Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Etanșare intre cada perete b...

Backu-up box Fronius

Router de la Digi nu face fata la...

Magnolii
 Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt
 Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua
 Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele

Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 votes
  • Please log in to reply
17743 replies to this topic

#17713
Casper80

Casper80

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 28.03.2020

View Postlexraz, on 18 martie 2024 - 15:31, said:


Revizie?

Timp de 3 ani reviziile sunt asigurate de Volvo.

#17714
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022
Bun. Pret si versiune, daca vrei sa-l divulgi?

In configurarea mea iese la 67.110€.

#17715
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,734
  • Înscris: 23.04.2007

View Postlexraz, on 18 martie 2024 - 15:31, said:

de obicei seara inainte de culcare.
In masina sau in pat ?

#17716
Casper80

Casper80

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 28.03.2020

View Postlexraz, on 18 martie 2024 - 15:37, said:

Bun. Pret si versiune, daca vrei sa-l divulgi?

MY 2023 single motor, tractiune fata, echipare Ultimate, fara matrix led, nu i-am vazut rostul. Pretul final a fost undeva la 47ooo euro, cu roti de iarna incluse cu acelasi model de jante cu care a venit si  cauciuri Nokian, aici includem si reducerea rabla la vremea respectiva.

#17717
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022

View Postadrian_r5, on 18 martie 2024 - 15:54, said:

In masina sau in pat ?
Good question. Posted Image
Daca trebuie sa intru in astfel de detalii, in pat, tableta, marcaje daca e cazul.

Nu folosesc manualul tiparit, am incercat dar nu stiu cum pot da cautare?! Posted Image

View PostCasper80, on 18 martie 2024 - 15:55, said:

MY 2023 single motor, tractiune fata, echipare Ultimate, fara matrix led, nu i-am vazut rostul. Pretul final a fost undeva la 47ooo euro, cu roti de iarna incluse cu acelasi model de jante cu care a venit si  cauciuri Nokian, aici includem si reducerea rabla la vremea respectiva.
Pret foarte ok.

#17718
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,828
  • Înscris: 13.11.2006

View PostCasper80, on 18 martie 2024 - 15:12, said:


Dupa parerea mea faci alegerea cea mai buna pentru electrica, de la interactiunea cu dealarul, calitatea materialelor, autonomie, siguranta, putere incarcare, echipare etc ... pana la garantie si  reteaua de service. Intr-un an si ceva nu am bagat decat curent la XC40. Single motor este mai mult decat suficient pentru orice nevoie, de la depasiri din scurt pana la urcarea pantelor mai abrupte fara prea mult efort (ieri am fost pe Paltinul - Valea Doftanei a 2-a oara), dual motor mi se pare prea brutal si inutil pentru drumurile si anotimpurile noastre. Singurul lucru pe care l-as fi dorit la masina ar fi un buton pentru preconditionarea abateriei.

Pai stiu, ca am deja XC40 Phev, stiu ce poate si ce nu.
Problema e ca vreau full electrica dar numai rosie, iar ce am gasit pana acum la dealer, este una cu un motor la 39k euro dar e cheala, nici scaune electrice nu are, numai ca e langa mine, dar e albastra exterior/interior si inca una ,  la 250 km de mine este rosie, doua motoare, ful echipata, dar e adusa din Franta si trebuie eu sa fac actele pentru Germania, iar distanta e cam mare si timpul nu e de partea mea.
Astept sa ma mai sune dealerul cand vine ceva rosu cu dotari decente.

In 8 luni de mers cu hibridul, am bagat un service de uleiuri si filtre de cca. 660 euro, in rest curent si benzina, consumul e decent.
eu preincalzirea la baterie o fac din aplicatia dedicata, pana beau cafeaua dimineata, este gata masina de plecare.
Chiar era bun un buton sau functie pusa si pe tableta masinii.

#17719
voinea

voinea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 27.12.2003

View Postlexraz, on 18 martie 2024 - 12:06, said:

Cadou? Pai nu era platita optiunea sau cum, e pe baza de abonament?!

Era in volan prezenta dar nu aveai opțiune sa activezi. Doar pe Asia era de la lansare in toamna 2022. In 2023 decembrie au băgat pe toate mașinile vândute in EU opțiunea sa-l pornești.

#17720
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022
Tot nu mi-e clar. La achizitia masinii platisei aceasta optiune dar nu o puteai activa sau nu a fost platita si au activat-o ei "bonus" gratuit?

Mi-am dat seama ca era fiizic pe volan, cam greu sa faca motajul over the air. Posted Image

#17721
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,734
  • Înscris: 23.04.2007

View Postlexraz, on 18 martie 2024 - 15:31, said:

Unii ar spune ca nu-s normal.

View Postlexraz, on 18 martie 2024 - 16:08, said:

in pat, tableta
Pai ... ceva dreptate au ... daca vrei sa intelegi de prima data despre ce e vorba nu citesti in pat ci te duci la fata locului adica la masina.

#17722
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022
N-a fost prea inspirat.

Hertz CEO Resigns After Big Bet on EVs Fails to Pay Off
https://www.roadandt...ils-to-pay-off/

View Postadrian_r5, on 19 martie 2024 - 10:19, said:

Pai ... ceva dreptate au ... daca vrei sa intelegi de prima data despre ce e vorba nu citesti in pat ci te duci la fata locului adica la masina.
Nu suntem toti la fel, nu? Nu-s chiar rupt de realitate, am condus cateva masini si in general ma cam prind unde sunt pozitionate comenzile/butoanele. Ca fac lucruri diferite din soft, nu trebuie sa fiu in masina ca sa inteleg.

Dar eu sunt genul care a invatat Word 6.0 din manualul cu poze, fara sa am acces la calculator, pe naveta, in tren. Posted Image

#17723
Casper80

Casper80

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 28.03.2020

View PostDY2, on 18 martie 2024 - 18:03, said:

Pai stiu, ca am deja XC40 Phev, stiu ce poate si ce nu.
Problema e ca vreau full electrica dar numai rosie, iar ce am gasit pana acum la dealer, este una cu un motor la 39k euro dar e cheala, nici scaune electrice nu are, numai ca e langa mine, dar e albastra exterior/interior si inca una ,  la 250 km de mine este rosie, doua motoare, ful echipata, dar e adusa din Franta si trebuie eu sa fac actele pentru Germania, iar distanta e cam mare si timpul nu e de partea mea.
Astept sa ma mai sune dealerul cand vine ceva rosu cu dotari decente.

In 8 luni de mers cu hibridul, am bagat un service de uleiuri si filtre de cca. 660 euro, in rest curent si benzina, consumul e decent.
eu preincalzirea la baterie o fac din aplicatia dedicata, pana beau cafeaua dimineata, este gata masina de plecare.
Chiar era bun un buton sau functie pusa si pe tableta masinii.

Mai bine cu rabdare mergi pe varianta full, sunt diferente notabile si multi regreta ca nu au luat de la bun inceput varianta de echipare Ultimate, dar probabil deja le cunosti ca posesor de XC40.
Ca fapt divers, la XC40 full electric  preconditionarea habitaclului si preconditionarea bateriei sunt doua lucruri distincte. Eu folosesc iarna in fiecare dimineata preconditionarea habitaclului, cu 10-15 minunte inainte sa cobor la masina (deh stau la bloc si mi-am luat electrica Posted Image ) si gasesc cald in masina si geamurile dezghetate, dar pe temperaturile foarte scazute mai primesc in bord mesaj ca bateria este rece si functiile sunt  limitate, plus un fulgulet in dreptul bateriei care dispare dupa un timp, semn ca bateria s-a incalzit. Stiu totusi ca bateria are sistemul ei de management cu privire la temperaturi joase pentru a o proteja si porneste automat pompa de caldura, uneori la munte in special am gasit diferente notabile procente intre SOC seara si dimineata.
La XC40 full electric preconditionarea bateriei se face prin doua moduri, exceptand momentul in care se incarca, ori dai pe navigatie, daca iti gaseste o statie de incarcare in maps si cand te apropii incepe preconditionarea bateriei automat cam cu 15 minute pana sa ajungi la statie, iar asta o vezi ca iti creste consumul instantaneu foarte mult, ori "manual" prin  accelerari scurte. Uneori mai merge pacalita daca dai o statie relativ in zona, dar ultima oara la HC incalzirea bateriei a trebuit facuta "manual" pentru ca nu aparea statia in navigatie. Daca nu este preconditionata, am observat ca porneste cu viteza mica de incarcare vreo 10 minute, si apoi creste in functie de nivelul bateriei conform curbei de incarcare implementate.

#17724
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

Vizualizare mesajCasper80, pe 18 martie 2024 - 15:55, a scris:

MY 2023 single motor, tractiune fata, [...]
***deleted ***

Nota: Initial am crezut ca e vorba de Tesla MY Posted image ... dar e Model Year 2023 Volvo .. am citit ulterior. Mea culpa.,

Edited by ro_explorer, 19 March 2024 - 16:15.


#17725
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022
Specs.

Attached Files



#17726
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,828
  • Înscris: 13.11.2006

View PostCasper80, on 19 martie 2024 - 11:17, said:

Mai bine cu rabdare mergi pe varianta full, sunt diferente notabile si multi regreta ca nu au luat de la bun inceput varianta de echipare Ultimate, dar probabil deja le cunosti ca posesor de XC40.
Ca fapt divers, la XC40 full electric  preconditionarea habitaclului si preconditionarea bateriei sunt doua lucruri distincte. Eu folosesc iarna in fiecare dimineata preconditionarea habitaclului, cu 10-15 minunte inainte sa cobor la masina (deh stau la bloc si mi-am luat electrica Posted Image ) si gasesc cald in masina si geamurile dezghetate, dar pe temperaturile foarte scazute mai primesc in bord mesaj ca bateria este rece si functiile sunt  limitate, plus un fulgulet in dreptul bateriei care dispare dupa un timp, semn ca bateria s-a incalzit. Stiu totusi ca bateria are sistemul ei de management cu privire la temperaturi joase pentru a o proteja si porneste automat pompa de caldura, uneori la munte in special am gasit diferente notabile procente intre SOC seara si dimineata.
La XC40 full electric preconditionarea bateriei se face prin doua moduri, exceptand momentul in care se incarca, ori dai pe navigatie, daca iti gaseste o statie de incarcare in maps si cand te apropii incepe preconditionarea bateriei automat cam cu 15 minute pana sa ajungi la statie, iar asta o vezi ca iti creste consumul instantaneu foarte mult, ori "manual" prin  accelerari scurte. Uneori mai merge pacalita daca dai o statie relativ in zona, dar ultima oara la HC incalzirea bateriei a trebuit facuta "manual" pentru ca nu aparea statia in navigatie. Daca nu este preconditionata, am observat ca porneste cu viteza mica de incarcare vreo 10 minute, si apoi creste in functie de nivelul bateriei conform curbei de incarcare implementate.

Mersi de sfaturi, sunt binevenite.
Stau la casa, am statie de incarcare trifazica si hibridul sta cu cablul de incarcare conectat pana plec la munca eu sau nevasta.
Din casa, de pe aplicatie preconditionez bateria si habitaclu.
Cand va veni electrica aia full, voi proceda la fel, nu voi avea nevoie de incarcare decat acasa, deoarece drumul meu zilnic se rezuma la cca. 200 km.
Si da, caut versiunea cea mai dotata, sa fie rosie, sa aiba trapa, incalzire in scaune si volan, scaune electrice, sistemul audio profi...
Am inteles ca nu pot opta pentru nuca schimbatorului din cristal, asa cum am la hibrid, nici macar nu se poate monta mai tarziu, pacat.

Ma intereseaza cat ai scos consumul cel mai mic la a ta?

Edited by DY2, 19 March 2024 - 23:20.


#17727
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022
Sisteme audio profi sunt doua, Harman Kardon sau Bowers&Wilkins din cate stiu.

Schimbatorul de cristal Orreffors vine doar pe tapiteria amestec de lana.

Scuze, Bowers & Wilkins e disponibil doar de la S60/XC60 in sus.

Attached Files



#17728
voinea

voinea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 27.12.2003

View Postlexraz, on 19 martie 2024 - 09:42, said:

Tot nu mi-e clar. La achizitia masinii platisei aceasta optiune dar nu o puteai activa sau nu a fost platita si au activat-o ei "bonus" gratuit?

Era prezenta fizic in volan, toate masinile fabricate o aveau dar nu era activa nitial pentru utilizator in toata Europa. Au dat drumul la functie in SW la dupa o perioada.

Nici Apple Carplay si Android Auto nu au fost prezente decat de la o versiune de soft in sus.  Dar oricum sistemul nativ de pe maisna e un Android cu un loader peste ce ascunde faptul ca e de fapt Android.

Un video despre #1 facut in limba romana -> https://youtu.be/KDR...QH5Xrerp5ptDELe


Oricum e de asteptat sa vina si la dealeri in showroom pentru a discuta mai multe despre ea. Astept cu interes un video comparativ la noi in tara direct #1 vs EX30


De la TOP GEAR UK a iesit ieri asta -> https://youtu.be/weM...E-XMqYpmg9qbXW4

#17729
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,828
  • Înscris: 13.11.2006

View Postlexraz, on 20 martie 2024 - 00:25, said:

Sisteme audio profi sunt doua, Harman Kardon sau Bowers&Wilkins din cate stiu.

Schimbatorul de cristal Orreffors vine doar pe tapiteria amestec de lana.

Scuze, Bowers & Wilkins e disponibil doar de la S60/XC60 in sus.

Eu am tapițeria din piele sau ce o fi și am schimbătorul de cristal.
Sunetul bine in doua variante, prefer cea cu mai multe difuzoare.

#17730
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 24.05.2022

View PostDY2, on 20 martie 2024 - 08:08, said:

Eu am tapițeria din piele sau ce o fi și am schimbătorul de cristal.
Asta este valabil la versiunile termice, versiunile electrice nu au optiune piele, ceea ce-mi pare dubios, avand in vedere ca sunt aceleasi scaune ca la termice, dar asa au decis.

Harman Kardon suna foarte bine, XC40 are 13 difuzoare, cu unul mai putin decat XC60.
https://my.harmankardon.com/volvo.html

View Postvoinea, on 20 martie 2024 - 06:19, said:

Era prezenta fizic in volan, toate masinile fabricate o aveau dar nu era activa nitial pentru utilizator in toata Europa. Au dat drumul la functie in SW la dupa o perioada.

Oricum e de asteptat sa vina si la dealeri in showroom pentru a discuta mai multe despre ea. Astept cu interes un video comparativ la noi in tara direct #1 vs EX30
Intrebarea mea a fost destul de clara, cred, insa nu conteaza, trecem mai departe.

Nu vad cum ar putea iesi bine EX30 avand in vedere pozitionarea si modul de lucru al butoanelor pentru controlul geamurilor, lipsa perdelei pentru plafonul de sticla, lipsa afisaj sofer, lipsa head-up display, doar soundbar pentru sunet (fata de sistem Beats) si interiorul destul de ieftin. Nici consumul nu pare tocmai ok.

Pacat, parea ca poate fi o optiune pentru mine.

Edited by lexraz, 20 March 2024 - 09:19.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate