Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Standardul de emisii euro 7

- - - - -
  • Please log in to reply
481 replies to this topic

#469
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postfreddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:

are costuri duble cu anvelopele in aceeasi perioada de utilizare.
Fals.

View Postfreddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:

Trenul de rulare,adică bucsile, planetarele, pivotii, barele, stabilizatoarele si amortizoarele, care se strica și ele,  sunt mult mai scumpe decât cele de la motorizarile termice.
Fals.

View Postfreddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:

Un sistem de franare de masina electrica ( discuri, etrieri si placute) te costa in realitate mult mai mult decat unul pentru motorizări termice.
Gresit.

View Postfreddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:

Apoi costul bateriei electrice care se inlocuieste la un anumit interval de ani sau număr de km, te costa la o masina de peste 63 kwh undeva in jur de 10.000-15.000 euro cu tot cu montaj.
Fals.

View Postfreddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:

Adaug la final, și costul curentului electric folosit la încărcarea bateriei.
Daca incarci acasa, te costa mai putin decat motorina / benzina pentru acelasi numar de kilometri parcursi.
Daca incarci la statii publice, iesi cam la egalitate.
Pentru electrica mai poti sa-ti pui si panouri fotovoltaice iar masina cu pistoane nu are nici o sansa sa concureze cu asta.

View Postfreddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:

Dupa 12 ani de utilizare, o masina electrica nu prea mai valoareaza mare lucru pentru ca acumulatorul trebuie inlocuit, iar reciclarea masinii te costa bani seriosi la orice companie specializata.
Fals.

#470
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,625
  • Înscris: 15.06.2007

 kolfleading, on 16 martie 2024 - 09:38, said:


Fals.


Fals.


Gresit.


Fals.


Daca incarci acasa, te costa mai putin decat motorina / benzina pentru acelasi numar de kilometri parcursi.
Daca incarci la statii publice, iesi cam la egalitate.
Pentru electrica mai poti sa-ti pui si panouri fotovoltaice iar masina cu pistoane nu are nici o sansa sa concureze cu asta.


Fals.
zici ca ai corectat o grila. Ceva un argument valid, se poate?

 RealMe, on 01 ianuarie 2024 - 17:44, said:

Ne freacă pe noi cu mediu aici în UE,unde lumea schimbă mașina la 5 ani și săracii ăialalți majoritari nici n-au auzit de norme euro și poluează ca la balamuc.Tot pe bogați trag să fie cât mai eco.Pe sărăntoci(miliarde)+ruși,chinezi,indieni,americani nu-i trage nimeni de urechi să fie eco.
si cine crezi ca polueaza mai mult? Saracu sau bogatu?
Pun pariu ca elon musk in ipocrizia lui cu salvatu planetei cu masini electrice, are o amprenta de carbon cat un cartier de oameni normali, numai prin faptul ca se plimba cu jet personal, cu care arde tone de kerosen ca sa fie vazut in diverse locrui prin lume..

UE si SUA au cei mai bogati oameni din lume, aici se face si multa risipa.
Oamenii prin existenta lor polueaza. Deci razboiul din Ucraina s-ar outea numi si "ecologie" ca rusii aia morti nu mai polueaza planeta multa vreme.

#471
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Cu încărcatul EV acasă ieși mai ieftin, într-adevăr. Cu mențiunea că în multe locuri la țară nu ar face față rețeaua de electricitate dacă 20% din mașini ar fi electrice și ar fi puse noaptea la încărcat, iar la oraș... ce fac cei care stau la bloc?
Cu panouri fotovoltaice e și mai bine, că acelea "bagă" energie în rețea vara pe zi când nu e nevoie, dar mașina ar fi pusă la încărcat noaptea și iarna, când e nevoie de electricitate din combustibili fosili pentru a acoperi cererea.

Suspensiile pentru un EV trebuie să fie supradimensionate pentru a face față greutății mai mari. La o simplă căutare pe internet se pot vedea prețurile pentru un element de suspensie la un model de mașină comparativ cu același element de suspensie de la un model al aceleiași firme, dat cu 50% mai greu. Despre orice element de suspensie ar fi vorba, e mai scump cel pentru mașina mai grea.

Cât despre anvelope, pur și simplu fizică: o mașină mai grea, mergând cu același tip de anvelope și cu aceeași viteză cu una mai ușoară va solicita mai mult anvelopele. E suficient să ne amintim formula forței: forța este egal cu masa înmulțită cu accelerația. Când ai aceeași accelerație, dar masă mai mare, forța va crește, implicit solicitările la care e supusă anvelopa.
P.S. La un răspuns cu "fals" mă aștept să primesc și o justificare cel puțin la nivelul elementar la care am făcut-o eu.

#472
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,625
  • Înscris: 15.06.2007

 alin2pas, on 19 martie 2024 - 10:06, said:

Cât despre anvelope, pur și simplu fizică: o mașină mai grea, mergând cu același tip de anvelope și cu aceeași viteză cu una mai ușoară va solicita mai mult anvelopele. E suficient să ne amintim formula forței: forța este egal cu masa înmulțită cu accelerația. Când ai aceeași accelerație, dar masă mai mare, forța va crește, implicit solicitările la care e supusă anvelopa.
P.S. La un răspuns cu "fals" mă aștept să primesc și o justificare cel puțin la nivelul elementar la care am făcut-o eu.
da se simte diferenta la uzura gumelor cand masina este usoara.
Cauciucurile au indice de sarcina si indice de viteza maxima.  La a mea fiind indicele de viteza V acolo si cel de sarcina este mai mare.  Dar masina fiind usoara, rezista bine la uzura, adica tin multi km.


https://en.m.wikiped.../wiki/Tire_code

#473
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

View Posttfmercedez, on 19 martie 2024 - 09:32, said:

UE si SUA au cei mai bogati oameni din lume, aici se face si multa risipa.
Oamenii prin existenta lor polueaza. Deci razboiul din Ucraina s-ar outea numi si "ecologie" ca rusii aia morti nu mai polueaza planeta multa vreme.

Sa-mi spui si mie unde sunt aia bogati din UE...

https://www.zf.ro/ev...n-2023-21764908

#474
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,916
  • Înscris: 05.07.2007
pe softpedia, desigur, doar ca ei au asa de multi bani, ca nici nu apar in statistici.... de, intimitatea costa Posted Image

#475
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,222
  • Înscris: 08.01.2021
Într-adevăr doar primii 25 contează când vorbim de un fenomen de mase m
Vorba cântecului, cu statistica poți demonstra orice idioțenie.

#476
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Oamenii bogaţi îşi permit unele chestii, ăia mai săraci nu, de aia lor e mai uşor să se adopte la anumite schimbări.

#477
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Din motive pragmatice, zic eu, marea majoritate a cumpărătorilor care își permit și o motorizare electrica, care circula foarte des pe distante lungi,în toate anotimpurile, prefera motorizarile hibride sau termice.

#478
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008

 alin2pas, on 19 martie 2024 - 10:06, said:

Cu încărcatul EV acasă ieși mai ieftin, într-adevăr. Cu mențiunea că în multe locuri la țară nu ar face față rețeaua de electricitate dacă 20% din mașini ar fi electrice și ar fi puse noaptea la încărcat, iar la oraș... ce fac cei care stau la bloc?
Cu panouri fotovoltaice e și mai bine, că acelea "bagă" energie în rețea vara pe zi când nu e nevoie, dar mașina ar fi pusă la încărcat noaptea și iarna, când e nevoie de electricitate din combustibili fosili pentru a acoperi cererea.

Suspensiile pentru un EV trebuie să fie supradimensionate pentru a face față greutății mai mari. La o simplă căutare pe internet se pot vedea prețurile pentru un element de suspensie la un model de mașină comparativ cu același element de suspensie de la un model al aceleiași firme, dat cu 50% mai greu. Despre orice element de suspensie ar fi vorba, e mai scump cel pentru mașina mai grea.

Cât despre anvelope, pur și simplu fizică: o mașină mai grea, mergând cu același tip de anvelope și cu aceeași viteză cu una mai ușoară va solicita mai mult anvelopele. E suficient să ne amintim formula forței: forța este egal cu masa înmulțită cu accelerația. Când ai aceeași accelerație, dar masă mai mare, forța va crește, implicit solicitările la care e supusă anvelopa.
P.S. La un răspuns cu "fals" mă aștept să primesc și o justificare cel puțin la nivelul elementar la care am făcut-o eu.
100% de acord.

#479
2cata

2cata

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,076
  • Înscris: 07.06.2023
Consiliul European a adoptat, vineri, Regulamentul Euro 7, care stabileşte norme privind valorile limită de emisii pentru vehiculele rutiere şi durabilitatea bateriilor, aceasta fiind ultima etapă a procesului decizional
Textul adoptat vineri include autoturismele, camionetele şi vehiculele grele într-un singur act juridic şi vizează reducerea în continuare a emisiilor de poluanţi atmosferici generate de gazele de eşapament şi de frâne. Noul regulament stabileşte, de asemenea, cerinţe mai stricte privind durata de viaţă.
Regulamentul Euro 7 stabileşte norme pentru emisiile de gaze de eşapament ale vehiculelor rutiere, dar şi pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor şi emisiile de particule la frânare. Acesta introduce, de asemenea, cerinţe în ceea ce priveşte durabilitatea bateriilor. Pentru autoturisme şi camionete, regulamentul menţine valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eşapament Euro 6, dar introduce cerinţe mai stricte pentru particulele solide. Pentru autobuzele şi camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverşi poluanţi, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementaţi până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O).
În plus, Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Noile norme includ, de asemenea, cerinţe mai stricte privind durata de viaţă pentru toate vehiculele, atât în ceea ce priveşte kilometrajul, cât şi durata de viaţă.
În urma aprobării astăzi de către Consiliu a poziţiei Parlamentului European, actul legislativ este adoptat. După semnarea de către preşedinta Parlamentului European şi preşedintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării.
Datele de aplicare a regulamentului vor depinde de tipul de vehicul în cauză:
30 de luni pentru noile tipuri de autoturisme și camionete și 42 de luni pentru autoturismele și camionetele noi
48 de luni pentru noile tipuri de autobuze, camioane și remorci și 60 de luni pentru autobuzele, camioanele și remorcile noi
30 de luni pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate care urmează să fie montate la autoturisme și camionete și 48 de luni pentru cele care urmează să fie montate la autobuze, camioane și remorci.


Vehiculele cu baterii de tracțiune, inclusiv vehiculele hibride reîncărcabile și vehiculele
electrice cu baterii, contribuie la decarbonizarea sectorului transportului rutier. Pentru a
câștiga și a spori încrederea consumatorilor în astfel de vehicule, acestea ar trebui să fie
performante și durabile. Prin urmare, este important să se impună ca bateriile de tracțiune
să își păstreze o bună parte din capacitatea inițială după mulți ani de utilizare. O astfel de
cerință ar fi deosebit de importantă pentru cumpărătorii de vehicule electrice de ocazie,
întrucât ar asigura faptul că vehiculul ar continua să funcționeze conform așteptărilor. Prin
urmare, ar trebui să se prevadă obligația ca toate vehiculele care utilizează baterii de
tracțiune să fie dotate cu dispozitive de monitorizare a stării de sănătate a bateriilor de
tracțiune. În plus, ar trebui introduse cerințe minime de performanță pentru durabilitatea
bateriilor autoturismelor și a vehiculelor utilitare ușoare, ținând seama de Regulamentul
tehnic mondial nr. 22 al ONU.


Producătorii se asigură că, pentru vehiculele noi pe care le produc, care sunt vândute,
înmatriculate sau puse în circulație în Uniune, se realizează omologarea de tip în
conformitate cu prezentul regulament. Începând cu datele specifice de aplicare prevăzute în
prezentul regulament, producătorii se asigură că, pentru noile sisteme, componente sau
unități tehnice separate, inclusiv motoarele, bateriile de tracțiune, sistemele de frânare,
pneurile și sistemele pentru controlul poluării de schimb care necesită omologarea de tip,
pe care le produc și care sunt vândute sau puse în circulație în Uniune, se realizează
omologarea de tip în conformitate cu prezentul regulament.

Producătorii proiectează, construiesc și asamblează vehicule astfel încât acestea să fie
conforme cu prezentul regulament, respectând inclusiv valorile-limită ale emisiilor stabilite
în anexa I în condițiile stabilite în anexa III și valorile declarate în certificatul de
conformitate și în documentația de omologare de tip privind durata de viață a vehiculului,
după caz, prevăzute în tabelul 1 din anexa IV. Respectivele vehicule sunt desemnate drept
vehicule „Euro 7”


Producătorii nu proiectează, nu construiesc și nu asamblează vehicule cu dispozitive de
manipulare sau strategii de manipulare.

Attached Files


Edited by 2cata, 15 April 2024 - 15:13.


#480
2cata

2cata

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,076
  • Înscris: 07.06.2023
CERINȚE MINIME DE PERFORMANȚĂ EURO 7 PRIVIND DURABILITATEA BATERIILOR

Tabelul 1: Durata de viață a vehiculelor, a motoarelor și a sistemelor pentru controlul poluării

Attached Files


Edited by 2cata, 15 April 2024 - 15:19.


#481
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,464
  • Înscris: 16.07.2017

 2cata, on 15 aprilie 2024 - 15:20, said:

CERINȚE MINIME DE PERFORMANȚĂ EURO 7 PRIVIND DURABILITATEA BATERIILOR

Tabelul 1: Durata de viață a vehiculelor, a motoarelor și a sistemelor pentru controlul poluării
Interesant.

Edited by freddy2017, 23 April 2024 - 17:13.


#482
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,625
  • Înscris: 15.06.2007
Le dorim succes chinezilor la indeplinirea cerintelor europene.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate