Dovezi ale invierii lui Hristos
#361
Posted 23 May 2019 - 06:43
Pasiunea pentru teme aşa-zise spirituale nu te face mai matur.
Moş Andrii Rotariu şi cu un frate al său de credinţă discutau pe o temă spirituală: ce să faci cu iconiţele vechi. Unul a zis că trebuie să le îngropi la rădăcina unui copac Altădată ziceau că este bine ca omul să aibă credinţă, dar credinţa trebuie să fie acea dreaptă. ))) Asta oameni maturi, trecuţi de vârsta de 80 de ani.. Edited by JJackFLASH, 23 May 2019 - 06:44. |
#362
Posted 23 May 2019 - 07:01
#363
Posted 23 May 2019 - 08:33
JJackFLASH, on 23 mai 2019 - 06:43, said:
Pasiunea pentru teme aºa-zise spirituale nu te face mai matur. Moº Andrii Rotariu ºi cu un frate al sãu de credinþã discutau pe o temã spiritualã: ce sã faci cu iconiþele vechi. Unul a zis cã trebuie sã le îngropi la rãdãcina unui copac Altãdatã ziceau cã este bine ca omul sã aibã credinþã, dar credinþa trebuie sã fie acea dreaptã. ))) Asta oameni maturi, trecuþi de vârsta de 80 de ani.. Comparația ta este cel puțin hilarã, de ce nu te iei de oamenii de științã creștini sau creaționiști... de ce tocmai de ãștia ți-ai gãsit sã te iei?! Dacã eu ți-aș aduce în discuție ateii care dorm prin șanțuri rupți de beți, pișați în pantaloni, care n-au niciun dumnezeu... tu cum ai reacționa, nu ai zice și tu, bã dar te de ãștia ți-ai gãsit sã te iei ... JJackFLASH, on 23 mai 2019 - 07:01, said:
M-ai jignit direct. Impunitatea îþi dã curajul ãsta? Tu i-ai fãcut nebuni pe cei doi colegi de forum care se contaziceau pe o anumitã temã, iar eu ți-am atras atenția (spre binele tãu), cã nu este înțelept sã jignești, pentru cã te poți trezi cu sancțiuni, cam așa cum ne avertizeazã Dumnezeu legat de activitatea noastrã umanã! Acuma, dacã te referi la acel episod din trecut în care eu am glumit cu tine, și tu ai gãsit prilejul sã te rãzbuni cerându-mi sancționare... credeam cã ai depãșit momentul... no offence! Edited by heart_of_ice, 23 May 2019 - 08:35. |
#364
Posted 23 May 2019 - 11:21
Îmi zice Andrii Rotariu că dumnezeu este.
Îl întreb de ce. El îmi răpunde cu seninătate: "Fiindcă eu cred asta !" . |
#365
Posted 23 May 2019 - 13:26
GRATEFUL, on 22 mai 2019 - 23:57, said:
si cum devine cineva viu? prin moarte? ce interesant? dupa tine oamenii devin vii printr-un act ritualic de simpla scufundare in apa, iar omul Isus a devenit viu (in duh, cum zici tu) murind pe cruce. ce sa zic? dubla masura in toata regula. Da. Prin moarte ești eliberat de păcat și ești viu în duh. 4 Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El, pentru ca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă. Da, dublă măsură. Isus a trebuit să moară fizic pentru a fi declarat drept, creștinii sunt declarați drepți prin moartea lui. 8 Acum, dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom şi trăi împreună cu El, PS Versetul 9 arată că moartea a avut stăpânire asupra lui Isus, deci nu putea fi considerat viu. Trăia pentru păcat, apoi de la înviere trăiește pentru Dumnezeu. ”Astfel, dar, fiindcă Hristos a pătimit în trup, înarmaţi-vă şi voi cu acelaşi fel de gândire. Căci cel ce a pătimit în trup a sfârşit-o cu păcatul” (1 Petru 4:1). Edited by logic1, 23 May 2019 - 13:32. |
#366
Posted 23 May 2019 - 13:30
#367
Posted 23 May 2019 - 13:37
GRATEFUL, on 23 mai 2019 - 06:11, said:
despre ce vorbesti? Isus nu a murit ca sa fie facut viu in duhul Sau propriu ca si cand inainte de asta ar fi avut duhul mort. 3. V-am invatat inainte de toate, asa cum am primit si eu: ca Hristos a murit pentru pacatele noastre, dupa Scripturi; (1Corinteni 15) este o diferenta! Întâi pentru păcatele lui, apoi pentru ale noastre (Evrei 7:27). JJackFLASH, on 23 mai 2019 - 13:30, said:
Dar asta nici nu este dovadă a "învierii lui hristos". Nu este, facem off topic. Trebuie să ne mutăm la Polemici religioase... |
#368
Posted 23 May 2019 - 13:41
Dacă analizăm atent VT şi NT,
găsim o paralelă interesantă între obiceiul de a sacrifica doi ţapi (unul izgonit în pustie cu păcatele comunităţii, altul adus ca jertfă lui yhwh) şi alegerea poporului la judecata lui Pilat. Momentul în care poporul trebuie să aleagă între Baraba şi Isus, aminteşte despre tragerea la sorţi a ţapilor. Acel Baraba este antipodul lui Isus. Doar că Isus îndeplineşte atât rolul ţapului ispăşitor, cât şi a aceluia care urma să fie sacrificat pe altar. Edited by JJackFLASH, 23 May 2019 - 13:43. |
#369
Posted 23 May 2019 - 13:46
Ambii țapi îl reprezintă pe Isus care moare, din perspective diferite. Adus ca jertfă de Dumnezeu, dar în mod concret ucis de fiare în pustie.
|
#370
Posted 23 May 2019 - 13:54
logic1, on 23 mai 2019 - 13:37, said:
Întâi pentru păcatele lui |
|
#371
Posted 23 May 2019 - 14:07
#372
Posted 23 May 2019 - 15:34
logic1, on 23 mai 2019 - 13:26, said:
Da. Prin moarte ești eliberat de păcat și ești viu în duh. Quote 4 Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El, pentru ca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă. 7 căci cine a murit, este izbăvit de păcat. ce inseamna sa fi rastignit impreuna cu Isus? inseamna sa crezi ca El a murit pentru pacatele tale pentru ca tu sa fi izbavit/ mantuit si sa aduci schimbarile necesare in felul de vietuire pe care il ai, apropiindu-te de Dumnezeu si ascultand de invataturile Lui, cautand sa faci binele. Quote Da, dublă măsură. Isus a trebuit să moară fizic pentru a fi declarat drept, creștinii sunt declarați drepți prin moartea lui. crestinii care traiesc in conformitate cu invataturile lui Isus sunt declarati drepti prin moartea lui. Quote 8 Acum, dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom şi trăi împreună cu El, 24. El a purtat pacatele noastre in trupul Sau, pe lemn, pentru ca noi, fiind morti fata de pacate, sa traim pentru neprihanire; prin ranile Lui ati fost vindecati. (1Petru 2) Quote PS Versetul 9 arată că moartea a avut stăpânire asupra lui Isus, deci nu putea fi considerat viu. Trăia pentru păcat, apoi de la înviere trăiește pentru Dumnezeu. ”Astfel, dar, fiindcă Hristos a pătimit în trup, înarmaţi-vă şi voi cu acelaşi fel de gândire. Căci cel ce a pătimit în trup a sfârşit-o cu păcatul” (1 Petru 4:1). Isus nu putea fi considerat viu? Isus traia pentru pacat? sunt niste afirmatii grave! Isus a sfarsit-o cu pacatul, murind pentru pacatele noastre pe care le-a purtat/ preluat. Edited by GRATEFUL, 23 May 2019 - 15:36. |
#373
Posted 23 May 2019 - 15:36
JJackFLASH, on 23 mai 2019 - 14:07, said:
Astea sunt speculaţii teologice, dar încă nu dovezi ale învierii lui Isus. Bineînțeles că sunt speculații... Dovada învierii lui Isus este existența creștinismului și bineînțeles scrierile NT. Singurul punct la care se poate discuta este modul cum a înviat, nu faptul că a fost pe picioare după crucificare. Edited by logic1, 23 May 2019 - 16:03. |
#374
Posted 23 May 2019 - 15:44
logic1, on 23 mai 2019 - 13:37, said:
Întâi pentru păcatele lui, apoi pentru ale noastre (Evrei 7:27). hai sa vedem contextul. 24. Dar El, fiindca ramane "in veac", are o preotie care nu poate trece de la unul la altul. 25. De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururi ca sa mijloceasca pentru ei. 26. Si tocmai un astfel de Mare Preot ne trebuia: sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri, 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi. (Evrei 7) Isus a devenit Mare Preot dupa ce a fost inviat, cand El era considerat "sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri"( versetul 26), nefiind in niciun chip in postura oricarui alt Mare preot antecedent, care intr-adevar trebuiau sa aduca jertfe in primul rand pentru pacatele lor proprii, apoi pentru pacatele norodului. Edited by GRATEFUL, 23 May 2019 - 15:46. |
#375
Posted 23 May 2019 - 15:52
heart_of_ice, on 23 mai 2019 - 06:28, said:
D-ta, după ce o să ajungi la concluzia că există o forță inteligentă în "spatele" universului și a vieții, o să poți să fi în stare să mai "rumegi" anumite chestiuni de ordin spiritual! Până atunci, stai flexat că stai bine! No offence! Edited by andreic, 23 May 2019 - 15:53. |
|
#376
Posted 23 May 2019 - 16:01
GRATEFUL, on 23 mai 2019 - 15:34, said:
versetul 7 "căci cine a murit, este izbăvit de păcat." se refera exclusiv la cel/ cei care "a fost răstignit împreună cu El". numai in sensul acesta are semnificatie afirmatia. Creștinii nu au murit, decât figurat, dar Cristos, da. Deci versetul 7 se referă la el, care a murit la propriu, așa cum arată și contextul: 9 întrucât ştim că Hristosul înviat din morţi nu mai moare: moartea nu mai are nicio stăpânire asupra Lui. Quote versetul 10 arata ca Isus a murit fata de pacat,dar pacatul/ pacatele sunt ale noastre , nu ale Lui. Să respectăm gramatica! V2 definește că păcatele sunt proprii: ”Noi, care am murit faţă de păcat, cum să mai trăim în păcat?” Deci Cristos nu mai trăiește în păcat, a sfârșit-o cu el, ca să trăiască restul vieții după înviere pentru Dumnezeu. Și dacă nu e clar că păcatele sunt ale persoanei care a murit față de ele, avem și v11: ”Tot aşa şi voi înşivă, socotiţi-vă morţi faţă de păcat, şi vii pentru Dumnezeu, în Isus Hristos, Domnul nostru”. GRATEFUL, on 23 mai 2019 - 15:44, said:
no way! in nici intr-un caz. hai sa vedem contextul. 24. Dar El, fiindca ramane "in veac", are o preotie care nu poate trece de la unul la altul. 25. De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururi ca sa mijloceasca pentru ei. 26. Si tocmai un astfel de Mare Preot ne trebuia: sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri, 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi. (Evrei 7) Isus a devenit Mare Preot dupa ce a fost inviat, cand El era considerat "sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri"( versetul 26), nefiind in niciun chip in postura oricarui alt Mare preot antecedent, care intr-adevar trebuiau sa aduca jertfe in primul rand pentru pacatele lor proprii, apoi pentru pacatele norodului. Ai omis cuvintele cheie din citat: 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi. (Evrei 7) Care lucrul acesta? ”Să aducă jertfe, întâi pentru păcatele sale și apoi pentru păcatele norodului”. |
#377
Posted 23 May 2019 - 16:19
logic1, on 23 mai 2019 - 15:56, said:
Creștinii nu au murit, decât figurat, dar Cristos, da. Deci versetul 7 se referă la el, care a murit la propriu, așa cum arată și contextul: 9 întrucât ştim că Hristosul înviat din morţi nu mai moare: moartea nu mai are nicio stăpânire asupra Lui. pacatele pe care Le-a purtat pe cruce pentru noi i-au adus moartea, nu felul Lui de vietuire neconform cu standardele lui Dumnezeu. Quote Să respectăm gramatica! V2 definește că păcatele sunt proprii: ”Noi, care am murit faţă de păcat, cum să mai trăim în păcat?” Deci Cristos nu mai trăiește în păcat, a sfârșit-o cu el, ca să trăiască restul vieții după înviere pentru Dumnezeu. Și dacă nu e clar că păcatele sunt ale persoanei care a murit față de ele, avem și v11: ”Tot aşa şi voi înşivă, socotiţi-vă morţi faţă de păcat, şi vii pentru Dumnezeu, în Isus Hristos, Domnul nostru”. "morti fata de pacat", numai prin prisma Jertfei lui Hristos care prin moartea lui ne-a rascumparat din pacat si dintr-o moarte fara speranta, fara perspectiva invierii. dupa cum vezi, atat de mare este binele pe care l-a facut Dumnezeu prin intermediul Fiului Sau, Isus Hristos, Mantuitorul despre care au prorocit toti profetii biblici. logic1, on 23 mai 2019 - 16:01, said: Ai omis cuvintele cheie din citat: 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi. (Evrei 7) Care lucrul acesta? ”Să aducă jertfe, întâi pentru păcatele sale și apoi pentru păcatele norodului”. 25. De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururi ca sa mijloceasca pentru ei. 26. Si tocmai un astfel de Mare Preot ne trebuia: sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri, 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi. (Evrei 7) dupa invierea Lui, Marele Preot, Isus Hristos traieste pururea si este sfant, nevinovat si fara pata, deci nu II este necesar sa aduca jertfe pentru "autocuratire". ce nu intelegi? la moarte El a fost Mielul lui Dumnezeu care a preluat pacatele. daca initial era omul imperfect/ pacatos, nu mai putea sa fie Mielul fara pata al lui Dumnezeu care s-a substituit omului pacatos. ( exact ca in ritualurile pentru curatire cu mieii nevinovati sacrificati, model ce era o prefigurare a jertfei pe care urma s-o faca Mantutorul promis de Dumnezeu) Edited by GRATEFUL, 23 May 2019 - 16:34. |
#378
Posted 23 May 2019 - 16:20
Ești cu versetele citate în față și vorbești contra lor, pentru că doctrina îți spune că a fost un divin coborât între păcătoși și nu un om ca toți ceilalți...
La fel cum faci cu demonstrația lui Isus către ucenici că nu e duh, ci carne și oase... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users