Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Recuperare bani platiti pentru vacanta in caz de inchidere granite
#37
Posted 22 June 2020 - 08:53
Corl, on 22 iunie 2020 - 08:51, said:
Dar se pot inchide granitele asrfel incat nici turistii din concediu sa nu se mai intoarca? |
#38
Posted 22 June 2020 - 09:14
Thuraya_123, on 22 iunie 2020 - 00:48, said:
Lucrand cu servicii conexe turismului, iti spun faptul ca atat timp cat cazul fortuit sau forta majora (inchiderea granitelor, deces, etc) nu intervine, prestatorul (agentia sau hotelul) are tot dreptul sa-ti restituie doar o parte din suma achitata sau deloc. De aceea, legea cu returul in 14 zile nu se aplica in turism, indiferent ca rezervarea ai facut-o online si e abia peste 10 luni. Legal, turismul e guvernat de conventia dintre parti (contractul). In perioada asta, unele agentii mari (TUI, Carpaten) au mai permis retrageri in schimbul unui voucher ce-l poti folosi pana la finalul anului. Practic, nu primesti banii inapoi, dar cel putin intreaga suma deja achitata o poti folosi pentru alt concediu. In cazul tau, referitor la avans, citeste punctul 6.4, unde se specifica clar faptul ca daca ai platit doar avansul si nu ai respectat termenul de plata al urmatoarelor rate, contractul se considera desfiintat si se aplica penalizarea de 50%, adica fix cat e avansul. In cazul asta, poti rezolva situatia doar prin avocat, dar foarte slabe sanse, fiindca granitele sunt deschise. Poate te ajuta, cineva a facut ceva calcule si Bulgaria s-ar putea sa reintre pe rosu de saptamana viitoare. In cazul asta ai cam scapat si poti solicita agentiei un voucher egal cu avansul pe care il vei folosi la alta vacanta. https://www.imperato...ni-galbena.html E cel mai mare bulshit venit de la americani. Multi ca tine au crezut ca pot primi banii inapoi de la wizz in diverse situatii si au primit doar .... Iti recomand sa eviti sa mai sugerezi asa ceva. In realitate nu sunt banii bancii, fiindca odata facuta plata, tu (debitorul) esti deja dator bancii, iar pe ea nu o intereseaza scopul si natura tranzactiei, fiindca de pe urma ei ea primeste dobanda. Faptul ca oficial, bancile au obligatia sa analizeze tranzactiile la care clientul a facut "refuz la plata", asta nu inseamna ca o si fac in realitate. Doar amagesc clientii ca o fac. Iar in situatia de fata, avansul a fost achitat acum multa vreme, asa ca recomandarea cu cardul de credit e o prostie. Am vb la agentie, problema este ca daca vreau ca acel contract sa ramana in picioare, trebuie sa platesc restul de bani zilele astea. Daca nu fac asta, e direct nul si am pierdut cei 300 eur. Acum, pot recupera 44 de eur din cei 300 eur, peste 2 zile nu mai primesc nimic. |
#39
Posted 22 June 2020 - 09:14
@inside_spy, Ai dreptate, considerand situatia din acest moment, dar...il inteleg si pe initiator, care, la fel ca multi altii e ingrijorat de posibile surprize pe care ni le poate oferi viitorul. Observam ca totul e incert si fluctuant. Acest guvern e total depasit de situatie, se contrazic ministrii intre ei si cu primul-ministru...Una zice iohanis, alta premierul...
Eu sunt intr-o situatie similara, dar macar nu-mi pun problema daca sa dau sau nu restul de bani, pentru simplul fapt ca...am achitat integral pe 30 ianuarie 1150 euro, tot in Bulgaria (Casablanca, Obzor) pentru 22 iulie. Cand am decis sa facem rezervarea (ianuarie), erau ceva zvonuri despre acest nou virus, dar...ne-a "linistit" iohanis care ne spunea ca "nu e decat un virus ca oricare altul" si ca "televiziunile incearca sa induca panica, exagerand..." Am si "asigurare" Travel, care include si Storno, dar ce folos, ca nu acopera aceasta situatie ...Rezervarea mea e fara drept de anulare (Early Booking), asa ca: noi vrem sa mergem, dar suntem si noi ingrijorati ca nu stim cum va evolua situatia...si in Ro, dar si in BG..."Om trai si-om vedea" Initiator, acum nu ai ce face, decat sa decizi daca dai sau nu diferenta de bani (ca la poker...mergi sau te retragi), dar...daca pana la plecare se intampla ceva nasol (care nu depinde de tine), care nu-ti mai permite sa pleci, atunci ai avea motive sa revendici banii...Unde ai rezeravare, da detalii? Edited by danpet, 22 June 2020 - 09:26. |
#40
Posted 22 June 2020 - 09:18
Tsunnnami, on 22 iunie 2020 - 01:50, said:
Nu cred ca se poate face ceva. Ar insemna sa minta daca zice ca nu i s-a livrat serviciul cat exista un contract In locul tau as merge pe 2 variante: 1. Renunt la €150 2. Deocamdata o iau in barba cu €300 si cer amanarea pentru la anu' Cred ca "2" e mai valaibla Eu NU AS LUA IN CONSIDERARE PLECAREA ANUL ASTA. Riscul e mult prea mare Pierderea e de 256 eur, cum am zis si mai sus. Nu merge amanare cat timp ei au hotelul deschis. Acea amanare poate veni doar daca achit toata suma si doar daca se inchid granitele apoi. Ca daca raman deschise, trebuie sa ma duc sau pierd banii. |
#41
Posted 22 June 2020 - 09:21
corinadaniela, on 22 iunie 2020 - 07:55, said:
Contactează agenția de turism, sa afli ce variante ai la dispoziție. Poate ca ar fi ok sa ceri un voucher de la agenție, pe baza căruia sa poți merge în vacanta în Bulgaria (sau alta destinație din ofertele agenției), fie anul acesta mai spre finalul verii, fie în vara anului viitor. Am vb la agentie, sunt variantele de mai sus : 1. Pierd 256 eur daca ma retrag azi sau maine, tot sau aproape tot daca ma retrag de poimaine in colo. 2. Platesc diferenta pana la suma totala si ma duc. Cat timp au deschis, nu pot reprograma. Doar daca se inchid hotelurile, granitele, etc. |
#42
Posted 22 June 2020 - 09:25
Eu nu inteleg de ce nu se recupereaza banii. Undeva s-au dus. Cineva si-a insusit foloase necuvenite. De ce nu-i pot da inapoi ?
|
#43
Posted 22 June 2020 - 09:25
danpet, on 22 iunie 2020 - 09:14, said:
@inside_spy, Ai dreptate, considerand situatia din acest moment, dar...il inteleg si pe initiator, care, la fel ca multi altii e ingrijorat de posibile surprize pe care ni le poate oferi viitorul. Observam ca totul e incert si fluctuant. Acest guvern e total depasit de situatie, se contrazic ministrii intre ei si cu primul-ministru...Una zice iohanis, alta premierul... Eu sunt intr-o situatie similara, dar macar nu-mi pun problema daca sa dau sau nu restul de bani, pentru simplul fapt ca...am achitat integral pe 30 ianuarie 1150 euro, tot in Bulgaria (Casablanca, Obzor) pentru 22 iulie. Cand am decis sa facem rezervarea (ianuarie), erau ceva zvonuri despre acest nou virus, dar...ne-a "linistit" iohanis care ne spunea ca "nu e decat un virus ca oricare altul" si ca "televiziunile incearca sa induca panica, exagerand..." Am si "asigurare" Travel, care include si Storno, dar ce folos, ca nu acopera aceasta situatie ...Rezervarea mea e fara drept de anulare (Early Booking), asa ca: noi vrem sa mergem, dar suntem si noi ingrijorati ca nu stim cum va evolua situatia...si in Ro, dar si in BG..."Om trai si-om vedea" Initiator, acum nu ai ce face, decat sa decizi daca dai sau nu diferenta de bani, dar...daca pana la plecare se intampla ceva nasol (care nu depinde de tine), care nu-ti mai permite sa pleci, atunci ai avea motive sa revendici banii...Unde ai rezeravare, da detalii? Am scris mai sus variantele. E ceea ce ai zis si tu. Ori pierd banii (o parte), ori ma duc. Eu am la Nisipurile de Aur, pt 7 zile, la sfarsitul lui iulie. Hotelul e deschis, lucrurile merg normal, in acest moment... De la agentie mi-a zis ca sansele de inchidere a granitelor sunt foarte mici, ar pune totul in cap, pentru ei ar insemna faliment sau dezastru total. Si nu sunt un operator mic, au aproape de 100 de agentii la nivel national. Din care au inchis o parte la starea de urgenta. Dar, cum realitatea bate filmul si speranta...ma astept la orice, mai ales ca trendul de imbolnaviri e crescator si tinde sa se repete ce s-a intamplat acum 2-3 luni. Deh, daca unii romani umbla de-ampulea toata ziua pe strazi si fac hore pe unde apuca si cu cine apuca...vom suferi toti, din nou... Edited by Magicwisewolf, 22 June 2020 - 09:31. |
#44
Posted 22 June 2020 - 09:25
Asa si eu puteam lua bani imprumut de la banca inainte de pandemie si sa refuz sa mai platesc ratele ca, deh, pandemie.
|
#45
Posted 22 June 2020 - 09:27
Ion_de_la_Raion, on 22 iunie 2020 - 09:25, said:
Eu nu inteleg de ce nu se recupereaza banii. Undeva s-au dus. Cineva si-a insusit foloase necuvenite. De ce nu-i pot da inapoi ? Nu si-a insusit nimeni nimic. Se lucreaza pe contract. Ei si-l respecta, eu nu. Eu sunt cel care renunta. Banii au ajuns la hotelul din Bulgaria. Si cat timp hotelul e deschis, nu se reprogrameaza, nu se dau banii inapoi. E cat se poate de simplu, se pare. Edited by Magicwisewolf, 22 June 2020 - 09:30. |
#46
Posted 22 June 2020 - 09:58
|
#47
Posted 22 June 2020 - 10:07
Nu poti recupera banii, doar reprograma concediul. Stiu de la cineva care conduce o agentie de turism si avea clienti nemultuliti insa el nu avea ce sa faca, banii erau deja platiti catre hoteluri in Romania si Bulgaria iar hotelul oferea doar reprogramari, el astepta o solutie legala.
|
#48
Posted 22 June 2020 - 10:34
Karhu, on 21 iunie 2020 - 22:18, said:
La credit card e vorba de banii băncii, nu ai tai. Anunți banca că nu ți s-a livrat produsul/ serviciul plătit și ei te despăgubesc. Valabil și la cumpărături de orice fel pe net etc Au auzit tu ceva ceva dar nu ai inteles clar. |
#49
Posted 22 June 2020 - 13:43
jm2010, on 22 iunie 2020 - 10:34, said:
Nu exista asa ceva. Ai auzit tu ceva (te-am mai intrebat de ce crezi asta dar nu ai raspuns) dar ai auzit prost. Banca nu iti da bani in acest caz, te trimite la politie (daca ai fost furat in vreun fel). Ce ai auzit tu (dar ai inteles prost) este altceva: refuzi plata pentru ca nu o recunosti. Si, in acest caz se deschide un incident si se investigheaza de catre banca. Daca se dovedeste ca nu TU ai platit constient ceva atunci se returneaza banii. Altfel nu e cazul. In plus, el a platit in februarie. Au auzit tu ceva ceva dar nu ai inteles clar. Sunt anumite credit carduri care te acopera cu asigurare in cazuri d-astea. De regula alea costa bani Magicwisewolf, on 22 iunie 2020 - 09:18, said:
Pierderea e de 256 eur, cum am zis si mai sus. Nu merge amanare cat timp ei au hotelul deschis. Acea amanare poate veni doar daca achit toata suma si doar daca se inchid granitele apoi. Ca daca raman deschise, trebuie sa ma duc sau pierd banii. Scrie un email si propune-le sa accepte doar €100 pierdere sau actionezi in justitie Nu as da banii in cazul asta. ce mi-e €300 ce mi-e €256 Le-as scrie sa imi raspunda cum au calculat ei ca pierderea lor este de €256. Si chiar i-as actiona in judecata. Daca as anula EU pentru a pierde "doar" €256, inseamna sa accept. Le-as scrie ca inteleg ca si-au planificat ca eu sa fiu clientul lor, dar ca nu inteleg cum au calculat suma aia si as propune sa pierd (caci ei nu pierd nimic) doar €100. Astepti raspunsul lor Mailul l-as facea si in engleza si ameninti agentia ca daca nu ti se raspunde in 24 de ore, vei trimite o copie si hotelului |
#50
Posted 22 June 2020 - 13:43
Gata, am primit raspuns dupa ce am solicitat anulare.
Voi primi 44 eur sub forma de voucher folosibil la anul. Cei 256 eur sunt la hotel si sunt sub incidenta conditiilor contractuale. Adica se pierd. Pentru mine un lucru e clar : nu voi mai plati vacante in avans, voi cauta de acum incolo last minute sau voi plati pretul intreg cu putin timp inainte de plecare. Prin ceea ce am facut in fiecare an cumparand din ianuarie februarie pachete de vacanta pentru vara, scuteam 120-150 eur si eram multumit. Anul asta am scutit 150-200 eur si am pierdut aproape 300. Am facut afacere, asta e... |
#51
Posted 22 June 2020 - 13:44
Magicwisewolf, on 22 iunie 2020 - 13:43, said:
Gata, am primit raspuns dupa ce am solicitat anulare. Voi primi 44 eur sub forma de voucher folosibil la anul. Cei 256 eur sunt la hotel si sunt sub incidenta conditiilor contractuale. Adica se pierd. Pentru mine un lucru e clar : nu voi mai plati vacante in avans, voi cauta de acum incolo last minute sau voi plati pretul intreg cu putin timp inainte de plecare. Prin ceea ce am facut in fiecare an cumparand din ianuarie februarie pachete de vacanta pentru vara, scuteam 120-150 eur si eram multumit. Anul asta am scutit 150-200 eur si am pierdut aproape 300. Am facut afacere, asta e... Ai jucat prost |
|
#52
Posted 22 June 2020 - 13:58
Tsunnnami, on 22 iunie 2020 - 13:43, said: Sunt anumite credit carduri care te acopera cu asigurare in cazuri d-astea. De regula alea costa bani Scrie un email si propune-le sa accepte doar €100 pierdere sau actionezi in justitie Nu as da banii in cazul asta. ce mi-e €300 ce mi-e €256 Le-as scrie sa imi raspunda cum au calculat ei ca pierderea lor este de €256. Si chiar i-as actiona in judecata. Daca as anula EU pentru a pierde "doar" €256, inseamna sa accept. Le-as scrie ca inteleg ca si-au planificat ca eu sa fiu clientul lor, dar ca nu inteleg cum au calculat suma aia si as propune sa pierd (caci ei nu pierd nimic) doar €100. Astepti raspunsul lor Mailul l-as facea si in engleza si ameninti agentia ca daca nu ti se raspunde in 24 de ore, vei trimite o copie si hotelului Treaba e ca nu prea ai cu cine. Pachetul l-am cumparat de la o agentie locala, dar, e o agentie mare, cu locatii in toata tara. La randul lor, ei cumpara pechetele de la gigantii de pe piata. Ideea e asa : sunt 2-3-4 tour operatori care negociaza contractele cu hotelurile si agentiile cumpara pachetele de la ei, nu direct de la hoteluri, pt ca nu ar obtine de la hoteluri acele preturi pe care le obtin de la gigantii locali. Pe scurt banii s-au dus catre hotel, au fost virati. Hotelul mi-ar spune ca ei au deschis si ca ma asteapta sa vin. Faptul ca eu m-am razgandit si nu ma mai duc, e problema mea, nu a lor. Sunt acoperiti de contract. E semnat, am fost de acord cu clauzele, noroc bun. Asta e. Pun cruce la 300 eur si merg mai departe. Dar, imi va fi invatatura de minte sa nu mai cumpar in avans pt ca nu se stie ce se poate intampla. 5-6 ani a fost ok, a fost buna schema, am scutit niste bani, vreo 700 eur adunati in acest interval de ani. Pierd acum 300 eur, raman totusi pe plus. Cea mai mare dezamagire ramane ca va trebui sa ma orientez pt cateva zile de sejur la noi. Si e durere. O gramada de bani pt nimic, incomparabil cu ceea ce ofera bulgarii, asa saraci si fraieri cum ii consideram noi, romanii, in general. Mi-e scarba de faptul ca o sa trebuiasca sa caut unde sa mananc de pranz si de seara, ca o sa umblu din nou cu banii in buzunar (la bulgari, la AI, nu ai nevoie de nimic), ca o sa trebuiasca sa vanez un loc pe plaja printre cearsafuri, sau sa caut sezlonguri si sa scot bani in plus din buzunar, ca dau de toti coloratii care vand de toate pe plaja si sa stau cu ochii pe bagaje ca pe butelie. Efectiv sunt dezamagit. Daca ar fi dupa mine, mi-as baga pulla in ea de mare si nu m-as mai duce deloc. Dar, imi pun in cap nevasta si copiii, care de abia asteapta. Inca o data mi se confirma ca a fost si va fi un an de cacat anul asta, din multe puncte de vedere... Tsunnnami, on 22 iunie 2020 - 13:44, said: Ai jucat prost Pai, tu, cum ai fi jucat-o ? |
#54
Posted 22 June 2020 - 14:26
slai, on 22 iunie 2020 - 14:11, said:
Cat era diferența aia? La ce diferenta te referi ? Daca te referi la cea pe care trebuia sa o platesc zilele astea, era o suma de 553 eur pt sejurul de anul asta. Valoarea totala era de 853 eur pt tot sejurul de 7 nopti. Daca te referi la diferenta intre oferta asta cu early booking vs pret de lista era de vreo 200 eur, parca. Nu mai stiu cat venea, dar, cumparand pachetul din febriarie pentru iulie cam acolo era diferenta, de vreo 200 eur. Edited by Magicwisewolf, 22 June 2020 - 14:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users