Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

General Motors își va concentra toate resursele asupra mașinilor electrice

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#19
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View PostAdm, on 17 ianuarie 2019 - 14:21, said:

Astia toti se indreapta cu ochii mari inchisi, catre zid.
Ei deja au zidul in fata cu clasicele, nu fac fata concurentei japoneze mai ales, isi dau seama ca nu mai au viitor si atunci aleg sa puna cercetarea pe electrice ca sa ocoloasca zidul care deja e in fata lor. Masura este una disperata.

Edited by andreic, 17 January 2019 - 16:28.


#20
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Va dati seama ce hazlie este acest planned progress?
Aia prin anii 60 ziceau ca vom avea N colonii pe Marte in 2020, poate chiar si pe alte planete.
Astia viseaza masini electrice autonome, dar momentan sistemele autonome nu merg decat pe vreme buna.

Nu sunteti realisti.
Din pacate, tehnologia bateriilor bate pasul pe loc, castigurile sunt momentan incrementale, desi se baga f multi bani.
O baterie mai mare aduce alte probleme: cost, greutate (cu cat e mai grea consuma mai mult) si perioada mai mare de incarcare.

Producatorii de masini sunt intre ciocan si nicovala: motorizarile clasice sunt peste tot criticate, cele electrice sunt problematice din multe puncte de vedere, dar nu esti vizionar daca spui ca electricul in acest moment nu e chiar o solutie.

Astept momentul cand prin Romania vor incepe sa cada transformatoarele, din cauza prea multor consumatori.

#21
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
da bine in harti la actionari, le creste valoarea companiei.

Edited by arg, 17 January 2019 - 16:33.


#22
MusafirulCreativ

MusafirulCreativ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 904
  • Înscris: 07.03.2018

View Postinuendo0, on 17 ianuarie 2019 - 15:51, said:

Turismele nu sunt o "prea mica parte din poluatori". Si mai grav e faptul ca le avem la cativa metri de nas prin orase. In tarile cu apa calda camioanele, avioanele si vapoarele nu trec prin centrul oraselor.
Eu cred ca problema respiratului in oras s-ar rezolva/imbunatati (si) cu ITP-uri facute pe bune, adica fara "baietasi" cu DPF-uri si EGR-uri anulate la diesel-uri sau mai stiu eu ce cazane care inca mai au drept de circulatie, desi lasa nori de fum in urma lor.

In plus, din chart-ul pe care l-ai pus, reiese la un calcul aproximativ ca din 1000 de poluatori, 145 sunt reprezentati de turisme (light duty). Adica 14.5%. Mie mi se pare in continuare doar o mica parte din total.

Edited by MusafirulCreativ, 17 January 2019 - 17:01.


#23
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View Postarg, on 17 ianuarie 2019 - 16:33, said:

da bine in harti la actionari, le creste valoarea companiei.
Preturile bateriilor au scazut anual cu 14% in anii 2014-2016 si cu 16% in 2017.

#24
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,051
  • Înscris: 23.09.2005
Sa nu visati la calatorii ieftine atunci cand peste tot vom vedea doar masini electrice, caci nu se va intampla.

Chestiile energetice foarte ieftine sunt in opozitie cu sistemul monetar si cel capitalist.

Se va scumpi curentul, vor fi accize pe kilometrul parcurs cu masina, etc, se vor gasi "solutii", stati linistiti.

Atata ca nu vom folosi petrolul, in rest pentru omul de rand, prea multe nu se vor schimba.

Bun, aer curat, etc, da.

Edited by Phobos, 17 January 2019 - 17:47.


#25
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostQuantum, on 17 ianuarie 2019 - 16:08, said:

Marea mea curiozitate e cat va fi  deprecierea acestor automobile electrice (va fi ca la telefoane/tv ca in 2-3 ani sunt perimate ?)
Deprecierea va tine cont foarte mult de uzura acumulatorului destinat propulsiei.Parerea mea.

View Postgeorge_alexandru, on 17 ianuarie 2019 - 16:13, said:

OK, nu se rezolva problema vapoarelor. Hai sa respiram noxe la oras ca si vapoarele polueaza. O sa vina si vremea lor, macar in oras sa am aer respirabil, dupa acee urmeaza si delfini, morse si balene jucause.
Curentii de aer si poluarea realizata de vapoare, avioane, camioane, autocare, termocentrale, uzine,circula.Poluarea realizata de ce am amintit eu nu sta pe loc.Aceasta poluare influenteaza decisiv schimbarile climatice la nivel global.

View PostMusafirulCreativ, on 17 ianuarie 2019 - 16:44, said:

Eu cred ca problema respiratului in oras s-ar rezolva/imbunatati (si) cu ITP-uri facute pe bune, adica fara "baietasi" cu DPF-uri si EGR-uri anulate la diesel-uri sau mai stiu eu ce cazane care inca mai au drept de circulatie, desi lasa nori de fum in urma lor.
Si zic eu, daca ar avea drept de circulatie si functionare doar vehiculele(inclusiv camioane, autocare, buldozere, excavatoare) care indeplinesc cu adevarat norma de poluare euro 6.In acest moment, majoritatea poluarii facuta de vehicule, se datoreaza celor care nu au norma de poluare euro 6.

Edited by max_01, 17 January 2019 - 17:55.


#26
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

View Postr3dstar, on 17 ianuarie 2019 - 15:06, said:

Mai ramane sa experimenteze unii hakeri (vazut si prin filme) o arma ceva cu puls electromagnetic si sa vezi minune cum raman toate incremenite pe sosele! Posibil si la cele cu combustibili clasici.

Stai linistit ca vor ramane pe sosea in acest caz si cele clasice la cata electronica e acuma pe ele. Vor mai merge doar aia cu Dacii 1300 Posted Image !

PS. Am vazut ca dupa aia ca stii asta deja :) !

Edited by Ford4, 17 January 2019 - 18:01.


#27
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016

View Postantiqque, on 17 ianuarie 2019 - 14:25, said:

Corect. Foarte multa lume nu intelege ce implica o masina electrica.
Ei vad doar ca nu arde benzina in mod direct si sunt fericiti.
In realitate USA de exemplu produce peste 50% din energie arzand petrol si carbune ( sursa: https://www.eia.gov/...=us_energy_home ).
La benzinã plãtești accize, la energia obținutã din petrol nu.

#28
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,887
  • Înscris: 20.10.2015

View PostAdm, on 17 ianuarie 2019 - 14:21, said:

Astia toti se indreapta cu ochii mari inchisi, catre zid.
Zici ca e Brexit #2

Nu prea conteaza ca:
- bateriile inca sunt grele/scumpe/se incarca greu/durata de viata la noroc
- statiile de incarcare nu fac fata nici acum
- infrastructura electrica nu duce atatia consumatori

etc

Eyes Wide Shut

Mai stai nitelus, vorbim peste un an, doi.
Toata industria auto se concentreaza pe electric si autonom.

Asa zicea lumea cand a aparut Tesla si acum Tesla a depasit in vanzari BMW.

Se lucreaza serios si la infrastructura (o sa vezi California prima data) si pe pile de combustie (La asa ceva am lucrat inca din 2002, C3H8 de la pompa, reformat in H2, apoi folosit la producere de electricitate pentru incarcarea acumulatorilor

View Postmax_01, on 17 ianuarie 2019 - 17:54, said:

Deprecierea va tine cont foarte mult de uzura acumulatorului destinat propulsiei.Parerea mea.

Sunt in discutie toti marii producatori sa fabrice "seturi" standard de baterii, asa sa poti intra la "pompa" si sa se faca schimbul in 3 minute.
In cazul asta marketingul si vanzarile sunt in "trouble" pentru ca masina electrica are o fiabilitate infinit mai mare decat cea pe gaz.

View PostAdm, on 17 ianuarie 2019 - 16:28, said:

Producatorii de masini sunt intre ciocan si nicovala: motorizarile clasice sunt peste tot criticate, cele electrice sunt problematice din multe puncte de vedere, dar nu esti vizionar daca spui ca electricul in acest moment nu e chiar o solutie.

Astept momentul cand prin Romania vor incepe sa cada transformatoarele, din cauza prea multor consumatori.

tesla e un exemplu ca "se poate"

Transformatoarele se dimensioneaza corespunzator si ... cam asta e.
iti place, nu-ti place, asta e viitorul si societatea alearga tare in directia aia

#29
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostTsunnnami, on 17 ianuarie 2019 - 18:14, said:

Se lucreaza serios si la infrastructura (o sa vezi California prima data) si pe pile de combustie (La asa ceva am lucrat inca din 2002, C3H8 de la pompa, reformat in H2, apoi folosit la producere de electricitate pentru incarcarea acumulatorilor
In momentul cand toti marii producatori auto  vor iesi cu productia in serie, cu electrice, in timp util, inainte de inceperea productiei sau in paralel cu aceasta, se va construi si infrastructura necesara alimentarii acestor autoturisme cu energie electrica.In localitati, aceste autoturisme si-ar putea incarca acumulatorul de propulsie, wirelles, din mers.in timp ce se afla in raza de actiune al unor incarcatoare electrice.Poate ca deja si exista aceasta tehnologie.

View PostTsunnnami, on 17 ianuarie 2019 - 18:14, said:

Sunt in discutie toti marii producatori sa fabrice "seturi" standard de baterii, asa sa poti intra la "pompa" si sa se faca schimbul in 3 minute.
Foarte posibil sa se ajunga la asa ceva.Pentru producatorii auto ar fi intelept sa procedeze asa.

Edited by max_01, 17 January 2019 - 18:22.


#30
burkina

burkina

    Shemhamphorash

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,799
  • Înscris: 07.10.2017
Teoria constipatiei: nu e mai logic sa rezolvi prima data problema cu bateriile, si dupa aia sa iti orientezi compania/tehnologii de miliarde/etc spre masini electrice?

Eu zic ca e mai logic, dar plm, cine sunt eu? Ca fapt divers, Tesla sunt in faliment. Masinile electrice sunt epic fail momentan. De ce? Pentru ca baterii.

Om trai si om vedea. Parerea mea e ca idiocratia e in floare.

View PostAdm, on 17 ianuarie 2019 - 16:28, said:

Va dati seama ce hazlie este acest planned progress?
Aia prin anii 60 ziceau ca vom avea N colonii pe Marte in 2020, poate chiar si pe alte planete.
Astia viseaza masini electrice autonome, dar momentan sistemele autonome nu merg decat pe vreme buna.

Nu sunteti realisti.
Din pacate, tehnologia bateriilor bate pasul pe loc, castigurile sunt momentan incrementale, desi se baga f multi bani.
O baterie mai mare aduce alte probleme: cost, greutate (cu cat e mai grea consuma mai mult) si perioada mai mare de incarcare.

Producatorii de masini sunt intre ciocan si nicovala: motorizarile clasice sunt peste tot criticate, cele electrice sunt problematice din multe puncte de vedere, dar nu esti vizionar daca spui ca electricul in acest moment nu e chiar o solutie.

Astept momentul cand prin Romania vor incepe sa cada transformatoarele, din cauza prea multor consumatori.

Motorizarile clasice sunt distruse de guverne/agende oculte gen Agenda 21/30. Care sunt foarte reale.

N-are nici o legatura free-marketul. Guvernul impune restrictii aberante pe emisii si pe consum, care sunt tot mai greu de respectat, de aia industria auto nu stie ce sa mai faca si da din colt in colt.

"oculta mondiala" n shit.

Edited by burkina, 17 January 2019 - 20:52.


#31
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Cum ziceam, aia in anii 60 ziceau ca vom avea colonii, iar oamenii vor zbura.

Infrastructura costa bani, foarte multi bani, iar cineva trebuie sa plateasca!

Distributia de electricitate are mari probleme peste tot, din cauza costurilor de implementare, a birocratiei si a cresterii extrem de mari a cererii in orase.

Ma uit uluita cat de utopici puteti fi, dar uite cum pe aria de achizitii intrebarea este ce masina sa imi iau de 2000-4000 EUR?
Raspunsul ar fi in 20 de ani: una cu autonomie 20-30 Km, ca masina e buna, dar bateriile deja costa prea mult sa le schimbi.

Oameni buni, masinile elecrice sunt acum 0.5% din parcul auto! WTF, nu exista!
H2 e superb, doar ca producerea si manevrarea sa sunt extrem de periculoase, ca sa nu mai zicem de "efectul explozibil".

Tesla produce mai mult ca BMW? Pe ce planeta?

#32
burkina

burkina

    Shemhamphorash

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,799
  • Înscris: 07.10.2017
Propaganda functioneaza adm, oamenii sunt spalati pe creier temeinic.

#33
focut

focut

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 17.02.2013
Si un 747-800 electric pe cand ?
Iata un link interesant : http://www.yousustai...o2?co2=220 tons
Un 747 emite 220 t CO2 pentru aproximativ 7 ore de zbor in timp ce o masina obisnuita emite aceeasi cantitate de CO2 intr-un an  !
Sincer mi se pare o mare ipocrizie : toti ne dam ECO dar nu facem nimic pentru DEZVOLTAREA UNOR SOLUTII ECO pentru marii poluatori !
Ipotetic avem un oras curat cu zero emisii , iar la 200 km de noi avem o tara non UE care nu respecta nici o reglementare Euro , au termocentrale si isi produc energia din combustibili fosili .
Avem impresia ca norul de co2 amestecat cu alte particule va ramane acolo ?
In Iasi valorile PM 2,5 sunt mari !
Citez :
PM2.5 reprezintă indicatorul tehnic pentru cele mai periculoase pulberi în suspensie (fire de praf) detectabile în aer în special în oraşele mari. „2.5“ se referă la dimensiune şi indică o particulă de maxim 2.5 microni. Spre deosebire de pulberile mai mari, încadrate la PM10 (adică particule cu o dimensiune de minim 10 microni), pulberile din categoria PM2.5 pătrund adânc în plămâni, sunt greu de îndepărtat şi provoacă o reacţie a sistemului imunitar. Mai precis, celulele de apărare ale organismului le confundă cu bacteriile şi încearcă să le omoare. Cum nu reprezintă bacterii, sistemul imunitar nu le poate "ucide", iar rezultatul reprezintă o inflamaţie permanentă a ţesutului pulmonar. De regulă, aceste pulberi conţin şi substanţe active, care generează un proces de îmbolnăvire a plămânilor similar celui cauzat de fumat sau de îmbătrânire. Expunerea pe termen lung la poluarea cu particule fine creşte mortalitatea şi riscul de boli cardiovasculare.
Pana nu se rezolva problema marilor poluatori , masina electrica ramane o jucarie  " cool " care da bine la public , scumpa si inaccesibila oamenilor de rand !

Edited by focut, 17 January 2019 - 21:06.


#34
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,544
  • Înscris: 30.08.2017
Comparatia cu 747...hai sa zicem ca ala face doua zboruri pe zi, asta inseamna ca intr-un an polueaza la fel de mult ca 365 x 2 = 700 masini, tot intr-un an. Asta inseamna ca 10.000 de avioane polueaza la fel ca 7 mil de masini, si nu stiu daca SUA poate avea in zbor, de doua ori pe zi, 10.000 avioane, zilnic. In schimb, are mult peste 7 milioane de masini.

Dar si asa, tot nu inteleg obsesia asta cu avioanele si vapoarele care polueaza. Polueaza, e adevarat, dar acum ce facem, renuntam la masini electrice pentru ca avioanele polueaza in continuare? Pai iti dai seama ca si acum mergeam cu caruta daca aia acum 100 si ceva de ani aveau aceeasi mentalitate?

Este un exemplu clasic de whataboutism

https://en.wikipedia...ki/Whataboutism

Edited by george_alexandru, 17 January 2019 - 21:28.


#35
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostAdm, on 17 ianuarie 2019 - 14:21, said:

Nu prea conteaza ca:
- bateriile inca sunt grele/scumpe/se incarca greu/durata de viata la noroc
Exact, dupa vreo 50 de ani de auto in care tot se vorbea de scaderea greutatii si cresterea eficientei, masini de oras gen Smart etc, acum vorbim numai de balene de 2 tone din care 500-1000kg sint numai bateriile

care cantaresc la fel de mult si pline si goale... eficienta maxima!

View Postantiqque, on 17 ianuarie 2019 - 14:25, said:

In realitate USA de exemplu produce peste 50% din energie arzand petrol si carbune ( sursa: https://www.eia.gov/...=us_energy_home ).
si cu Trump, va creste procentul

Donald Trump vrea să consolideze industria cărbunelui
Citeste mai mult: http://adev.ro/pduwo4

View PostBursul, on 17 ianuarie 2019 - 14:31, said:

Ieri seful zicea ca electricele sunt viitorul. Si el e din ala care are acces la informatii pe care noi le aflam dupa 1 an de zile.
viitorul nu e 1 an de zile stimabile... poti sa ne dai un exemplu ce ai mai aflat tu cu un an inainte de la seful asta al tau misterios?

ca o sa apara o noua versiune de iphone?

View PostQuantum, on 17 ianuarie 2019 - 14:33, said:

Se pare ca in 1-4 ani bateriile vor fi fi rezolvat problemele incarcarii rapide si autonomiei de mers.
chiar ca doar se pare... :) afirmatiile astea nu prea au nici o baza...

View PostMusafirulCreativ, on 17 ianuarie 2019 - 15:22, said:

Si problema e ca toti se agita DOAR cu segmentul autoturisme, cand el reprezinta doar o (prea) mica parte din poluatori. As vrea sa vad initiative "electrice" sau alternative mai ales in ce inseamna transport greu (rutier, naval, poate chiar si aerian), in industrie, in termoficare, etc. Adica cele care polueaza cu adevarat (aici mentionam totusi Tesla care a anuntat acel camion electric).Toti ne dam eco si doar zgariem problema la suprafata pentru a parea cool (iar unii castiga capital politic din asta), in timp ce rezultatul este aproape zero, iar costurile sunt imense pentru omul de rand.
corect. Mercedes are ceva autobuze electrice, BMW la fel (prin Proterra), Toyota are camion pe hidrogen care munceste in port de 2 ani de zile zi de zi si cara containerele

Tesla e cu masinutele de 2,5 tone de 100000 dolari/euro... E usor sa fii eco pe vorbe

View PostCornel, on 17 ianuarie 2019 - 15:46, said:

Interesant, seful lucreaza in domeniul auto ?
nu, dar se pricepe la toate si are un glob de cristal. Cum poti sa zici ca e interesant comentariul unuia de pe net care zice ca altul pe care il cunoaste el stie ce va fi peste 1 an (adica 12 luni) si asta il face sa stie viitorul??

View Postinuendo0, on 17 ianuarie 2019 - 15:51, said:

Turismele nu sunt o "prea mica parte din poluatori". Si mai grav e faptul ca le avem la cativa metri de nas prin orase. In tarile cu apa calda camioanele, avioanele si vapoarele nu trec prin centrul oraselor.
serios, autobuzele astea care fac mai multi km fiecare intr-o zi ca 1000 de masini care stau parcate si 23 de ore pe zi, nu circula prin orase, la cativa metri de nas??
tu cand te urci in autobuz la cati metri esti cu nasul?

View Postandreic, on 17 ianuarie 2019 - 16:15, said:

Ei deja au zidul in fata cu clasicele, nu fac fata concurentei japoneze mai ales, isi dau seama ca nu mai au viitor si atunci aleg sa puna cercetarea pe electrice ca sa ocoloasca zidul care deja e in fata lor. Masura este una disperata.
General Motors trebuia sa moara de mult, a fost salvat din banii contribuabililor dupa criza acum 10 ani, acum se zbat iar pe malu prapastiei.

View Postgeorge_alexandru, on 17 ianuarie 2019 - 21:25, said:

Comparatia cu 747...hai sa zicem ca ala face doua zboruri pe zi, asta inseamna ca intr-un an polueaza la fel de mult ca 365 x 2 = 700 masini, tot intr-un an. Asta inseamna ca 10.000 de avioane polueaza la fel ca 7 mil de masini, si nu stiu daca SUA poate avea in zbor, de doua ori pe zi, 10.000 avioane, zilnic. In schimb, are mult peste 7 milioane de masini.

Dar si asa, tot nu inteleg obsesia asta cu avioanele si vapoarele care polueaza. Polueaza, e adevarat, dar acum ce facem, renuntam la masini electrice pentru ca avioanele polueaza in continuare? Pai iti dai seama ca si acum mergeam cu caruta daca aia acum 100 si ceva de ani aveau aceeasi mentalitate?

Este un exemplu clasic de whataboutism

https://en.wikipedia...ki/Whataboutism
Air Transport Action Group (ATAG) released Aviation Benefits Beyond Borders, a detailed report on the aviation industry, in April 2014. The report shows that there are 37.4 million flights scheduled in 2014! That is up 2.7% from 2013. And it means an average of 102,465 flights per day.

acum sintem in 2019...

#36
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postburkina, on 17 ianuarie 2019 - 20:35, said:

...
Eu zic ca e mai logic, dar plm, cine sunt eu? Ca fapt divers, Tesla sunt in faliment. Masinile electrice sunt epic fail momentan.
...
Si aici m-am oprit din citit topicul. Succes la stat cu capul in nisip.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate