Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
Last Updated: Mar 14 2024 11:52, Started by
gabrolio
, Sep 24 2021 08:12
·
18
#199
Posted 04 March 2022 - 23:56
Planurile sunt sa ajungă la 2usd/kil în 2030 (fezabil, e în zona joasa a preturilor de azi) și spre 1usd/kil in 2050.
|
#200
Posted 05 March 2022 - 00:01
"As of 2020 green hydrogen costs between $2.50-6.80 per kilogram and turquoise hydrogen $1.40-2.40/kg or blue hydrogen $1.40-2.40/kg compared with high-carbon grey hydrogen at $1–1.80/kg.[119] Deployment of hydrogen can provide a cost-effective option to displace carbon polluting fossil fuels in applications where emissions reductions would otherwise be impractical and/or expensive.[120] These may include heat for buildings and industry, conversion of natural gas-fired power stations,[121] and fuel for aviation and importantly heavy trucks.[122]"
https://en.wikipedia...ydrogen_economy De ce se continua cercetarie? de aia: 1 kg battery, as of 2019, can store 0.1 kWha of energy whereas 1 kg of hydrogen has a usable energy content of 33 kWh. Edited by Ion_Bumbu, 05 March 2022 - 00:03. |
#201
Posted 05 March 2022 - 00:25
Câtă energie consumi ca sa stochezi 1kg de hidrogen în forma lichida timp de 1 luna?
|
#202
Posted 05 March 2022 - 01:02
Bineinteles, 300Wh energie + aprox 9 centi daca costul producerii H2 este de 3$/Kg.
|
#203
Posted 05 March 2022 - 09:34
Dacă o baterie costa 100dolari pe 1kwh (propaganda, ar da oricine 3000e in plus ca să aibă 100 in loc de 70 kwh la o electrica) și are o durata de viata de 20 ani, ca să stochezi 1kwh timp de o luna vine 41 cenți.
Dacă la hidrogen Bumbu zice bine cu 9 cenți /kg, aka 0.27 cenți/kwh,ar însemna de aproape 200 ori mai ieftin decât bateria. Și fără bătaia de cap a reciclării bateriei care e departe de a fi rezolvata. Edited by KiloW, 05 March 2022 - 09:36. |
#204
Posted 05 March 2022 - 10:17
Eu zic bine insa colegul nostru doar stie sa combata si nu sa intreabe ce trebuie.
Ce am scris acolo este corect doar ca pentru lichefierea a 1Kg de H2 se consuma la ora actuala aprox 10KWh deci inca 2,7$ cost cfm datelor dumneavoastra. In viitorul apropiat exista posibilitatea scaderii energiei pentru lichefierea H2 la nivel de 6KWh/1Kg H2. Pretul producetii a 1Kg de H2 preluat din Wiki, citeva post-uri mai sus, eu am luat valoarea de 3$ pentru a fi cumva intre ele. Deci, pentru mentinere in forma lichida in rezervoare dedicate, stil vas Dewar se pierde aprox 0,1% din cantitate pe zi deci pentru a-l retine o luna se pierde 3% din cantitatea initiala. De acolo calculul 3% din 10KWh energie si la fel din 3$ cost producere 1Kg H2. Deci pierderea de "energie" pentru a mentine 1Kg de H2 este minima, lichefierea este mai scumpa. Edited by Ion_Bumbu, 05 March 2022 - 10:19. |
#205
Posted 05 March 2022 - 10:40
KiloW, on 05 martie 2022 - 09:34, said:
Dacă o baterie costa 100dolari pe 1kwh [...] și are o durata de viata de 20 ani, Mai e și aspectul de a putea avea mașina cu rezervorul "plin" mereu sau posibilitatea de a o încarca acasă... Sunt mulți parametri in ecuația hidrogenului. Eu îl vad viabil doar pentru transportul greu terestru deocamdata, la tehnologia actuala, ca o completare a soluției pe baterii. |
#206
Posted 05 March 2022 - 12:24
Este o emisiune la americani, prezentator este un englezoi cu ochelari. Asta comentează cu umor (un fel de "chestiunea zilei") tot felul de declarații ale unor politicieni americani, dar și probleme actuale.
A prezentat costurile cu refacerea infrastructuri dacă toate masinile din SUA ar fi electrice. Concluzia: imposibil! Alternativa sunt combustibilii sintetici. Dar asta doar ca să nu mai depinzi de rusnaci și arabi... |
#207
Posted 05 March 2022 - 15:40
#208
Posted 05 March 2022 - 15:53
Bucurati-va ca exista o optiune, numeni nu va ia piinea de la gura sau va impusca daca ati luat electrice cu baterii, e culmea, impartasim/discutam idei sau ne aratam frustrarile?
O fi costisitoare trecerea la electrice si la H2 insa nu uitati ca acum 20 de ani se incarca masina cu GPL de la butelia cu aragaz, acuma in orice oras/orasel gasesti statii de incarcare pentru GPL auto sau in Germania cu CNG. La fel va fi si cu astealalte, se va pune la punct structura pe masura trecerii timpului. Edited by Ion_Bumbu, 05 March 2022 - 15:53. |
|
#209
Posted 05 March 2022 - 16:16
Yo-carman, on 05 martie 2022 - 12:24, said:
Este o emisiune la americani, prezentator este un englezoi cu ochelari. Asta comentează cu umor (un fel de "chestiunea zilei") tot felul de declarații ale unor politicieni americani, dar și probleme actuale. A prezentat costurile cu refacerea infrastructuri dacă toate masinile din SUA ar fi electrice. Concluzia: imposibil! Alternativa sunt combustibilii sintetici. Dar asta doar ca să nu mai depinzi de rusnaci și arabi...
Concluzia este: planeta asta nu ne poate sustine la nivelul de comoditate cu care ne-am obisnuit cand am avut energie ieftina din hidrocarburi si ne-a durut in cur de consecintele exploatarii acestor hidrocarburi. . Edited by kolfleading, 05 March 2022 - 16:17. |
#210
Posted 05 March 2022 - 16:24
Yo-carman, on 05 martie 2022 - 12:24, said:
Este o emisiune la americani, prezentator este un englezoi cu ochelari. Asta comentează cu umor (un fel de "chestiunea zilei") tot felul de declarații ale unor politicieni americani, dar și probleme actuale. A prezentat costurile cu refacerea infrastructuri dacă toate masinile din SUA ar fi electrice. Concluzia: imposibil! Alternativa sunt combustibilii sintetici. Dar asta doar ca să nu mai depinzi de rusnaci și arabi... Bubba, SUA sunt exportatoare nete de petrol de mai bine de un an. Chiar si Canada e. Noile tehnologii de foraj au permis simultan scaderea costurilor de exploatare si atingerea unor zacaminte anterior nefezabil de exploatat. |
#212
Posted 06 March 2022 - 09:35
ro_explorer, on 05 martie 2022 - 10:40, said: Deja intram in detaliile financiare ale întregului lanț de extracție, producție, distributie, mentenanță și reciclare.... și din păcate aici hidrogenul ar fi condus lumea deja dacă era competitiv. Cezi ca pompele și instalatiile alea criogenice necesare la manipularea hidrogenului su t eterne și nu necesita mentenanță periodica? Mai e și aspectul de a putea avea mașina cu rezervorul "plin" mereu sau posibilitatea de a o încarca acasă... Sunt mulți parametri in ecuația hidrogenului. Eu îl vad viabil doar pentru transportul greu terestru deocamdata, la tehnologia actuala, ca o completare a soluției pe baterii. Exact la fel se punea problema și la bev acum 20 ani. Mulți le vedeau cel mult o opțiune pentru flote captive, taxiuri etc. După mulți ani și multe miliarde și distorsiuni ale pieței au devenit aproape competitive cu bătrânele fosile. Costurile alea legate de hidrogen pot scădea în continuare arunci când echipamentele se vor fabrica în serii mari. Mai mult o eventuala nuclear renaissance, si apariția unor reactoare de gen IV poate ar putea amplifica "hidrogrnizarea", electroliza la temperaturile înalte (gen 900 grade) date de unele reactoare gen iv se poate face cu randament de peste 90%.(comparabil cu încărcarea rapida a unei baterii...). Eu cred ca atâta timp cât încă nu exista soluția perfecta (bateriile au in continuare probleme, chiar si in 2022) trebuie urmărite toate (baterii, hidrogen, combustibili sintetici). Niciun politician nu are un bol de cristal care sa ii spună care vor fi tehnologiile și soluțiile tehnice disponibile în 2050 și e stupid sa îngropi o direcție de dezvoltare printr-o decizie politica de a finanța o soluție unica aleasa arbitrar. Predicțiile sunt foarte dificile, în special când se refera la viitor iar miza e prea mare ca să ne c...m pe noi. Eu am fost surprins plăcut ca Europa a decis sa investească în hidrogen. Edited by KiloW, 06 March 2022 - 09:48. |
#213
Posted 06 March 2022 - 10:18
|
#214
Posted 06 March 2022 - 23:07
Teoria conspiratiei. Dacă citești politicile se face clar distincția între hidrogenul gri și cel verde.
Pentru bev cine a făcut lobby? Ca nici curentul nu-i 100% curat și acum 20 ani era și mai gri. N-or fi fost aia cu termocentralele? Edited by KiloW, 06 March 2022 - 23:10. |
#215
Posted 08 March 2022 - 05:35
Ion_Bumbu, on 05 martie 2022 - 10:17, said:
Eu zic bine insa colegul nostru doar stie sa combata si nu sa intreabe ce trebuie. Deci, pentru mentinere in forma lichida in rezervoare dedicate, stil vas Dewar se pierde aprox 0,1% din cantitate pe zi deci pentru a-l retine o luna se pierde 3% din cantitatea initiala. Pierderi apar pe tot traseul, la transferul dintr-un vas in altul, in conducte, imbinari, pompe din cauza imposibilitatii asigurarii izolatiei perfecte. Ideal ar fi ca hidrogenul sa fie consumat cat mai rapid dupa producere. |
#216
Posted 08 March 2022 - 11:24
"As a result of the high degree of insulation and the low surface-to-volume ratio, boil-off rates are very low for larger spherical tanks, commonly below 0.1% per day "
Sursa: https://www.scienced...919310195#bib42 |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users