Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Plăcuțele de frână
Last Updated: Oct 02 2022 20:30, Started by
Mike1alike
, May 19 2022 20:54
·
0
#55
Posted 22 May 2022 - 11:30
ConstantinDriga, on 21 mai 2022 - 09:27, said:
Pe carburatie, asta e regimul cu consum minim de benzina. La Renault Captur plăcuțele originale au început să scârțâie după 25.000 km dimineața când era frig la prima sau a doua frână (apoi nu se mai aude). Acum au peste 34.000 km și 4-5 mm grosime și prind perfect. Explicația la reprezentanță pentru scârțâit a fost că sunt plăcuțe ecologice. |
#57
Posted 22 May 2022 - 17:31
#58
Posted 22 May 2022 - 18:23
ConstantinDriga, on 22 mai 2022 - 11:48, said:
De fabrica nu dar se face home Scoti cuiul de blocaj volan si la vale consum 0 , la drum drept accelerai pana la 120 si taiai contact , din inertie te ducea ...cat te ducea si iar un avant . La 10 l cota trebuia inventat ceva , pacat ca nu aparusera magnetii astia puternici cum sunt acum , te legai de un ITIA si odata te urca Dealul Negru |
#59
Posted 22 May 2022 - 21:40
Pe carburație...
Am condus ocazional Dacia 1310. Nu mi-a făcut plăcere. Acum nu prea mai găsești mașini cu carburator, astfel de minuni ale tehnologiei au cam dispărut. Poate le readuc rușii la viață acum, din lipsă de componente electronice. Dacă îmi aduc aminte, chiar și unele motoare cu carburator aveau o supapă electromagnetică, care bloca jiclorul de ralanti la mers cu frâna de motor, la VW Jetta 1.6 prin anii '80. Deci chiar și unele motoare cu carburator aveau consum zero cu frâna de motor. Nu era valabil la Dacia 1300 și la alte antichități, dar la acestea unii scoteau mașina din viteză și opreau motorul la coborâre pentru a nu consuma. Asta dacă nu mă lasă memoria. |
#60
Posted 24 May 2022 - 10:26
Plăcuțele cu care am deschis topicul, au când sunt noi, înălțimea ferodoului 11 mm. După ce le-am mişcat pe disc, cele în uz au rămas silențioase. Păstrez setul nou în portbagaj şi am să le înlocuiesc mai încolo, când va fi nevoie.
|
#61
Posted 05 June 2022 - 20:50
Mi-am dat seama de o posibilă cauză a problemei cu scârțâitul frânelor şi mai ales, a problemei pe care am avut-o în trecut, când plăcuțele din exteriorul discului se uzau mai repede descât cele din interior.
Problema cred că este la partea pe care culisează etrierul. Sunt şi garnituri acolo care e posibil să necesite înlocuire şi am descoperit că se recomandă să se aplice vaselină acolo când se înlocuiesc plăcuțele, pentru ca etrierul să culiseze lejer şi să nu rămână blocat. Eu nu am pus niciodată vaselină acolo. Şi ce s-a scuturat când am bătut uşor în etrier, cred că s-a scuturat de la acele culise. Acum merge totul bine, fără zgomote. Însă am să pun vaselină şi dacă e nevoie, înlocuiesc şi garniturile culiselor. |
#62
Posted 07 June 2022 - 13:19
Mike1alike, on 19 mai 2022 - 20:54, said:
Când schimbați plăcuțele de frână? Adică ce înălțime a ferodoului a mai rămas pe ele atunci când le înlocuiți? Eu urmează să le înocuiesc, însă nu chiar acum. Frâna este fără ABS, însă ABS sau nu, nu face nici o diferență dacă plăcuțele trebuie schimbate. Sistemul de frână nu are nici senzor de uzură a plăcuțelor şi practic, cam de aceea am deschis acest topic, dacă cei care aveți senzori, ați măsurat vreodată, sau puteți spune orientativ, cât a mai rămas din plăcuță când se aprinde martorul. La mine a început să se audă un scârțâit uşor la frânare şi am verificat plăcuțele. Le-am şi mutat interior/exterior pe disc, deşi sunt uzate în mod egal. După această mutare sunt silențioase complet şi frâna funcționează foarte bine, la fel funcționa şi înainte, când scârțâiau. Am măsurat şi mai sunt 6 mm înălțime ferodou. De noi nu le-am măsurat sau dacă le-am măsurat, nu mai țin minte ce înălțime au. Producătorul spune că noi au 17 mm, însă cred în mare măsură că aceasta este înălțimea întregii plăcuțe, nu numai a părții care se uzează. Partea neuzabilă nu am măsurat-o acum, însă are între 5-7 mm. eu le schimb atunci cand ma duc la revizia din naintea itp ului. se uita nenea ala si imi spune daca mai trece sau nu si cam cat ar mai tine placutele. pana acum nu le am schimbat niciodata. (nu merg cu masina mai mult de 10 mile pe zi) , insa eventual or sa trebuiasca schimbate. chestia cu milimetrii e o tampenie. cine draq sta sa masoare ceva la masina? mai mult , presupun ca fac un sunet placutele atunci cand ajung la limita. sau se aprinde un bec pe undeva. |
#63
Posted 07 June 2022 - 17:19
Problema e ca, daca face sunet, iti zgaraie discul si va trebui si el schimbat. Unele masini nu au martor pentru plecute, multe nu pentru placutele spate. Daca nu ai chef sa verifici vizual (ca nu e nimic complicat) poti intreva baietii care iti schimba rotile/anvelopele toamna si primavara cat mai au placutele.
De exemplu in Fr, inspectia tehnica periodica are loc o data in 2 ani si nu chiar ok sa astepti atat. Edited by vinciun, 07 June 2022 - 17:19. |
#64
Posted 07 June 2022 - 17:40
la ultimul itp se uita nea caisa,vazuse ca pusesem planetare noi,bielete,capete de bara,bascule,burdufe de la bielete directie,bielete antiruliu,,placute de frana noi, amortizoare,bucse punte spate noi, platouri de franare noi cu saboti si arcuri,cilindri
deci inspectorul de itp verifica din scoarta in scoarta si vede absolut tot,cand ridica masina pe rampa si se baga sub ea sa verifice |
|
#65
Posted 07 June 2022 - 19:56
vinciun, on 07 iunie 2022 - 17:19, said:
Problema e ca, daca face sunet, iti zgaraie discul si va trebui si el schimbat. Unele masini nu au martor pentru plecute, multe nu pentru placutele spate. Daca nu ai chef sa verifici vizual (ca nu e nimic complicat) poti intreva baietii care iti schimba rotile/anvelopele toamna si primavara cat mai au placutele. De exemplu in Fr, inspectia tehnica periodica are loc o data in 2 ani si nu chiar ok sa astepti atat. in uk e in fiecare an. si vad placutele prin janta fara problema. merg putin cu masina , asa ca la mine e vb de ani de zile. |
#66
Posted 08 June 2022 - 06:48
Shcherbina, on 07 iunie 2022 - 13:19, said:
chestia cu milimetrii e o tampenie. cine draq sta sa masoare ceva la masina? Ambele se vad fara probleme daca ai janta de aluminiu, la tabl;a trebuie data roata jos. Edited by ldpe, 08 June 2022 - 06:48. |
#67
Posted 08 June 2022 - 12:15
ldpe, on 08 iunie 2022 - 06:48, said:
Trebuie simplificata putin situatia si devine joaca - daca ferodoul de pe placuta e de aceasi grosime cu tabla e obligatoriu sa le schimbi Ambele se vad fara probleme daca ai janta de aluminiu, la tabl;a trebuie data roata jos. ochiometric ma uit si eu. insa de masurat.... tre sa fi nebun la cap sa stai sa masori placutele de frana. e mare diferenta intre a inspecta vizual si a masura. jante de tabla? mai e vreo masina care vine din fabrica fara jante de aluminiu? bineinteles , fara a lua in considerare Dacia. |
#68
Posted 08 June 2022 - 13:10
Eu nu masor niciodata avand in vedere ca anual desfac etrierul , imping pistonasul si purjej lichidul din interior, aerisesc , completez si gresez culisele , fac in ritm de 1 roata pe zi cand nu ploua sau nu e foarte cald
Sunt masini care te lasa la configurator sa alegi tabla sau magneziu, deobicei clasele asemanatoare la pret cu loganul . Pe fata iarna eu pun tabla cu roti adecvate pentru a putea monta linistit lanturi si sa nu dau o sapca de bani pe lanturi dedicate magneziu . |
#70
Posted 08 June 2022 - 14:06
Octavian___, on 08 iunie 2022 - 13:37, said:
Masini sau marci? Evident ca sunt multe alte marci care vand masini cu jante de tabla. care? dacia si mai care? renault? posibil doar la masinile lor cele mai ieftine. gen Clio sau mai stiu eu ce versiune cheala de polo de la VW... stiu ca dubele vin standard cu tabla... dar rar vad acum masini pe strada cu jante de tabla. |
#71
Posted 08 June 2022 - 14:22
Nu le vezi pentru că au capace. Dar sub capac, janta e de tablă.
|
#72
Posted 09 June 2022 - 10:03
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users