Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Este T.N.ul mai fiabil decat I.P.S.ul ?

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
190 replies to this topic

#145
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 elbjorn, on 25 ianuarie 2020 - 14:25, said:

@ro_explorer: am crezut că ai înțeles deja că e la mișto topicul.
Mi-as dori sa fie la misto dar nu e.

#146
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020

 elbjorn, on 25 ianuarie 2020 - 14:25, said:

@ro_explorer: am crezut că ai înțeles deja că e la mișto topicul.
Cat despre garanțiile din Romania, știm cu toții că sunt la mișto și ele.

Inițiator, nu este vorba despre un vs ips ci despre modele, fabrici și componente.

Propun mutarea topicului in VS! Și scoaterea contorului.
Nicio garanție nu e la mișto dacă știi de unde sa cumperi produsele.
Daca ai citit pe sărite nu a văzut discuția mea cu cei de la DELL. Până luni trebuie să știu exact ce le cer în locul monitorului stricat.

#147
DuskGerman

DuskGerman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 12.07.2019
Ba mai dale dracu de tv-uri si monitoare de buget ca nici cele mai ieftine, petardele no name, nici alea nu ar trebui sa pice asa de repede.
LCD-urile in general pica din fabrica, pica ca sunt lovite, pica ca sunt afectate de vreun scurt, ceva la mufe etc...

Cat despre IPS-uri? Oarecum este noua tehnologia si oarecum nu este asa de noua tehnologia.
Cele mai noui paneluri stiu ca sunt PLS-urile.
Mai noua este cerinta asta de "default" de a cumpara 27/32 inch pe rezolutie 4K. Asta este singura problema unde este diferenta calitate/pret.

Asa si cu pixeli astia, pica ca asa ai luat panelul din fabrica, pica ca ai lovit monitorul, pica ca este o mufa contact imperfect, de proasta calitate, ceva problema pe acolo.
Eu tin tv/monitorul Samsung pe o bucata de plastic(ambalaj dala de se transpora electrocasnicele) si invart, trag de mufe, l-am batait ceva, nu are vreun pixel ars.

Ce este la el ca folosesc un cablu HDMI de calitate.
Folosesc un hub usb tipe C de calitate.

Eu daca iau o chestie ca asta https://www.emag.ro/...b/pd/D4CTQFBBM/
Asta trebuie sa mearga bine, trebuie sa fie 0 pixel ars.

#148
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020

 elbjorn, on 25 ianuarie 2020 - 14:25, said:

Inițiator, nu este vorba despre un vs ips ci despre modele, fabrici și componente.

Nu fac versus.
Am intrebat simplu dupa o statistica a mea personala.
In care 3 monitoare de 27 inch cu IPS mi s-au stricat relativ repede, si cele TN merg si azi fara probleme, daca nu cumva problema este la acest tip de panel.
Colegul @ro_explorer mi-a explicat ca pixelii sunt tot aia, insa ce este in spatele lor conteaza, si un IPS ieftin nu are aceiasi motorizare de calitate raportat la un TN la acelasi pret, cel putin asta am inteles eu. Ca sa faci un IPS la 1200 lei pui partea din spatele pixelilor ceva mai ieftina, iar la TN de 1200 lei ai panelul mai ieftin de produs, si asta iti permite tie ca producatori sa pui electronica din spatele pixelilor mai de calitate.
Acum nu cred ca cei de la DELL imi vor da un monitor de 500 de dolari in locul celui de 300 de dolari / 200 de dolari in promotie, pret cu care l-am si achizitionat.
La monitoare nu ma pricep, decat asa la modul general, reresh rate, tipuri de paneluri, rezolutii si conectivitate, constructia in sine ma depaseste.

Eu acum m-am orientat la modelul asta, sper ca luni sa-mi spuna ca-l au disponibil pe stocul de garantie.
https://www.pcgarage...-freesync-75hz/

#149
shmu

shmu

    Clickahoolic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,460
  • Înscris: 09.01.2008

 N0Trust, on 25 ianuarie 2020 - 17:26, said:

Nu fac versus.
Am intrebat simplu dupa o statistica a mea personala.
In care 3 monitoare de 27 inch cu IPS mi s-au stricat relativ repede, si cele TN merg si azi fara probleme, daca nu cumva problema este la acest tip de panel.
nu, nu este... pur si simplu ai avut tu ghinion.
am mai zis ca am avut IPS de vro 10 ani incoa si nici unu cu probleme.

#150
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020
Am inteles, si multumesc mult.
O sa le cer IPS si poate plusez eu o diferenta de bani si le cer un model mai solid.
O sa studiez acum ce au in oferta pe la 1200 / 1500 lei, desi, si  pe al meu l-am luat la 800 lei redus de la 1200 lei ca era o promotie in acel moment.

Fara alte costuri eu m-am gandit sa le cer modelul asta:
https://www.pcgarage...-freesync-75hz/

Mai ales ca DELL da 5 ani garantie la el.

#151
calbog

calbog

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,175
  • Înscris: 22.01.2013
Depinde de garanție. Îți iei extinsã. Sau vrei sa te ținã pânã la adânci bãtrâneți ?

#152
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020
Pe modelul care s-a defectat DELL SE2717H aveam 3 ani garantie, si acum am gasit modelul asta, SE2719HR la care DELL da 5 ani garantie.
SI le spun luni sa nu-mi trimita modelul meu care ajunge in tara abia pe 29 si sa-mi caute pe asta cu 5 ani garantie, sau le propun sa-mi dea ceva mai bun si dau eu diferenta, daca problema sta in bani.
Legea spune ca trebuie sa-mi dea un produs la fel sau unul mai bun, in nicun caz unul mai slab, sau daca nu mai vor, sa faca la fel ca LG si sa-mi dea banii, dar asta inseamna prea mult timp de asteptare deja.

#153
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019
Eu am un monitor vechi LG TN, are vreo 6 ani a merge perfect.

IPS are o tona de marketing in spate dar la paneluri TV e clar sub "VA direct led" la toate capitolele.

Nu recomand IPS - e o tzeapa tehnologica.

#154
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 Kres, on 25 ianuarie 2020 - 22:37, said:

Nu recomand IPS - e o tzeapa tehnologica.
Mda ... altul ... Stai tu cu TN si lasa-i pe specialistii in grafica si pe cei care apreciaza o randare superioara de imagine cu IPS-urile lor ...

#155
smiley2

smiley2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 14.05.2016

 N0Trust, on 25 ianuarie 2020 - 22:05, said:

Am inteles, si multumesc mult.
O sa le cer IPS si poate plusez eu o diferenta de bani si le cer un model mai solid.
O sa studiez acum ce au in oferta pe la 1200 / 1500 lei, desi, si  pe al meu l-am luat la 800 lei redus de la 1200 lei ca era o promotie in acel moment.

Fara alte costuri eu m-am gandit sa le cer modelul asta:
https://www.pcgarage...-freesync-75hz/

Mai ales ca DELL da 5 ani garantie la el.
Daca e in categoria aia de pret, lasa-te si de TN...mai bine orienteaza-te spre un panou VA.
Un TN acceptabil de 27' incepe de la 1200 lei, dar iti poti lua si cu 500 lei banuiesc ca ar fi modele.
Daca vrei 27', performanta si un IPS atunci scoate banul din buzunar sa nu te mai miri de ce oare se strica asa repede sau vin cu defecte.
Fara gluma.

#156
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020
Cu toate astea de ce DELL se ofera sa dea 5 ani garantie la monitorul pus de mine, cel din oferta PC Garage ?

#157
smiley2

smiley2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 14.05.2016
Pentru ca vor sa isi vanda produsele si incearca sa fie cei mai buni.
Tu pana la urma te vei plictisi si va deveni obositor sa umbli atat prin garantii si sa ramai fara monitor.
Ei te castiga ca, client pentru ca ofera ce nu iti ofera altii.

Ia si gandeste logic, ei nu fac monitoare super wow cu briz brizuri ca ceilalti dar nu iti pot oferi fiabilitate permanenta pentru ca NU EXISTA PERFECTIUNE.
Ei vor incerca sa te ajute oferind garantie dar asta e inclusa in pret, dar nu cred ca iti garanteaza nimeni ca acel monitor nu se va strica in acei 5 ani sau iti vor oferi imediat unul nou daca ti s-a stricat dupa cateva luni cel vechi.

Nu cred ca are cineva rabdarea sa te lamureasca asa cum am incercat eu sa iti explic ca sta situatia.

#158
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020

 smiley2, on 26 ianuarie 2020 - 11:46, said:

sau iti vor oferi imediat unul nou daca ti s-a stricat dupa cateva luni cel vechi.

Eu cred ca-mi vor aferi, atata timp cat la acest prim monitor s-au oferit sa-mi ofere unul nou destul de repede.
Problema a fost la mine ca nu l-am vrut pe cel oferit in loc, pentru ca avea 8ms si 60Hz, si asa dureaza sa-mi caute fix ce am avut, sau unul care sa indeplineasca ce le-am cerut eu.
Adica:
- 27 - IPS
- minim 75 Hz
- 5 ms sau mai jos
- 1080p.
De aia zic, ca-n astia 5 ani sunt asigurat ca oricand daca mai pica pixelii pe centrul ecranului sau alt defect, monitorul o sa fie inlocuit destul de repede.
Cei de la DELL cu restituitul banilor se mica mai greu, dar cu produs in loc, vad ca au fost destul de flexibili si relativ promti.

#159
smiley2

smiley2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 14.05.2016
Si peste 3-4 ani daca ti se strica tie monitorul cine ti-l mai schimba, sau de unde vor mai gasi acelasi model(fie asemanator) in acei bani?
Normal ca iti vor oferi ceva mai slab din unele puncte de vedere si mai bun in ceva de ce poate nu ai avea nevoie.
De exemplu daca ai acum un monitor cu timp de raspuns mic 2ms si 24' ei iti vor oferi in garantie ceva de 27' si 8ms.
Tu trebuie sa stii de ce ai nevoie, sau vrei sa ghicim noi?
Sper ca ai inteles ideea, mai explicit de atat nu se poate.

#160
mariusixy

mariusixy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,436
  • Înscris: 28.09.2008

 N0Trust, on 26 ianuarie 2020 - 12:08, said:

Eu cred ca-mi vor aferi, atata timp cat la acest prim monitor s-au oferit sa-mi ofere unul nou destul de repede.
Problema a fost la mine ca nu l-am vrut pe cel oferit in loc, pentru ca avea 8ms si 60Hz, si asa dureaza sa-mi caute fix ce am avut, sau unul care sa indeplineasca ce le-am cerut eu.
Adica:
- 27 - IPS
- minim 75 Hz
- 5 ms sau mai jos
- 1080p.
De aia zic, ca-n astia 5 ani sunt asigurat ca oricand daca mai pica pixelii pe centrul ecranului sau alt defect, monitorul o sa fie inlocuit destul de repede.
Cei de la DELL cu restituitul banilor se mica mai greu, dar cu produs in loc, vad ca au fost destul de flexibili si relativ promti.
Nu cred ca-ti schimba nimeni monitorul pt 1 pixel mort.
Uite ce am gasit la evomag.
Citez:
Politica pixelilor morti

Datorita limitarilor tehnologice, nu sunt considerate defecte displayurile care prezinta 3-5 pixeli defecti conform standardului de calitate international ISO 13406-2 clasa II.

Cateva informatii despre ecranele LCD / LED

LCD este prescurtarea din engleza pentru Liquid Crystal Display (ecran cu cristale lichide); este tipul de ecran folosit pentru toate laptop-urile pe care le puteti achizitiona de pe piata in prezent. Aceste ecrane sunt de diverse dimensiuni si rezolutii. Rezolutia este definita de numarul de pixeli (mici puncte) care alcatuiesc ecranul LCD / LED. Pixel-ul este cea mai mica unitate care alcatuieste o imagine. Cu toate acestea, un pixel este compus, la randul sau din trei sub-pixeli colorati: rosu, verde si albastru, care impreuna afiseaza culoarea corecta pentru un pixel aflat intr-o anumita pozitie pe ecran. Aproape toate ecranele vandute astazi sunt TFT (Thin-Film Transistor). In cazul ecranului TFT fiecare sub-pixel are un tranzistor sub el, ceea ce inseamna ca iluminarea fiecarui punct depinde de modificarile care au loc foarte rapid la nivelul acestor tranzistori (sunt milioane de tranzistori in componenta ecranului).

Ce determina aparitia unui pixel mort?

Ocazional, tranzistorii individuali care transporta curentul la nivelul unui pixel pot sa ramana inchisi sau deschisi, rezultand astfel un pixel mort. Un astfel de pixel poate sa apara ca un punct alb sau negru pe un fond al ecranului de culoare inchisa sau deschisa sau, daca este vorba de un sub-pixel mort, acesta poate sa apara ca un punct colorat in rosu, verde sau albastru.

De ce un ecran nou poate sa aiba pixeli morti?

In timpul procesului de fabricatie a ecranelor LCD / LED este dificil pentru producator sa evalueze daca un pixel s-a defectat sau nu. In practica, acest lucru este posibil doar odata ce panoul LCD / LED a iesit de pe linia de productie si a fost asamblat. Costurile materiale pentru fiecare ecran LCD / LED sunt mari, astfel incat procesul de fabricatie este foarte bine pus la punct, ecranele fiind produse in medii pure, pentru ca pe timpul procesului de fabricatie sa se produca cat mai putine defecte. Insa, uneori, un numar mic de ecrane pot contine imperfectiuni sub forma pixelilor defecti. Daca se determina ca un ecran contine prea multi pixeli defecti sau are alte probleme, este aruncat. Insa, daca ecranul se incadreaza in anumite standarde de calitate – sa zicem 2 pixeli morti – atunci ecranul nu va fi aruncat. Daca producatorii ar trebui sa arunce fiecare ecran care are chiar si un singur pixel mort, preturile ecranelor LCD / LED ar fi mult mai mari si implicit, preturile laptop-urilor.

Dar care este standardul care defineste cati pixeli morti sunt acceptabili?

Aceasta este intrebarea principala. Daca veti cheltui echivalentul a 1.000 de euro sau mai mult pe un laptop cu siguranta veti prefera ca laptop-ul achizitionat sa aiba un ecran cu zero pixeli morti, insa probabil veti fi dispusi sa acceptati, de exemplu, ca un pixel imperfect intr-un colt al ecranului, care este vizibil doar pe un fond negru, nu poate sa fie acoperit de garantia laptop-ului respectiv, deci nu poate fi inlocuit sau reparat. Insa, daca aveti pe ecran sase pixeli morti, acest lucru va poate garanta inlocuirea? Acest lucru difera de la producator la producator, in functie de modul in care acestia interpreteaza standardul de calitate.

Acest standard, la care fac referire toti producatorii, este standardul international ISO (International Standards Organization) 13406-2 Clasa II. Este un standard valabil in lumea intreaga, deci toti cumparatorii de laptop-uri se pot confrunta cateodata cu aceeasi problema. Acest standard face referire la criterii precum: luminozitate, contrast, reflectie, uniformitatea culorii si a luminii, pixeli defecti, etc.

Standardul defineste patru nivele de calitate: Clasa I, cea mai inalta, nu permite nici un pixel defect. Clasa IV, cea mai mica, permite pana la 262 de defecte! Din fericire, nici un producator nu adopta ultima clasa. Toti producatorii folosesc Clasa II, care inseamna, in general, Ecran de calitate = Ecran cu maxim 3 pixeli defecti grupati si 5 imprastiati (in functie de interpretarile particulare ale fiecarui producator aceste valori pot sa difere).

Retineti: TOATE ecranele de laptop respecta acest standard, tolerand un numar mic de pixeli defecti, numai aparatura speciala, cum ar fi cea medicala cu ecran de inalta rezolutie, conformandu-se Clasei I a standardului.

Daca veti citi cu atentie certificatele de garantie pentru produsele care contin ecrane LCD / LED (laptop-uri, monitoare, PDA, etc.), la orice distribuitor, absolut toate aceste produse se conformeaza acestor standarde. Standardele pixelilor morti se aplica de asemenea si pentru monitoarele de tip LED / PLASMA

Edited by mariusixy, 26 January 2020 - 15:35.


#161
N0Trust

N0Trust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 04.01.2020
Ma doare-n cot de EVOMAG, eu am luat produsele fizic, nu prin curier din Altex si Flanco.
Si mie DELL mi-a spus ca nu se considera garantie doi pixeli morti, dar se deschide tichet de exceptie pentru ca sunt pe centru.
Adica cei de la DELL iti schimba un monitor daca pixelii apar pe centru ecranului, pe laterale nu ti-l schimba.
Eu acum nici nu mai discut cu vanzatorul discut direct cu producatorul.
La vanzator a ramas monitorul defect, cei de la DELL trimit curier dupa el, iar mie alt curier vine si imi aduce noul monitor, mi-au cerut adresa si numarul de contact, si au spus ca de acum incolo discut direct cu ei pentru orice problema de garantie, si au scos vanzatorul din schema.

Ia uite ce mi-au spus cei de la DELL in mailull de vineri, desi eu luni o sa le cer modelul pe care l-am indicat si-n mail.
Si aveam doi pixeli morti, deci lasa ce spune vanzatorul.

UIte si pozele cu fiecare pixel ars pe care le-am trimis la DELL suport, si a mai fost una cu codul monitorului si una in care sa fie prins monitorul sa se vada ca este firma DELL.

Attached Files



#162
smiley2

smiley2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 14.05.2016
Singur ai zis ca ai luat de la pcgarage, acum o invarti ca direct de la distribuitor.
Si cum ma rog ai cumparat tu direct de la distribuitor, sa ne explici si noua.
Ai fost in state sa ridici personal coletul, un monitor de 800 lei redus de la 1200 lei?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate