Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De la diesel la hibrida - pt consum
#361
Publicat: 08 mai 2022 - 12:56
mihaiC1, on 08 mai 2022 - 06:37, said:
Astia de la Toyota sunt mai conservatori de abia acum au scos EV. Deloc. Toyota nu crede in EV, asta e problema. Au avut multe discutii pe tema asta, s-au plans la guvern (acolo la ei in JP, evident) ca nu e sustenabil/scalabil, si au insistat pe alte tehnologii, vezi Mirai cu Hydrogen Cell, ca sunt printre putinii care produc asa ceva. Daaaaaar, EV-urile sunt mult mai simplu de produs si integrat in societate, ca prize au toti, statie de hidrogen mai greu. Time will tell daca au avut dreptate sau nu. S-ar putea ca toata chestia asta cu EV sa fie trend inca 10-20 de ani si apoi sa se treaca la altceva, who knows? Cat despre Tesla, daca compari bateria aia din 2008 cu asta de acum o sa vezi ca nu e asa mare diferenta precum crezi. Da, au trecut la Litiu ceea ce i-a ajutat la greutate, a crescut densitatea, a mai avansat tehnologia, dar nu in halul ala cu incarcari in 6 min. kolfleading, on 08 mai 2022 - 08:51, said:
Suficient pentru 99% din calatorii pentru 99% din utilizatori. mihaiC1, on 08 mai 2022 - 09:58, said:
Stiu pe cineva care are panouri fotovoltaice pe casa cu putere maxima de 28 kw ... de peste 5 ani icssizero, on 08 mai 2022 - 12:09, said:
[...] In situatia asta este vreo sfaraiala la eficienta ? [...] O alta dilema, daca tragi tare de ea pe hibrid la un moment dat , in contextul in care nu ai baterie, vei termina acea rezerva de putere, ramai pe termic, cat de repede se reface rezerva de putere ? La majoritatea producatorilor ai mod de "auto" in care masina decide cum foloseste sistemul, ala ar trebui sa fie cel mai eficient. Daca reusesti sa o termini, se reface greu, pentru ca d-aia e plug-in, are bateria prea mare sa o incarci "full" la drum intins, si nici nu ar fi eficient, pentru ca bateriile trag din ce in ce mai putin curent pe masura ce se incarca. Cand sunt aproape goale se incarca mai repede, asa ca banuiesc ca multi producatorii au sisteme in care incearca sa o tina intre anumite procente ca sa fie cat mai eficient sistemul overall. Nu o sa isi refaca rezerva complet decat cand o bagi in priza (sau ma rog, daca o fortezi tu sa mearga pe motorul clasic multi km probabil o va incarca pana la un 80-90%). Sistemul asta e pentru deplasari in limita kilometrilor range-ului electric DACA vrei ceva cu consum cat mai redus dar sa ai si optiunea de a face 2000 km dintr-un foc la nevoie. Daca vrei doar consum cat mai mic, electric, si stai in range-ul electricului. Daca vrei doar drumuri lungi, combustibil clasic, probabil Diesel. E destul de simplu de decis, calculeaza in ultimele 2-3 luni (sau in urmatoarele) cati km faci in oras si la viteze mici (sub 70-80km/h) si cati faci in extraurban si la viteze mai mari. Daca-s mai multi aia extraurbani, uiti de PHEV si aia e. Nu are rost sa te complici cu sisteme de gen battery hold si cat de eficienta e regenerarea si alte d-astea, ca te concentrezi doar la 10% din utilizare in loc de ceea ce conteaza, si anume cum o sa o folosesti. |
#365
Publicat: 08 mai 2022 - 16:45
mihaiC1, on 08 mai 2022 - 13:53, said:
Iata o masina HEV/ Full Hybrid si e personala PS Drum E 85/ DN 2 ... Deci 2 litri in minus pentru hibrid. Despre ce masina este vorba ? @TehCube, cam asa am concluzionat si eu , PHEV daca merg si prin oras, hibrida daca merg extraurban. Dilema mea vine din faptul ca acel PHEV poate merge fix la fel ca hibrida cand nu mai are baterie. Nu vorbesc de incarcarea bateriei mari, aia e exclus, vorbesc strict de mers in regim hibrid. Se comporta la fel ca o hibrida sau nu ? Fiindca daca se comporta la fel ca si o hibrida atunci Phev-ul poate fi o varianta si pentru un condus extraurban fiind astfel mai eficienta ca hibrida per total ca mai bagi si 2 baterii full la o iesire de weekend. Editat de icssizero, 08 mai 2022 - 16:46. |
#366
Publicat: 08 mai 2022 - 19:55
icssizero, on 08 mai 2022 - 16:45, said:
Se comporta la fel ca o hibrida sau nu ? O masina hibrida are de obicei o baterie de 1,5 kwh. In cazul meu - Ioniq Plugin masina intra in mod hibrid la 17% ceea ce la bateria ei de 9 kwh inseamna 1,53kwh. Dupa 75k de km consum mediu 1,7l/100 km insa e folosita mai mult urban cu incarcare la job sau acasa. Initial era pentru drumuri externe insa am constatat ca e mai fain cu o masina electrica cu autonomie decenta (peste 400km) Legat de bateria la Plugin...nu am reusit niciodata sa ii consum bateria la 0%...adica oricand rezerva de putere electrica e acolo. Editat de raven75, 08 mai 2022 - 20:08. |
#367
Publicat: 08 mai 2022 - 19:55
Se comporta la fel cu o hibrida normala, tot baga energie in baterie, dar e mai putin eficienta pentru ca-i mai grea overall si se chinuie motorul pe benzina mai mult, e mai mare decat la o hibrida normala (de obicei), etc.
Dar asta e pe hartie, pentru ca e foarte important cat de eficient e sistemul hibrid. Sunt convins ca sunt PHEV-uri care consuma x% cand ajunge bateria mare foarte scazuta, si altele care consuma x+2% in aceleasi conditii, pentru ca asa e deja la hibridele "clasice". De-asta as zice ca e indicat sa te apuci sa te uiti la reviewuri strict pe masina pe care o vrei, ca nu sunt toate la fel. Stiu ca nu e foarte relevant pentru tine dar pentru Rav4 gasesti video-uri pe net cu toate chestiile astea, daca scrii "rav4 phev fuel consumption" pe youtube gasesti mai multe clipuri care abordeaza problemele de mai sus. Cat consuma mix, cat consuma la 130, cat consuma la drum lung, etc.. Sunt convins ca gasesti informatiile astea despre orice model, doar ca in cel mai rau caz va trebui sa cauti forumuri dedicate, chestii de genul. Edit: ah da, si trebuie sapat putin mai mult, sa eviti proprietarii care exagereaza foarte tare performantele masinii proprie. Nu dau exemple. Editat de TehCube, 08 mai 2022 - 19:57. |
#368
Publicat: 08 mai 2022 - 23:14
Piata e interesanta, am configurat un Arkana de curiozitate si diferenta e de vreo 500 de euro intre TCE-ul de 160cp si hibridul ala gatuit din 1.6 aspirat, vreo 148 cp total termic 92+ electric.
Nu sunt genul care sa aiva nevoie de sute de cai, am constatat ca 10cp per suta de kg sunt mai multi decat suficient pentru mine. Legat de eficienta PHEV fata de fullhibrid cred ca autonomia EV anuleaza greutatea suplimentara pe care o cara permanent . Trebuie vazute niste review-uri pe termen lung si forumurile dedicate. Momentan am consum 5.5-6 maxim pe DN si autostrada si 8% pe 40k km, in scadere grav insa fiindca am ajuns la un rulaj urban de maxim 2000 km anual, nu stiu unde as ajunge cu o hibrida la modul realist vorbind . |
#369
Publicat: 09 mai 2022 - 09:25
icssizero, on 08 mai 2022 - 16:45, said:
Cu termica aveam probabil maxim 5,5. Deci 2 litri in minus pentru hibrid. Despre ce masina este vorba ? La termic te referi la diesel ? 1,9 CDTI 120 cp imi ia cam 5,8 % pe acelasi drum. Daca citesti jos scrie ca e "orientativ" si e programul MyT, media anuala e de 4,2 % asta verificata la pompa. Corolla HYB 1,8l 122 cp. cata, on 08 mai 2022 - 16:38, said:
Te lauzi cu consumul sau cu viteza medie? Da ma laud cu consumul , poate am sa scot si mai putin. Ce crezi ca pe E 85 viteza medie e 100 km/h ?! Sa vezi pe DN1 ce medii orare scoti . Editat de mihaiC1, 09 mai 2022 - 09:27. |
#370
Publicat: 09 mai 2022 - 09:29
mihaiC1, on 09 mai 2022 - 09:25, said:
Ce crezi ca pe E 85 viteza medie e 100 km/h ?! Uite un ex pe Sovata-Corbeanca mihaiC1, on 09 mai 2022 - 09:25, said:
Da ma laud cu consumul , poate am sa scot si mai putin. Editat de cata, 09 mai 2022 - 09:35. |
|
#371
Publicat: 09 mai 2022 - 09:43
mihaiC1, on 09 mai 2022 - 09:25, said: La termic te referi la diesel ? 1,9 CDTI 120 cp imi ia cam 5,8 % pe acelasi drum. Daca citesti jos scrie ca e "orientativ" si e programul MyT, media anuala e de 4,2 % asta verificata la pompa. Corolla HYB 1,8l 122 cp. Media pe DN e undeva la 5.6 Editat de icssizero, 09 mai 2022 - 09:44. |
#372
Publicat: 09 mai 2022 - 09:56
La Splash 1,2 l 86 cp si 1 t imi ia peste 7 % benzina
cata, on 09 mai 2022 - 09:29, said:
Macar 70km/h tot scot, la 50 de km/h pun si cazarea intermediara. Fac Bucuresti-Radauti si retur de 2 ori pe an, asa ca stiu putin traseul Uite un ex pe Sovata-Corbeanca Daca asta-i scopul, sa dormi la volan, astept alte recorduri E aproape 60 km/h Am renuntat de ceva vreme sa fiu kamikaze ... Aici vorbim de consum ! Dealfel cu CDTI care e mai "vanos" scot un timp cu 10 % mai mic .. deci insesizabil ! Da si chiar pot sa si dorm .. am pilot automat ( vireaza, franeaza , accelereaza , aprinde stinge luminile faza scurta si lunga , observa in IR obstacole noaptea, se seteza pe limita de viteza cand vede indicatorul.. singurica...) Editat de mihaiC1, 09 mai 2022 - 10:09. |
#374
Publicat: 09 mai 2022 - 10:18
Utima echipare PARCHEAZA singurica Da ! La modelul meu "trage de volan" sa o tina pe mijlocul benzii. Sa vezi ce distractiv cand e un ambuteiaj si sunt multe si la noi , nu numai in VEST.
PS Pesemne ca tu o iei prin papusoi ca sa scoti media orara de 70km/h .. Editat de mihaiC1, 09 mai 2022 - 10:32. |
#375
Publicat: 10 mai 2022 - 20:58
Si eu am poza cu 2.6% la masina, asta nu inseamna ca e realist consumul ala.
Si lane assist ala sunt doar corectii subtile, e departe de pilot automat. Parcarea automata functioneaza daca ai spatiu cat sa o parchezi oricum fara niciun stres, etc. Am citit forumuri Toyota si aici si de p-afara, media reala la masina aia e peste 4, undeva pe la 5 chiar daca pui toate anotimpurile, la condus prin oras si/sau mixt. E o obsesie asta cu hypermiling, si nu e tot timpul sanatoasa. Ca sa scoti 3.5% la drum lung conduci cu prietenii cu Dacia spring si incurci tirurile pe DN, nu e ideal. |
|
#376
Publicat: 11 mai 2022 - 08:15
Am zis ca media anuala e de 4,2 % ?! Iei un carnetel il pui in cotiera si scrii cata benzina pui apoi imparti la kilometraj ...
Corectii " subtile" sunt acolo unde nu ai marcaje care definesc benzile. Modelul meu nu stie sa parcheze singurica .. ii mai trebuie 12 senzori Pe drumurile noastre media orara e in felul urmator : 100 km ii faci 1h 30 min. asta fara sa incurci camioanele , daca te uiti pe GPS/ waze ai sa vezi ca aceiasi distanta cu viteza legala , iti da ceva de 1h si 45- 55 min.... PS generatia 3 de la Corolla cea cu putere mai mare (136cp) si cutie CVT.. da! Consuma mai mult ! Spre 5 media anuala, e si normal daca nu stii sa mergi cu o Hybrida Editat de mihaiC1, 11 mai 2022 - 08:28. |
#377
Publicat: 11 mai 2022 - 09:53
mihaiC1, on 11 mai 2022 - 08:15, said:
Am zis ca media anuala e de 4,2 % Da, pare foarte putin pentru Romania. Poate doar cu drumuri pe DN-uri si evitat zilele "grele" de iarna, poti ajunge p-acolo. Dar tot la categoria hypermiling intra si in general incurcat lumea. Vezi forumurile noastre, masini noi de dupa 2019, toti raporteaza consumuri de peste 5% mixt. Si nu e mare filosofie sa conduci eco, indiferent ca-i hibrida sau nu, doar ca nu prea poti face asta cu stilul de condus de pe la noi. Da' ma rog, ma voi opri aici. Doar ca nu mi se pare ok sa dezinformezi pe altii. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi