Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Standardul de emisii euro 7
Last Updated: Apr 27 2024 16:31, Started by
max_01
, Dec 12 2020 15:19
·
29
#469
Posted 16 March 2024 - 09:38
freddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:
are costuri duble cu anvelopele in aceeasi perioada de utilizare. freddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:
Trenul de rulare,adică bucsile, planetarele, pivotii, barele, stabilizatoarele si amortizoarele, care se strica și ele, sunt mult mai scumpe decât cele de la motorizarile termice. freddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:
Un sistem de franare de masina electrica ( discuri, etrieri si placute) te costa in realitate mult mai mult decat unul pentru motorizări termice. freddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:
Apoi costul bateriei electrice care se inlocuieste la un anumit interval de ani sau număr de km, te costa la o masina de peste 63 kwh undeva in jur de 10.000-15.000 euro cu tot cu montaj. freddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:
Adaug la final, și costul curentului electric folosit la încărcarea bateriei. Daca incarci la statii publice, iesi cam la egalitate. Pentru electrica mai poti sa-ti pui si panouri fotovoltaice iar masina cu pistoane nu are nici o sansa sa concureze cu asta. freddy2017, on 16 martie 2024 - 09:16, said:
Dupa 12 ani de utilizare, o masina electrica nu prea mai valoareaza mare lucru pentru ca acumulatorul trebuie inlocuit, iar reciclarea masinii te costa bani seriosi la orice companie specializata. |
#470
Posted 19 March 2024 - 09:32
kolfleading, on 16 martie 2024 - 09:38, said: Fals. Fals. Gresit. Fals. Daca incarci acasa, te costa mai putin decat motorina / benzina pentru acelasi numar de kilometri parcursi. Daca incarci la statii publice, iesi cam la egalitate. Pentru electrica mai poti sa-ti pui si panouri fotovoltaice iar masina cu pistoane nu are nici o sansa sa concureze cu asta. Fals. RealMe, on 01 ianuarie 2024 - 17:44, said:
Ne freacă pe noi cu mediu aici în UE,unde lumea schimbă mașina la 5 ani și săracii ăialalți majoritari nici n-au auzit de norme euro și poluează ca la balamuc.Tot pe bogați trag să fie cât mai eco.Pe sărăntoci(miliarde)+ruși,chinezi,indieni,americani nu-i trage nimeni de urechi să fie eco. Pun pariu ca elon musk in ipocrizia lui cu salvatu planetei cu masini electrice, are o amprenta de carbon cat un cartier de oameni normali, numai prin faptul ca se plimba cu jet personal, cu care arde tone de kerosen ca sa fie vazut in diverse locrui prin lume.. UE si SUA au cei mai bogati oameni din lume, aici se face si multa risipa. Oamenii prin existenta lor polueaza. Deci razboiul din Ucraina s-ar outea numi si "ecologie" ca rusii aia morti nu mai polueaza planeta multa vreme. |
#471
Posted 19 March 2024 - 10:06
Cu încărcatul EV acasă ieși mai ieftin, într-adevăr. Cu mențiunea că în multe locuri la țară nu ar face față rețeaua de electricitate dacă 20% din mașini ar fi electrice și ar fi puse noaptea la încărcat, iar la oraș... ce fac cei care stau la bloc?
Cu panouri fotovoltaice e și mai bine, că acelea "bagă" energie în rețea vara pe zi când nu e nevoie, dar mașina ar fi pusă la încărcat noaptea și iarna, când e nevoie de electricitate din combustibili fosili pentru a acoperi cererea. Suspensiile pentru un EV trebuie să fie supradimensionate pentru a face față greutății mai mari. La o simplă căutare pe internet se pot vedea prețurile pentru un element de suspensie la un model de mașină comparativ cu același element de suspensie de la un model al aceleiași firme, dat cu 50% mai greu. Despre orice element de suspensie ar fi vorba, e mai scump cel pentru mașina mai grea. Cât despre anvelope, pur și simplu fizică: o mașină mai grea, mergând cu același tip de anvelope și cu aceeași viteză cu una mai ușoară va solicita mai mult anvelopele. E suficient să ne amintim formula forței: forța este egal cu masa înmulțită cu accelerația. Când ai aceeași accelerație, dar masă mai mare, forța va crește, implicit solicitările la care e supusă anvelopa. P.S. La un răspuns cu "fals" mă aștept să primesc și o justificare cel puțin la nivelul elementar la care am făcut-o eu. |
#472
Posted 21 March 2024 - 14:01
alin2pas, on 19 martie 2024 - 10:06, said:
Cât despre anvelope, pur și simplu fizică: o mașină mai grea, mergând cu același tip de anvelope și cu aceeași viteză cu una mai ușoară va solicita mai mult anvelopele. E suficient să ne amintim formula forței: forța este egal cu masa înmulțită cu accelerația. Când ai aceeași accelerație, dar masă mai mare, forța va crește, implicit solicitările la care e supusă anvelopa. P.S. La un răspuns cu "fals" mă aștept să primesc și o justificare cel puțin la nivelul elementar la care am făcut-o eu. Cauciucurile au indice de sarcina si indice de viteza maxima. La a mea fiind indicele de viteza V acolo si cel de sarcina este mai mare. Dar masina fiind usoara, rezista bine la uzura, adica tin multi km. https://en.m.wikiped.../wiki/Tire_code |
#473
Posted 21 March 2024 - 16:47
tfmercedez, on 19 martie 2024 - 09:32, said:
UE si SUA au cei mai bogati oameni din lume, aici se face si multa risipa. Oamenii prin existenta lor polueaza. Deci razboiul din Ucraina s-ar outea numi si "ecologie" ca rusii aia morti nu mai polueaza planeta multa vreme. Sa-mi spui si mie unde sunt aia bogati din UE... https://www.zf.ro/ev...n-2023-21764908 |
#474
Posted 21 March 2024 - 19:48
pe softpedia, desigur, doar ca ei au asa de multi bani, ca nici nu apar in statistici.... de, intimitatea costa
|
#475
Posted 21 March 2024 - 23:54
Într-adevăr doar primii 25 contează când vorbim de un fenomen de mase m
Vorba cântecului, cu statistica poți demonstra orice idioțenie. |
#476
Posted 22 March 2024 - 12:02
Oamenii bogaţi îşi permit unele chestii, ăia mai săraci nu, de aia lor e mai uşor să se adopte la anumite schimbări.
|
#477
Posted 09 April 2024 - 20:23
Din motive pragmatice, zic eu, marea majoritate a cumpărătorilor care își permit și o motorizare electrica, care circula foarte des pe distante lungi,în toate anotimpurile, prefera motorizarile hibride sau termice.
|
#478
Posted 12 April 2024 - 08:34
alin2pas, on 19 martie 2024 - 10:06, said:
Cu încărcatul EV acasă ieși mai ieftin, într-adevăr. Cu mențiunea că în multe locuri la țară nu ar face față rețeaua de electricitate dacă 20% din mașini ar fi electrice și ar fi puse noaptea la încărcat, iar la oraș... ce fac cei care stau la bloc? Cu panouri fotovoltaice e și mai bine, că acelea "bagă" energie în rețea vara pe zi când nu e nevoie, dar mașina ar fi pusă la încărcat noaptea și iarna, când e nevoie de electricitate din combustibili fosili pentru a acoperi cererea. Suspensiile pentru un EV trebuie să fie supradimensionate pentru a face față greutății mai mari. La o simplă căutare pe internet se pot vedea prețurile pentru un element de suspensie la un model de mașină comparativ cu același element de suspensie de la un model al aceleiași firme, dat cu 50% mai greu. Despre orice element de suspensie ar fi vorba, e mai scump cel pentru mașina mai grea. Cât despre anvelope, pur și simplu fizică: o mașină mai grea, mergând cu același tip de anvelope și cu aceeași viteză cu una mai ușoară va solicita mai mult anvelopele. E suficient să ne amintim formula forței: forța este egal cu masa înmulțită cu accelerația. Când ai aceeași accelerație, dar masă mai mare, forța va crește, implicit solicitările la care e supusă anvelopa. P.S. La un răspuns cu "fals" mă aștept să primesc și o justificare cel puțin la nivelul elementar la care am făcut-o eu. |
|
#479
Posted 15 April 2024 - 15:00
Consiliul European a adoptat, vineri, Regulamentul Euro 7, care stabileşte norme privind valorile limită de emisii pentru vehiculele rutiere şi durabilitatea bateriilor, aceasta fiind ultima etapă a procesului decizional
Textul adoptat vineri include autoturismele, camionetele şi vehiculele grele într-un singur act juridic şi vizează reducerea în continuare a emisiilor de poluanţi atmosferici generate de gazele de eşapament şi de frâne. Noul regulament stabileşte, de asemenea, cerinţe mai stricte privind durata de viaţă. Regulamentul Euro 7 stabileşte norme pentru emisiile de gaze de eşapament ale vehiculelor rutiere, dar şi pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor şi emisiile de particule la frânare. Acesta introduce, de asemenea, cerinţe în ceea ce priveşte durabilitatea bateriilor. Pentru autoturisme şi camionete, regulamentul menţine valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eşapament Euro 6, dar introduce cerinţe mai stricte pentru particulele solide. Pentru autobuzele şi camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverşi poluanţi, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementaţi până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O). În plus, Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Noile norme includ, de asemenea, cerinţe mai stricte privind durata de viaţă pentru toate vehiculele, atât în ceea ce priveşte kilometrajul, cât şi durata de viaţă. În urma aprobării astăzi de către Consiliu a poziţiei Parlamentului European, actul legislativ este adoptat. După semnarea de către preşedinta Parlamentului European şi preşedintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării. Datele de aplicare a regulamentului vor depinde de tipul de vehicul în cauză: 30 de luni pentru noile tipuri de autoturisme și camionete și 42 de luni pentru autoturismele și camionetele noi 48 de luni pentru noile tipuri de autobuze, camioane și remorci și 60 de luni pentru autobuzele, camioanele și remorcile noi 30 de luni pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate care urmează să fie montate la autoturisme și camionete și 48 de luni pentru cele care urmează să fie montate la autobuze, camioane și remorci. Vehiculele cu baterii de tracțiune, inclusiv vehiculele hibride reîncărcabile și vehiculele electrice cu baterii, contribuie la decarbonizarea sectorului transportului rutier. Pentru a câștiga și a spori încrederea consumatorilor în astfel de vehicule, acestea ar trebui să fie performante și durabile. Prin urmare, este important să se impună ca bateriile de tracțiune să își păstreze o bună parte din capacitatea inițială după mulți ani de utilizare. O astfel de cerință ar fi deosebit de importantă pentru cumpărătorii de vehicule electrice de ocazie, întrucât ar asigura faptul că vehiculul ar continua să funcționeze conform așteptărilor. Prin urmare, ar trebui să se prevadă obligația ca toate vehiculele care utilizează baterii de tracțiune să fie dotate cu dispozitive de monitorizare a stării de sănătate a bateriilor de tracțiune. În plus, ar trebui introduse cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor autoturismelor și a vehiculelor utilitare ușoare, ținând seama de Regulamentul tehnic mondial nr. 22 al ONU. Producătorii se asigură că, pentru vehiculele noi pe care le produc, care sunt vândute, înmatriculate sau puse în circulație în Uniune, se realizează omologarea de tip în conformitate cu prezentul regulament. Începând cu datele specifice de aplicare prevăzute în prezentul regulament, producătorii se asigură că, pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate, inclusiv motoarele, bateriile de tracțiune, sistemele de frânare, pneurile și sistemele pentru controlul poluării de schimb care necesită omologarea de tip, pe care le produc și care sunt vândute sau puse în circulație în Uniune, se realizează omologarea de tip în conformitate cu prezentul regulament. Producătorii proiectează, construiesc și asamblează vehicule astfel încât acestea să fie conforme cu prezentul regulament, respectând inclusiv valorile-limită ale emisiilor stabilite în anexa I în condițiile stabilite în anexa III și valorile declarate în certificatul de conformitate și în documentația de omologare de tip privind durata de viață a vehiculului, după caz, prevăzute în tabelul 1 din anexa IV. Respectivele vehicule sunt desemnate drept vehicule „Euro 7” Producătorii nu proiectează, nu construiesc și nu asamblează vehicule cu dispozitive de manipulare sau strategii de manipulare. Attached FilesEdited by 2cata, 15 April 2024 - 15:13. |
#480
Posted 15 April 2024 - 15:20
CERINȚE MINIME DE PERFORMANȚĂ EURO 7 PRIVIND DURABILITATEA BATERIILOR
Tabelul 1: Durata de viață a vehiculelor, a motoarelor și a sistemelor pentru controlul poluării Attached FilesEdited by 2cata, 15 April 2024 - 15:19. |
#481
Posted 23 April 2024 - 17:12
#482
Posted Yesterday, 16:31
Le dorim succes chinezilor la indeplinirea cerintelor europene.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users