Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
General Motors își va concentra toate resursele asupra mașinilor electrice
#19
Posted 17 January 2019 - 16:15
Adm, on 17 ianuarie 2019 - 14:21, said:
Astia toti se indreapta cu ochii mari inchisi, catre zid. Edited by andreic, 17 January 2019 - 16:28. |
#20
Posted 17 January 2019 - 16:28
Va dati seama ce hazlie este acest planned progress?
Aia prin anii 60 ziceau ca vom avea N colonii pe Marte in 2020, poate chiar si pe alte planete. Astia viseaza masini electrice autonome, dar momentan sistemele autonome nu merg decat pe vreme buna. Nu sunteti realisti. Din pacate, tehnologia bateriilor bate pasul pe loc, castigurile sunt momentan incrementale, desi se baga f multi bani. O baterie mai mare aduce alte probleme: cost, greutate (cu cat e mai grea consuma mai mult) si perioada mai mare de incarcare. Producatorii de masini sunt intre ciocan si nicovala: motorizarile clasice sunt peste tot criticate, cele electrice sunt problematice din multe puncte de vedere, dar nu esti vizionar daca spui ca electricul in acest moment nu e chiar o solutie. Astept momentul cand prin Romania vor incepe sa cada transformatoarele, din cauza prea multor consumatori. |
#21
Posted 17 January 2019 - 16:33
da bine in harti la actionari, le creste valoarea companiei.
Edited by arg, 17 January 2019 - 16:33. |
#22
Posted 17 January 2019 - 16:44
inuendo0, on 17 ianuarie 2019 - 15:51, said:
Turismele nu sunt o "prea mica parte din poluatori". Si mai grav e faptul ca le avem la cativa metri de nas prin orase. In tarile cu apa calda camioanele, avioanele si vapoarele nu trec prin centrul oraselor. In plus, din chart-ul pe care l-ai pus, reiese la un calcul aproximativ ca din 1000 de poluatori, 145 sunt reprezentati de turisme (light duty). Adica 14.5%. Mie mi se pare in continuare doar o mica parte din total. Edited by MusafirulCreativ, 17 January 2019 - 17:01. |
#23
Posted 17 January 2019 - 16:46
#24
Posted 17 January 2019 - 17:46
Sa nu visati la calatorii ieftine atunci cand peste tot vom vedea doar masini electrice, caci nu se va intampla.
Chestiile energetice foarte ieftine sunt in opozitie cu sistemul monetar si cel capitalist. Se va scumpi curentul, vor fi accize pe kilometrul parcurs cu masina, etc, se vor gasi "solutii", stati linistiti. Atata ca nu vom folosi petrolul, in rest pentru omul de rand, prea multe nu se vor schimba. Bun, aer curat, etc, da. Edited by Phobos, 17 January 2019 - 17:47. |
#25
Posted 17 January 2019 - 17:54
Quantum, on 17 ianuarie 2019 - 16:08, said:
Marea mea curiozitate e cat va fi deprecierea acestor automobile electrice (va fi ca la telefoane/tv ca in 2-3 ani sunt perimate ?) george_alexandru, on 17 ianuarie 2019 - 16:13, said:
OK, nu se rezolva problema vapoarelor. Hai sa respiram noxe la oras ca si vapoarele polueaza. O sa vina si vremea lor, macar in oras sa am aer respirabil, dupa acee urmeaza si delfini, morse si balene jucause. MusafirulCreativ, on 17 ianuarie 2019 - 16:44, said:
Eu cred ca problema respiratului in oras s-ar rezolva/imbunatati (si) cu ITP-uri facute pe bune, adica fara "baietasi" cu DPF-uri si EGR-uri anulate la diesel-uri sau mai stiu eu ce cazane care inca mai au drept de circulatie, desi lasa nori de fum in urma lor. Edited by max_01, 17 January 2019 - 17:55. |
#26
Posted 17 January 2019 - 17:57
r3dstar, on 17 ianuarie 2019 - 15:06, said:
Mai ramane sa experimenteze unii hakeri (vazut si prin filme) o arma ceva cu puls electromagnetic si sa vezi minune cum raman toate incremenite pe sosele! Posibil si la cele cu combustibili clasici. Stai linistit ca vor ramane pe sosea in acest caz si cele clasice la cata electronica e acuma pe ele. Vor mai merge doar aia cu Dacii 1300 ! PS. Am vazut ca dupa aia ca stii asta deja ! Edited by Ford4, 17 January 2019 - 18:01. |
#27
Posted 17 January 2019 - 18:00
antiqque, on 17 ianuarie 2019 - 14:25, said:
Corect. Foarte multa lume nu intelege ce implica o masina electrica. Ei vad doar ca nu arde benzina in mod direct si sunt fericiti. In realitate USA de exemplu produce peste 50% din energie arzand petrol si carbune ( sursa: https://www.eia.gov/...=us_energy_home ). |
#28
Posted 17 January 2019 - 18:14
Adm, on 17 ianuarie 2019 - 14:21, said:
Astia toti se indreapta cu ochii mari inchisi, catre zid. Zici ca e Brexit #2 Nu prea conteaza ca: - bateriile inca sunt grele/scumpe/se incarca greu/durata de viata la noroc - statiile de incarcare nu fac fata nici acum - infrastructura electrica nu duce atatia consumatori etc Eyes Wide Shut Mai stai nitelus, vorbim peste un an, doi. Toata industria auto se concentreaza pe electric si autonom. Asa zicea lumea cand a aparut Tesla si acum Tesla a depasit in vanzari BMW. Se lucreaza serios si la infrastructura (o sa vezi California prima data) si pe pile de combustie (La asa ceva am lucrat inca din 2002, C3H8 de la pompa, reformat in H2, apoi folosit la producere de electricitate pentru incarcarea acumulatorilor max_01, on 17 ianuarie 2019 - 17:54, said:
Deprecierea va tine cont foarte mult de uzura acumulatorului destinat propulsiei.Parerea mea. Sunt in discutie toti marii producatori sa fabrice "seturi" standard de baterii, asa sa poti intra la "pompa" si sa se faca schimbul in 3 minute. In cazul asta marketingul si vanzarile sunt in "trouble" pentru ca masina electrica are o fiabilitate infinit mai mare decat cea pe gaz. Adm, on 17 ianuarie 2019 - 16:28, said:
Producatorii de masini sunt intre ciocan si nicovala: motorizarile clasice sunt peste tot criticate, cele electrice sunt problematice din multe puncte de vedere, dar nu esti vizionar daca spui ca electricul in acest moment nu e chiar o solutie. Astept momentul cand prin Romania vor incepe sa cada transformatoarele, din cauza prea multor consumatori. tesla e un exemplu ca "se poate" Transformatoarele se dimensioneaza corespunzator si ... cam asta e. iti place, nu-ti place, asta e viitorul si societatea alearga tare in directia aia |
|
#29
Posted 17 January 2019 - 18:22
Tsunnnami, on 17 ianuarie 2019 - 18:14, said:
Se lucreaza serios si la infrastructura (o sa vezi California prima data) si pe pile de combustie (La asa ceva am lucrat inca din 2002, C3H8 de la pompa, reformat in H2, apoi folosit la producere de electricitate pentru incarcarea acumulatorilor Tsunnnami, on 17 ianuarie 2019 - 18:14, said:
Sunt in discutie toti marii producatori sa fabrice "seturi" standard de baterii, asa sa poti intra la "pompa" si sa se faca schimbul in 3 minute. Edited by max_01, 17 January 2019 - 18:22. |
#30
Posted 17 January 2019 - 20:35
Teoria constipatiei: nu e mai logic sa rezolvi prima data problema cu bateriile, si dupa aia sa iti orientezi compania/tehnologii de miliarde/etc spre masini electrice?
Eu zic ca e mai logic, dar plm, cine sunt eu? Ca fapt divers, Tesla sunt in faliment. Masinile electrice sunt epic fail momentan. De ce? Pentru ca baterii. Om trai si om vedea. Parerea mea e ca idiocratia e in floare. Adm, on 17 ianuarie 2019 - 16:28, said:
Va dati seama ce hazlie este acest planned progress? Aia prin anii 60 ziceau ca vom avea N colonii pe Marte in 2020, poate chiar si pe alte planete. Astia viseaza masini electrice autonome, dar momentan sistemele autonome nu merg decat pe vreme buna. Nu sunteti realisti. Din pacate, tehnologia bateriilor bate pasul pe loc, castigurile sunt momentan incrementale, desi se baga f multi bani. O baterie mai mare aduce alte probleme: cost, greutate (cu cat e mai grea consuma mai mult) si perioada mai mare de incarcare. Producatorii de masini sunt intre ciocan si nicovala: motorizarile clasice sunt peste tot criticate, cele electrice sunt problematice din multe puncte de vedere, dar nu esti vizionar daca spui ca electricul in acest moment nu e chiar o solutie. Astept momentul cand prin Romania vor incepe sa cada transformatoarele, din cauza prea multor consumatori. Motorizarile clasice sunt distruse de guverne/agende oculte gen Agenda 21/30. Care sunt foarte reale. N-are nici o legatura free-marketul. Guvernul impune restrictii aberante pe emisii si pe consum, care sunt tot mai greu de respectat, de aia industria auto nu stie ce sa mai faca si da din colt in colt. "oculta mondiala" n shit. Edited by burkina, 17 January 2019 - 20:52. |
#31
Posted 17 January 2019 - 20:38
Cum ziceam, aia in anii 60 ziceau ca vom avea colonii, iar oamenii vor zbura.
Infrastructura costa bani, foarte multi bani, iar cineva trebuie sa plateasca! Distributia de electricitate are mari probleme peste tot, din cauza costurilor de implementare, a birocratiei si a cresterii extrem de mari a cererii in orase. Ma uit uluita cat de utopici puteti fi, dar uite cum pe aria de achizitii intrebarea este ce masina sa imi iau de 2000-4000 EUR? Raspunsul ar fi in 20 de ani: una cu autonomie 20-30 Km, ca masina e buna, dar bateriile deja costa prea mult sa le schimbi. Oameni buni, masinile elecrice sunt acum 0.5% din parcul auto! WTF, nu exista! H2 e superb, doar ca producerea si manevrarea sa sunt extrem de periculoase, ca sa nu mai zicem de "efectul explozibil". Tesla produce mai mult ca BMW? Pe ce planeta? |
#32
Posted 17 January 2019 - 20:53
Propaganda functioneaza adm, oamenii sunt spalati pe creier temeinic.
|
#33
Posted 17 January 2019 - 21:05
Si un 747-800 electric pe cand ?
Iata un link interesant : http://www.yousustai...o2?co2=220 tons Un 747 emite 220 t CO2 pentru aproximativ 7 ore de zbor in timp ce o masina obisnuita emite aceeasi cantitate de CO2 intr-un an ! Sincer mi se pare o mare ipocrizie : toti ne dam ECO dar nu facem nimic pentru DEZVOLTAREA UNOR SOLUTII ECO pentru marii poluatori ! Ipotetic avem un oras curat cu zero emisii , iar la 200 km de noi avem o tara non UE care nu respecta nici o reglementare Euro , au termocentrale si isi produc energia din combustibili fosili . Avem impresia ca norul de co2 amestecat cu alte particule va ramane acolo ? In Iasi valorile PM 2,5 sunt mari ! Citez : PM2.5 reprezintă indicatorul tehnic pentru cele mai periculoase pulberi în suspensie (fire de praf) detectabile în aer în special în oraşele mari. „2.5“ se referă la dimensiune şi indică o particulă de maxim 2.5 microni. Spre deosebire de pulberile mai mari, încadrate la PM10 (adică particule cu o dimensiune de minim 10 microni), pulberile din categoria PM2.5 pătrund adânc în plămâni, sunt greu de îndepărtat şi provoacă o reacţie a sistemului imunitar. Mai precis, celulele de apărare ale organismului le confundă cu bacteriile şi încearcă să le omoare. Cum nu reprezintă bacterii, sistemul imunitar nu le poate "ucide", iar rezultatul reprezintă o inflamaţie permanentă a ţesutului pulmonar. De regulă, aceste pulberi conţin şi substanţe active, care generează un proces de îmbolnăvire a plămânilor similar celui cauzat de fumat sau de îmbătrânire. Expunerea pe termen lung la poluarea cu particule fine creşte mortalitatea şi riscul de boli cardiovasculare. Pana nu se rezolva problema marilor poluatori , masina electrica ramane o jucarie " cool " care da bine la public , scumpa si inaccesibila oamenilor de rand ! Edited by focut, 17 January 2019 - 21:06. |
|
#34
Posted 17 January 2019 - 21:25
Comparatia cu 747...hai sa zicem ca ala face doua zboruri pe zi, asta inseamna ca intr-un an polueaza la fel de mult ca 365 x 2 = 700 masini, tot intr-un an. Asta inseamna ca 10.000 de avioane polueaza la fel ca 7 mil de masini, si nu stiu daca SUA poate avea in zbor, de doua ori pe zi, 10.000 avioane, zilnic. In schimb, are mult peste 7 milioane de masini.
Dar si asa, tot nu inteleg obsesia asta cu avioanele si vapoarele care polueaza. Polueaza, e adevarat, dar acum ce facem, renuntam la masini electrice pentru ca avioanele polueaza in continuare? Pai iti dai seama ca si acum mergeam cu caruta daca aia acum 100 si ceva de ani aveau aceeasi mentalitate? Este un exemplu clasic de whataboutism https://en.wikipedia...ki/Whataboutism Edited by george_alexandru, 17 January 2019 - 21:28. |
#35
Posted 17 January 2019 - 21:51
Adm, on 17 ianuarie 2019 - 14:21, said:
Nu prea conteaza ca: - bateriile inca sunt grele/scumpe/se incarca greu/durata de viata la noroc care cantaresc la fel de mult si pline si goale... eficienta maxima! antiqque, on 17 ianuarie 2019 - 14:25, said:
In realitate USA de exemplu produce peste 50% din energie arzand petrol si carbune ( sursa: https://www.eia.gov/...=us_energy_home ). Donald Trump vrea să consolideze industria cărbunelui Citeste mai mult: http://adev.ro/pduwo4 Bursul, on 17 ianuarie 2019 - 14:31, said:
Ieri seful zicea ca electricele sunt viitorul. Si el e din ala care are acces la informatii pe care noi le aflam dupa 1 an de zile. ca o sa apara o noua versiune de iphone? Quantum, on 17 ianuarie 2019 - 14:33, said:
Se pare ca in 1-4 ani bateriile vor fi fi rezolvat problemele incarcarii rapide si autonomiei de mers. MusafirulCreativ, on 17 ianuarie 2019 - 15:22, said:
Si problema e ca toti se agita DOAR cu segmentul autoturisme, cand el reprezinta doar o (prea) mica parte din poluatori. As vrea sa vad initiative "electrice" sau alternative mai ales in ce inseamna transport greu (rutier, naval, poate chiar si aerian), in industrie, in termoficare, etc. Adica cele care polueaza cu adevarat (aici mentionam totusi Tesla care a anuntat acel camion electric).Toti ne dam eco si doar zgariem problema la suprafata pentru a parea cool (iar unii castiga capital politic din asta), in timp ce rezultatul este aproape zero, iar costurile sunt imense pentru omul de rand. Tesla e cu masinutele de 2,5 tone de 100000 dolari/euro... E usor sa fii eco pe vorbe Cornel, on 17 ianuarie 2019 - 15:46, said:
Interesant, seful lucreaza in domeniul auto ? inuendo0, on 17 ianuarie 2019 - 15:51, said:
Turismele nu sunt o "prea mica parte din poluatori". Si mai grav e faptul ca le avem la cativa metri de nas prin orase. In tarile cu apa calda camioanele, avioanele si vapoarele nu trec prin centrul oraselor. tu cand te urci in autobuz la cati metri esti cu nasul? andreic, on 17 ianuarie 2019 - 16:15, said:
Ei deja au zidul in fata cu clasicele, nu fac fata concurentei japoneze mai ales, isi dau seama ca nu mai au viitor si atunci aleg sa puna cercetarea pe electrice ca sa ocoloasca zidul care deja e in fata lor. Masura este una disperata. george_alexandru, on 17 ianuarie 2019 - 21:25, said:
Comparatia cu 747...hai sa zicem ca ala face doua zboruri pe zi, asta inseamna ca intr-un an polueaza la fel de mult ca 365 x 2 = 700 masini, tot intr-un an. Asta inseamna ca 10.000 de avioane polueaza la fel ca 7 mil de masini, si nu stiu daca SUA poate avea in zbor, de doua ori pe zi, 10.000 avioane, zilnic. In schimb, are mult peste 7 milioane de masini. Dar si asa, tot nu inteleg obsesia asta cu avioanele si vapoarele care polueaza. Polueaza, e adevarat, dar acum ce facem, renuntam la masini electrice pentru ca avioanele polueaza in continuare? Pai iti dai seama ca si acum mergeam cu caruta daca aia acum 100 si ceva de ani aveau aceeasi mentalitate? Este un exemplu clasic de whataboutism https://en.wikipedia...ki/Whataboutism acum sintem in 2019... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users