Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Clipboard files copy/paste, filen...

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

Politia romana vs politia occidentala

* * * - - 8 votes
  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#73
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020

View PostCovertTwo, on 08 noiembrie 2020 - 21:32, said:

Dacă in afară comentezi, zbori din mașină, mașina pe platformă imediat, șofer direct la secție. Si filmează ei deja, camera ta e fix pix.
Ai grijă @Gica ce ți dorești...

In afara din casa, din oras, de pe planeta, unde ai patit tu asa ?
Nu-mi doresc sa traiesc in Coreea de Nord si de aceea nu permit nimanui sa abuzeze sau sa-si bata joc de legi si Constitutie. Asa ca o sa comentez mereu ... sper sa supravietuiesc Posted Image

Nimeni nu este mai rob decat acela care se crede liber, fara a fi cu adevarat liber. – Goethe
Nu poate fi o nenorocire mai mare pentru oamenii liberi decat pierderea libertatii cuvantului.– Demostene

Edited by GlCA_Contras, 09 November 2020 - 09:46.


#74
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,631
  • Înscris: 15.06.2004
Acum depinde si de unde e politistul.
Daca e politist local...

#75
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View Postadrian_r5, on 09 noiembrie 2020 - 08:20, said:

Cine e "ala" de care zici ca clacat ?

Polițistul.

Repet, nu am zis că e ok, doar am încercat să îmi explic filmul evenimentelor.

#76
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postcarturarulobosit, on 08 noiembrie 2020 - 23:00, said:

Da, dar ala lucreaza noaptea, ziua, de craciun, an nou, weekend etc.
O spui de parca toti politistii lucreaza in fiecare craciun, fiecare weekend si fiecare an nou. Le mai vine si lor randu prin rotatie.

Lucratorii de la Mega Image nu lucreaza in weekend, an nou si craciun? Iei ei la pensie la 50 de ani ?

#77
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020
@Waterman, ai incercat sa-ti explici filmarea ca si cum erai avocatul politistilor... deci recunosti ca au fost in ilegalitate.
Faptele (filmul) contrazic insa raportul falsificat al aparatorilor legii

View PostCr1spy, on 08 noiembrie 2020 - 23:37, said:

Ce declaratie ?


Vinovat de ce ? Daca n-a luat amenda, nu s-a intamplat nimic ?


Adica, n-au murit degeaba.
Imi place foarte mult ideea.


Posted Image

Eu o consider o obligatie morala ... macar atat putem face, sa nu lasam niste functionari care sunt in slujba legii  sa-si bata joc de jertfa unor tineri!

Edited by GlCA_Contras, 09 November 2020 - 10:21.


#78
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,734
  • Înscris: 23.04.2007

View Postwaterman, on 09 noiembrie 2020 - 10:12, said:

Polițistul.
Daca in asemenea circumstante clacheazza si se comporta precum se vede in film ... atunci nu are ce cauta in politie.

#79
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020

View Postammaus, on 09 noiembrie 2020 - 04:49, said:

Interesanta procedura "stas" a militienilor. Lipsa mastii(desi omul lucreaza pe santier...) si jignirile se pedepsesc fizic nu cu amenda? Daca un om are in mana un cutit aceasta este procedura? Dam pumni desi avem baston si pistol? Daca il facea cascaval? Mori cu pistolul in teaca? Ce dumnezo, era cutit de unt? Dupa cum ziceam, ati vazut vreun protest din partea militienilor privind procedurile? Eu nu am vazut, banul taica, banul.
Omul ala lucra - putea avea in mana un pikamer, un topor, sapa, etc.. Nu sari pe el asa ca e periculos pentru ambele tabere. Nu au avut nici macar un strop de inteligenta, de instruire ce sa mai vorbim?

#80
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Attached File  masca.gif   27.34MB   26 downloads

Dacã voi îmi spuneți conversația din secunda în care mașina oprește în dreptul lor... vã dau dreptate.
Altfel, sã lãsãm instanța sã decidã.

#81
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020

View Postmadn3ss00, on 09 noiembrie 2020 - 04:29, said:

Mda,am intrebat si e o data: M-ati oprit pentru un control de rutina? Raspunsul a fost pe masura: Nu, pentru a verifica legalitatea documentelor cae va permit deplasarea pe drumurile publice!...


Ce spui tu acolo se cheama control tematic... Asta presupune mai multe echipaje care opresc mai multe masini pentru a verifica ceva anume (acte, DUI, evadati, RAR cu verificari tehnice, etc..). Daca insa e un singur echipaj si te opreste doar pe tine, fara sa fi comis o ilegalitate, nu e control tematic , e abuz. De altfel politistul se prezinta si iti comunica motivul opririi singur...  nu trebuie sa-l intrebi tu de ce - asa scrie la regulamente Posted Image

Controlul tematic se face organizat cu ordin de serviciu pe anumite zone si in anumite momente ...

View Postneks, on 08 noiembrie 2020 - 20:05, said:

In seara asta am fost verificat pe strada de politie in contextul pandemiei de Covid. Totul bine, in fine...

Am obs de-a lungul timpului ca la orice control politia/jandarmeria/ militia locala te interpeleaza asa cu o atitudine superioara, cred ca te ataca psihologic Posted Image . Adica din prima te iau asa cu o atitudine de "sus" ( eu nici nu stiu bine ce scoli au terminat ) de parca esti direct vreun infractor. Cred ca multi sunteti de acord cu mine, ca ati patit, simtit la fel...

Revin la titlu, am fost oprit de politie si in tari occidentale. Bai, aia te opresc, iti zambesc, isi fac formalitatile iar la despartire deja sunt chiar enervanti de amabili ! Adica: "la revedere, sanatate, o zi foarte buna, ne scuzati ca v-am deranjat...." Nu e cazul la ai nostri, asta m-a si determinat sa deschid topicul....

O fi politiile noastre cum trebuie si alea din Occident aiurea de parca au cazut de pe alta planeta Posted Image ??
Eu nu inteleg ce au verificat si de ce te-au oprit? In contextul pandemiei... asta e putin cam ridicol! Puteau sa te opreasca si in contextul terorismului mondial asa.

Edited by GlCA_Contras, 09 November 2020 - 10:39.


#82
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View PostGlCA_Contras, on 09 noiembrie 2020 - 10:32, said:

Daca insa e un singur echipaj si te opreste doar pe tine, fara sa fi comis o ilegalitate, nu e control tematic , e abuz.

Argumentează te rog.

#83
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020

View Postwaterman, on 09 noiembrie 2020 - 10:26, said:

Attachment masca.gif

Dacă voi îmi spuneți conversația din secunda în care mașina oprește în dreptul lor... vă dau dreptate.
Altfel, să lăsăm instanța să decidă.

Quote

categorii exceptate (de la purtarea mastii) au rămas neschimbate: copiii mai mici de cinci ani, lucrătorii care depun muncă fizică intensă în spații unde temperaturile sunt foarte mari sau umiditatea este foarte mare. De asemenea, sunt exceptați de la portul măștii prezentatorii de televiziune și invitații acestora, dacă între ei se păstrează distanța de cel puțin trei metri.


#84
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Are căciulă deci nu e temperatură mare și e pe stradă nu era vreo mare umiditate că nu era în jungla amazoniană.

#85
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Sa zicem prin absurd ca nu e. De ce nu l-au amendat in acest caz si de ce l-au luat la forjaleala? Tie ti-ar conveni daca ai depasi limtia de viteza cu 11 km/h si pe langa amenda ti-ar aplica corectii fizice? Mie nu... nu iti aduce putin aminte de comunism cand pe langa nota 4 mai luai bataie de la profesor si acasa iti mai dade si tactu' ceaiul ca l-ai facut de rusine... a ce suna? a da stiu, era ceausescu cand totul era rosu si RSR

Edited by ammaus, 09 November 2020 - 10:54.


#86
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
E stupid ce-au făcut.
Dar poate polițistul l-a rugat frumos să pună masca, se vede că vorbește de pe geam.

Ăla portocaliu i-o fi băgat în aia măsii că ete cwae am masca agățată-n gard, ăstuia i-a sărit muștaru. O fi amintit și niște organe sexuale și rude de-ale polițistului în timp ce explica cum el e absolvit de la purtarea măștii că lucrează pă subteran în groapa aia să bage o țepușă de lemn într-o țeavă.
Deh.
Acum cine e tare-n gură și-o mai și ia.

Să fie pedepsiți conform legii, nu le-am ținut partea, am zis doar că o parte din întâmplare o înțeleg.

A fost chiar fraier.
Îl ruga frumos să aplice masca peste mufă.
Ăla le zicea de mume.

Se dădeau jos, îl legitimau, ăla făcea scandal, amendă pentru lipsa măștii, amendă pentru scandal, era suficient.
Au fost urși să plătească.

Pe partea cealaltă, și portocaliul tocmai a aflat că vorba dulce mult aduce.

Edited by waterman, 09 November 2020 - 11:01.


#87
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,734
  • Înscris: 23.04.2007

View Postwaterman, on 09 noiembrie 2020 - 10:26, said:

Dacă voi îmi spuneți conversația din secunda în care mașina oprește în dreptul lor... vă dau dreptate.
Ai cumva impresia ca ala in portocaliu i-a spus politistului "hai sa ma bati" ?

#88
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020

View Postwaterman, on 09 noiembrie 2020 - 10:38, said:


Argumentează te rog.

Quote

In conformitate cu prevederile OUG.195/2002, modificata si completata, indrumarea, supravegherea si controlul respectarii normelor de circulatie pe drumurile publice se fac de catre politia rutiera din cadrul I.G.P.R., care are obligatia sa ia masuri legale atunci cand constata incalcari ale acestora.

Potrivit regulamentului de aplicare a actului normativ sus-mentionat, politistii rutieri sunt ofiterii si agentii de politie specializati si anume desemnati prin dispozitie a inspectorului general al I.G.P.R..
Prin dispozitia inspectorului general, s-a stabilit ca pot fi desemnati ca politisti rutieri politistii din cadrul structurii de siguranta publica (politie rutiera si politie de ordine publica).
  Intreaga activitate a politistului rutier are la baza principiul fundamental potrivit caruia “Politistul este in slujba cetateanului”: prin activitatile desfasurate, politistul urmareste, in permanenta, protejarea vietii si integritatii corporale si a celorlalte drepturi si interese legitime ale cetatenilor. In acest sens, actiunea de impunere a legii este pe deplin justificata si trebuie explicata celor in cauza, pentru a-i face sa inteleaga ca atat timp cat se aliniaza normelor stabilite, nu vor face obiectul laturii represive a acesteia.
  Plecand de la acest principiu de baza, s-au stabilit pentru politistul rutier 8 principii de atitudine si actiune pe care acesta trebuie sa le respecte si sa le transpuna in practica atat in timpul orelor de program, cat si in afara acestora:
1. Principiul respectului fata de cetateni
In indeplinirea atributiilor de serviciu, politistul trebuie sa dovedeasca respect fata de participantii la traficul rutier cu care intra in contact.
2. Principiul solicitudinii
In orice imprejurare, politistul trebuie sa manifeste solicitudine fata de cetateni, in special fata de cei vulnerabili (copii, femei, batrani), luand masurile ce se impun in functie de situatie.

3. Principiul impartialitatii si gradualitatii
Politistul nu are plan de constatari.
Pe timpul executarii serviciului, acesta trebuie sa aplice in mod unitar prevederile legii, stabilind masuri identice pentru fapte de acelasi gen si comise in acelasi context.
In functie de modul in care s-a savarsit fapta, de atitudinea faptuitorului pe timpul opririi si dialogului cu acesta, politistul stabileste sanctiunea in mod gradual, incadrand-o intre limita minima si maxima, corespunzator circumstantelor date.
4. Principiul fermitatii si incoruptibilitatii
Odata cu constatarea faptei si stabilirea fara echivoc a vinovatiei, politistul trebuie sa procedeze in mod ireversibil la indeplinirea procedurii stabilite de lege, refuzand categoric orice fel de propuneri de abandonare a actiunii intreprinse, concomitent cu atentionarea asupra agravarii situatiei celor in cauza, sub aspectul incriminarii lor ca faptuitori ai unor acte de coruptie, daca acestia insista pentru neluarea masurilor legale.
5. Principiul actiunii totale si continue
Pe timpul executarii serviciului, politistul rutier trebuie sa se sesizeze despre orice incalcare a legii, avand obligatia sa intervina cu promptitudine pentru solutionarea acestora, potrivit competentei. Se interzice atitudinea pasiva fata de orice fel de abatere de la normele legale.
6. Principiul actiunii la vedere
Politistul rutier care actioneaza pietonal ori in patrule auto-moto trebuie sa fie prezent, in permanenta, in zonele date in responsabilitate din interiorul localitatilor ori pe traseele de legatura situate in afara acestora, prin activitati de supraveghere , prin dirijarea circulatiei ori actiuni tematice de control ale traficului creand in randul cetatenilor sentimentul de omniprezenta al Politiei si, prin aceasta, pe cel de siguranta civica.
7. Principiul transparentei activitatii desfasurate
Desfasurata nemijlocit in slujba cetateanului, activitatea Politiei rutiere trebuie cunoscuta , sens in care, in permanenta, obiectivele si modul de actiune al efectivelor de politie vor fi facute publice prin intermediul mass-media.
La finalizarea actiunilor, rezultatele vor fi dupa caz mediatizate, scontandu-se pe efectul preventiv sporit pe care il are prelucrarea acestora in cadru comunitatii din care fac parte cei care au incalcat normele legale, cu respectarea dreptului la imagine.
8. Principiul exemplului personal
Prin conduita rutiera personala adoptata atat in executarea serviciului cat si in afara acestuia, politistul cu atributii in domeniul circulatiei trebuie sa fie model pentru ceilalti participanti la trafic in ceea ce priveste comportamentul la volan.

Activitatea politistului rutier se desfasoara in mod planificat, potrivit planului de activitate zilnic si a variantelor de patrulare stabilite, ceea ce elimina caracterul aleator al acesteia.

Activitatile de politie rutiera se executa de echipaje (patrule) formate din minim doi politisti rutieri. In situatii speciale, cand din motive obiective nu se poate asigura aceasta configuratie a echipajului, se admite ca unul din politisti sa apartina altei formatiuni de politie,ori sa fie inlocuit de un jandarm sau de persoane de sprijin.

In timpul executarii serviciului, politistul rutier este obligat sa aiba asupra lui urmatoarele documente:
documentele de identitate personale : legitimatia de serviciu, cartea de identitate si permisul de conducere; cei care lucreaza ca operatori radar trebuie sa poarte asupra lor si atestatul care-i confirma aceasta calitate;
documentele autoturismului : certificatul de inmatriculare, tichetul de asigurare de raspundere civila auto tip RCA;
copia atestatului de verificare metrologica a echipamentului de supraveghere a traficului sau a aparatului radar – in cazul in care sunt folosite aceste mijloace tehnice;
documente de constatare ( carnet procese-verbale de constatare a contraventiei, carnet de dovezi inlocuitoate, carnet autorizatii de reparatie etc.);
registrul de evidenta a abaterilor – pentru cazul in care autovehiculul de serviciu este echipat cu mijloace tehnice de supraveghere a traficului sau de determinare a vitezei.
La solicitarea participantului la trafic, politistul se legitimeaza cu legitimatia de serviciu. Daca cetateanul are dubii legate de prezenta politistului in trafic in locul si la momentul respectiv sau daca il intereseaza daca acesta se afla in exercitarea atributiunilor de serviciu, se poate adresa personal celei mai apropiate unitati de politie (politie municipala sau oraseneasca, respectiv post de politie comunal).

Obligatii generale ale politistului rutier
Pe parcursul executarii atributiunilor de serviciu, politistul rutier are urmatoarele obligatii:
sa poarte tinuta regulamentara curata, ingrijita, permanent ajustata pe corp si conforma cu dispozitiile privind componenta acesteia; sa aplice pe uniforma, in permanenta, la loc vizibil, insigna cu numarul matricol personal de identificare;
sa aiba capul acoperit cu obiectul de imbracaminte corespunzator sezonului (cascheta, caciula), exceptie facand situatiile in care acesta se afla in autovehiculul de patrulare ori intr-o incinta;
sa stapaneasca dialogul, care trebuie sa fie politicos, coerent dar ferm, spre a intampina orice provocari ulterioare;
sa se adreseze cu politete, tact si discernamant folosind un limbaj coerent pentru a inspira incredere cetatenilor. Demonstrarea incalcarii normei rutiere este sarcina de capatai a agentului de circulatie.
El trebuie sa o faca in mod convingator, profesionist, pentru a nu lasa nici un moment impresia ca masura aplicata este aleatorie. Trebuie sa invete tehnica dialogului, sa aiba logica in cele sustinute. Este esential ca politistul sa se poata detasa sa nu considere incalcarea legii ca un afront personal, sa invete sa isi stapaneasca emotiile, sa fie un interlocutor amabil, chiar daca sta de vorba cu o persoana care incearca sa-l provoace pentru a-i specula ulterior greselile ;

Se interzice:
prezentarea la intrarea in serviciu sub influenta bauturilor alcoolice ori intr-o vadita stare de oboseala;
fumatul, servirea de produse alimentare ori a gumei de mestecat, exceptie facand intervalul repausului regulamentar care va fi efectuat in afara zonei postului;
consumul de alcool in timpul serviciului;
parasirea postului sau itinerarului de patrulare, fara aprobarea sefului nemijlocit sau celor ierarhic superior;
luarea repausului in timpul asigurarii traseelor de deplasare in cazul unor misiuni ordonate, al luarii masurilor la locul producerii accidentelor de circulatie sau in orice alte situatii cand prezenta in post este absolut necesara.

Obligatiile politistului rutier pe timpul dirijarii circulatiei
sa dirijeze circulatia vehiculelor si pietonilor prin folosirea exclusiva a semnalelor regulamentare si cu ajutorul fluierului. Pe timpul dirijarii, sa ocupe o pozitie astfel incat sa fie vizibil si in siguranta de unde sa-si exercite corespunzator atributiunile de serviciu;
sa comunice permanent cu participantii la trafic, dand politicos curs oricaror solicitari ce vin din partea acestora;
sa acorde asistenta persoanelor aflate in dificultate.
Se interzice:
inactiunea, pasivitatea la sesizarea oricarei fapte antisociale, politistul fiind obligat sa ia deindata masuri pentru contracararea acestora, intervenind prompt daca situatia permite ori solicitand ajutorul celorlalte elemente ale dispozitivului din care face parte.

Obligatiile politistului rutier pe timpul supravegherii circulatiei
Politistul pedestru trebuie sa isi aleaga o pozitie astfel incat sa fie vizibil si in siguranta.
Politistii care actioneaza in patrula auto:
vor efectua patrularea tronsonului aflat in responsabilitate cu o viteza ce nu trebuie sa depaseasca 40 km/h (prin exceptie in cazuri temeinice aceasta viteza poate fi depasita);
vor folosi mijloacele de avertizare sonora si luminoasa cand se afla in misiune ce nu sufera amanare;
vor folosi pe timp de noapte, pe drumurile neiluminate, cu precadere, mijloacele de avertizare luminoase;
vor circula cu viteza adaptata care sa asigure prevenirea accidentelor de circulatie;
vor purta centura de siguranta pe timpul deplasarilor.

Se interzice:
inactiunea fata de orice incalcare a normelor legale;
incalcarea fara motiv intemeiat a oricaror reguli de circulatie;
folosirea in exces ori abuziva a mijloacelor de avertizare sonora si luminoasa;
patrularea pe autostrazi pe banda de urgenta;
folosirea telefonului mobil de catre conducatorul autovehiculului politiei atunci cand este in miscare, cu exceptia cazului cand foloseste dispozitivul "maini libere";
luarea repausului in autovehicule, pe arterele principale.

Obligatiile politistului rutier pe timpul exercitarii controlului circulatiei
Obligatiile politistului rutier la oprirea autovehiculelor:
sa aleaga un loc adecvat astfel incat sa permita pozitionarea acestora in afara partii carosabile, in parcari ori alte spatii in care nu se stanjeneste circulatia. Pe timpul noptii aceste locuri trebuiesc sa fie de regula, iluminate, evitandu-se pe cat posibil, oprirea in locuri unde aceasta manevra este interzisa prin lege;
sa efectueze semnalul de oprire regulamentar cu bratul pe timp de zi, iar pe timp de noapte, cu bastonul iluminat sau reflectorizant, iar in lipsa acestuia prin balansarea in plan vertical a unui dispozitiv cu lumina de culoare rosie. In ambele situatii poate folosi si fluierul din dotare;
sa se posteze in banda de circulatie a vehiculului ce urmeaza a fi oprit, fara a depasi insa axul longitudinal al drumului, iar noaptea cat mai aproape de acostamentul acestuia, in momentul executarii semnalului de oprire. Aceste pozitii ii vor asigura protectia si vor permite conducatorului auto sa observe din timp semnalul si sa opreasca in conditii de siguranta;
la deplasarea pe motocicleta, sa efectueze semnalul de oprire prin balansarea in plan vertical a bratului drept in timp ce se deplaseaza paralel cu autovehicululul care urmeaza a fi oprit;
pe autostrazi, sa efectueze semnalul de oprire exclusiv din autovehiculul politiei, conducatorul autovehiculului fiind invitat sa urmeze autovehiculul politiei pana in prima parcare, unde se trece la executarea controlului propriu zis.
Pe celelalte categorii de drumuri in cazul cand vehiculul ce urmeaza a fi oprit circula in aceeasi directie, echipajul trebuie sa puna in functiune semnalele luminoase de culoare rosie si albastra si pe cele sonore, dupa care, de regula, va circula in spatele autovehiculului vizat pana cand conducatorul acestuia se conformeaza semnalelor si opreste.
Oprirea se poate face si prin punerea in functiune a dispozitivului cu mesaje variabile, care va fi setat pe pozitia ‘’Stop, Politia’’, sau cu bratul.
Daca conducatorul auto vizat nu da curs semnalelor efectuate, echipajul de politie rutiera va utiliza dispozitivul de amplificare a vocii, somandu-l sa opreasca si executand dupa caz si semnalul regulamentar cu bratul, pe timp de zi, ori cu bastonul reflectorizant, pe timp de noapte.
Atunci cand autovehiculul ce urmeaza a fi oprit circula din sens opus, semnalul de oprire se va executa din vehiculul Politiei, pe fereastra din stanga, prin balansarea in plan vertical a bratului ori a bastonului reflectorizant.
Dupa oprirea autovehiculului, unul dintre politisti va desfasura procedura de constatare, in timp ce partenerul sau il va supraveghea pe conducatorul autovehiculului oprit si pe restul ocupantilor, fiind pregatit sa intervina la nevoie in sprijinul colegului.

Alte obligatii ce revin politistului care efectueaza controlul, sunt:
sa se deplaseze pana in dreptul usii conducatorului autovehiculului, pastrand o distanta suficienta pentru a nu fi lovit cu portiera in cazul deschiderii bruste a acesteia, unde se va adresa cu formula: ’’Buna (dimineata, ziua, seara sunt (gradul profesional, numele si unitatea de politie din care face parte)‘’, dupa care va solicita pe un ton politicos dar ferm, sa i se inmaneze documentele pentru control;
sa comunice conducatorului auto motivul opririi, abaterea comisa si sanctiunea prevazuta de lege, dupa care se va proceda la intocmirea documentelor de constatare, solicitand conducatorului auto sa ramana in autovehicul. Daca acesta manifesta intentia de a cobori cu scopul de a veni la autovehiculul politiei, politistul va insista ferm sa ramana in autovehicul pana la terminarea procedurii de completare a documentelor de constatare; de altfel, prin intrarea in vigoare a noii legislatii rutiere, s-a instituit obligativitatea atat pentru conducator, cat si pentru pasageri de a nu parasi vehiculul atunci cand sunt opriti de catre politistul rutier. Nerespectarea indicatiilor politistului rutier poate conduce la sanctionarea conducatorului si la retinerea permisului de conducere in vederea suspendarii exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice;
sa restituie, la finalizarea controlului, documentele conducatorului (mai putin cele retinute odata cu constatarea abaterii) si sa-i acorde acestuia explicatiile necesare privind situatia creata, modul de solutionare, dreptul privind efectuarea de mentiuni in procesul-verbal de contraventie, precum si termenul de folosirea cailor de atac impotriva documentelor intocmite.
Daca se constata ca starea psiho-fizica a celui de la volan nu ii mai permite conducerea in conditii de siguranta, politistul rutier trebuie sa intrerupa deplasarea pana la incetarea cauzei ce a generat-o. Exceptie face cazul cand autovehiculul poate fi condus de o alta persoana din vehicul care poseda permis de conducere valabil pentru categoria respectiva ce se afla intr-o stare generala corespunzatoare;
sa ia masuri de a permite reintrarea in siguranta a autovehiculului in trafic.
Se interzice:
controlul de rutina asupra traficului rutier. Oprirea autovehiculelor pentru control urmand a se face numai atunci cand, prin observare directa ori cu mijloacele tehnice certificate, se constata incalcarea regulilor de circulatie, precum si atunci cand exista date si informatii ca s-au comis infractiuni sau contraventii, ca autovehiculele vizate transporta bunuri, valori provenite din savarsirea unor fapte ilicite ori persoane urmarite conform legii ori cand se executa actiuni tematice, punctuale, unde oprirea tuturor autovehiculelor care fac parte dintr-o anumita categorie este necesara;
deplasarea in posturi ori executarea serviciului cu autovehicule proprietate personala sau imprumutate;
executarea semnalului de oprire atunci cand cel caruia i se adreseaza este foarte aproape ori chiar in dreptul agentului, astfel incat oprirea nu s-ar mai putea face in conditii suficiente de siguranta;
invitarea conducatorului auto la autovehiculul politiei si tinerea acestuia in asteptare, in picioare, pana la incheierea documentelor de constatare;
intocmirea actelor de constatare ori depunerea pe capota motorului sau a portbagajului autovehiculului controlat, a mapei cu documentele de serviciu sau a aparaturii din dotare.
Obligatii ale politistului rutier pe timpul cat actioneaza cu echipamentul video de supraveghere a traficului si masurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor
Autovehiculul pe care este montat sistemul, va fi folosit atat ziua cat si noaptea, din mers sau in stationare, de catre operatori atestati.
Obligatiile operatorului:
sa pozitioneze autovehiculul in afara partii carosabile, fara a incalca regulile de circulatie;
sa stabileasca viteza ce constituie contraventie, avand in vedere viteza maxima admisa pe sectorul de drum respectiv si categoria din care face parte autovehiculul;
sa regleze camera video in asa fel incat sa se efectueze incadrarea corecta in imagine a autovehiculelor fata de care se face determinarea vitezei;
sa filmeze toate incalcarile regulilor de circulatie, atunci cand in intervalul de timp afectat sanctionarii nu are posibilitatea sa ia masurile legale;
sa ia masuri de sanctionare impotriva tuturor abaterilor filmate prin procedura intocmirii procesului verbal de contraventie in lipsa conducatorului auto;
sa mentioneze in registrul de evidenta toate incalcarile normelor rutiere inregistrate de echipament;
sa aiba asupra lui in timpul serviciului, atestatul de verificare metrologica al echipamentului, documentele de identitate personale, ale autoturismului, pe cele de constatare si registrul de evidenta a abaterilor.
Se interzice:
folosirea echipamentului video de catre personal neautorizat sau cu atestat de verificare metrologica expirat;
utilizarea echipamentului pentru masurarea vitezei la procedura ’’din miscare’’, de catre conducatorul auto;
depanarea sistemului de catre persoane neautorizate si orice alta interventie care conduce la ruperea sigiliilor metrologice;
folosirea aparatelor de tip ’’Mesta’’ si ’’Speedophot’’ fara film in camerele de fotografiat sau cand acestea sunt defecte.
Obligatii ce revin politistului rutier la constatarea contraventiei de conducere a unui vehicul de catre o persoana care a consumat bauturi alcoolice
Detectarea consumului de alcool, activitate premergatoare constatarii contraventiei de conducere a unui vehicul sub influenta bauturilor alcoolice, se face numai cu mijloace tehnice certificate in conditiile legii, constand in dispozitive electronice si prin exceptie cu fiole alcoolscop.
Aceste mijloace fac parte din categoria etilotestelor si ofera indicatii informative despre prezenta alcoolului in aerul expirat de subiect. Rezultatul testului efectuat constituie mijloc de proba numai in ceea ce priveste sanctionarea contraventiei de conducere a unui vehicul pe drumurile publice de catre o persoana aflata sub influenta bauturilor alcoolice.
Obligatiile agentului constatator
sa testeze participantii la trafic ori de cate ori considera necesar si oportun si, obligatoriu, daca emana vapori de alcool in aerul expirat, au fost implicati intr-un eveniment rutier sau au un comportament nefiresc ce se apreciaza ca ar putea fi determinat de consumul de bauturi alcoolice;
sa execute testarea atat in sistem pasiv, cat si in sistem activ, cu respectarea instructiunilor care insotesc fiecare aparat etilotest in parte;
sa informeze subiectul despre faptul ca urmeaza a fi testat cu privire la existenta vaporilor de alcool in aerul expirat, sa-i explice procedura ce va urma si sa desigileze in prezenta acestuia dispozitivul de protectie (mustiucul);
sa tipareasca protocolul aferent pentru transformarea rezultatului masuratorii in mijloc material de proba si sa-l ataseze semnat de subiect si completat cu datele necesare la referatul cu propunerea de suspendare a dreptului de a conduce;
sa prezinte fiola alcoolscop subiectului testat, sa-i arate ca reactivul are culoarea galbena in intregime dupa care sa o desigileze in prezenta acestuia;
sa sigileze cu ceara rosie la ambele capete fiola alcoolscop folosita, in prezenta persoanei testate, deindata ce testul a luat sfarsit;
sa efectueze testarea in stricta concordanta cu instructiunile ce insotesc cutia de pastrare-manipulare a fiolelor;
sa sanctioneze contraventional subiectul testat atunci cand valoarea indicata de aparatul etilotest este cuprinsa intre 0,11-0,40 mg/l (inclusiv) sau continutul fiolei s-a inverzit in proportie de pana la 40% din continut;
sa intocmeasca proces-verbal de contraventie si dovada inlocuitoare a permisului de conducere unde se vor mentiona, pe langa datele obligatorii:
numarul ori seria de identificare a fiolei sau aparatului electronic;
numarul de ordine al probei;
mentiunea ca subiectul nu doreste sa fie condus la o unitate medicala abilitata pentru recoltarea de probe biologice (dupa ce i-au fost aratate drepturile);
coeficientul aproximativ de inverzire al fiolei ori valoarea indicata de etilotest;
sa insoteasca la cea mai apropiate unitate medicala subiectul care nu este de acord si nu accepta rezultatul testarii, pentru recoltarea probelor biologice;
sa conduca obligatoriu la o unitate sanitara abilitata pe subiectul testat cand concentratia depaseste 0,40 mg/l alcool in aerul expirat ori reactivul fiolei alcoolscop s-a inverzit mai mult de 40% din continut;
sa faca mentiunea expresa in protocol, atunci cand s-a folosit aparatul etilotest pentru testarea altor categorii de participanti la trafic decat conducatorii auto, respectiv biciclisti, carutasi, pietoni etc.
Se interzice:
utilizarea alcooltestului fara dispozitiv de protectie, ori folosirea acestuia la mai multe testari ori subiecti;
solicitarea persoanei testate sa sufle in balonul colector fara a atasa fiola alcoolscop;
eliberarea dovezii inlocuitoare a permisului de conducere retinut cu drept de circulatie;
utilizarea etilotestului fara ca, in prealabil, sa fi modificat data si ora atunci cand se trece la un alt orar;
folosirea aparatului electronic sau al fiolei alcoolscop in alte conditii decat cele precizate in cartea tehnica de exploatare.
Sursa: politiacaras.ro
http://despagubire-r...-istului-rutier

ti-am subliniat argumentatia legala!

View Postwaterman, on 09 noiembrie 2020 - 10:47, said:

Are căciulă deci nu e temperatură mare și e pe stradă nu era vreo mare umiditate că nu era în jungla amazoniană.
lucra la un canal deschis - stii tu ca nu era umiditate?

#89
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Pe mine nu mă deranjează opritul în trafic aleatoriu.
În felul ăsta depistează mașini furate, indivizi care conduc beți, fără permis, drogați, etc.

Pe tine de ce te deranjează ?

Minutul ăla pe care-l pierzi cu un bună ziua și un arătat documentele ne protejează pe toți de orice specimen care comite o infracțiune.

View PostGlCA_Contras, on 09 noiembrie 2020 - 11:01, said:


Deci prin observare directă se constată că: nu ai acordat prioritate, nu ai semnalizat, ai numerele murdare, nu funcționează luminile, ai numere de Bulgaria, ai o mașină cam veche și ăla vrea să vadă dacă ai ITP valabil, poate nu ai asigurare, etc...
Cum de pățiți unii tot felul de isprave, pe mine m-au oprit de 5 ori în 20 și ceva de ani...

#90
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,823
  • Înscris: 21.03.2020

View Postwaterman, on 09 noiembrie 2020 - 10:57, said:

E stupid ce-au făcut.
Dar poate polițistul l-a rugat frumos să pună masca, se vede că vorbește de pe geam.


Dupa cum s-a comportat, rugatul ala frumos cred ca a sunat cam asa:
- pune masca fmm de boschetar!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate