Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

consecintele unei curele de distributie rupta

- - - - -
  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#37
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
la o dacie 1310 din 1995, care sunt consecintele ruperii curelei de distributie? ati patit careva vreodata? sunt curios

#38
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Daca nu ma insel, Daciile au distributia pe lant, nu pe curea.

Can i s-a rupt cureaua de distributie la masina lui frate-miu, a schimbat 6 supape si 3 culbutori, pe langa curea si rola, plus ca au trebuit reglati tachetii si alte alea...

#39
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
si unde se gaseste lantul ala? o sa radeti de mine, da eu nu prea stiu ce e aia curea de distributie, dar as fi curios:) deci la dacie aceasta nu e cureaua aia de la ventilator.. deci e pe lant. ok, lantu ala ce face de fapt?
si daca s-ar rupe cureaua de ventilator, fara sa observe soferul de exemplu, ce s-ar intampla? :)

#40
diasul

diasul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,314
  • Înscris: 06.03.2006

View PostTalkabout, on Sep 29 2007, 22:02, said:

si unde se gaseste lantul ala? o sa radeti de mine, da eu nu prea stiu ce e aia curea de distributie, dar as fi curios:) deci la dacie aceasta nu e cureaua aia de la ventilator.. deci e pe lant. ok, lantu ala ce face de fapt?
si daca s-ar rupe cureaua de ventilator, fara sa observe soferul de exemplu, ce s-ar intampla? :)
:) Spatiul unde se gasesc elementele distibutiei motorului(curea/lant, intinzatoare) se afla spre extremitatea frontala a motorului care la randul sau poate fi plasat longitudinal sau transversal. Si da, la Dacie distributia este pe lant, cureaua pe care o vezi tu nu face decat sa angreneze alternatorul si ventilatorul radiatorului de apa. Distributiile pe lant sunt mult superioare fata de cele pe curea(excludem de aici Dacia care are un motor proiectat de cincizeci de ani), nefiind necesara schimbarea elementelor distributiei decat la ordinul sutelor de mii de kilometri. La nivel de marca din cunostintele mele Toyota si BMW-ul au distributii integral pe lant. Sa-ti faci o parere despre rolul distributiei intr-un motor iti spun doar ca aceasta curea/lant transmite miscarea de rotatie de la linia axiala spre axa cu came care la randul ei comanda supapele(prin intermediului tachetilor/tijelor impingatoare/culbutorilor) si delcoul respectiv pompa de injectie(unde este cazul) toate aceste elemente necesitand o sincronizare perfecta.

#41
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
pentru masinile cu distributie pe lant, cam la ce numar de km este recomandata schimbarea distributiei ?
eu auzisem in jur de 250.000, e adevarat?
si care ar fi pretul ?

#42
danny66gti

danny66gti

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 14.05.2009
salut lume vad ca nu prea mai e activitate pe aici dar eu incerc
acum o luna am cumparat un Renault 19 din 1992 cu motor de 1721 cmc benzinar...
prietenul de la care am cumparat mi-a zis ca a facut schimbul de ulei a schimbat cureaua de distributie cu vreo 2000 de km in urma... am avut masina o luna..ieri cand mergeam la tra pe un drum de pamant foarte rau(deci cu viteza melcului) mi-a murit motorul..fara nici un moft sau galagie ca si cum ias fi luat eu conatactul...am oprit am incercat sa il pornesc nu mai pornea ..am dat un teelefon la unchiul meu a venit si ma tras pana in sat unde a venit un prieten mecanic si ma facut fericit ca de anul nou cand mi-a zis ca sa rupt cureaua de distributie..,am lasat masina si am venit acasa cu trenul..am cumparat o curea(73 de lei daca e cineva interesat de pret).acum intrebare mea e daca motorul se gripeaza cand se rupe cureaua sau face o galagie ceva ca dau pistoanele in supape pt ca nu a facut deloc urat..am inteles dupa ce am ajuns sa se uite mecanicul ala ca am facut o greseala mare ca ma incercat sa il pornesc
dar ca nu pare sa fie dus motorul si el nu stie sigur pana ii duc o curea sa incerce si imi zice el daca mai circul cu ea sau imi fac cotet si cresc gaini in ea.
deci cer un sfat si mai si dau unul :thumbup:
ce credeti am vreo sansa sa scap doar cu cureaua ?sa repar motorul sau altul cu totul?sau  sa renunt la masina care a costat 500 euro?
si sfatul care il dau este:cand iei o masina sh nu te uita in gura vanzatorului chiar daca e prieten..(prietenul meu o sa fie mai suparat ca mine cand o sa ne intalnim :inlove:  ca e momentan plecat din tara..dar e vb aia se intalneste deal cu deal dar mai...) fa un service la motor sa dormi linistit ca zgarcitul plateste mai mult si lenesul lucreaza mai mult  :worthy:

#43
Moxica

Moxica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 06.05.2009
Im mod sigur nu scapi doar cu schimbul de curea. Stringe bani si pentru ceva supape, axa cu came si consumabile

#44
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007
Posibil sa scapi numai cu cureaua schimbata, asta n-ai de unde sa stii pana nu-ti verifica supapele (asta inseamna sa desfaca motorul).
Oricum, tine-ne la curent.

#45
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Daca este motor SOHC este posibil sa scapi doar cu schimbatul curelei. La unele nu se stramba supapele. Cielo SOHC mi se pare, poate scapa fara supape indoite la ruperea curelei de distributie.

Edited by closchkutza, 27 May 2009 - 15:28.


#46
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006

View Postcloschkutza, on May 27 2009, 16:27, said:

Daca este motor SOHC este posibil sa scapi doar cu schimbatul curelei. La unele nu se stramba supapele.
SOHC inseamna ca are un singur ax cu came in chiulasa, dar asta nu are legatura cu indoirea supapelor.

Cred ca voiai sa spui ""motor FARA interferenta"" ;)

#47
prozatos

prozatos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 30.10.2005
am inteles ca Cielo SOHC e una dintre putinele masini la care daca se rupe cureaua de distributie motorul nu pateste absolut nimic.

#48
pricinosus

pricinosus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 20.12.2004
A trecut un an de cand nu s-a mai scris pe aici.

E posibil ca montarea curelei de distributie sa se faca gresit, adica sa apara  desincronizari in motor? (scuze daca spun tampenii - nu sunt mecanic)
Stiu ca trebuie sa fie tensionata la o valoare specifica motorului respectiv. Ce se poate intampla daca nu este tensionata corespunzator?
Exista dispozitive (ieftine) pt a verifica daca intinderea curelei este ok ?
Motorul merge ok daca exista vicii la montarea curelei? (cum ar fi cele de mai sus - desincronizata, prea mult/putin tensionata)


Ma iertati, dar nu sunt mecanic si as vrea sa-mi lamuresc niste lucruri cu ajutorul vostru.
Va multumesc

Edited by pricinosus, 30 April 2010 - 01:49.


#49
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Da, cureaua trebuie montată la fix. Se marchează poziția curelei vechi și se pune cureaua nouă în exact aceeași poziție (cu motorul imobilizat).
Dacă nu este tensionată îndeajuns, riști să îți sară de la punct și să ai probleme, de la mers neregulat al motorului până la lovit pistonul cu supapele sau rupt câte ceva prin motor (depinde de mașină).

#50
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Nu mai veniti cu povesti de groaza. Numai la motoare de cilindree mica si putere mare, comprimate, exista probabilitatea ca ruperea curelei sa distruga motorul. Acele motoare se numesc interferentiale si in general se intalnasc la motoare japoneze si ceva europene.

Acum, la schimbarea curelei, daca nu se schimba si pompa de apa si intinzatorul, sunt sanse majore sa se repete figura dupa un numar mic de kilometri. Cureaua noua va forta componentele vechi si ori va sari de pe dinti, ori pompa de apa se va bloca si va rupe dintii curelei...

PS: In lista data mai sus, modelele de masini americane care au astfel de motoare sunt in general echipate cu motoare asiatice (Mitshubishi, Daewoo, etc).

Edited by SuperDuper, 30 April 2010 - 15:10.


#51
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Omul a întrebat ce se întâmplă, în general, DACĂ. Și eu i-am răspuns tot generalizând.

#52
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

View PostSuperDuper, on 30th April 2010, 14:07, said:

Nu mai veniti cu povesti de groaza. Numai la motoare de cilindree mica si putere mare, comprimate, exista probabilitatea ca ruperea curelei sa distruga motorul. Acele motoare se numesc interferentiale si in general se intalnasc la motoare japoneze si ceva europene.
Am serioase indoiei despre ce spui tu.

In putina mea experienta pot sa spun ca am intalnit un singur model care nu este afectat de ruperea curelei si anume motorul 146B4.000 de pe Fiat Uno anii Ž90, benzina, 8 valve.

Lista ta este probabil pentru masinile ce ruleaza in USA.

#53
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postdan210, on 30th April 2010, 17:10, said:

In putina mea experienta pot sa spun ca am intalnit un singur model care nu este afectat de ruperea curelei si anume motorul 146B4.000 de pe Fiat Uno anii Ž90, benzina, 8 valve.
E foarte bine ca ai precizat asta. Ai circumstante atenuante :D Cielo ala de vorbeau unii mai sus e unul, sau benzinarele in 8 valve de pe Opel.

#54
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

View Postcristi.r, on 30th April 2010, 17:08, said:

E foarte bine ca ai precizat asta. Ai circumstante atenuante :D Cielo ala de vorbeau unii mai sus e unul, sau benzinarele in 8 valve de pe Opel.
prietene, eu nu am spus ca nu sunt mai multe modele, m-am referit la ce am intalnit eu personal, nu ce am citit sau am auzit de la altii

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate