E-corsa 2020
Last Updated: Apr 17 2024 22:49, Started by
csi1
, Apr 09 2020 20:58
·
19
#55
Posted 14 April 2020 - 09:45
BloodRa, on 14 aprilie 2020 - 08:03, said:
Ideea unei mașini electrice e că are bateria suficient de mare cât să îți faci rutina zilnică pentru câteva zile. In această perioadă ai cel puțin o zi pentru cumpărături. Ei bine atunci și încarci mașina. Incarcatul acasă are unele inconveniente, trebuie să ai racord dedicat sau măcar o priză dedicată care să permită un curent cât mai mare posibil. Altfel timpul de încărcare e mult prea lung,dacă nu trebuie să folosești mașina în acel timp e ok, dacă nu nu. Până la urmă comoditatea exploatării nu se suprapune si cu utilizarea eficientă a unei mașini. Legat de incarcarea de acasa cam orice priza de acasa duce 2.5 kw/ora iar la o medie de 12 ore (de la 7 seara la 7 dimineata) rezulta 12*2.5= 30 kw. la un consum de 15kw/100km rezulta 200 km autonomie incarcata noaptea cat dormi. Mai mult decat suficient pentru treburile zilnice. Concluzie: nu trebuie neaparat o priza dedicata care sa mearga la - 3.6kw capacitatea maxima la o priza normala monofazica (16Amperi x220v) La Hyundai de pilda cablul de incarcare e setat la 12 A maxim adica nu poti trage din priza mai mult de 2.7 kw/ora. Pentru asta am luat de pe amazon cablu care sa traga cu 16A. |
#56
Posted 14 April 2020 - 10:46
o baterie de 50, ca in cazul Corsa-E, cu 47-48 utilizabili si tinuta in range-ul recomandat (1/3 - 2/3 sau 1/5 - 4/5) se poate incarca fara probleme peste noapte acasa chiar si la o priza normala.
la drumuri lungi, clar ca o bagi in DC-uri ca nu stai sa observi cum creste firul ierbii prin parcari. daca posesorul face in schimb aproape tot timpul drumuri lungi, poate un EV nu e solutia optima. dar aici vorbim deja de calcule, financials, TCO, profile de condus (distanta, stil, etc) si decizii care ideal s-au facut deja inainte de achizitie csi1, on 14 aprilie 2020 - 07:37, said:
recunosc ca nu as fi luat masina fara programul rabla si nici daca era singura din familie(mai am o benzinara turbo 2018 si un Duster 2012 pt padure). calculul l-am facut la un consum mediu echivalent de 2 l/100 km si rezulta vreo 2 mii euro pe an economisiti. am incarcat masina cand am luat-o , de atunci am parcurs vreo 200 km si mai am cam 55 % din baterie (arata range 190 km) deci la o viteza sub 100 km/h se pot face aproape 400 km ! consumul all-time era ieri la 13 kWh/100 dar am facut un drum in mod sport si l-am urcat la 13,8. AC merge nonstop , au fost zilele astea 28 grade afara si tin 21 in masina. superb! intrebare: poti lasa masina "cu motorul pornit" si AC mergand, nefiind inauntru? Se opreste singura daca nu detecteaza cheia, sau ceva de genul asta? Ma intereseaza pt. o cura de ozon, asta fiind procedura. |
#57
Posted 14 April 2020 - 10:55
Eu merg la cumpărături aproape zilnic, rareori sunt 2 mașini la încărcat.Dar probabil când o să am o electrică nu o să se mai mai intample asta
Cel puțin făceam asta in perioada precovid. |
#58
Posted 14 April 2020 - 11:52
BloodRa, on 13 aprilie 2020 - 15:00, said:
poate explici actualilor si viitorilor proprietari de mașini electrice ce înseamnă, ca timp de încărcare, să alimentezi o baterie de 50kwh la o priză casnică. La un consum mediu de 15 kWh / 100 Km, asta inseamna aproximativ 2.5 kWh de incarcat de la priza. Adica aproximativ o ora. BloodRa, on 13 aprilie 2020 - 00:05, said:
Logica ține de costurile de operare. Acasă curentul costă, nu mult, dar costă. Daca curentul de acasa are un cost echivalent cu 2 litri de benzina / 100 Km...ma declar multumit si va promit ca, atunci cand imi vine EV-ul, eu NU voi ocupa statii de incarcare de prin Timisoara si imprejurimi. PS: Se construieste un Kaufland la mai putin de 1 Km de unde locuiesc eu. Edited by kolfleading, 14 April 2020 - 11:52. |
#59
Posted 14 April 2020 - 12:27
#61
Posted 14 April 2020 - 17:10
Azi ghinion, 2 mașini la încărcat la lidl, un ZOE și un BMW.
Kolf la 15l/100km e normal să vrei electrică. Tu chiar numeri zilele până vine Nici la Amarok 4x4 în regim urban iarna nu ajung la un asemenea consum. La Passat rareori ajung la 7 Scuze csi că îți poluez topicul, dar după consumul ăsta declarat mă întreb, de la ce consum minim (la mașina cu motor cu ardere interna actuală) merită să treci la un model electric? |
#62
Posted 14 April 2020 - 17:13
inuendo0, on 14 aprilie 2020 - 12:27, said:
Care? Ai comandat? Zi-ne mai multe. Inca ma mai gandesc daca o sa merg pana la capat, inca mai pot renunta la precomanda si sa iau totusi un e-Golf de pe stoc... BloodRa, on 14 aprilie 2020 - 16:55, said:
Kolf la 15l/100km e normal să vrei electrică. |
#63
Posted 14 April 2020 - 18:01
2 grade , ninge ca-n povesti si am inteles de ce producatorul da un consum mediu de 17,5 kWh/100. am resetat contorul la plecare , cu AC, incalzire scaun/volan , faza scurta , stergator mers aproape nonstop.
incalzirea in scaune e manuala , trebuie sa schimbi din buton treptele dar n-am mai vazut pana acum : pe maxim chiar ma arde la fund 20200414_181042.jpg 250.99K 130 downloads 20200414_185156.jpg 438.11K 145 downloads 20200414_185218.jpg 503.34K 148 downloads Edited by csi1, 14 April 2020 - 18:03. |
#64
Posted 14 April 2020 - 18:07
La maxim e pentru femei (fără glumă).
Nasol de voi, mai puține fructe anul ăsta. |
|
#65
Posted 14 April 2020 - 22:51
In sud au fost -5 grade când au înflorit caisii și tot mai văd cateva fructe în pom. Legat de consum, sa zicem ca ar fi mai mare cu 4-5kw/100km in anumite situatii. Cât înseamnă asta in bani? 2-3 lei?... faliment curat 😁
|
#67
Posted 14 April 2020 - 23:41
csi1, on 14 aprilie 2020 - 18:01, said:
2 grade , ninge ca-n povesti si am inteles de ce producatorul da un consum mediu de 17,5 kWh/100. am resetat contorul la plecare , cu AC, incalzire scaun/volan , faza scurta , stergator mers aproape nonstop. incalzirea in scaune e manuala , trebuie sa schimbi din buton treptele dar n-am mai vazut pana acum : pe maxim chiar ma arde la fund 20200414_181042.jpg 20200414_185156.jpg 20200414_185218.jpg la 2 grade cred c-o perioada a consumat sa incalzeasca si bateria. daca o tineai in garaj, era mai calda si probabil consuma mai putin, desi si 17.5 este decent oricum. cand spui AC pornit te referi la compresor AC pornit sau pur si simplu ventilatie "pe caldura"? (sau auto si setezi gradele). |
#68
Posted 15 April 2020 - 07:13
AC-ul il tin pe automat si setez gradele , mergea tot timpul ca baga caldura.
Ma gandeam aseara cum pun masina la incarcat cand ploua ! Nu am garaj si apa ajunge usor in compartimentul prizei de incarcare. TPMS-ul e modelul la care setezi presiunea corecta si te avertizeaza cand scade. A venit incaltata cu anvelope de vara michelin primacy 4 205/45/17 dar la toamna probabil o sa-i pun all seasons. Edited by csi1, 15 April 2020 - 07:23. |
#69
Posted 15 April 2020 - 07:23
Nu ar trebui să fie o problemă.
https://www.mybmwi3....opic.php?t=1565 https://evse.com.au/blog/chargepoint/ |
|
#70
Posted 15 April 2020 - 07:48
Trebuie sa-i inchid portul de incarcare DC , am mentionat ca a venit fara capac iar cei la dealer habar nu au de el. Daca il las deschis sta apa in el :
20200409_175953.jpg 309.66K 130 downloads 20200415_083251.jpg 469.13K 115 downloads |
#71
Posted 15 April 2020 - 08:41
Pai sa iti comande unul. Si 5 euro daca e, eu nu l-as plati. E chestie de principiu, din moment ce tu ai achitat masina, inclusiv si acel capac
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users