizerabil , chestii aruncate peste tot , nu au receptie cu scaune si cafea. le dau piesa de schimbat si stau langa ei si vb despre masini sau mai stiu eu ce... gen vreme , politica , brexit , etc...

nu o sa uit niciodata cand Honda mi a cerut £650 pt un rahat de electromotor la o masina precedenta. imi venea sa ii scuip. nu ca ar avea ceva vina honda , insa dealerul ala nesimtit cerea pe un electromotor cat jumate din masina. pe ebay unul original era £ 175 , iar pe gumtree am gasit unul cu £15 pe care l am luat si a mers.

#76
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005

View PostOctavian___, on 09 iunie 2022 - 18:51, said:

In reprez la placute nu pun altceva inafara de Motorcraft (care evident sunt aftermarket, alea originale Ford sunt mult mai scumpe) .

Scuze,  eu nu pricep o chestie.

Motorcraft este marca.  Nu?
Dacă pui o piesă pe care scrie Motorcraft,  nu este normal să nu existe aftermarket pe care să  scrie marca aceasta?

Ok,  punem un aftermarket echivalent Motorcraft,  dar dacă scrie și nu este,  rezultă că acea piesă este un fake.
Un fel de Adibas sau Nuke. Gen.

În opinia mea,  dacă plătesc o piesă anume,  ar fi normal să primesc ceea ce solicit.  Cât costă,  costă,  asta este.  
Dar să fie o chestie care rezistă pe sfert ca originala și să mă taxeze la preț de original,  chestia asta mi se pare hoție pe față.

Edited by Tomaso, 09 June 2022 - 19:39.


#77
Melteanu

Melteanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,603
  • Înscris: 28.02.2022
Initiator,ce trebuie sa te lumineze,din ce imi amintesc nu esti greu de cap si vei intelege rapid.La unele marci auto,printre care si Ford, piesele originale nu sunt cea mai calitativa alegere,adica in traducere exista marci de piese aftermarket mai calitative decat originalele Ford.Apoi e de notat un aspect,azi multe piese de renume sunt falsificate,vezi discutiile multe din forumurile patriei despre asta.La tine exista banuiala ca nu au schimbat,dar nu exista certitudine.

#78
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Nu-mi mai schimb uleiul în vecii vecilor la reprezentanță.
De unde să știu că îmi bagă ulei sintetica Magnatec nu știu de care,  făcut să reziste 65k și care costă mult?  

Mărturisesc că nu m-am preocupat de mecanica auto.   Nici nu-mi place și nici nu am chef.  
Numai că, uite,  viața te obligă să înveți încontinuu.   Și cel mai nașpa este atunci când înveți pe banii tăi.
Acum mi-am învățat lecția,  am citit și topicul,  cu plăcuțele nu mă va mai înșela nimeni, niciodată.   Însă există altele ...

Edited by Tomaso, 09 June 2022 - 19:51.


#79
Melteanu

Melteanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,603
  • Înscris: 28.02.2022
solutia e sa gasesti un service sau atelier chiar mic unde sa ai un raport de incredere...

#80
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 590
  • Înscris: 04.05.2022
in nici un caz Magnatec nu este ulei full sintetic,dar exista pe forum un topic special de uleiuri,unde poti pune o intrebare si vezi ce ti se recomanda.
Tomaso cauta un mecanic de incredere,care repara la el acasa. Stai langa el cand iti repara, sa accepte sa te duci cu piesele cumparate de tine.

#81
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,236
  • Înscris: 02.08.2020

View PostMelteanu, on 09 iunie 2022 - 19:41, said:

Initiator,ce trebuie sa te lumineze...
Nu inițiatorul a deschis subiectul la care ai răspuns aici.
Dar acceptăm şi discuții conexe... :)

#82
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,304
  • Înscris: 13.01.2011
@Toma, abia acum văd că ai revenit, bine ai revenit.

Apoi, pentru că avem acordul colegului inițiator, pot să îți spun că la ora actuală trebuie să te hiper specializezi, trebuie să înveți și ce nu îți place, altfel îți fură cineva chifteaua din buzunar, din mers.

Iar cînd chifteaua înseamnă siguranța ta, cum ar fi plăcuțele de frînă, nu este de joacă.

Pot să îți confirm, există reprezentanțe/garaje unde nu se schimbă piese, lubrifianți, dacă mecanicii constată că ,,mai merge așa ", iar clientul este necunoscător, ușor de păcălit.

Da, clar, nu se practică la toți clienții, se uită și ei la om, cît de aerian este, blondă tînără & alte tipologii care nu le creează probleme.

#83
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 590
  • Înscris: 04.05.2022

View PostOctavian___, on 09 iunie 2022 - 18:51, said:

In reprez la placute nu pun altceva inafara de Motorcraft (care evident sunt aftermarket, alea originale Ford sunt mult mai scumpe) .
La Focus placutele nu m-au tinut (fata) niciodata mai mult de 20000 km

Oricum sunt nerorociti, pe mine m-au facut la filtrul de polen.

Dar la placute mi-e greu sa cred ca au atata tupeu sa nu schimbe, pt ca e usor de verificat
dar nu te lasau sa vii cu piesele tale? Aduceai aftermarket Ate,Brembo la placute

#84
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,857
  • Înscris: 06.04.2007

View PostTomaso, on 09 iunie 2022 - 19:29, said:

Scuze,  eu nu pricep o chestie.

Motorcraft este marca.  Nu?
Dacă pui o piesă pe care scrie Motorcraft,  nu este normal să nu existe aftermarket pe care să  scrie marca aceasta?

Ok,  punem un aftermarket echivalent Motorcraft,  dar dacă scrie și nu este,  rezultă că acea piesă este un fake.
Un fel de Adibas sau Nuke. Gen.

În opinia mea,  dacă plătesc o piesă anume,  ar fi normal să primesc ceea ce solicit.  Cât costă,  costă,  asta este.  
Dar să fie o chestie care rezistă pe sfert ca originala și să mă taxeze la preț de original,  chestia asta mi se pare hoție pe față.
Ba este normal, cazul de fata daca e Motorcraft sa nu fie fake si nu prea cred ca exista Motorcraft fake, mai ales in reprez. Nu stiu, ceva pute, zic pe partea de service, posibil sa nu fi schimbat placutele si au anulat doar senzorii de uzura.
La mine (masina noua Focus) nu m-a atentionat in niciun fel in bord ca am placutele uzate, la revizia de 20000km pe fata au fost praf (1 mm ferordou, aproape fier pe fier, vazut cu ochii mei) .
Am schimbat si pe spate atunci pt ca erau destul de uzare (peste jumate duse) si au pus Motorcraft.
Niciodata nu m-au tinut mai mult de 20000km (fata) la urmatoarele schimburi pt ca aveau pret prohibitiv in service am preferat sa le schimb eu acasa (am si presa pt spate) un rand am pus tot Motorcraft si alt rand am luat Brembo din ce-mi aduc aminte.

View Postcmzo, on 11 iunie 2022 - 10:19, said:

dar nu te lasau sa vii cu piesele tale? Aduceai aftermarket Ate,Brembo la placute
N-am intrebat niciodata in cele 3 revizii care le-am facut la ei, dar sigurat m-ar fi lasat (ca erau flamanzi oricum) , cu atingeri la garantie evident.
Costul la o revizie uzuala (ulei filtre si sa vada de ce functioneaza becurile, incarcarea etc) nu era asa mare, in medie cam 700-750 lei tva inclus, asa ca nu m-am agitat sa vin cu pachetu de revizie "la pachet" .
Doar la placutele de frana le-am spus pas pt ca erau prea scumpi.

View Postcmzo, on 09 iunie 2022 - 20:00, said:

in nici un caz Magnatec nu este ulei full sintetic,dar exista pe forum un topic special de uleiuri,unde poti pune o intrebare si vezi ce ti se recomanda.
Tomaso cauta un mecanic de incredere,care repara la el acasa. Stai langa el cand iti repara, sa accepte sa te duci cu piesele cumparate de tine.
Nu prea mai gasesti uleiuri adevarat sintetice, sunt blenduri in fel si fel de combinatii si procente.
Castrol Magnatec nu mai e ala care era acu ceva ani de zile, au schimbat retetaru de cand au luat contracte noi si au pierdut altele vechi..
Subiectiv la Focus , 5W20 Magnatec se tinea bine, nu mi-a dat nicio emotie la stilul meu mai "accelerat" de condus. Il schimbat la max max 10000 km, dar fara nicio senzatie de ulei nou dupa schimb, tot asa mergea/suna etc. Deci probabil ca mai ducea, la un condus normal o fi ok pt 20000km schimb cum spunea manualu de intretinere

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate