Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...

Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri
 Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...

Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...
 Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...

Smart Switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.
 Smecher de talie grea

PH apa plata

Recomandare Mocheta -pe suport pa...

ram upgrade asus rog strix
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
17744 răspunsuri în acest subiect

#12943
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.595
  • Înscris: 03.09.2008

 garett, on 04 ianuarie 2022 - 11:25, said:


Nici măcar.
În țările nordice are avantajul lipsei taxelor. Nu știu de Suedia dar în Norvegia și Danemarca sunt pur și simplu criminale taxele pentru ICE. Doi la mână, distanțe relativ mici pentru navetă și energie electrică relativ ieftină și răspândită.
Tesla era doar la nivel de 1st gen roadster când am văzut primele prize în parcările norvegiene, pur și simplu băgau în priză încălzirea staționară ca să nu le înghețe motorul. De aici până la prize de încărcare evident că nu este un pas prea mare.
În Germania de exemplu n-au prins chiar atât de bine, abia acum au crescut subvenția și s-a mai ridicat infrastructura.

Bingo.
In nord acolo ai taxele mari pentru termice deoarece incurajeaza electricele,au infrastructura pentru electrice,ai tot ce trebuie.
Doar ca aia sunt destepti si au bagat taxele pentru termice dupa ce au dezvoltat tot ce trebuie si au dat omului de rand o solutie viabila la masina termica.
La noi,de fapt si prin Europa,mintile imbecile si de la conducere precum si multi utilizatori au doar o idee:taxe mari pentru termice inainte sa dezvolti cum trebuie reteaua si sa aiba omul o optiune viabila de a cumpara o electrica.

#12944
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.178
  • Înscris: 05.09.2007

 rhadoo_ds, on 05 ianuarie 2022 - 05:47, said:

Depinde de baterie si de masina ... Nu am mers cu e2008.
Dar, Kona de 64kWh:
- vara: spre 600 km
- iarna: spre 400 km


Hai sa lasam fanatismul cu consumuri de 10 kWh/100. Pe spritmonitor kona consuma mediu 16  ! Cu orice electrica se scot lejer 8 kWh/ 100 la peste 10 grade si mers cu max 70 km/ h.
https://www.spritmon...e=5&powerunit=2

Editat de csi1, 05 ianuarie 2022 - 09:41.


#12945
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.271
  • Înscris: 25.01.2007
Unde ai vazut implementat ce debitezi tu?
Ce taxi mari ai tu la ICE? Ca eu stiu ca acum suntem pe modelul scutirii de taxe la EV si Hibrid nicidecum pe suprataxarea ICE

#12946
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.199
  • Înscris: 19.02.2007

 csi1, on 05 ianuarie 2022 - 09:38, said:



Hai sa lasam fanatismul cu consumuri de 10 kWh/100. Pe spritmonitor kona consuma mediu 16  ! Cu orice electrica se scot lejer 8 kWh/ 100 la peste 10 grade si mers cu max 70 km/ h.
https://www.spritmon...e=5&powerunit=2

Media la a mea in ~36.000 km (parcursi in 8 luni) e 13.0 kWh/100 km.
O fi a mea stricata ...

Primavara si toamna in oras am avut in jur de 9.3 - 10 kWh/100 km iar in afara intre 10.0 si 11.5 kWh/100 km ..
Cu familia in mașină, bagaje si mers legal .. nu sunt zmeu cu 3 copii in mașină, imi pare rau ca sunt sub medie.

Ar fi fost fanatism daca conduceam doar eu .. dar cand mașina e condusa de mai multe persoane, cu consumuri asemănătoare .. cred ca om fi o familie de fanatici 😅 ...

Editat de rhadoo_ds, 05 ianuarie 2022 - 09:52.


#12947
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.178
  • Înscris: 05.09.2007
Nu neaga nimeni consumurile tale. Si eu scot experimental chiar si mai putin dar in mod normal conduc agresiv. In 2 saptamani de cand am ajuns acasa nu stiu daca m-au depasit 5 masini in total si fac 75-100 km zilnic. Dimineata dupa ce am lasat copiii la scoala am venit ca fulgerul acasa, ma astepta nevasta singura cu cafeaua calda. Is in "luna de miere" a navigatorilor :)

#12948
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.049
  • Înscris: 16.02.2002
Test Drive Kia EV6
Modelul de test oferit de Kia a fost versiunea cu un singur motor electric, pe puntea spate, care propulsează exclusiv roțile posterioare. Acesta dezvoltă până la 228 cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm. În combinație cu bateria de 77.4 kWh ar trebui să ofere cea mai mare autonomie din gama EV6.

Ne-a placut
Confortul oferit de suspensie
Izolarea fonică la viteze mari
Spațiul interior în zona din spate
Tehnologia de ultimă generație a bateriilor

Nu ne-a placut
Vizibilitatea limitată
Profilul prea coborât al acoperișului
Spațiul limitat la cap pentru șofer






SUV-ul electric BMW iX a primit o nouă versiune de performanță. Numele său este iX M60, iar constructorul bavarez o descrie ca fiind "ce este mai bun din cele trei universuri i, X și M."
Noua versiune de top a SUV-ului este echipată cu două motoare electrice care dezvoltă împreună 540 de cai putere și 1.015 Nm. În modul Sport și cu funcția Launch Control activată, puterea crește la 619 CP și 1.100 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Bateria cu o capacitate de 105.2 kWh promite o autonomie de până la 575 de kilometri, în ciclul de testare WLTP.

Fișiere atașate


Editat de cata, 05 ianuarie 2022 - 15:17.


#12949
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 348
  • Înscris: 10.11.2005

 rhadoo_ds, on 05 ianuarie 2022 - 09:52, said:

Media la a mea in ~36.000 km (parcursi in 8 luni) e 13.0 kWh/100 km.
O fi a mea stricata ...

Primavara si toamna in oras am avut in jur de 9.3 - 10 kWh/100 km iar in afara intre 10.0 si 11.5 kWh/100 km ..
Cu familia in mașină, bagaje si mers legal .. nu sunt zmeu cu 3 copii in mașină, imi pare rau ca sunt sub medie.

Ar fi fost fanatism daca conduceam doar eu .. dar cand mașina e condusa de mai multe persoane, cu consumuri asemănătoare .. cred ca om fi o familie de fanatici �� ...

Ideea  e ca tu conduci incet. Si pe trasee foarte lejere. Si la ore mega libere. Pui poze de la ora 6 dimineata. Pai la 6 dimineata si in Bucuresti e liber si scoti consum bun. Si parca vad ca nici la caldura nu dai drumul ca iti place sa stai cu geaca pe tine.

Pe o distributie gausiana a consumului, tu esti undeva in partea stanga mult. Deci complet nerelevant fata de medie.  Cu toate acestea, tu tot te lauzi pe unde prinzi ocazia cu consumurile mici, fara sa explici insa contextul, incat ajungea lume sa se intrebe de ce masina lor consuma asa mult. O spui ca si cum masina are meritul consumului mic. Cand in realitatea consumurile tale excesiv de mici nu sunt datorate masinii, cel putin nu in majoritar, ci sunt datorate unui stil de condus foarte domol, care nu este relevant pentru marea majoritatea a celor care conduc masini.

Vad dilema asta zi de zi. Consumuri comparate fara sa se tina cont de stilul de condus, care e cel mai mare factor in diferentele de consum.

Editat de LiviuGeo, 06 ianuarie 2022 - 10:30.


#12950
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 348
  • Înscris: 10.11.2005
Diferenta de consum poate sa fie de 100% intre doi oameni care spun ca folosesc masina urban. Chiar folosind aceeasi masina. Unul facand naveta pe 20 de km la 6 dimineata cu caldura pusa pe 16 grade si pornind din garaj incalzit si altul mergand doar 5 km, la ora 8.30 pe cel mai nasol drum din Bucuresti cu caldura pusa la 25 de grade, pornind de acasa cu masina preincalzita dar tinuta in frig peste noapte.

Normal ca primul are 12 consum si al doilea 24. Fiind fix aceeasi masina.

#12951
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 807
  • Înscris: 18.05.2019

 garett, on 04 ianuarie 2022 - 23:31, said:

35-40k, give or take, crossover, AWD, autonomie cât pentru Galați-OTP și retur în regim de autostradă.
Yeah, nu cred ca vei gasi acum sau oricand in urmatorii 10 ani asa ceva, e pur si simplu prea mare distanta pentru un non-ICE. E unul din cazurile alea particulare in care daca tii neaparat sa faci drumul fara realimentare, EV-urile nu-s solutia.

520km, la un consum de, sa zicem, 22kWh/100km (destul de optimist pentru un CUV), inseamna 114kWh.

Basically pentru tine momentul in care ai putea face drumul asta intr-un timp ok cu un EV este atunci cand vor aparea statii de 300kW pe A2 (cine stie, poate vine Ionity si pe la noi in cativa ani). La 250kW, pierzi 30min (15 la dus, 15 la intors) si faci drumul dintr-o bucata cu un Ioniq / EV6 sau ceva similar. Daca vrei sa ajungi repede in locuri, depinzi intr-o masura mult mai mare de infrastructura de incarcare decat de masina in sine, cu modelele aparute din 2021 incoace.
Cel mai probabil vor mai aparea statii anul asta pe A2, dar la fel de probabil vor fi de 50-60kW, pentru ca inca este foarte redusa cererea de "ultra fast chargers" la noi. O sa vina, in niste ani, dar mai dureaza, abia au inceput sa apara pe strazi masini capabile de incarcare la 100kW+.

#12952
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.060
  • Înscris: 06.08.2006
Adevarul e ca Hyundai Kona e o masina imbatabila la consum. Si eu scoteam 12-13 kWh/100 km la drum lung. Daca am mers foarte economic am scos si sub 11.

Recomand aceasta masina fara rezerve, daca targetul este consumul si se doreste / accepta un SUV de clasa mica, respectiv spatiul mai redus si portbagajul mic nu reprezinta o problema.

#12953
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 41.874
  • Înscris: 28.06.2006

 costini, on 06 ianuarie 2022 - 21:10, said:

Yeah, nu cred ca vei gasi acum sau oricand in urmatorii 10 ani...
Sunt optimist, să zicem 5.
Inițial îmi planificasem să trec anul ăsta pe electrică, mai aștept să văd ce mai ies.
2025-ish sper să iasă ceva mai performant și să fie mai puțin nesimțite prețurile, acum sunt umflate artificial.

#12954
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.361
  • Înscris: 08.01.2021
Și io tot asta aștept. 500km autonomie reala in regim de autostrada (aka o oprire la aprox 4h / 450km, cu rezerve), la un preț acceptabil. O Tesla 3 cu o baterie de 110-120kwh ar fi perfecta.
Însă nu-s foarte convins ca apare în următorii 5 ani.

#12955
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.199
  • Înscris: 19.02.2007

 LiviuGeo, on 06 ianuarie 2022 - 10:19, said:



Ideea  e ca tu conduci incet. Si pe trasee foarte lejere. Si la ore mega libere. Pui poze de la ora 6 dimineata. Pai la 6 dimineata si in Bucuresti e liber si scoti consum bun. Si parca vad ca nici la caldura nu dai drumul ca iti place sa stai cu geaca pe tine.

Pe o distributie gausiana a consumului, tu esti undeva in partea stanga mult. Deci complet nerelevant fata de medie.  Cu toate acestea, tu tot te lauzi pe unde prinzi ocazia cu consumurile mici, fara sa explici insa contextul, incat ajungea lume sa se intrebe de ce masina lor consuma asa mult. O spui ca si cum masina are meritul consumului mic. Cand in realitatea consumurile tale excesiv de mici nu sunt datorate masinii, cel putin nu in majoritar, ci sunt datorate unui stil de condus foarte domol, care nu este relevant pentru marea majoritatea a celor care conduc masini.

Vad dilema asta zi de zi. Consumuri comparate fara sa se tina cont de stilul de condus, care e cel mai mare factor in diferentele de consum.

Ce va mai place sa generalizati 😂

Adică eu sunt o persoana care iese la condus la 6 dimineața, cu geaca pe mine și merg doar la vale că sa arat altor persoane ce consum mic scot eu 😂😂😂

Ești amuzant.

Doar nu crezi că 36000 km in 8 luni se fac doar pe drumuri lejere, in miezul noptii 😂.

Merg legal .. nu sunt zmeu ..
Am avut înainte un eUp, si aveam valori asemănătoare la consum in oras, pe aceleași trasee.

Ori cele 2 mașini sunt total diferite .. că și greutate, putere, anvelope, etc ...

Kona e foarte eficienta pentru amprenta ei .. și asta nu o zic doar eu.

Clar stilul de condus influențează .. dar problema e mai complexă ..

Mergi mai agresiv, vei frana mai des și vei regenera mai mult, comparativ cu un mers mai liniștit unde vei regenerara mai puțin.

Editat de rhadoo_ds, 07 ianuarie 2022 - 11:59.


#12956
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 41.874
  • Înscris: 28.06.2006
Cum te descurci cu portbagajul în vacanțe?
Mi s-a părut mic tare.

#12957
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.199
  • Înscris: 19.02.2007
Ma folosesc si de spatiul pentru roata de rezerva .. scot toate podelele false si imi ajunge.
Incap acolo 2-3 rucsaci .. carutul de bebe peste, si apoi rucsaci pana sus 😅
Mi-a ajuns pana acum .. mai creste bebe si trecem la carut mai mic .. scaun bebe mai mic ..
E mașina de clasa mica .. nu am ce sa ii cer mai mult.
Daca avea si frunk .. era si mai bine.
Astept sa vad ce pot Ioniq7 .. poate Rivian R1S .. dar mai durează.
Am si o fosila de 7 locuri ... Dar sta mai mult degeaba de 8 luni 😑

Editat de rhadoo_ds, 07 ianuarie 2022 - 12:13.


#12958
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.817
  • Înscris: 28.12.2006

 KiloW, on 07 ianuarie 2022 - 09:39, said:

Și io tot asta aștept. 500km autonomie reala in regim de autostrada (aka o oprire la aprox 4h / 450km, cu rezerve), la un preț acceptabil. O Tesla 3 cu o baterie de 110-120kwh ar fi perfecta.
Însă nu-s foarte convins ca apare în următorii 5 ani.

eu zic mai bine sa asteptati 500km de autostrada, apoi mai vorbim
asta daca va tine buzunarul.
in rest o sa tot vorbiti si asteptati si comentati.

#12959
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 348
  • Înscris: 10.11.2005

 rhadoo_ds, on 07 ianuarie 2022 - 11:55, said:

Merg legal .. nu sunt zmeu ..

Adica 50 cu 90. Deci lent fata de media traficului. Fata de 80 cu 110 de exemplu, normal ca ai consum mai mic cu 50%.

Uite, consum de Bucuresti. Iarna. Relevant? Deloc. Mers seara la 9, legal cum iti place tie sa zici. Media reala e de 20 de fapt pe ultimii 1000 km de Bucuresti.

Fișiere atașate


Editat de LiviuGeo, 07 ianuarie 2022 - 16:15.


#12960
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.199
  • Înscris: 19.02.2007
Habar nu ai cate fosile depășesc de fiecare data cand merg in exterior. Dar eu sunt sub medie, e ok.

Fiecare conduce cum știe .. nu sunt aici sa invat pe nimeni nimic.

Uite trafic din Iasi in mijlocul zilei .. poate e mai lejer ca in București, doar ca maps era rosu ..

Fișiere atașate



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate