Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

consecintele unei curele de distributie rupta

- - - - -
  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#1
dannone222

dannone222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 23.08.2005
Cand se rupe cureaua de distributie se mai poate porni motorul?
Cand se rupe sau se duc dintii se opreste motorul si nu mai poate porni?
poate baga ulei in vasul de expansiune?
Eu am ulei in vasul de expansiune si cand e rece apa este foarte vascos(uleiul din vas) ca o vaselina grafitata.
Am inteles ca poate fi garnitura de quloasa sau un racitor de ulei spart.
Dar motorul merge bine cu exceptia faptului ca are niste fluctuatii,nu merge rotund din cauza alternatorului care are amperaj mic si are fluctuatii pe lumini.
Maine am programare la service Opel si stau cu inima in gat.
Credeti ca ar putea fi grav?
Va multumesc.

#2
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
ulei in vas e dat - in general - de garnitura de chiulasa ...

Succes!

#3
Johnnywal

Johnnywal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 20.05.2004

 dannone222, on Mar 6 2006, 11:05, said:

Cand se rupe cureaua de distributie se mai poate porni motorul?
NU

#4
Adonis

Adonis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 13.03.2004
:)) daca e rupa cureaua de distribuitie si ai pornit motorul, poti sa-l arunci apoi.

gandeste-te ca ea asigura sincronizarea intre pistoane si supape. Ce-ar fi daca in loc sa fie jos pistonul cand supapa e deschisa, pistonul e sus si ia supapa inainte.

Asta e un exemplu, ca sa nu mai vorbesc de culbutori, arbore cotit, axul cu came...

Taica-miu a luat apa in motor si din cauza presiunii a indoit o biela. (Iveco Tubo Daily)

#5
apollo_expert

apollo_expert

    Inactive Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,826
  • Înscris: 12.06.2004

 Adonis, on Apr 2 2006, 22:52, said:

:)) daca e rupa cureaua de distribuitie si ai pornit motorul, poti sa-l arunci apoi.

gandeste-te ca ea asigura sincronizarea intre pistoane si supape. Ce-ar fi daca in loc sa fie jos pistonul cand supapa e deschisa, pistonul e sus si ia supapa inainte.

Asta e un exemplu, ca sa nu mai vorbesc de culbutori, arbore cotit, axul cu came...

Taica-miu a luat apa in motor si din cauza presiunii a indoit o biela. (Iveco Tubo Daily)
Confirm si eu aceste spuse si mai pot adauga ca daca cureaua s-a rupt in mers, pana apuci sa opresti motorul s-a dus deja. Am vazut un caz si costurile de reparatii la motor erau prea mari. Mai bine cumperi alt motor si ajungi mai ieftin, acum depinde si de modelul masinii bineinteles. Ciao. B)

P.S.: De ce s-a rupt cureaua? Nu ai schimbat-o la timp?

#6
Jaxx

Jaxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 729
  • Înscris: 12.08.2003
Nu i s-a rupt cureaua omului, că altfel întreba de unde poate să cumpere un shutgun şi o cutie de cartuşe pentru el. Are doar unpicuţ de ulei în vasul de expansiune.

În general, cureaua de distribuţie se rupe dacă eşti exagerat de prost şi nu schimbi cureaua la numărul de kilometri specificat de producător. Marja de eroare este dublul numărului de kilometri. Aşa că doar hagi tudose poate păţi aşa ceva.

#7
apollo_expert

apollo_expert

    Inactive Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,826
  • Înscris: 12.06.2004
Am inteles eu gresit. Din cate stiu eu cand se schimba cureaua se schimba si rola pe care trece. Am vazut curea la 20.000km care deja era roasa si mai avea un pic sa se rupa pentru ca nu a fost schimbata rola. Noroc cu cureaua de alternator care a cedat si s-a facut o verificare si la cureaua de distributie. Deci tot raul spre bine. Ciao. B)


P.S.: Confirm si eu ca este de la garnitura de chiuloasa.

#8
johnny bravo

johnny bravo

    Membru erect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 05.08.2003
Mie mi s-a intamplat sa se rupa cureaua de distributie desi era schimbata de curand, cu tot cu rola intinzatoare. Tot ce sa stricat au fost supapele. S-au indoit toate si a trebuit sa le schimb.

#9
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 apollo_expert, on Apr 6 2006, 07:43, said:

Confirm si eu aceste spuse si mai pot adauga ca daca cureaua s-a rupt in mers, pana apuci sa opresti motorul s-a dus deja. Am vazut un caz si costurile de reparatii la motor erau prea mari. Mai bine cumperi alt motor si ajungi mai ieftin, acum depinde si de modelul masinii bineinteles. Ciao. B)

P.S.: De ce s-a rupt cureaua? Nu ai schimbat-o la timp?


Si eu confirm. Am avut un PGT 205 Diesel a carui curea s-a rupt in mers, s-a facut damblaua in motor, dupa care s-a oprit motorul. Nu a mai fost ce face cu el, a trebuit schimbat. Adica pistoanele au lovit in supape, a fost perforata chiulasa, etc. Am schimbat motorul cu totul.

Exista posibilitatea totusi sa se opreasca motorul, dar sa ramana in regula. Greseala este atunci cand nu stii de ce s-a oprit si dai sa il pornesti, si atunci s-a zis cu el.

Edited by StGermain, 06 April 2006 - 10:16.


#10
cipm66

cipm66

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 65
  • Înscris: 25.03.2005

 Jaxx, on Apr 6 2006, 08:16, said:

nu schimbi cureaua la numărul de kilometri specificat de producător. Marja de eroare este dublul numărului de kilometri. Așa că doar hagi tudose poate păți așa ceva.

Ai deptate! Eu am schimbata acuma 10.000km (Opel astra '93) dar m-am lasat pe mana mecanicului:"Domn'le rotile dintate te mai duc. Ce sa dai inca 3 mil". Si eu scartaru' ma zis ca abia mai scap de o cheltuiala. GRESIT :death: !!!
Roata de pe pompa nu se vedea bine si era uzata tare => In inauarie -20 de grade... probabilsi asta a avut o influetza, in curba 30 la ora se opreste motorul. Normal ca m-am gandit ca era de vina bezina+frig, desi s-a oprit dupa vreo 10 minute de rulare. Mai dau si cheie  :confuzzled: pana ma ajuta unul sa o urc pe trotuar (gheata de numa' pe drum si nu puteam sao misc singur. Sun la alt mecanic ( pe artist nu l-am mai gasit) si pana sa vina acela, nu stiu cum ridic capota si ma gandesc sa ma uit cum arata cureaua.  :death: era prastie.

Scor: -10 milioane piese (pompa, roti dintate, curea, tacheti, supape) Si tocmai ma gandeam sa o vand...:( Oricum pretul este low... banii bagati nici vorba sa-imai recuprez.

Luati aminte fratilor si "nu va zgarciti la tarate ca pierdeti la faina"

#11
apollo_expert

apollo_expert

    Inactive Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,826
  • Înscris: 12.06.2004
O verificare periodica nu strica niciodata. Eu am avut norocul sa mi-se rupa cureaua de la alternator care era noua. Problema era de la o rola pe care rula cureaua (facea un zgomot infernal cand era pornit motorul). Initial am zis ca e vorba de la pompa de servo si urma deja sa intre in service peste 3 zile pentru o verificare completa. Beleaua si mai mare este ca nu era masina mea. Oricum tot rau spre bine ca s-a depistat problema cu cureaua de distributie la timp. Acum este in regula masina respectiva.

Am observat faptul ca...cu cat este mai noua masina cu atat angrenajul pe care ruleaza cureaua de distributie este mai complicat si mai scump de schimbat clar. Mecanicul mi-a confirmat lucrul asta. Deci pentru un om cu buget redus, o masina noua il duce la faliment, dar asta e alta poveste  :lol: Ciao. B)

#12
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005
Dacă ți se rupe cureaua de distribuție și nu ai avut inspirația de geniu să oprești instantaneu motorul prima victimă va fi axa cu came.
Pistoanele nu vor fi afectate, dar ți-ar trebui o chiulasă de pe alt motor.
De la dezmembrări.

#13
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,947
  • Înscris: 17.10.2003
Din ce cauza se vor produce astea: ax cu came distrus, alta chiulasa, pistoane intacte?

Edited by akeem, 08 April 2006 - 16:00.


#14
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
probabil stie ca materialul pistoanelor e mai dur decat restul celor enumerate.

desi nu cred ca bolturile si lagarele se vor mai tine bine dupa o scamatorie de-asta e posibil sa aiba dreptate.

#15
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005

 sebulbus, on Apr 8 2006, 23:47, said:

probabil stie ca materialul pistoanelor e mai dur decat restul celor enumerate.

desi nu cred ca bolturile si lagarele se vor mai tine bine dupa o scamatorie de-asta e posibil sa aiba dreptate.

Știu mai multe cazuri de curele de distribuție rupte - pe motoare diesel!!!- care au avut ca efect duroerea axei cu came.
E cea mai fragilă și cea mai expusă la detonările din motor.
Dacă dispare sincronizarea - prin ruperea curelei - atunci când pistonul va ajunge sus va împinge supapele care la rândul lor vor lovi în axă iar aceasta va ceda.
Știu însă și cazul unui individ care la un moment dat a avut o bănuială că se întâmplă ceva dubios la motor.
A oprit mașina, a ridicat capota și după ce a văzut că s-a rupt cureaua și-a luat o pauză de câteva ore știind ce-l așteaptă.
Când a dat însă jos capacul de la axa cu came a avut surpriza să constate că axa era intactă.
Și a scăpat doar cu schimbarea curelei.
Dar ăsta e noroc, iar individul își mai reparase de câteva ori mașina fiind mecanic.

#16
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
sa nu imi uit ideea: cu distributia rupta ma indoiesc sa mai pornesti motorul, sare de la punct instant si se duc naiba complet toti timpii si sincronizare si tot.

#17
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005

 sebulbus, on Apr 9 2006, 00:14, said:

sa nu imi uit ideea: cu distributia rupta ma indoiesc sa mai pornesti motorul, sare de la punct instant si se duc naiba complet toti timpii si sincronizare si tot.

SIgur că nu mai pornește, dar dacă ai ideea de a-i da cheie sigur atunci belești axa cu came.
Nu-i trebuie multe rotiri.

#18
krem

krem

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 11.02.2005
Una calda !!!

Vineri 7 aprilie, rulam linistit, cu o tigara aprinsa, radio 21, cafelutza, 80/h, intre Cornetu si Bragadiru. Brusc, se opreste motorul. Ce sa fie oare? Ati ghicit! Cureaua rupta.
Acum 8000Km am schimbat cureaua, rolele intinzatoare, supape, tot, dupa o patanie asemanatoare.

Concluzie: Am hotarat sa schimb motorul !

 Jaxx, on Apr 6 2006, 08:16, said:

În general, cureaua de distribuție se rupe dacă ești exagerat de prost și nu schimbi cureaua la numărul de kilometri specificat de producător. Marja de eroare este dublul numărului de kilometri. Așa că doar hagi tudose poate păți așa ceva.

Poti, te rog, sa-mi explici ce s-a intamplat la mine? (Singura varianta dupa parerea mea e ca a fost dobitoc ala care mi-a schimbat-o anul trecut)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate