Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...
 De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...
 Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu
 Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling

Sanse refinantare
 

Produse Românești din perioada comunistă versus produse din alte țări comuniste (inclusiv China)

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#127
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 djl, on 25 martie 2020 - 20:02, said:

2) De care 'Voga' ziceţi: aia clasică (M21/M22) sau cea pătrăţoasă (M24)?:

Nu cunosc decat una. Pune poza si-ti pun degetul pe ea.

#128
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
M24 avea bord de "ceneu"...

#129
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Am facut o cautare si le-am vazut. Doua se aseamana intre ele. Eu zic ca era asta.
[ https://assets.catawiki.nl/assets/2018/2/20/8/4/6/84677cbd-3832-43a4-8c47-e35ea6c47498.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#130
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
djl ... sau mai bine zis tovarăşul djl de la Partidul Softpedist    B-)

Posted Image

Posted Image


Mă gândeam eu că am uitat să menţionez ceva în postarea anterioară. Telefoanele erau. Telefoanele Româneşti ante EM-72 erau mai bine făcute comparativ cu EM-72 (EM-72 e ăla apărut în anii '70); EM-72 era mai modern, dar mai prost făcut. Calitatea audiţei la un telefon "ElectroMagnetica" putea fi îmbunătăţită dacă îi puneai microfon "R.F.T." sau "Tesla"... alea Româneştile alămii erau proaste rău...
Telefon "Electromagentica" R.S.-72.110B (cel cu 2 fante e modelul) am şi eu. Trebuia să-l iau şi pe cel pentru convorbiri urbane, dar nu a mai ajuns la mine. Mi s-a oferit azi 2.000 Lei pe el, dar nu-l dau. Mai multe poze cu el: https://forum.softpe...18#entry5437400

Posted Image

Posted Image

#131
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Paz, on 25 martie 2020 - 15:57, said:

Adevaraciune.
Tatrele sau tantile ?

 Karhu, on 25 martie 2020 - 15:55, said:

Tatra erau pentru institutii si oficialitati, s-au produs putine, lumea de rand nu cred ca-si putea cumpara.
Cam ca si Volga.

#132
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

 GingisHan2015, on 24 martie 2020 - 03:28, said:

Toata producția romaneasca  de autovehicule era  limitata la gaura covrigului de Buzău.In rest ea fusese deja inventata de alții iar noi o copiam si ne "inspiram"

Offtopic insa e prea amuzanta faza :): cam toata literatura politista din Romania, pana spre sfarsitul anilor '70, e plina pana la refuz cu incercarile esuate ale "agenturilor" occidentale de a fura tehnologie romana de varf... O fi fost chestia aia cu musca de pe caciula ;)?!

#133
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016
Pai ce alta intriga sa gaseasca, ca veneau sa fure reteta de crenvursti ?

Intr-un roman de Haralamb Zinca inventasera românii un avion care intra in zbor in apa si devenea submarin...

#134
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
"Moartea vine pe bandă de magentofon".
G.A.Z. M21 'Volga' era şi cu vânzare către persoane private (nu ştiu dacă şi modelul M22 - varianta break s-a vândut către public). Era cea mai luxoasă maşină Sovietică ce putea fi cumpărată. Mare prostie au făcut cei de la "Tatra" că în perioada comunistă nu au oferit spre vânzare maşini (acum nu ştiu dacă nu au vândut ceva la export); nu ar fi avut mulţi clienţi, dar ar fi existat. În interbelic maşinile produse de ei se vindeau la liber - sunt curios dacă o fi existat vreuna şi în România.

#135
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,841
  • Înscris: 14.10.2017

 Nabucodonosor2020, on 25 martie 2020 - 19:54, said:

Un cielo costa 8000$. Salariile erau 100$. Fa un calcul si sa-ti seama ci e putea să-și ia un cielo la vremea aia!!!

totusi incomparabil cu un mercedes sau wolkswagen era masina slaba
preturile erau asa si din cauza economiei nu neaparat pentru ca cielo era vreo super masina

Edited by karax, 25 March 2020 - 22:23.


#136
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020

 karax, on 25 martie 2020 - 22:23, said:



totusi incomparabil cu un mercedes sau wolkswagen era masina slaba
preturile erau asa si din cauza economiei nu neaparat pentru ca cielo era vreo super masina
Nu contează! Putini oameni își permiteau să dea 8000 $ pe o.masina.


#137
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

 Paz, on 24 martie 2020 - 10:19, said:

Se vindea in toata lumea sau nu ?

Era vanduta la pret de "dumping", doar ca sa bage cateva(putine) bancnote verzi in tara, sau nu?!

 unpuisor, on 24 martie 2020 - 10:49, said:

Plus ca pe vremea aia mai invatai si tu sa schimbi o bujie, un filtru, sa strangi niste piulitze.

Foarte tare Posted Image! Pana si antifonarea ti-o faceai singur! O ruda a fost imediat dupa '89 in RDG(chiar inainte de reunificare) cu o Dacie noua si nu pricepea de ce nu poate purta o discutie normala cu nevasta-sa, asezata langa el Posted Image

 djl, on 24 martie 2020 - 14:48, said:

Pe lângă scumpiri, adios Şahul Iranului şi nu mai aveam parte de petrol ieftin.

Poftim Posted Image, mi-ai adus aminte de un alt produs exportat: uniforme militare pt. Iran si Irak, de undeva de pe langa Arad, pare-mi-se.
Tin minte si acum - au fost doar cativa ani, nu pe toata perioada '80-'88 - camioane cu numere iraniene(cele mai multe) si irakiene(cu mult mai putine) circuland pe soseaua europeana de bastina Posted Image

Edited by Piscopescu, 25 March 2020 - 23:03.


#138
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 djl, on 25 martie 2020 - 22:20, said:

Mare prostie au făcut cei de la "Tatra" că în perioada comunistă nu au oferit spre vânzare maşini (acum nu ştiu dacă nu au vândut ceva la export); nu ar fi avut mulţi clienţi, dar ar fi existat. În interbelic maşinile produse de ei se vindeau la liber - sunt curios dacă o fi existat vreuna şi în România.

Era un model cu solutii tehnice inedite:

Motor V8 amplasat in spate, cu racire cu aer. :)

Quote

The Tatra 613 was a large luxury rear wheel driven car with rear mounted air-cooled engine manufactured by Czechoslovak manufacturer Tatra from the 1970s to the 1990s, as a replacement for the Tatra 603 series.
It featured an all-new body styled by Vignale of Italy and used a dohc air-cooled 3.5 litre V8 engine with 168 PS (124 kW).[1] Later injection versions reached 200 PS (147 kW), with a maximum speed of 230 km/h (143 mph). The design was updated a further five times until being replaced by the Tatra 700 in 1996, itself a restyled T613-5.
(https://en.wikipedia.../wiki/Tatra_613)

Eu am vazut cateva in Bucuresti, majoritatea pe la ambasada Cehoslovaciei, care era undeva pe o straduta care dadea la banca nationala, in lateralul bibliotecii centrale universitare (langa biserica ceha).

Era un model concurent pentru ZIL.

#139
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
Vrei să zici Biblioteca Naţională şi Biserica Rusă (Biserica Studenţilor), că alea-s prin zonă. De fapt Biblioteca Naţională nu mai e acolo, că a fost mutată.
Credeam că deseignul e Cehesc. Dar Italienii erau tari la dizain pe vreme aia. Au făcut şi pentru Britanici.
"Z.I.L.". Ăia de făceau şi frigidere (mai căutate decât cele Româneşti). Din păcate fosta fabrică de limuzine a fost demolată, acum fiind blocuri pe acolo   :(    Într-o zi am văzut un "Z.I.L."-111 (modelul cu 2 faruri, stil "Packard") - nu-s sigur dacă "Z.I.L." sau "G.A.Z." 13 Ceaika - seamănă bine, 13 însă având însă nişte aripioare ieşite în lateral. A trecut pe la mine prin zonă şi din păcate am văzut-o doar în fugă. Oare ce s-o fi întâmplat cu cele importate în România?   :(
La chestii pentru scris, dintre ţările comuniste Europene cred că erau buni Cehii de la "Koh-I-Noor"
Sunt curios cum erau balanţele semiatuoamte cu cadran "Balanţa" Sibiu faţă de altele din ţările comuniste (de import nu am văzut niciodată): https://brx.ro/ofert...iu.1274865.html

Oare la magnetofoane am reuşit să producem vreodată în Lagărul Socialist ceva care să se compare cu mărcile Vestice? Ştiu că Ungurii au produs ceva profi care era super şi am văzut (dar nu pe viu) unele 'Olimp' Sovietice din anii '80 care par a se compara.

#140
scania_delfin

scania_delfin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 25.01.2015

 Hunor_66, on 25 martie 2020 - 23:44, said:


Era un model cu solutii tehnice inedite:

Motor V8 amplasat in spate, cu racire cu aer. Posted Image


(https://en.wikipedia.../wiki/Tatra_613)

Eu am vazut cateva in Bucuresti, majoritatea pe la ambasada Cehoslovaciei, care era undeva pe o straduta care dadea la banca nationala, in lateralul bibliotecii centrale universitare (langa biserica ceha).

Era un model concurent pentru ZIL.
Ai dreptate ,pe strada Ion Ghica,erau parcate in strada.

#141
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
Rostov, soiuz, olimp, majak etc.

Kashtan.
Tesla era rusesc?

#142
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
"Tesla" erau Ceheşti. Am un B118. Hi.-Fi. din părţi. Plus butoanele de la potenţiometre făcute dintr-un plastic prost, care se rupe repede.
'Olimp' erau astea

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jo94EK9xKPs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8Tq5U8DPKa0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NnZM-rO7oo8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#143
baribalu

baribalu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,695
  • Înscris: 23.10.2006

 Hunor_66, on 25 martie 2020 - 22:02, said:

Pai ce alta intriga sa gaseasca, ca veneau sa fure reteta de crenvursti ?

Intr-un roman de Haralamb Zinca inventasera românii un avion care intra in zbor in apa si devenea submarin...
Au inventat pe dracu, l-au furat de aici:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EkCI9N5nuSE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Posted Image

#144
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,100
  • Înscris: 20.12.2007

 Hunor_66, on 25 martie 2020 - 22:02, said:

Intr-un roman de Haralamb Zinca inventasera romĂąnii un avion care intra in zbor in apa si devenea submarin...
Tehnic este foarte ușor de făcut asta. Dezavantajul e ca merge o singura data.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate