Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Pompa caldura DIY

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
442 replies to this topic

#289
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
ce volum pe primar are schimbatorul??,  si cu ce incarcatura de freon vine incarcat aparatul ???si care e presiunea nominala de lucru a schimbatorului ???? la R32 trebuie sa cumperi schimbator in placi cu presiunea de 45 bari, daca are mai putin nu il cumpara
la -15 nu o sa-ti faca fata aparatul, eu zic ca nici la -5 grade nu te mai poti incalzi deoarece puterea nominala generata de UE scade odata cu scaderea temperaturii, eu la -15 grade ma incalzesc cu 47 de grade pe tur la calorifere pentru a mentine 23 de grade ( asa ca trebuie sa iti refaci calculele in ceea ce priveste incalzirea cu PDC, eu zic ca iti trebuie o sursa alternativa pentru temperaturi scazute), de la -15 grade niciun PDC nu mai debiteaza puterea nominala( fie NIBE, WOLF, VAILLant etc), acestea folosesc rezistente electrice pentru a ridica temperatura pe tur,

Edited by dudu76, 23 November 2022 - 07:54.


#290
automatecasa

automatecasa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 160
  • Înscris: 20.10.2016
12 000 btu sunt cam 3 500 w si, completand calculele tale, daca pentru pentru -15C ext. si 20C int. iti trebuie 4 000 w, cu 3 500 w o sa ai la int vreo 15-16C. Foarte aproximativ, pentru ca in realitate ai inertia terminca a cladirii, iar pierderile prin fundatie nu sunt asa mult influentate de temperatura exterioara.

M-am uitat acum pe niste specificatii si se pare ca acei btu sunt capacitatea proiectata de  r a c i r e . O sa gasesti in manual capacitatea proiectata/nominala/maxima de incalzire (nu racire). La LG am vazut ca e mai mare, iar la Midea mai mica.

Totusi, cel mai important este ce spune dudu76. Cauta manuale de pompe de caldura ca sa vezi tabele / grafice cum iti scade capacitatea si in functie de temperatura exterioara si in functie de temperatura agentului termic (ideal vreo 30C).

Ca ti se potriveste schimbatorul ar trebui sa ti calculeze cine ti-l da. Tu ii spui cata caldura vrei sa tragi din el, o combinatie de 3 variabile dintre putere, temperatura tur, temperatura retur si debit si el ar trebui sa-ti faca o simultare in care refrigerantul intra la 70C (maxim dat de limita de presiune a schimbatorului).

#291
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
intotdeauna trebuie sa te uiti la capacitatea nominala nu la cea maxima, eu cand am luat aparatul in 2019 habar nu aveam de nimic, mergeam cu masina si am auzit o reclama la Flanco ca era oferta la AC Alizee de 12000 BTU la 1300 de lei, si practic l-am cumparat  fara sa stiu principiul de functionare a unui AC, acuma dupa o functionare de 3 ani iti spun ca capacitatea maxima o  atinge doar la pornire pentru a ridica temperatura freonului dupa care moduleaza in jos, al ameu desi e dat de producator un consum maxim de 1500 w , l-am vazut si la 2000 de W  la pornire( asa are functionarea GREE la toate aparatele, Daikinul are o functionare diferita, doar cu aceste 2 marci am experienta), dupa care se stabilizeaza undeva la 650-700 de wati, practic la mine atata consuma pe ora la temperaturi pozitive desi aparatul e setat pe maxim,  la Daikin iti functioneaza la maxim doar 20 de min(TURBO), deaceea cand va cumparati aparate sa va uitati la puterea nominala, fiindca cea maxima o atinge doar pentru perioade scurte de timp, producatorii consacrati iti dau puterea la -7 grade, tu pe acesta trebuie sa iti faci calculele , si sunt unele aparate care sunt mai potente pe incalzire in comparatie cu altele care sunt mai potente pe racire

#292
pitagora1

pitagora1

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 01.09.2022
Am inteles acum mai multe aspecte si va multumesc !
O sa caut specificatiile aparatului si o sa le postez sa vedem ce concluzii finale se pot trage .
Din teste pe 30 grade dat aparatul sau pe Boost , consumul se duce aproape de 1500w., timp de aproximativ 20 minute dupa care scade pana la 800- 9000 w .
Daca reduc temperatura la 20 grade atunci scade consumul pana la 200 - 350 w.

#293
pitagora1

pitagora1

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 01.09.2022

View Postdudu76, on 23 noiembrie 2022 - 10:43, said:

intotdeauna trebuie sa te uiti la capacitatea nominala nu la cea maxima, eu cand am luat aparatul in 2019 habar nu aveam de nimic, mergeam cu masina si am auzit o reclama la Flanco ca era oferta la AC Alizee de 12000 BTU la 1300 de lei, si practic l-am cumparat  fara sa stiu principiul de functionare a unui AC, acuma dupa o functionare de 3 ani iti spun ca capacitatea maxima o  atinge doar la pornire pentru a ridica temperatura freonului dupa care moduleaza in jos, al ameu desi e dat de producator un consum maxim de 1500 w , l-am vazut si la 2000 de W  la pornire( asa are functionarea GREE la toate aparatele, Daikinul are o functionare diferita, doar cu aceste 2 marci am experienta), dupa care se stabilizeaza undeva la 650-700 de wati, practic la mine atata consuma pe ora la temperaturi pozitive desi aparatul e setat pe maxim,  la Daikin iti functioneaza la maxim doar 20 de min(TURBO), deaceea cand va cumparati aparate sa va uitati la puterea nominala, fiindca cea maxima o atinge doar pentru perioade scurte de timp, producatorii consacrati iti dau puterea la -7 grade, tu pe acesta trebuie sa iti faci calculele , si sunt unele aparate care sunt mai potente pe incalzire in comparatie cu altele care sunt mai potente pe racire


Air conditioners - Air to air, split, reversible (≤ 12 kW)
Model AG2Lite-12N8D0-O/AG2Lite -12NXD0-I
Range
Extreme save R32
Diploma nb.
17.04.002
Participant
329
Brand
MIDEA
download PPR
Seasonal Efficiency In Cooling
Pdesignc 3.60 kW      SEER 7.00     Qce   182.00 kWh/annum
SEER Class A++
Heating Average Climate
Pdesignh 2.50 kW    SCOP4.20    SCOP Class   A+
Qhe
833.00 kWh/annum

Standard Heating  
Ph   3.85 kW Peh1.04 kW    COP3.71
Heating PL CondA
Ph @ -7°C   2.21 kW COP @ -7°C 2.80
Heating PL CondB
Ph @ +2°C  1.44 kW      COP @ 2°C   4.24
Heating PL CondC
Ph @ +7°C  0.87 kW COP @ +7°C    5.16
Heating PL CondD
Ph @ +12°C   1.08 kW    COP @ +12°C   6.57
Bivalent Point
Tbiv   -7 °C Ph TBiv  2.21 kW     COP @ Tbiv   2.80
TOL Runing Test
TOL  -10.00 °C   Ph E   2.00 kW
COP E
2.74

General
Inverter
true
Refrigerant
R32
Refr. Line
5m m
Main Power Supply
230-1-50
Mounting
wall-mounted
Capacity Control
variable
Initial Refrigerant Charge
0.6500 kg
Am atasat datele tehnice ale AC Midea.
Maximum alowable presure - 440 MPa
Putere pe incalzire  3.80 kw(1.06 - 4.30)
Va rog sa ma ajutati sa inteleg ceva  din datele respective.
Din ce vad eu la -7 grade aparatul poate da 2.21 kw cu un cop de 2.8.
Adica asta e puterea maxima pe care o poate da la -7 grade?
Puterea de 3.80kw sa fie cea nominala?
Pe de alta parte Heating Average desighn este 2.5 kw?
Iar puterea standard heating de 3.85 kw oare in ce conditii e disponibila ca eu nu mai inteleg nimic?

#294
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
da exact la -7 grade iti scoate 2,21 KW si la -10 doar 2 KW. asta este ce declara producatorul, in realitate  puterea este mai mica, eu din cauza aceasta ti-am spus ca la temperaturi scazute le scade drastic puterea debitata( la unele aparate), asa e si al meu ALIZEE de 12000 BTU la temperaturi de -5 grade ii scade drastic puterea, nici eu nu am stiut la ce sa ma uit, in schimb cand am luat Daikinurile Perfera deja eram documentatat , astea la -20 de grade scot 2kw desi UI este de 7000 BTU, exista o diferenta mare intre Alizee( practic este un GREE Lomo) si Perfera , dar si pretul a fost de 3 ori mai mare, Alizee merge foarte bine pana la 0 grade si incalzesc cu el 4 bai. 2 bucatarii si un dormitor plus ACM la un boiler de 300 L, acuma toamna a mers 13 ore pe zi din care 2 ore pentru productia de ACM cu un consum in jur de 8 kwh pe zi, avand un consum mediu in jurul a 700 wati pe ora, in conditia in care e setat pe putere maxima, in concluzie aparatul pe care il am este slab pe partea de incalzire, dar fiind primul realizat de mine si avand in vedere ca merge din toamna lui 2019 fara nici o interventie ma declar multumit, la primavara o sa -l schimb cu LG ET de 24000 BTU ,pe care l-am cumparat inca din primavara aceasta cand l-am gasit la oferta la Altex la pretul de 3500 de lei, pentru a-l implementa necesita timp de supraveghere si tot felul de teste pentru a-i imbunatatii functionarea ( pe partea de senzori ) , acuma am pornit centrala pe lemne si nu ii mai dau drumul  la PDC pana in februarie cand o sa am soare( stau in zona de munte si la noi a venit iarna si nu prea mai vedem soare ) productia la fotovoltaice incepe doar din februarie sa fie consistenta, anul trecut in dec si ian am avut doar 4 zile cu soare asa ca , iarna nu folosesc PDC fiindca nu face fata

#295
pitagora1

pitagora1

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 01.09.2022

View Postdudu76, on 24 noiembrie 2022 - 08:20, said:

da exact la -7 grade iti scoate 2,21 KW si la -10 doar 2 KW. asta este ce declara producatorul, in realitate  puterea este mai mica, eu din cauza aceasta ti-am spus ca la temperaturi scazute le scade drastic puterea debitata( la unele aparate), asa e si al meu ALIZEE de 12000 BTU la temperaturi de -5 grade ii scade drastic puterea, nici eu nu am stiut la ce sa ma uit, in schimb cand am luat Daikinurile Perfera deja eram documentatat , astea la -20 de grade scot 2kw desi UI este de 7000 BTU, exista o diferenta mare intre Alizee( practic este un GREE Lomo) si Perfera , dar si pretul a fost de 3 ori mai mare, Alizee merge foarte bine pana la 0 grade si incalzesc cu el 4 bai. 2 bucatarii si un dormitor plus ACM la un boiler de 300 L, acuma toamna a mers 13 ore pe zi din care 2 ore pentru productia de ACM cu un consum in jur de 8 kwh pe zi, avand un consum mediu in jurul a 700 wati pe ora, in conditia in care e setat pe putere maxima, in concluzie aparatul pe care il am este slab pe partea de incalzire, dar fiind primul realizat de mine si avand in vedere ca merge din toamna lui 2019 fara nici o interventie ma declar multumit, la primavara o sa -l schimb cu LG ET de 24000 BTU ,pe care l-am cumparat inca din primavara aceasta cand l-am gasit la oferta la Altex la pretul de 3500 de lei, pentru a-l implementa necesita timp de supraveghere si tot felul de teste pentru a-i imbunatatii functionarea ( pe partea de senzori ) , acuma am pornit centrala pe lemne si nu ii mai dau drumul  la PDC pana in februarie cand o sa am soare( stau in zona de munte si la noi a venit iarna si nu prea mai vedem soare ) productia la fotovoltaice incepe doar din februarie sa fie consistenta, anul trecut in dec si ian am avut doar 4 zile cu soare asa ca , iarna nu folosesc PDC fiindca nu face fata
Va multumesc pentru gandurile si experientele dumneavoastra pe care le impartasiti cu noi !
Incepe sa se faca din ce in ce mai multa lumina in ceea ce priveste proiectul dyi cu pompa de caldura aer-apa.
Ce cuple si garnituri pot folosi la schimbatorul in placi ca sa nu mai depind de brazare?
Eventual o sursa daca se poate de unde pot achizitiona astfel de cuple?

#296
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
vezi pe frigotehnie.ro, de acolo am cumparat cupla pt teava de 16, pentru aplicatia mea in 2019 am avut un strungar care mi-a facut pt teava de 6 si de 9 racordurile  din bronz si am folosit oring verde care se foloseste la instalatiile de AC de la masini( am primit de la un prieten mecanic),

#297
Sebastian-pts

Sebastian-pts

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 25.07.2022

View Postpitagora1, on 24 noiembrie 2022 - 21:30, said:


Va multumesc pentru gandurile si experientele dumneavoastra pe care le impartasiti cu noi !
Incepe sa se faca din ce in ce mai multa lumina in ceea ce priveste proiectul dyi cu pompa de caldura aer-apa.
Ce cuple si garnituri pot folosi la schimbatorul in placi ca sa nu mai depind de brazare?
Eventual o sursa daca se poate de unde pot achizitiona astfel de cuple?

Va salut. Dupa mai multe căutări la @gicacompresore, pe partea se hidraulică am gasit reducțiile necesare.  Caută pe net dacă au reprezentanta in județul dvs. Nu fac reclama firmei respective. Eu am mers cu schimbătorul și teava de cupru bercuita “ la purtător “. Așa am considerat ca e cel mai Ok pentru soluția optima. Depinde pasul filetului, interior/exterior (schimbator) și de la cât trebuie sa faci reducție. E important deoarece partea de freon implica presiunii mari. La apa e mai simplu. Bafta


#298
juparo

juparo

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 12.08.2022
Salutare

Upgradeurile efectuate ( finalizate azi ) adaugat un nodemcu pentru a controla pornirea pompei de recirculare apa din tubul egalizator spre casa si pornirea ventilatiei la ventiloconvectoare dupa setarile facute din interfata tel mobil respectiv web . din interfata am acces la temperatura de tur / retur dinspre schimbatorul de caldura , temperatura exterioara si consumul de curent al intregului sistem .
Atasez un link in care gasiti si cele 2 interfete de acces la adruino ( nodemcu )
https://drive.google...T8P?usp=sharing

#299
pitagora1

pitagora1

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 01.09.2022

View PostSebastian-pts, on 30 noiembrie 2022 - 11:20, said:

Va salut. Dupa mai multe căutări la @gicacompresore, pe partea se hidraulică am gasit reducțiile necesare.  Caută pe net dacă au reprezentanta in județul dvs. Nu fac reclama firmei respective. Eu am mers cu schimbătorul și teava de cupru bercuita “ la purtător “. Așa am considerat ca e cel mai Ok pentru soluția optima. Depinde pasul filetului, interior/exterior (schimbator) și de la cât trebuie sa faci reducție. E important deoarece partea de freon implica presiunii mari. La apa e mai simplu. Bafta
Va multumesc pentru sfaturi si idei, insa concret dvs cum ati procedat ?
Ati infiletat niplul in schimbator?
Cu ce ati etansat?
Aveti cumva ceva poze de la fitingaraia de pe partea de gaz?

#300
Sebastian-pts

Sebastian-pts

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 25.07.2022

View Postpitagora1, on 02 decembrie 2022 - 11:00, said:


Va multumesc pentru sfaturi si idei, insa concret dvs cum ati procedat ?
Ati infiletat niplul in schimbator?
Cu ce ati etansat?
Aveti cumva ceva poze de la fitingaraia de pe partea de gaz?

Buna ziua / seara / dimineața :) ( nu știu când apare postarea)

Da, reductia am făcut-o prin infiletare și etanșare cu șnur / fir loctite. Test prin presiune ( 24h) și vacuum.

De exemplu, in cazul meu, am avut emotii la reductia de la 1” la 7/16 de aceea am mers cu “piesele”.

Poze am, dar nu știu cum sa le trimit in privat.


#301
pitagora1

pitagora1

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 01.09.2022

View PostSebastian-pts, on 02 decembrie 2022 - 22:52, said:

Buna ziua / seara / dimineața Posted Image ( nu știu când apare postarea)

Da, reductia am făcut-o prin infiletare și etanșare cu șnur / fir loctite. Test prin presiune ( 24h) și vacuum.

De exemplu, in cazul meu, am avut emotii la reductia de la 1” la 7/16 de aceea am mers cu “piesele”.

Poze am, dar nu știu cum sa le trimit in privat.
Buna seara!
Va multumesc pentru raspunsul prompt si la obiect pe care mi l-ati dat .
Nu am stiut  ca o solutie tehnica de etansare pentru apa poate etansa si gaz la presiuni de zeci de bari.
Cred ca o sa incerc si eu aceasta solutie.
Ma gandesc ca poate ar interesa si pe altii mai multe detalii despre acest detaliu tehnic , si anume modalitati de cuplare si etansare pe partea de gaz la schimbatorul in placi.
Din punctul meu de vedere acest detaliu tehnic mi  se pare cel mai provocator in realizarea unei pompe de caldura dyi.

#302
juparo

juparo

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 12.08.2022

View PostSebastian-pts, on 02 decembrie 2022 - 22:52, said:

Buna ziua / seara / dimineața Posted Image ( nu știu când apare postarea)

Da, reductia am făcut-o prin infiletare și etanșare cu șnur / fir loctite. Test prin presiune ( 24h) și vacuum.

De exemplu, in cazul meu, am avut emotii la reductia de la 1” la 7/16 de aceea am mers cu “piesele”.

Poze am, dar nu știu cum sa le trimit in privat.

Eu am folosit cuplaj "rotalock" dupa recomandarea producatorului din manual - bineinteles ca nu se potrivise trebuia refacut filetul noroc ca piulita sau holenderul era gros in "carne" si garnitura venita cu el era un fir de par de teflon in sensul o garnitura alba de 0,5mm diametru . in locul lui am pus tot de teflon dar mai gros . la verificari ulterioare mi se parea cuplajul mecanic slabit asa ca am mai avut de strans o idee...

#303
Sebastian-pts

Sebastian-pts

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 25.07.2022

View Postpitagora1, on 02 decembrie 2022 - 23:46, said:


Buna seara!
Va multumesc pentru raspunsul prompt si la obiect pe care mi l-ati dat .
Nu am stiut  ca o solutie tehnica de etansare pentru apa poate etansa si gaz la presiuni de zeci de bari.
Cred ca o sa incerc si eu aceasta solutie.
Ma gandesc ca poate ar interesa si pe altii mai multe detalii despre acest detaliu tehnic , si anume modalitati de cuplare si etansare pe partea de gaz la schimbatorul in placi.
Din punctul meu de vedere acest detaliu tehnic mi  se pare cel mai provocator in realizarea unei pompe de caldura dyi.

Va salut.
Sa va fie cu folos!
Adevărat, partea de schimbator reprezintă o provocare.
Poate nu am fost destul de specific, de aceea revin cu mici precizări. Reductia am realizat-o prin racord redus in 2-3 pași, depinde la cât vrei sa ajungi. Schimbătorul având un filet destul de generos am găsit un racord de aprox aceeași lungime unde am folosit loctite. Mai departe la următoarele racorduri am atasat șaibă etanșare cum recomanda producatorul ( de hidraulice) pana la teava de cupru bercuita. Toate au fost verificate “la rece” pentru a avea o înfiletare completa.
Din aceste motive, mai sus, v-am sfătuit sa mergeți cu schimbătorul la dvs.

#304
Sebastian-pts

Sebastian-pts

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 25.07.2022

View Postjuparo, on 03 decembrie 2022 - 00:01, said:



Eu am folosit cuplaj "rotalock" dupa recomandarea producatorului din manual - bineinteles ca nu se potrivise trebuia refacut filetul noroc ca piulita sau holenderul era gros in "carne" si garnitura venita cu el era un fir de par de teflon in sensul o garnitura alba de 0,5mm diametru . in locul lui am pus tot de teflon dar mai gros . la verificari ulterioare mi se parea cuplajul mecanic slabit asa ca am mai avut de strans o idee...

Va salut. Si eu am vrut sa folosesc acest sistem recomandat de producatorul schimbătorului, dar parca nu eram convins. Probabil dacă nu găseam varianta folosită in prezent, mergeam pe cea descrisă de dvs. E destul de dificil de luat o decizie deoarece tot ceea ce facem, cu referire la subiectul discuției, e atipic și ne asumăm.  Pana la urma, important e ca la final sa funcționeze totul Ok si in siguranța, nu varianta aleasa de fiecare dintre noi.

#305
Sebastian-pts

Sebastian-pts

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 25.07.2022

View Postjuparo, on 01 decembrie 2022 - 18:31, said:

Salutare

Upgradeurile efectuate ( finalizate azi ) adaugat un nodemcu pentru a controla pornirea pompei de recirculare apa din tubul egalizator spre casa si pornirea ventilatiei la ventiloconvectoare dupa setarile facute din interfata tel mobil respectiv web . din interfata am acces la temperatura de tur / retur dinspre schimbatorul de caldura , temperatura exterioara si consumul de curent al intregului sistem .
Atasez un link in care gasiti si cele 2 interfete de acces la adruino ( nodemcu )
https://drive.google...T8P?usp=sharing

Acum am intrat pe link-ul postat (m-ati derutat :), am acelasi titlu in drive ). Interesant și de apreciat. In viitor posibil sa va deranjez cu o întrebare ( poate 2 ��).

#306
pitagora1

pitagora1

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 01.09.2022

View Postjuparo, on 03 decembrie 2022 - 00:01, said:


Eu am folosit cuplaj "rotalock" dupa recomandarea producatorului din manual - bineinteles ca nu se potrivise trebuia refacut filetul noroc ca piulita sau holenderul era gros in "carne" si garnitura venita cu el era un fir de par de teflon in sensul o garnitura alba de 0,5mm diametru . in locul lui am pus tot de teflon dar mai gros . la verificari ulterioare mi se parea cuplajul mecanic slabit asa ca am mai avut de strans o idee...
Buna seara!
Foarte elegant cuplajul acesta rotalock pe care l-ati folosit.
Unde ati gasit asa ceva si cam cat a costat ?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate