Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Enel Asistenta - noua inselaciune marca Enel

* * * * * 6 votes
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#1
belasajgo

belasajgo

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 01.01.2016
Cu cateva luni in urma a venit la usa noastra un reprezentant Enel pentru reinnoirea contractului de furnizare a energiei electrice. Avea la el un teanc de formulare Enel, dar pentru a avea datele ce sa completeze (codul nostru Enel, etc.), a cerut de la noi o factura de curent. S-a semnat un document cu acordul nostru pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR) si contractul propriu zis pentru energie electrica.

La vreo doua luni dupa aceasta intamplare apare in factura noastra de curent la categoria Servicii cu Valoare Adaugata un serviciu in plus, cu denumirea Enel Asistenta, in valoare de aproximativ 11.5 lei/luna. La inceput credeam ca este vorba despre sesizarile mele facute la Enel in perioada respectiva, cand vreme de vreo luna se lua curentul la noi de 1-2 ori aproape in fiecare zi, fiindca in centrul orasului se lucra cu excavatorul si au reusit sa atinga de multe ori ceva conductori subterani de inalta tensiune. De problema asta au fost afectate mai multe strazi din centrul municipiului Arad, totusi s-a mai intamplat sa sun dupa 20 minute la Enel intreband de ce nu avem curent, iar dispecerii habar nu aveau ca este o avarie care afecteaza multe strazi. De fiecare data le-am spus ca este o problema ce afecteaza mai multe strazi (vorbeam cu prieteni de pe strazile adiacente la telefon), dar dispecerii tot timpul au vrut sa dau neaparat datele mele de identificare. Intr-o zi chiar au si aparut doi electricieni de la Enel la noi, la vreo 3 ore dupa sesizare, carora le-am zis ca au venit degeaba fiindca deja a revenit curentul electric vizibil si pentru ei (deja era lumina aprinsa pe strada dar si in case) si eu am mentionat clar in sesizare ca mai multe strazi nu au curent. Le-am si spus ca nu stiu de ce i-a trimis dispecerul la mine, din moment ce am zis clar ca sunt afectate multe strazi, nu doar locuinta mea.

In luna urmatoare vine urmatoarea factura Enel (pe cate 2 luni), unde deja apare din nou serviciul Enel Asistenta si acum chiar de doua ori, acum deja am luat legatura cu Enel sa aflu despre ce este vorba, atunci am aflat ca defapt aceasta pozitie din factura nu reprezinta interventiile la deranjamente, ci defapt ca am fi facut noi un contract separat cu ei pentru acest serviciu, despre care noi nu am stiut nimic si nu am vazut niciun astfel de formular sau contract.

Ce este Enel Asistenta? Un fel de asigurare cu abonament lunar care costa 11,5 lei pe luna, pentru reparatii la instalatia electrica sau instalatia sanitara si de incalzire din casa. Deci daca ai in casa o problema electrica sau probleme cu tevile de apa (teava sparta/canal infundat), in limita a 450 lei pe interventie ei iti rezolva problema fara sa trebuiasca sa platesti ceva in plus. Si poti sa ii soliciti maxim de 2 ori pe an. Noi insa nu avem nevoie de astfel de servicii, fiindca avem atat electricieni cat si instalatori - atat in familie cat si ca prieteni. Pentru multi clienti probabil este un serviciu util, ca pentru doar 11,5 lei pe luna sa ai posibilitatea sa ii chemi de 2 ori pe an la probleme electrice sau de apa.

Cum am aflat ulterior, serviciul Enel Asistenta nici nu este un serviciu oferit de Enel, ci de firma Europ Assistance Magyarország KFT. Budapesta - Sucursala Bucuresti, reprezentat prin Kalmar Laszlo ca director general. Ei defapt sunt un fel de callcenter cu firme subcontractate, care la nevoie sunt trimisi la beneficiari sa faca reparatiile.

Dupa ce am aflat ce este defapt serviciul Enel Asistenta, am depus o reclamatie scrisa la Enel sesizand faptul ca la ei s-a produs o eroare, fiindca dupa reinnoirea contractului in factura a aparut acest serviciu necerut. M-am uitat inca odata peste copiile formularelor completate si semnate atunci la usa, nu apare nimic despre un serviciu Enel Asistenta. Ei au raspuns ca serviciul s-a activat la solicitarea noastra si ca am fi incheiat un contract in acest sens. Nu imi venea sa cred ce au raspuns, astfel ca le-am solicitat o copie a contractului pentru acest serviciu, in acelasi timp am solicitat ca sa se anuleze de indata acel contract si sa mi se returneze banii platiti in ultimele luni, pe langa asta am solicitat si datele de identificare a persoanei care a introdus acel contract la ei in sistem, pentru a putea depune o plangere impotriva acestuia.

Azi am primit din nou un raspuns de la Enel, intr-adervar au la ei o copie a unui contract in care sunt completate datele noastre de client Enel si apare si o semnatura asemanatoare, insa contractul respectiv noi nu am vazut niciodata si nici nu am semnat. De unde stiu asa sigur ca nu am vazut contractul? Fiindca pe contract nu apare Enel ca si parte contractanta, ci firma Europ Assistance Magyarország KFT. Budapesta - Sucursala Bucuresti, foaia si arata diferit fata de celalalte formulare Enel semnate. Plus ca nici nu am al doilea exemplar printre celalalte formulare si anexe primite si semnate in ziua respectiva. Cum s-au completat si semnat formularele, imediat a rupt si ne-a inmanat copiile pe hartie roz. Deci alte formulare si contracte nu erau completate si semnate.

Deci pana unde se ajunge mai nou? Presupusul reprezentant Enel isi ia dreptul sa completeze si sa semneze contracte pentru servicii auxiliare in numele clientilor Enel, falsificand si semnatura clientului. Facturile sunt mai nou asa imbarligate ca foarte greu mai intelegi ce se factureaza pe acolo. Asa putea sa "vanda" serviciul respectiv la sute sau mii de clientii la care a reinnoit contractele, fara ca ei sa isi dea seama despre inselaciune. Am solicitat deja a doua oara de la Enel sa imi dea datele de identificare a acelui reprezentant si sa faca o ancheta interna fiindca eu consider contractul respectiv invalid, deoarece acel serviciu nu a fost solicitat de noi si contractul nu a fost semnat de noi. Enel-ul pur si simplu imi ignora aceste solicitari, mi-au scris din nou pur si simplu ca daca reziliez contractul, va trebui sa platesc penalitati. Legat de celalalte solicitari niciun raspuns. Adica mai nou poate oricine sa faca un contract in numele tau, tu cand aflii de acest lucru faci imediat reclamatie la ei, dar ei nici nu baga reclamatia ta in seama (vorbim totusi de o inselaciune, le-am scris clar deja si in prima reclamatie, la fel si in a doua).

Azi am depus o plangere la protectia consumatorului, incluzand si solicitarea ca vreau sa aflu numele reprezentantului Enel care a venit la usa, fiindca vreau sa depun impotriva lui o plangere la politie pentru inselaciune si falsificare de documente. O sa ne adunam mai multi vecini inselati si facem fiecare cate o plangere la politie. Ca inainte sa poata depune fiecare cate o reclamatie la protectia consumatorului, trebuie fiecare sa depuna prima data reclamatii scrise la Enel.

#2
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008
Sunt firme capusa, asa e si la Eon, si la Electrica, si la toate.

#3
xxxphoenixxx

xxxphoenixxx

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 29.12.2020
De curiozitate:
Tariful promis a fost mai mic pe Kw sau nu fata de Electrica?
S-au tinut de cuvant ?
Ca sa incepi o actiune in instanta cu mai multi vecini,consulta un avocat intai.

#4
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,542
  • Înscris: 01.08.2006
Se prea poate sa-ti fi bagat la semnat si o hartie, cu vreo bifa undeva, ca doresti sa adaugi si serviciul de asistenta. Ori asta, ori semnaturi falsificate. Oricum e nasol, vii cu o treaba la client si ii mai bagi ceva pe gat, cu gandul ca nu e atent la ce semneaza.

#5
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,546
  • Înscris: 16.03.2007
Enel sunt niste jeguri. Trimit pe altii in numele lor sa te prosteasca. la bunica-mea de 80+ ani a venit un giorgau si i-a zis "suntem de la lumina, trebuie sa reinoiti contractul, semnati aici". si asa s-a trezit la ei.

Edited by laffin, 29 December 2020 - 11:43.


#6
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003
Nu e noua, e veche, se iau bani si ca ti se strica o priza si nu stii sa o faci etc... nu trebuie sa semnezi nimic in plus, nu e obligatoriu.

#7
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,278
  • Înscris: 05.04.2011
Incredibil  !!!
Si deplorabil, "servicii" bagate pe gât

#8
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
La noi am primit un apartament mai demult si ca sa treaca contractul pe numele nostru, ne-au bagat cu forta optiunea aia. Cica altfel nu se putea. Ce sa le faci daca esti mic ? Pe asta se bazeaza ei. Traim intr-un stat corupt.

#9
Rainwish

Rainwish

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 18.06.2009
Sa faci reclamatie si la ANRE; de anpc nu prea le este frica celor de la enel.

Edited by Rainwish, 29 December 2020 - 12:07.


#10
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017
Mai am și eu niște cunoscuți care s-au trezit cu opțiunea asta.
Se pare ca e uzitata la semnarea contractelor face to face.
Eu acuma studiez ofertele lor de pe net. Ca vreau azi sa semnez un contract online cu ei.
Apropo, vouă ce oferta v-a făcut cu ochiul?

Edited by greenlife, 29 December 2020 - 12:09.


#11
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008

View PostIon_de_la_Raion, on 29 decembrie 2020 - 12:03, said:

La noi am primit un apartament mai demult si ca sa treaca contractul pe numele nostru, ne-au bagat cu forta optiunea aia. Cica altfel nu se putea. Ce sa le faci daca esti mic ? Pe asta se bazeaza ei. Traim intr-un stat corupt.

Mizeria aia e taman optionala, mai ales ca nu e firma lor, au mers pe tupeu. Ca si cand instalezi un program si daca nu esti atent mai dai Yes la niste cacaturi de nu scapi de ele nici daca bagi hardu-n foc.

#12
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,302
  • Înscris: 13.01.2011

View Postgreenlife, on 29 decembrie 2020 - 12:08, said:

Eu acuma studiez ofertele lor de pe net. Ca vreau azi sa semnez un contract online cu ei.

Cu Enel?

#13
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017
Da.
Am găsit pe site oferta Enel Fix Online.
0,22 lei/zi + 0,244lei/kWh și încă nu sunt hotărât.

Edited by greenlife, 29 December 2020 - 12:49.


#14
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,302
  • Înscris: 13.01.2011

View Postgreenlife, on 29 decembrie 2020 - 12:08, said:

Apropo, vouă ce oferta v-a făcut cu ochiul?

Nici nu știu :habarnam:
A venit un băiat de la ei, prin toamnă, am contract.

Acum, sînt asigurat ca tarif, rămîne așa cum este, pentru că am contract, sau din ianuarie scumpesc oricum, că este liberalizare?


#15
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017
Dacă ai contract valabil, ești acoperit. Cu cât plătești kWh? Eu m-am uitat pe vechile facturi dar ori eu nu știu unde sa ma uit, ori nu e trecut prețul unitar.

#16
ovidiudache

ovidiudache

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 17.07.2008
Salut. Vezi că 0,244 lei/kwh înseamnă 0.62 lei/kwh cu toate taxele. Mai sunt firme gen Nova, care este furnizorul meu, unde este 0,23 lei/kwh dar nu plătești acel abonament zilnic care mai înseamnă 8 lei/lună cu TVA adică aproape 100 lei/an. Poți schimba furnizorul, îți alegi de pe site-ul ANRE, dar vezi să fie oferta fără abonament.

#17
ovidiudache

ovidiudache

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 17.07.2008
Pentru a afla prețul total/kwh scădeți din factură alte servicii gen abonament dacă aveți și împărțiți la kwh consumați. Eu la Nova la o factură de 100 kwh plătesc 60 de lei pt. că nu am alte servicii deci 0,60 lei/kwh.

#18
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,302
  • Înscris: 13.01.2011

View Postovidiudache, on 29 decembrie 2020 - 13:01, said:

.... Mai sunt firme gen Nova...

Unde apare Nova în A.N.R.E.?
Eu am căutat și nu am găsit.
Le mai spune și altfel?
Am trimis mesaj la ei și nu au răspuns.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate